Tanulópénz
Szöveges ítélet
Első motorom, 2010 októberében vettem, reménykedve, hogy olcsón jutok hozzá a szezon vége miatt. Sajnos nem jött be a terv, többek között azért, mivel a Red Baron árképzése nem igazán követi a piac ingadozásait. Egyébként is rendkívül drágán adják a motorokat, igaz, hogy cserébe garantáltan nem fog már hazafele cserben hagyni. Szerintem nem éri meg náluk vásárolni.
Először nagyon erősnek éreztem, de hamar csalódás ért: autópályán 160km/h-nál megállt a mutató. Az első tankoláskor ért a második kellemetlen élmény: átlagfogyasztás 7 liter/100km. Próbálkoztam nagyon sok mindennel a fogyasztás lejjebb tornászása érdekében, de sajnos nem sikerült 6 liter alá vinnem. (Teljes karburátor felújítás, szinkronizálás, tettem bele iridium gyertyákat, 17-es első lánckereket, légszűrő, gyári értékek ellenőrzése, stb. stb. valamint többször említettem a Red Baronban a szerelőnek a problémát, végül feladtam a harcot és beletörődtem: ez ennyi és kész).
Egy személlyel használva elégedett voltam a teljesítménnyel, közútra, kezdő motorosnak kiváló. Kényelmes üléspozíció jellemzi. Futóműve nagyon lágy, a fékek gyengék - szerintem ez azért lehet, mert nem 100kg-s emberre méretezték, hanem sokkal könnyebb japán törpékre. Az első fékkar például markolatig húzható, és még úgy sem sokkol a fékhatás. Amikor jeleztem a problémát a szervizben, akkor cseréltek első fékbetéteket (állítólag megégett a korábbi szett), de csak kicsit javult a helyzet.
Mivel időközben úgy alakult, hogy egyre többet használtam utassal, végképp tisztázódott bennem, hogy mennie kell a háztól, és nagyobbra, erősebbre, újabbra cserélem.
A Red Baron szervizét szeretném még megemlíteni: nagyon jól, alaposan dolgoznak, de meg is kérik az árát - nagyon drágák. Egy sima olajcserés szerviz (amit 3000km-enként kellett megejteni, különben nem érvényes a fél éves garancia) 15000Ft-ot kértek. Ebben benne van az átnézés, 3 liter olaj (a munkalap szerint az olaj 1000Ft / liter - shell, az átvizsgálás pedig 10000Ft! az egész művelet pedig kb. 1 óra, és ebben már benne van a 20% kedvezmény, mert náluk vásároltam a motort). Viszont hosszabb javítás esetén ingyen adnak cseremotort.
Eladáskor voltam még gondban, konkrétan eladhatatlan típus. A végén 300000-be sikerült beszámíttatni, mivel fél év hirdetés után (390000Ft-ért hirdettem) 2 hívásom volt összesen, azok is csak cserélni szerettek volna.
580000Ft-ért vettem, 1 évre rá a Red Baronban csereárként ajánlottak érte 250000-t, készpénzre pedig 200000-t. Máshol csak bizományi értékesítésre vették volna be, még akkor is ha ott veszek másikat, végül sikerült Pápán beszámíttatnom egy Fazerbe, de mélyen áron alul.
Mit tanultam az esetből:
- Red Baronból inkább nem veszek motort mégegyszer
- Japán belpiacost nem veszek többet (nehézkes alkatrészellátás, drága alkatrészek, nehezen eladható)
- Ha az ismerőseid azt mondják: "a 400-as motort hamar kinövöd", higgy nekik! :)
Hibalista
- első fék gyengélkedése, első teleszkópból kifolyt az olaj, egyébként csak kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Red Baron - Győr
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szentesi Volvo - Bük
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | FZS 600 Fazer |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |