Hírek

Lúdbőröztetően csodálatosan búcsúztatják az MV Agusta F4-et

tegnap, 11:40 Módosítva: 2018-10-19 11:41
52

Az MV Agusta visszavonultatja az F4-et, a márka ezres superbike-ját, mely már húsz éve velünk van - az elsőt még 1998-ban mutatták be, és a legendás Massimo Tamburini vezette a fejlesztést a Cagiva Research Centerrel, a mester közvetlenül a Ducati 916 után kezdte meg a munkát az MV Augsta újkori sportmotorján. Az F4 rengeteg műszaki különlegességet vonultatott fel, ilyen volt az ülés alá húzott négy kipufogóvég, az ultra-vaskos első teló (49 illetve 50 mm belsőcső-átmérővel), valamint azon kevés motorok közé tartozik, melyeknél a hemiszférikus (félgömb alakú) égésteret sikerült hengerenként négy szeleppel párosítani.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM felzárkóztatja a 1090 Adventure-t

október 18., 15:45 Módosítva: 2018-10-19 14:32
17

A KTM mostanában keményen pörgeti a fejlesztéseket, az alig két éves 1090 Adventure-t - ami részben a 1050 Adventure-t és a 1190 Adventure-t is váltotta - máris frissítik. Az újítások túlnyomó része esztétikai, és csak kevés funkcionális fejlesztésre számíthatunk, leginkább a motor első részének formavilágát szabják át, mégpedig úgy, hogy jobban hasonlítson a két héten belül érkező KTM 790 Adventure-re.

Ez az aktuális 1090 Adventure, abból is az R változat
Ez az aktuális 1090 Adventure, abból is az R változat
Távolról sincs vége, olvasson még

Londonban a felére szorították vissza mopedes bűncselekményeket

október 18., 11:33 Módosítva: 2018-10-19 11:42
15

Már egy ideje nem lehet szó nélkül elmenni az angliai helyzet mellett: a szigetországban az elmúlt évek bűnözői slágere a mopedekkel, robogókkal és kismotorokkal elkövetett bűncselekmények voltak. Jogi kiskapukat kihasználva rendkívül sikeresek tudtak lenne a bűnözők, amire a több válasz is született: a jogalkotók és a rendőrség szoros együttműködésben léptek fel a jelenség ellen, aminek mostanra meglett az első eredménye, 2017-hez képest 56%-kal estek vissza a motorlopások és a mopedes bűncselekmények Londonban.

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Most már biztos, hogy Maverick marad a Kawasakinál

    október 18., 08:17 Módosítva: 2018-10-18 16:26
    44

    Ahogy arról korábban is írtunk, a Top Gun 2-ben sem maradunk csúcs kategóriás motor nélkül. Egy újabb videóból megerősítést nyert, hogy a GPZ900 után ismét Kawaskin fog száguldani Maverick, - akit Tom Cruise alakít - mégpedig egy H2-n, de abból sem a fapadoson.

    Kawasaki H2 - Maverick új motorja
    Kawasaki H2 - Maverick új motorja
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jövőre sem marad japán pilóta nélkül a MotoGP

    október 17., 14:09 Módosítva: 2018-10-18 14:42
    0

    Még be sem indult az átigazolási szezon, az LCR Honda már be is jelentette, hogy 2019-re is megállapodtak a japán versenyzővel, Takaaki Nakagamival, aki náluk folytatja a következő szezonban is. Bár az LCR költségvetése sokáig csak egy versenyzőt, Cal Crutchlow-t engedte meg, amióta felbukkant Nakagami fő támogatója a színen, az Idemitsu olajvállalat, azóta ez már nem probléma. Nakagami egyébként a mezőny egyetlen japán pilótája.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Visszatér a Ducati szárazkuplunghoz

    október 16., 16:50 Módosítva: 2018-10-19 14:32
    70

    A Ducati Panigale V4 R (vagy V4 RS, mindkét név esélyes) nem lesz az utcakép szerves része, de attól még elképesztően várjuk: ez lesz a V4-es Panigale homológ versenygép-alapja. A szerencsések pedig láthatták bemutató előtt a Brit Superbike Bajnokság Brands Hatch-i futamán, ahol a  Ducati MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro kergette meg.

