Hírek

Kémfotón a Triumph Speed Triple 1200 RS

1 órája Módosítva: 2021.01.25 11:25
0

Az Egyesült Királyságban kaptak le két előszériás darabot, melyek teljesen késznek tűnnek, hiányoznak róluk a az ilyen-olyan összefércelt részletek - mivel már csak pár nap van a hivatalos bemutatóig, ez nem is meglepő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárogtak a 1290 Super Duke RR adatai

1 órája Módosítva: 2021.01.25 11:32
0

Már egyáltalán nem titok, hogy hamarosan jön a 1290 Super Duke RR, melynek most az adatai is kiszivárogtak. A német típusengedélyeztetés dokumentumai kerültek ki, amely alapján 179 lóerős lesz, vagyis a teljesítményhez nem nyúlnak, viszont a sima Super Duke R-hez képest mégis eltérő lesz, például a kibocsátási értékei nem egyeznek, szén-dioxidból többet, másból pedig kevesebbet pöfög ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jó dolgok: sportkipufogót készített az Akrapovic az Aprilia RS 660-hoz

4 órája Módosítva: 2021.01.25 09:31
0

Éppen csak megérkezett a kereskedőkhöz az Aprilia RS 660, és már rendelhető hozzá Akrapovic kipufogórendszer is. A karbon végdobbal ellátott komplett rendszer nem csak extra orgánumot ad az Aprilia kéthengeresének, hanem egy kis plusz teljesítményre is lehet tőle számítani, mindezt úgy, hogy a motor továbbra is megfelel az Euro5-nek.

akra aprilia
Távolról sincs vége, olvasson még

99 dB-es limitet vezetnek be a kipufogókra a Fülöp-szigeteken

január 23., 08:47 Módosítva: 2021.01.24 14:37
61

A Fülöp-szigeteken hamarosan bevezetik a 99 decibeles kipufogóhang-limitet, mely autókra és motorokra egyaránt vonatkozni fog, teljesítménytől és lökettérfogattól függetlenül. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Frissítették a Husqvarna 701 Endurót és Supermotót

január 22., 12:18 Módosítva: 2021.01.25 08:13
79

A Husqvarna frissítette a 701 Supermoto, 701 Enduro modelleket - a ráncfelvarrás Euro5-kompatibilis blokkot, új műszerfalat és fényszórót jelent. Az átdolgozott LCD panelen az idei évtől már nyomon követhető a fordulatszám és a váltófokozat is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Speciális kiadásokkal ünnepli a Moto Guzzi a 100. évfordulóját

január 22., 12:16 Módosítva: 2021.01.23 07:40
26

Éppen száz éve, hogy Carlo Guzzi és a Parodi testvérek, Giorgo és Angello belevágtak egy közös üzletbe: megalapították a Moto Guzzit. A jeles évfordulót az olasz cég három különleges kiadással ünnepli, a V85 TT-ből, a V9-ből és V7-ből készül jubileumi modell.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki megoldásával bármilyen motort át lehet építeni háromkerekűre

január 22., 08:43 Módosítva: 2021.01.25 11:31
50

A Kawasaki szabadalmaztatott egy rendszert, mellyel lényegében bármilyen motort át lehetne alakítani háromkerekűre - vagyis olyanra, mint a Yamaha Niken. Az eddigi elöl dupla kerekű, kanyarban bedőlő motorokhoz (pl. Niken, Tricity, Piaggio MP3) alaposan újra kellett gondolni a vázat és futóművet a kétkerekű rokonmodellekhez képest. A Yamaha például négy darab teleszkópszárat használ, a Piaggio két egykarú első futóművet épít egybe, a Kawasaki viszont egy minden eddiginél egyszerűbb megoldással állt elő, amely az eddigieknél közelebb ál a megszokott kétkerekű motorok megoldásához.

Távolról sincs vége, olvasson még

Harley Street Bob: több köbcenti, több jóság

január 21., 11:12 Módosítva: 2021.01.25 08:13
17

A Harley-Davidson ismeri a receptet: a több, az több. Ennek a szellemében fejlesztették tovább a Street Bobot, amely nem csak új fényezést kap, hanem a 107 köbinches (1753 köbcentis) blokk helyett a 114-es (1868 köbcentis) V2-est építik bele. Megénekeltem már tavaly, hogy a 114-es Milwaukee-Eight miért csodálatos - nem is ragoznám, látatlanban is megmondom, hogy remek lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fantic megvette a Yamahától a Minarellit

január 21., 08:45 Módosítva: 2021.01.22 13:14
12

Lezárult az októberben indult adás-vételi folyamat, mely során a Fantic Motor megvásárolta a Yamaha Motor Europe-tól a Motori Minarellit. Ez az üzlet állítólag elmélyíti a két cég kapcsolatát, és a jövőben közös e-mobilitás programot indítanak, melyben a fejlesztést a Fantic végzi, a hajtásláncot pedig a Yamaha kedvező feltételekkel használhatja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Viszlát 790 Duke, szevasz 890 Duke!

január 20., 14:13 Módosítva: 2021.01.22 13:12
21

A KTM 890 Duke R (teszt itt) után az osztrákok elkészítették a 790-est leváltó 890-es alapmodellt. A soros kéthengeres blokkalt szerelt közepes Duke 2017-ben jelent meg, és igen nagyot szólt: ez volt az első a kategóriában, amelybe fullos elektronikát építettek. Azóta viszont eltelt három év, és volt hova továbblépni.

