Apai örökség

2003.03.28. 08:49

 
   
   

Az ülés kulccsal nyitható, baloldalról. Rövid tesztünk alatt kiderült, hogy ha szorosan a fal mellé kell állunk, akkor nehézkessé válik a nyitás. Egy középső zárnak jobban örülnék.

A tároló helyek sora azonban nem ér véget. A kormány mellett két rakodó rekeszt találunk. Jobbra egy kisebb, balra egy mély, zárható dobozt lelünk. A baloldaliba elektromos csatlakozási lehetőség is van. Így több napos túra alatt telefon, vagy fényképezőgép akkumulátortöltőt csatlakoztathatunk rá.

 
   
 

A kormány alatt van egy érdekes, kevés motoron fellelhető extra, a rögzítőfék. Már a Helixnél is bizonyította hasznosságát. Mivel az erőátvitel miatt nincs igazán motorfék, a lejtőn oldalszenderre állított robogót csak ez a rögzítőfék tartja biztonságban. Természetesen a műszerfalon piros lámpácska figyelmeztet a működésére.

 
   
   

Mivel az erőátvitel teljesen automatikus, a robogókhoz hasonlóan a kuplung helyére került a hátsó fék. Indításkor ezt a kart kell behúzni, és csak utána indíthatunk. A fékek a Honda kombinált rendszerének hála, igen hatásosak. A jobboldali fékkarral az első, háromdugattyús féknyereg két szélső dugattyúját mozgatjuk, míg a baloldali kar fékezi a hátsókerék kétdugattyús fékét, és az első nyeregből a középső dugattyút.

 
   
 

A műszerfalra - megdöbbenésemre - fordulatszámmérő is került. Ez a műszer az automata miatt gyakorlatilag felesleges. Mivel tesztmotorunk bejáratos volt ezért a megengedett fordulatok szigorú betartása miatt hasznos volt, de kétezer kilométer után funkcióját veszti. A középső műszer is tartogat meglepetéseket, ugyanis kétszázig skálázott. Hoppá! Bejáratós révén a végsebességet nem teszteltük, de a katalógus szerint kicsivel százhatvan felett a vége.

 
   
   

A jobb oldali műszer az apai hagyományokat ápolja. A folyadékkristályról az aktuális üzemanyag mennyiséget, a hőfokot, az órát és a megtett kilométereket olvashatjuk le.

Tesztmotorunkra magasított plexit szereltek. Ez a szélvédelem szempontjából kiváló, de sajnos a szélvédő felső széle pont a szemem magasságába esett. Ez nagyon zavaró volt, mert vagy görnyednem kellett vagy nyújtani a nyakam, hogy jól lássak. Köszönöm, én inkább az eredeti szélvédőnél maradnék, de egy kisebb növésű vezető biztos nagy örömét leli benne.

 
   
 

A vezetési élmény páratlan. Helix rajongóként elfogult vagyok, de az ős méltó folytatását látom a Silver Wingben. A Helix minden betegségét orvosolták. A kerekek nagyobbak lettek, a futómű tökéletes, a fékekről nem is beszélve. A nagy testhez tartozó kettőötvenes motor helyett beépített 600-as pedig óriási fejlődés.

Hogy minden motort szokni kell, az a Silver Wingre még jobban igaz. Hiába az alacsony súlypont, a kiváló futómű, kicsi kerekei miatt másként viselkedik úton és úttalan utakon egyaránt. Érzékeny az úthibákra, és egy kis sóder is a vesztét jelentheti. Az erős motor miatt hajlamosak vagyunk elveszteni a fejünket, és a burkoltság miatt sem érezzük a sebességet, aztán már csak azt vesszük észre, hogy a kanyarban nem tudunk a sávunkba maradni.

 
   
    A zsámbéki templom előtt

Külföldi tesztek ezt hibájaként róják fel. Én azt gondolom, hogy pár kilométer után megismerve a lehetőségeket a Silver Winget kiválóan kordában lehet tartani. Induláskor egy pici tétovaság érezhető, de aztán egy pillanat sem telik bele, jön a hátbavágás. Mintha turbós lenne, úgy érkezik a nyomaték. Nyilván nem hasonlítható egy hatszázas sportmotorhoz, de városban és országúton is elégséges.

A fogyasztásról nem tudok beszámolni, mivel hét kilométer volt a motorban, amikor átvettük, és az első két mérés hat liter fölötti értéket mutatott. A bejáratás után lehetne hiteles fogyasztást mérni.

 
   
 

A hazai motoros társadalomban a robogókat valami érthetetlen diszkrimináció övezi. Ez nem helyes, mert ahogy a Silver Wing is bizonyítja, ez a határvonal egyre jobban elmosódik. Amikor motorként említettem, motoros barátom kijavított, hogy nem motor, hanem robogó. De azt a járművet, amelyikkel két ember, tökéletes kényelemben, sátrastul, csomagostul százhatvannal suhanhat, nevezhetjük tőlem akárminek, de leginkább nagyon jó kis motornak hívjuk.

Műszaki adatok:

Motor: vízhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres, DOHC, hengerenként négyszelepes
Hengerűrtartalom: 582 cm 3
Furat x löket: 72,0 x 71,5 mm
Kompresszió viszony: 10,2:1
Maximális teljesítmény: 50 LE 7000 1/min-nél
Maximális nyomaték: 54 Nm 5500 1/min-nél
Üzemanyag ellátás: PGM-FI elektronikus benzinbefecskendező rendszer automatikus hidegindítóval
Váltó: Automata V-Matic szíjhajtás
Első futómű: 41 mm-es hidraulikus teleszkóp, 120 mm rugóúttal
Hátsó futómű: Lengőkar két hidraulikus csillapítóval, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés, 115 mm rugóúttal
Első fék: 256 mm átmérőjű féktárcsa háromdugattyús féknyereggel, CBS (kombinált fékrendszer), ABS-es modelleken blokkolásgátló rendszer.
Hátsó fék: 240 mm átmérőjű féktárcsa kétdugattyús féknyereggel, CBS (kombinált fékrendszer), ABS-es modelleken blokkolásgátló rendszer.
Gumik: elöl 120/80-14, hátul 150/70-13
Tengelytáv: 1595 mm
Ülésmagasság: 740 mm
Száraz tömeg: 229,6 kg
Tanktérfogat: 16 liter

A 2003-as modell ára: 2 298 000 Ft
ABS-szel: 2 350 000 Ft