Hírek

Kétliteres, V8-as motorkerékpár Ausztráliából

tegnap, 14:51 Módosítva: 2019.08.22 15:07
11

Mivel Ausztrália messze van, itthon nincs meg a fejekben, hogy a távoli kontinensen milyen komoly autós-motoros kultúra van, és a V8 mennyire közel áll a néplélekhez. Nem véletlen tehát, hogy ha motorkerékpárban nem elég a hat henger, nem csak a Boss Hoss-hoz mehetsz, hanem vehetsz akár egészen motorszerű járművet is: természetesen az ausztráloktól.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem mindenki volt oda az új finn GP pályáért

tegnap, 12:49 Módosítva: 2019.08.22 13:12
9

Lezárult az új finn MotoGP pálya, a Kymiring első hivatalos tesztje, amelyet a rossz időjárás külön megnehezített. A GP hat motorgyártójának hat tesztpilótája (Aprila: Bradley Smith, Honda: Stefan Bradl, Ducati: Michele Pirro, Suzuki: Sylvian Guintoli, KTM: Mika Kallio, Yamaha: Jonas Folger) elsősorban azért rótta a köröket, hogy Michelin számára adatokat gyűjtsenek, hogy a gumigyár szakemberei felkészülhessenek az északi pálya kihívásaira.

Távolról sincs vége, olvasson még

Villanymotorral támogatott kompresszoros hajtáson dolgozik a BMW

augusztus 21., 10:39 Módosítva: 2019.08.22 15:58
12

A motorkerékpárok némi késéssel, de követik az autóipar trendjeit és fejlesztéseit, és most kezdünk odáig eljutni, hogy egyre több motorgyártó eljut a feltöltéses motor gondolatáig. Jelenleg a Kawasaki kínál kompresszoros modelleket - ez a H2 sorozat -, de a Suzuki és a Honda is foglalkozik már egy ideje turbós és kompresszoros kétkerekűekkel, még ha szériagyártásig nem jutottak el velük (mármint azóta, hogy lecsengett a nyolcvanas évek és a turbókorszak).

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Az Energica és a Dell'Orto közösen fejleszt villanyos hajtásláncot

    augusztus 13., 14:34 Módosítva: 2019.08.16 17:58
    35

    Érdekes fejlemény a motoripar villanyos feléről, hogy az olasz Energica és a szintén olasz Dell'Orto úgy döntött, hogy összeállnak, és közösen fejlesztenek elektromos hajtásláncrendszereket kis- és közepes méretű motorokhoz. Ez alapvetően egyiküknek sem profilja, az Energica ugyanis nagy teljesítményű villanymotorokat gyárt, a Dell'Ortót pedig a karburátoraikról ismerjük, és nem is célja egyiknek sem, hogy kicsi meg közepes villanymotorokat gyártsanak, hanem más gyártók beszállítói szeretnének ezzel lenni.

    Energica a Moto-E beszállítója
    Energica a Moto-E beszállítója
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jövőre frissül a KTM 1290 Super Duke R

    augusztus 13., 12:20 Módosítva: 2019.08.16 15:19
    14

    Eddig is lehetett tudni, hogy a KTM lépéskényszerbe került a KTM 1290 Super Duke R-rel - a frissített Aprilia Tuono V4 és a Ducati Streetfighter V4 egyaránt fenyegetést jelentenek az osztrákok pucér csapásmérőjére. Mivel a Super Duke R-hez 2013 óta igazán mélyen nem nyúltak, csak frissítésekkel igazították hozzá az aktuális konkurensekhez, a 2020-as modellváltásnál tényleg fajsúlyos újításokra lehet számítani.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Újabb pletykában bukkant fel a Honda RVF1000

    augusztus 8., 12:57 Módosítva: 2019.08.12 16:46
    29

    A Superbike világbajnokságon most éppen nyári szünet van, ami remek táptalaj a pletykáknak, amelyek közül a legfelkapottabb arról szól, hogy Alvaro Bautista 2020-ra a Ducatitól a Hondához igazolna. Erre elsőre simán rávágod, hogy miért tenne ilyet szerencsétlen, miért ülne át egy ütőképes motorról egy olyanra, amely jelenleg legfeljebb a 17. helyre jó, miközben Bautista most éppen második a bajnokságban?

    bautista-phillip-island
    Távolról sincs vége, olvasson még

    390-esnél nagyobb, de 765 köbcentinél kisebbek lesznek az Indiából jövő Triumph-ok

    augusztus 8., 09:14 Módosítva: 2019.08.16 06:12
    27

    Két éve, hogy a Triumph és a Bajaj bejelentette, hogy szándékukban áll közösen fejleszteni középkategóriás motorokat . Részleteket akkor is főleg csak tippelni lehetett, most viszont, hogy közeleg a megállapodás aláírása, egyre több részlet lesz nyilvános. Indiai források szerint a két cég hosszas egyeztetésen van túl, és mostanra egészen kikristályosodott, hogy mekkora motorokat gyártanának közösen, és milyen leosztásban.

    triumph bajaj
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új ember határozza meg a BMW Motorrad jövőjét

    augusztus 6., 11:14 Módosítva: 2019.08.16 06:12
    21

    Új vezetőt neveztek ki a BMW Motorrad fejlesztési részlegének az élére. Az eddigi főnök, Karl Viktor Schaller öt évig töltötte be a pozíciót, és a BMW-től egyenesen nyugdíjba megy. A helyét Christof Lischka veszi át, aki az elmúlt húsz évben a BMW autós részlegén dolgozott, szintén fejlesztési területen.