Távolról sincs vége, olvasson még

180 lóerős lesz a Triumph Speed Triple 1200 RS

január 20., 12:20 Módosítva: 2021.01.22 13:12
159

A 2021-es, 1200-asra növelt Triumph Speed Triple RS teljesítményét valahova 175 lóerő környékére tippeltük, és most egy kiszivárgott adattáblának köszönhetően tudjuk, hogy valójában több is lesz: 180 lóerőt fog tudni 10 750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 125 Nm lesz 9000-nél.

triumph-speed-triple-1200-spec-teaser
Távolról sincs vége, olvasson még

Jól áll az art deco idom a BMW R 18-nak

január 20., 11:23 Módosítva: 2021.01.25 08:13
83

A BMW R18-nak már a bevezetőkampánya is abból állt, hogy különböző motorépítőknek adták oda a blokkját, hogy tegyenek köré valami érdekes motort, most pedig, hogy már kapható a típus, az egészet megkapja egy-egy műhely, hogy mutassák be a kiaknázható custom-lehetőségeket. Ezúttal a gelsenkircheni Kingston Custom mögött álló Dirk Oehlerking ragadott flexet, és épített belőle art deco streamlinert.

Távolról sincs vége, olvasson még

A 322 Honda NR750-ből mindössze egyetlen darab fekete

január 19., 12:16 Módosítva: 2021.01.25 08:13
455

A Honda NR750 minden idők egyik legkülönlegesebb motorja, izgalmas megoldásai, fantasztikus kidolgozottsága és ritkasága miatt ott van a legcsodálatosabb tárgyak között - itt már írtam róla hosszabban arról, hogy miért ennyire érdekes. Viszont van egy dolog, ami még az NR750-nél is ritkább, mégpedig a fekete NR750, amelyből mindössze egyetlen darab készült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: az MT-07 idomos sportváltozatán dolgozik a Yamaha

január 19., 08:23 Módosítva: 2021.01.21 06:46
57

Úgy látszik, a következő években a közepes, 70-100 lóerő közötti méretben lesz legforróbb a csata a gyártók között. A kategóriát az elmúlt években a Yamaha MT-07 és a vele rokon Tracer 700 és Ténéré 700 rázta fel, és utána az Aprilia dobta be az RS 660-at, amelyből a napokban bemutatták a naked változatot a Tuono 660-at, és már úton van a túraenduró kivitel is. Bár szabadalmi információk és kémfotók híján ezt egyelőre érdemes pletykaként kezelni, de a Yamaha állítólag egy teljes idomos MT-07-tel készül.

yamaha-mt-07-r-alex-taylor
Távolról sincs vége, olvasson még

Leégett a timmelsjochi Motorkerékpár Múzeum

január 18., 13:56 Módosítva: 2021.01.21 22:01
4992

Timmelsjoch-i motormúzeum ma hajnalban, négy órakor kigyulladt, az üzemeltető vette észre a szivárgó füstöt, és értesítette a tűzoltókat. A tűz az álmenyezettől indult, és perceken belül az egész múzeum lángokban állt - a tűzoltók dolga főleg az volt, hogy megakadályozzák, hogy a lángok átterjedjenek a felvonóra és a szomszédos étteremre.

Távolról sincs vége, olvasson még

A fene se gondolta 1992-ben, hogy ez lesz 29 év múlva

január 18., 11:53 Módosítva: 2021.01.21 11:25
60

Egy Ducati Monster 1200 S lett a 350 ezredik Monster, amely kigördült a gyárból, és a cég vezérigazgatója és a dizájnközpont vezetője együtt adták át a tulajdonosnak egy ünnepi plakettel együtt, mely igazolja, hogy valóban ez a 350 000. Monster.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durván felrázták az Aprilia V4-eseit

január 18., 08:52 Módosítva: 2021.01.22 08:45
244

Az idei évre frissítette az Aprilia a két V4-es csúcsmodelljét, az RSV4 sportmotort és naked változatát, a Tuono V4-et. Bár a frissítés jelentős, nem csak egy Euro5-ös blokkról és pár új színről van szó, az alapok változatlanok maradtak - ahogyan sejteni lehetett, a Piaggio Group számára nem hoz annyit ez a műfaj, hogy megérje nulláról fejleszteni egy utódot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ötfordulós bajnoksággal tér vissza a túracruiserek pályaversenye

január 14., 16:18 Módosítva: 2021.01.20 11:24
571

A Laguna Secában rendezett Baggerek csatája nem csak nekünk jött be, ezért 2021-ben nem csak újra megrendezik, hanem egy ötfordulós bajnokságot írnak ki nekik. Az első futam a Braseltonban lesz április végén, a szezonzáró pedig Laguna Secában, szeptember közepén.