    ducati-panigale-v4-r-bsb
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Ducati új V4-ese megdöntötte a Yamaha R1 rekordját

    október 16., 11:39 Módosítva: 2018-10-18 16:26
    87

    A Ducati bánatára nem eladási rekord, csupán az indiai F1 pálya leggyorsabb körét futották meg sorozat gyártású motorkerékpár kategóriában.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kompresszorral hergelték fel a Triumph Bobbert

    október 15., 11:49 Módosítva: 2018-10-18 11:37
    41

    A Glasgow-i Triumph kereskedő valószínűleg ugyanazt érezte a Triumph Bobberen, mint mi a Bonneville Speedmasteren: nem rossz, nem rossz, de ez a 76 lóerő nem repeszti meg a májat. Úgyhogy a nyugis, 1200-as kéthengeresre ráakasztottak egy kompresszort, amitől 135 lóerős lett, a legnagyobb nyomatéka pedig 106-ról 122 Nm-re nőtt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Formailag is felnőtt a Yamaha YZF-R3

    október 15., 10:16 Módosítva: 2018-10-18 08:19
    9

    A tavaly még a Yamaha uralta az SSP300 világbajnokságot, idén viszont a négyszázasra hizlalt Kawasaki Ninja lett a legjobb versenyalap. Bár adta volna magát, hogy a Yamaha is felfúrja a kéthengeresét, megtartották a 321 köbcentis blokkot, és az acélcső vázhoz sem nyúltak, viszont lényegében minden másba belenyúltak.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jól áll a kosz a legújabb Ducatinak

    október 12., 13:38 Módosítva: 2018-10-18 15:45
    87

    A Ducati leleplezte a legújabb modelljét, a Multistrada 1260 Endurót. Ahogyan a név is jelzi, az újdonság lényege, hogy a terepes Multi is megkapja az XDiavelben bemutatott, változó szelepvezérléses DVT1262 blokkot, mely 156 lóerőt és 127 Nm-t tud leadni, ha arról van szó - ha pedig nem kell szélső értékeket mutatnia, akkor sincs stressz, a forgatónyomaték 85%-át már 3500-as fordulattól tudja.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elkészült az "új" Kawasaki ZX-6R

    október 12., 11:54 Módosítva: 2018-10-17 17:57
    77

    A Kawasaki Las Vegasban leplezte le tegnap az új Ninja ZX-6R-t. Mondjuk az új szót érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen a már kifutott 636-os Ninját reszelték be Euro4-nek megfelelőnek, illetve tettek rá új idomszettet, mely leginkább a Ninja 400-ra emlékeztet. A hatkilós Ninja egyébként csak az európai piacról tűnt el az elmúlt években, a világ többi részén megtartották a kínálatban.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Míg nem figyeltünk, a Honda bemutatott egy érdekességet

    október 10., 10:10 Módosítva: 2018-10-19 06:33
    0

    Miközben a motoros világ a kölni Intermotra figyelt, a Honda európai részlege a párhuzamosan futó párizsi kiállításon mutatta be a Neo Café sorozat legújabb tanulmányát, melynek a CB650F adta az alapját.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ismét gyártana motort a Peugeot

    október 9., 18:05 Módosítva: 2018-10-12 16:36
    63

    A Peugeot a múlt héten Párizsban mutatta be a P2X tanulmányt, amelyből kapásból két változatot készített, egy 125 köbcentis roadstert és egy 300-as café racert. Közös bennük a neo classicus stílus, melyről mostanában óhatatlanul a Honda CB125R juthat eszünkbe.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elkészült az első protektoroverál

    október 9., 13:28 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    61

    Láttunk már protektoringet, protektornadrágot, a múlt héten az Intermoton pedig bemutatták az első protektoroverált - ugyanis az ilyen kiállításokra nem csak a motorgyártók teszik oda magukat, hanem a kiegészítősök is.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sportmotorosok álma: aftermarket aerodinamikai szárny

    október 8., 10:18 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    64

    A motorkerékpár iparnak mindig vannak slágerei, hol a végsebesség, hol az elektronika - most itt tartunk éppen -, és úgy tűnik, megvan a következő topik, ami tematizálja a gyártók fejlesztési csapásirányát: az aerodinamika. A MotoGP-ből indult, megjárta a Kawasaki H2R-t, a beköszönni készül a Superbike-ba és mindjárt itt az utcai eljövetele is az aerodinamikai elemeknek. És máris itt vannak az első korán ébredőknek az utólag felszerelhető szárnyak.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Iszonyatosan penge lett a KTM 790 Duke alapú pályagép

    október 5., 16:46 Módosítva: 2018-10-16 06:40
    25

    Egy időben összecsukott sportmotorokból készültek pucér streetfighterek, most pedig mintha megfordult volna a világ, egy cég pucér streetfightereket öltöztet fel, és készít belőlük pályamotort. A Krämer Motorcycles versenymotorokat épít, és van némi gyakorlatuk a KTM-ek átalakításában is (itt van például a HKR Evo 2, a 81 lóerős és 125 kilós pályamotor), a napokban pedig bemutatták a legújabb versenymotorjukat, melynek a KTM 790 Duke adja az alapját.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Csodával határos módon sérülés nélkül megúszta ezt a balesetet

    október 5., 11:44 Módosítva: 2018-10-16 06:40
    25

    A brit superbike bajnokságban versenyző Dan Linfoot csodával határos módon sérülés nélkül megúszott egy szörnyű balesetet, melyet a hétvégén Assenben szenvedett. Még az első körben, a sikánban hátulról ráfutott Leon Haslamra és elesett, a mögötte érkező Glenn  Irwin pedig áthajtott rajta, míg Tommy Bridewell a motorját kapta el a Firebladjével, ami nomen est omen kigyulladt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ebből tényleg nem számítottunk sportváltozatra