    Christof-Lischka-BMW-Motorrad-Development
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A BMW is beszáll az Endurance világbajnokságba

    augusztus 5., 12:45 Módosítva: 2019.08.22 06:45
    0

    A 2020-as Endurance Világbajnokságon már a BMW is ott lesz gyári támogatású csapattal - eddig is voltak BMW-k a rajtrácson, és a német cég adott is technikai támogatást, amennyiben a csapat kifizette ezért a vaskos számlát. A Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha viszont sokkal komolyabban vették az elmúlt években az endurance VB-t, és sokkal több segítséget nyújtottak a támogatott alakulatoknak - ennek ez egyik eredménye, hogy idén a top10-ben csak japán motorral indulókat látni.

    DSC 2727
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Októberben leplezi le Ducati az új Panigale 959-et és a Streetfighter V4-et

    augusztus 1., 11:04 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    2

    A Ducati a 2020-as újdonságait nem a milánói EICMA-n fogja bemutatni, hanem egy saját bulit rendeznek október 23-án Riminiben, és ott rántják le a leplet a friss fejlesztésekről. Két fontos újdonságra biztosan lehet számítani, amik közül az első a Streetfighter V4, a Ducati Panigale V4 pucér változata, amelynek a prototípusával Carlin Dunne halálos balesetet szenvedett a Pikes Peaken rekorddöntés közben.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kereskedők szivárogtatták ki az új Indiant

    július 31., 16:33 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    14

    Az Indian kereskedői konferenciájáról szivárgott ki az amerikai motorgyártó legújabb modelljének a képei - az Indian Challanger legkorábban a Sturgis Motorcycle Rally-n mutatkozott volna be, de néhány részlet most idő előtt kikerült. A videó snittjeiből kiderül, hogy egy fejidomos túracruiser lesz, ledes fényszóróval és világító indiánfejjel az első sárvédőn.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Leleplezték az új Triumph Rocket III-at

    július 31., 12:44 Módosítva: 2019.08.16 06:12
    121

    Pár hónappal a teaserek és a limitált kiadású Rocket TFC után a Triumph leleplezte a szériaérett, teljesen új Rocket III-at. Az új generációból kapásból két változat készül, egy R (mint Roadster) és egy GT (mint túra).

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Már tesztelik a V4-es Ducati Multistradát

    július 31., 09:12 Módosítva: 2019.08.16 06:12
    48

    Sejteni lehetett, hogy a Ducati nem kizárólag a Panigale V4 számára fejlesztette le a Desmosedici Stradale blokkot, hanem további típusokba is szerelnék a korszakhatárt jelentő négyhengerest. A Streetfighter V4 nyilvánvaló volt, még ha a bevezető kampány részének szánt Pikes Peak rekord tragédiával is végződött - ennek eredménye lett, hogy 2020-ban nem engedik indulni a motorosokat a hegyi felfutón. A Streetfighter mellett egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a Multistradába is bepattintják a brutálisan erős V4-et. És íme.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kezdőmotor, amin nagyobb ember is jól érzi magát

    július 30., 11:31 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    25

    Tisztelt Nepperűző!

    A napokban elmentem megnézni több, az interneten említett tuti kezdőmotort is. Ninja 400, MT-07, Z400, MT-03, CB600, stb...

    Ahogy a tárgy is sejteti, az átlagnál nagyobb méretekkel rendelkezem. 185 cm vagyok és mellé 110 kg. Ebből fakadóan, több motornál is azt éreztem, hogy eltűnik alattam és az üléspozíció is kellemetlen egy akár rövidebb túrára is, főként az éles térdszög miatt.

    A jelentősen nagyobb testű sport és sporttúra, naked gépeken már jobban éreztem magam, de azokat erősnek érezném úgy, hogy releváns motoros tapasztalatom nincs.

    Tudna ajánlani valami olyan típust, ami ehhez a mérethez megfelelő volna? Úgy gondolom, hogy túragép szegmensben kéne nézelődnöm, de azoknak a formaterve nem igazán az én világom.