bag9
Távolról sincs vége, olvasson még

Elkaszálták az újabb elektromos Harley-kat

január 14., 15:05 Módosítva: 2021.01.20 12:21
132

A Harley-Davidson vezérigazgatója, Jochen Zeitz tartja az ígéretét, miszerint a márka törzsvásárlóinak a kiszolgálására összpontosít, és új utak keresése helyett a forrásokat arra fordítják, amiben tradicionálisan jók, vagyis klasszikus chopperek és cruiserek gyártására. Az elmúlt időszak legmerészebb húzása a Livewire volt, amely anyagilag egészen biztosan nem térült meg - az eladott darabszám egészen biztosan nem fedezi a fejlesztési költségeket, miközben nem sikerült annyira előremutató technológiát fejleszteniük, amit egy frissen indított startup ne tudna viszonylag gyorsan behozni. Ugyanakkor a típust nem szűntetik meg, hanem továbbviszik - viszont Zeitz lefújta a többi elektromos projekteket, legalábbis a honlapjukról a jövő járművei közül eltávolíttata őket.

livewire-5
Távolról sincs vége, olvasson még

A kis Duke-ok megkapták a kötelező frissítést

január 13., 14:15 Módosítva: 2021.01.19 21:31
0

A KTM eladásainak alapját a kis modellek teszik ki, nem véletlenül, a kategóriájuk legjobbjai között tartjuk számon őket a megjelenésük óta. Nagyot nem kellett frissíteni rajtuk, a 125-ös és a 390-es Duke blokkját kisebb módosításokkal hozzá tudták igazítani az Euro5-höz. A 125-ös 15 lóerővel továbbra is kimaxolja az A1-es kategóriát, a 390 Duke pedig 43 lóerőt tud.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai retró Honda blokkal

január 13., 12:34 Módosítva: 2021.01.25 08:13
269

Bár a Voge márka nálunk is kapható, van magyar importőre, kevéssé ismert itthon - a kínai Loncin leányvállalata, ők képviselik a cégcsoporton belül a prémium vonalat. A legújabb modelljüknél, a neoretró 500 AC-nál ezt annyira komolyan vették, hogy a Honda CB500-ból ismert kéthengerest használják.

Távolról sincs vége, olvasson még

1200 köbcentivel születik újjá a Triumph Speed Triple

január 13., 07:28 Módosítva: 2021.01.20 14:17
37

Ahogy sejteni lehetett, a Triumph továbbfejlesztette a Speed Triple-t, de ahelyett, hogy szerényen 1060-ra növelték volna, egyenesen egy Speed Triple 1200 RS-t jelentettek be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az észak-amerikai Ducati központban razziázott az FBI

január 12., 10:47 Módosítva: 2021.01.20 06:10
21

Még december 17-én az FBI fegyveres ügynökei csaptak le a Ducati észak-amerikai irodájában, a kalifornai Mountain View-ban. A Covid korlátozások miatt csak néhány alkalmazott volt bent, az ő beszámolójukból tudni, hogy körülbelül 30 ügynök (más forrás szerint lényegesen kevesebb) érkezett egy házkutatási paranccsal.

IMG 0866
Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér az MV Agustát csalással vádoló versenyző

január 11., 13:45 Módosítva: 2021.01.15 06:10
10

Randy Krummenacher 2019-ben megnyerte a Supersport VB-t, majd 2020-ban két héttel a szezon előtt felmondott az MV Agustánál a műszaki előírások megsértése miatt - akkor úgy fogalmazott, hogy minderre azért volt szükség, mert "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Ritka dolog a motorsportban, hogy valaki azért hagyja ott a csapatát, mert az mindent megtenne a győzelemért. Az MV Agusta tagadott, Krummenacher beáldozott egy évet a becsületéért, az útjaik külön váltak. Volt róla szó, hogy az MV perelni fog a jóhírük megsértéséért, de végül az is elmaradt.

krummenacher
Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre több derül ki a Yamaha turbós háromhengereséről

január 11., 09:12 Módosítva: 2021.01.20 09:30
36

Az új szabadalmak azt mutatják, hogy a Yamaha továbbra is komolyan gondolja a háromhengeresük turbósítását. Az első bizonyítékokat tavaly kaptuk, és a szabadalmi rajzok mellett egy fotó is előkerült egy működő prototípusról. Akkor az MT-10 vázábba építettek be egy turbós MT-09 blokkot, közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, 73 mm lökettel, 67,5 mm-es furattal (az MT-09 eredetileg 78-as furattal és 59,1-es lökettel rendelkezik), 180 lóerővel, 176 Nm nyomatékkal. Mégpedig úgy, hogy az emisszión is javítottak.

Távolról sincs vége, olvasson még