    október 4., 18:28 Módosítva: 2018-10-16 06:40
    47

    Ha hirtelen kéne mondanom egy típust, amit nem kíván sportosítás, akkor első körben mondanám a Moto Guzzi V9 Bobbert. A Guzzinál viszont mernek szembemenni a racionalitással és elkészítették a Moto Guzzi V9 Sportot.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Fekete fényezés és óriási iPad: új modellt mutatott be a Horex

    október 4., 15:20 Módosítva: 2018-10-13 08:42
    8

    A három éve a sír széléről visszahozott Horex tegnap mutatta be Kölnben a VR6-os modelljének legújabb verzióját, és egyben jelezték, hogy jövőre erőteljesen megjelennek a különleges motorok legerősebb piacán, az Egyesült Királyságban.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Megvadította a Triumph a 900-as retró motorjait

    október 4., 11:34 Módosítva: 2018-10-12 09:46
    42

    A Triumph óvatosan frissítette a 900-as Street Twin sorozatot, a legfontosabb változtatások a blokkot érintik, például találtak még benne 10 lóerőt, vagyis 54-ről 64 LE-re húzták fel, ami testvérek között is majdnem 20%-os teljesítménynövekedés. Hogy ezt kiadja, könnyebb főtengelyt és kiegyensúlyozótengelyt terveztek hozzá, és  a tiltást is kitolták 500/perccel, így most 7500-as fordulatnál van vége a játéknak. Továbbá a szervizintervallumot 16 ezer kilométerre növelték.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Átdolgozta a KTM a 1290 Super Duke R blokkját

    október 4., 08:20 Módosítva: 2018-10-11 07:25
    30

    Legutoljára tavaly frissítettek a KTM 1290 Super Duke R-en, de a kölni Intermoton már most bemutatták a továbbfejlesztett, 2019-es modellt. A mostani frissítéssel a 2020 januárjában életbe lépő Euro5-ös emissziós előírásnak mennek elébe, ami a mostanihoz képest körülbelül 30%-kal kevesebb kibocsátást vár el. Ezt pedig az aktuális blokkal csak jelentős teljesítményveszteséggel tudták volna elérni.

    KTM-1290-SUPER-DUKE-R
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kizárólag a top versenyzők fogják hasznát venni a GSX-R1000R új extrájának

    október 3., 11:36 Módosítva: 2018-10-09 08:53
    26

    A Suzuki 2019-re óvatosan frissíti a GSX-R1000-t és a GSX-R1000R-t. Az R-es modellnél állítható lesz a lengővilla tengelyének a pozíciója,  ami az utcai motorosok számára értelmezhetetlen apróság, de még a hobbi pályázók sem tudnak majd nagyon mit kezdeni vele, de a profi versenycsapatok számára új távlatok nyílnak a motor személyre szabását illetően. Ezen felül új, fémfonatos fékcsöveket is kap az R modell.

    gsx-rupdate
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Full-full extrás őrület lett az új Aprilia Tuono V4

    október 3., 11:36 Módosítva: 2018-10-11 07:25
    114

    Az Aprilia Tuono V4 1100 Factory hivatalosan is a legállatabb hyper-naked, ugyanis 2019-re az amúgy is vaddisznó szörnyeteget tisztességesen tovább extrázták. Teljesítmény alapján nem járna neki a legállatabb cím, mert a  KTM 1290 Super Duke R  szintén 175 LE, de a többséget azért üti (az S 1000 R és az MT-10SP szerényen csak 160 lóerősek).

    Távolról sincs vége, olvasson még

    228 lóerőre erősítették az új Kawasaki H2-t

    október 3., 08:47 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    72

    A Mint egy falat kenyér rovatunk ismét jelentkezik: bemutatták a Kawasaki Ninja H2 frissített változatát, mely már 228 lóerőt tud, vagyis 28-cal többet, mint az aktuális modell, miközben még kezesebb lesz az erőleadása. Az utóbbit a H2 SX fojtószelepének köszönhetjük.

    Ninja-H2
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez az új Suzuki Katana

    október 2., 15:17 Módosítva: 2018-10-09 08:53
    134

    A Katana-történelem 1981-ben indult a GSX1100 Katanával, amely akkor a formáival annyira volt valószerű, mint a Hősök terén leszálló Millennium Falcon. 111 lóerős teljesítményével és a 240 km/h körüli végsebességével, a merész orrával és az oldalsó burkolatokat mellőző formatervével azonnal vágyott tárgy lett - amúgy azt a formát eredetileg egy MV Agustának szánták...

    2019-katana-suzuki
    Távolról sincs vége, olvasson még