    Válaszát előre köszönöm!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ennél biztosabb jele nem is lehetne annak, hogy tényleg jön az új Africa Twin

    július 30., 11:28 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    21

    Nemsokkal azután, hogy a megerősítették az új Africa Twint érintő pletykákat, itt is van az első teljesen semmitmondó teaser, amiért lassan büntetni kéne a marketingeseket. Szerencsére nem csak az ilyen fél perces videókból lehet információkhoz jutni, így tudjuk, hogy 2020-ra átdolgozzák az Africa Twint.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A KTM és a BMW után az MV Agusta is megtalálta a távol-keleti partnerét

    július 30., 10:10 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    18

    Bár az MV Agusta az elmúlt évtizedben folyamatosan anyagi gondokkal küszködött, de most egyértelműen növekedő pályán van az olasz gyártó - a múlt héten aláírtak a kínai Loncin Motor Company-val egy együttműködési szerződést, melynek célja, hogy a jövőben közösen készítsenek 350 és 500 köbcenti közötti modelleket.

    brutale-800-america
    Távolról sincs vége, olvasson még

    1135 köbcentis lehet a Suzuki Katana R

    július 29., 16:14 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    29

    Pletykának továbbra is pletyka, bizonyíték még nincs, de mivel folyamatosan csöpögnek az új információk, egyre nagyobb a bizonyosság, hogy egy-két éven belül bemutatják a Suzuki Katana R-et. Eddig úgy tűnt, hogy a blokk érintetlen marad, a maga 148 lóerejével, csak a féket és a futóművet fejlesztik, ám most további infók érkeztek, melyekről csak remélni tudom, hogy igaz lesz.

    suzuki katana press test 3 day rider4 19
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kaotikus volt a suzukai 8 órás verseny vége, végül a Kawasakit hozták ki győztesnek

    július 29., 12:14 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    30

    A hétvégén zajlott a híres suzukai nyolcórás verseny, az Endurance világbajnokság zárófutama, amelyre a japán gyártók mindig sztárparádéval készülnek, és évek óta presztízskérdést csinálnak abból, hogy ki nyeri meg. Az idei verseny rendkívül zavaros volt, a futam leintése után úgy nézett ki, hogy a Yamaha Factory Racing Team behúzta zsinórban az ötödik suzukai győzelmét.

    jonathan-rea-kawasaki-racing-team-suzuka-8-hours-steve-english
    Távolról sincs vége, olvasson még

    128 lóerős és 140 kilós lett a KTM alapú sportmotor

    július 26., 12:53 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    53

    Amikor legutoljára írtunk a KTM 790 Duke blokkjávalt szerelt Krämer GP2R pályamotorról, akkor még csak tanulmány volt, a német versenymotorépítő cég viszont a napokban bejelentette, hogy nemsokára beindítják a kisszériás gyártást, és 2020-tól kapható lesz a kéthengeres modell.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Shark bekebelezte a Nolant

    július 25., 10:49 Módosítva: 2019.07.31 16:34
    57

    A francia Shark sisakmárkát is birtokló 2Ride Holding Group - ide tartozik még a Bering, a Ségura, a Bagster és Cairn - a napokban felvásárolta az olasz Nolan Groupot, amelyhez a Nolan mellett további két sisakmárka is tartozott, a prémium X-Lite és a belépő árkategóriás Grex.

    kép: asphaltandrubber.com
    kép: asphaltandrubber.com
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Triumph elkészíti a Daytona 765-öt

    július 24., 16:48 Módosítva: 2019.08.02 11:42
    17

    A Triumph eredetileg nem tervezte a Daytona sorozat folytatását - úgy fogalmaztak, hogy ha lesz rá akkora igény, hogy megérje gyártani, akkor fogják -, aztán a Moto2-es blokkbeszállítás mégis meghozta az ihletet. Februárban még csak annyit lehetett tudni, hogy már dolgoznak egy új Daytonán, most viszont kiderült, hogy nem egy lakossági sportmotor volt a cél, hanem egy gyűjtői darab.

    daytona
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Honda megerősítette, lesz 1100-as Africa Twin

    július 24., 15:37 Módosítva: 2019.07.30 11:36
    112

    Pletykaszinten már megvolt, ma pedig a Honda is megerősítette, hogy valóban jön a nagyobb köbcentis Africa Twin, a CRF1100L.

    2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-17
    Távolról sincs vége, olvasson még

    92 kiló és 40 lóerő: KTM RC4R

    július 23., 14:19 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    34

    Amikor a Dorna jelezte a nagy motorgyártók felé, hogy egy új tehetségkutató sorozatot indítana, a KTM azonnal lecsapott a lehetőségre, és nekiláttak egy könnyű, belépő szintű versenymotort építeni - ebből lett a KTM RC4R.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gyalázatosan teljesítenek a törésteszteken a hamis sisakok

    július 22., 11:25 Módosítva: 2019.08.01 12:35
    136

    Az angol ITV News járt utána a netről olcsón rendelhető hamis sisakoknak, és kiderült, hogy jellemzően hitvány másolatokról van szó, amelyek tragikus eredménnyel szerepelnek a törésteszten. A bolti ár töredékéért árult hamisítványokat a Brit Szabványügyi Intézet (BSI) vizsgálta, és arra jutottak, hogy egy 50 km/h-s esésnél sem nyújtják az elvárható minimumot sem.

    kamusisak1
    Távolról sincs vége, olvasson még