Megtért bűnöző

2007.07.09. 16:53

Adatlap Suzuki Gsf 650 N (656 cm3)

  • Hengerűrtartalom: 656 cm3
  • Hengerszám: 4 hengeres, soros
  • Teljesítmény: 77 LE @ 10500 rpm
  • Nyomaték: 54 Nm @ 9500 rpm
  • Váltó: 6 seb. váltó
  • Tengelytáv: 1440 mm
  • Ülésmagasság: 770 mm
  • Tömeg: 204 kg
  • Tank: 20 l

Újra ezüstszínű lett a blokk. 2005-ben lett fekete lett, de azóta a Suzuki is rájött, hogy a fekete öregít. A katalizátort rejtő dob hatalmas, mégis csöndes, elhelyezkedésére maximum annyi panasz lehet, hogy 40-es láb felett az utas kissé hozzáolvad, ha jól nem vigyáz. Kissé keskenyítettek a farokidomon, rajta a 98 óta jól megszokott hátsó kapaszkodó. A cruiseres króm tükrök maradtak a naked verzión, egyébként is mennek a nagy kerek lámpához. Egyetlen idomszerű képződményként csak a tank alján, a villák mögött található rácsos takaróidomot említeném. Középsztender is van szériában, ami manapság ritkaságszámba megy.

Megmaradt az ülésmagasság-állítás lehetősége, vagyis az ülés alatti távtartó-konzolokkal 20 mm-rel variálható a magasság, így pedig akár 770 mm-re is süllyeszthető az ülés. A kormány is állítható, előre-hátra 10 mm-nyit, ez pedig azt annyi jelent, hogy egy 160 centis, 50 kilós motoros is röhögve elközlekedik vele a 218 kilós száraz tömeg ellenére. Négy pozícióban állítható a fék- és a kuplungkar távolsága a kormánytól, csak hogy még egyet említsek az okok közül, amiért a GSF nagyon jól személyre szabható. A tank fogyott egy keveset, 19 literes lett, a 2005-ös változtatást visszacsinálták. A gyújtás ráadásakor illedelmesen bemutatkozik a motor, tornáznak a mutatók, csekkol az elektronika, amit a CHEC felirattal a tudomásunkra is hoz.

A motor 97 óta változatlanul csak behúzott kuplunggal startol, mint ahogyan ezt az összes új Suzukinál tapasztalhattuk. Ismét valami, amit korábban hülyeségnek tartottam, amíg egy Hyosung GT250 névre hallgató koreai csoda ki nem ugrott a kezem közül egy parkolóban, amikor üreset jelezve ráindítóztam.


A 2007-es, komoly átalakításokon átesett GSF továbbra is remek játékszer, a különböző vezetési stílusokhoz idomulva más-más képet mutat magáról. Gonosz, már-már steetfighteres arcéle ugyanúgy van, mint kissé bárgyú, de félelmetesen kezes hobbimotor ábrázata. Nyolcezres fordulattól kellemesen nyomatékos, de ehhez 7 literes fogyasztással kell megbarátkoznunk. A 2005-ös tesztünk óta mit sem változott, hogy a benzinszintjelző továbbra is paráztatós, laza 100 km-re elegendő üzemanyagnál már sürgetően villog, de végül is jobb félni, mint tolni a motort pár km-t.

A Suzuki Bandit 12 éves. Felforgatóként eltöltött pályafutása után békét kötött a törvénnyel, nyergében 2007-től moderáltan, rettentő stabilitással, kellemes nyomatékkal és a motoros életformához képesti viszonylagos biztonsággal róhatjuk a kilométereket.

Műszaki adatok

Suzuki Bandit GSF650N ABS

Motor: vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes, DOHC, soros négyhengeres
Lökettérfogat: 656 cm 3
Furat x löket: 65,5 x 48,7 mm
Kompresszió viszony: 11,5:1
Max. teljesítmény: 85 LE 10500 1/min-nél
Max. nyomaték: 61,5 Nm 8900 1/min-nél
Keverékképzés: üzemanyag-befecskenedezés
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: lánc Váz: dupla acél bölcsőváz
Első futómű: 41 mm-es, állítható rugóelőfeszítésű teleszkópvilla 130 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: központi rugós tag, olajcsillapítás, állítható rugóelőfeszítés, 121 mm-es rugóúttal
Kerekek: 17 x 3,5 elöl, 17 x 5 hátul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C elöl, 160/60ZR17 M/C hátul
Első fék: 310 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyereg
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Méretek (H x Sz x M): 2130 x 790 x 1095 mm
Tengelytáv: 1470 mm
Villaszög: 26°
Utánfutás: 108 mm
Szabad magasság: 135 mm
Ülésmagasság: 770/790 mm
Üzemanyagtank térfogata: 19 liter
Száraz tömeg: 215 kg (ABS-el: 218 kg)
Ára (reg. adóval): 1748000 Ft (ABS-szel: 1848000 Ft)