Bőrből a legolcsóbb

2006.08.23. 14:32

A motoros ruházat egyre jobban bővülő hazai piacán, mindenki megtalálja saját ízléséhez és igényéhez illő terméket. Nem utolsó szempont az sem, hogy mennyit szán a motoros a kiválasztott felszerelésre. A híres márkák a sok év tapasztalatát és a fejlesztési költségeket viszonylag magas árakkal párosítják, hiszen külön fejlesztő gárda foglalkozik az anyagfejlesztéssel, a varrási technológiák finomításával, sőt a praktikummal is.

A pontos, minőségi munkával előállított terméknek viszont ára van. Egy igazán jó bőrdzsekit 100 000 Ft alatt nem találunk a vezető márkák kínálatában, és egy nadrágért is mélyen a zsebbe kell nyúlni. Sok frissen induló vállalkozás gyárt, vagy importál keletről jobb, rosszabb minőségű árukat, de attól, hogy valami Kínában, Taiwanban vagy Pakisztánban készül, nem kell megijedni. Vezető márkák is dolgoztatnak olcsó távol-keleti munkaerővel, mely megfelelő minőségi felügyelet mellett semmivel sem rosszabb, mint például egy európai termék.

Vannak gyártók, akik minőség terén még nem állnak a csúcson, de már használható kivitelezésben, jó dizájnnal és - nem utolsó sorban - rendkívül olcsón állítanak elő motoros ruházatot. Cikkünkben a pakisztáni gyártású, Rush-M márkanévre hallgató túra bőrruházat egy-egy darabját vizsgáljuk. Egy bőrdzseki és egy hozzá tartozó bőrnadrág a tesztalany, melyek első pillantásra és a próba után is tetszést keltenek a szemlélőben. Persze a puding próbája az evés, így majd csak bevetésen derül ki, hogy praktikum és kényelem terén mennyire teljesít jól a jópofa külsővel megáldott cucc.

Az árak egészen barátiak. A dzseki ára 31800 Ft, a nadrág pedig 22800 forintba kerül. Ebben az árfekvésben elnézhető néhány minőségbeli hiányosság, mely csak az igazán szőrözős szemnek tűnik fel. A nadrág rendelkezik puha csípő és térdprotektorral, melyek igény esetén cserélhetők. A térdprotektor abban az esetben, ha nem megfelelően helyezkedik el a zsebben, könnyen kényelmetlenséget okozhat, mivel kellemetlen nyomást fejt ki motoron ülve a térdre. Ezért felvételkor érdemes beigazgatni.

Ami igazán nem megoldott, az a térdnél fellépő gyűrődés, mely behajlításkor kellemetlenül torlódik. Reménykedjünk, hogy használat során beáll, így kitartás kérdése, és kipipálhatjuk ezt a problémát is. A Rush-M nadrágok között találunk szövetnadrágokat is, ahol ez a probléma nem jelentkezik, mivel az anyag gyűrődése sokkal barátibb.

Érdemes vásárláskor olyan nadrágot választani, amely derékban megfelelő méretű, illetve egy kicsit bővebb is, mint kellene. Ha hidegebb időben alá szeretnénk öltözni, egy szűkebb derekú nadrág ezt nem tenné lehetővé. Aláöltözni pedig kell, mivel nem rendelkezik béléssel, így könnyen áthűl. Jobb oldalon egyetlen zsebet találunk, mely kialakítása nem a legszerencsésebb, de egy kisebb tárgy, pl. lakáskulcs, épp belefér.

A derékrészen két helyen, ezeken kívül a vádlinál és a térd felett is találunk gumírozott bőrfelületet, mely gumírozás nem ártott volna a combrész oldalán sem, mivel itt viszonylag bő a szabás. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy ez nem divatbemutató, hanem az elsődleges szempont a praktikum. Motorra ülve viszont nem bő, hanem kimondottan kényelmes. A bő szár alá akár alá is lehet öltözni.

Melegben jól jön a térdhajlatban található perforált rész, mely segítségével némi pára távozni tud. Azonban esőben hiába a gondos impregnálás, a gyárilag beépített ürgelyuk könnyen hátránnyá léphet elő. Derékrészen a patentolás megszabja a legnagyobb kerületet, így hízni már nem szabad, de ha a melegben leadnánk pár kilót, akkor a tépőzáras nyelvvel kisebbre tudjuk még állítani. Derékrészen találhatunk két zipzárt is, melyek segítségével a dzseki csatlakoztatható a nadrághoz, így kint tarthatjuk a szelet, és egy egységként komfortosabb a viselet is.