Tíz éve mutatták be a KTM Duke 125-öt, amivel az osztrákok - indiai segítséggel - megreformálták a kis kategóriát, és minőségi alkatrészekből raktak össze belépő motorokat 125, 200, 250 és 390 köbcentivel, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis éppen a kis Duke-ok felpörgő eladásaival váltak a legnagyobb európai gyártóvá.
Már mémnek is elcsépelt, hogy a kínaiak mennyire lazán kezelik más márkák formai védjegyeit, és elképesztő elánnal másolnak le bármit. Ez alól a Ducati Panigale V4 sem kivétel többé, amelyet Kínában töredék áron, töredék teljesítménnyel meg lehet venni, Moxiao 500RR néven.
A Triumph bemutatta a segélyhívó alkalmazását, amely automatikusan riasztja a mentőket, ha a felhasználó motorbalesetet szenved. Nem ez az első automata riasztási alkalmazás, amely az okostelefon gyorsulásmérőjét és a GPS-ét használja, az viszont új benne, hogy közvetlenül a mentőknek szól, nem pedig a balesetező rokonait és barátait értesíti.
A Harley-Davidson és a Vance & Hines 2020 novemberében felmondták az együttműködésüket - a Harley azóta a Screamin' Eagle-lel intézi tuningprojektjeit, és a Vance & Hines is továbblépett, és elkészítették a saját 160 köbinches, azaz 2622 köbcentis V2-es blokkjukat.
Az MV Agusta előállt a túramotorjuk, a Turismo Veloce frissített kiadásával, amely az Euro5-ös blokk mellett extra kényelmet és a legmodernebb elektronikákat ígéri. Négy változatban - ezek lényegében felszereltségi szintek - lesz kapható, az alapmodell a Rosso, utána pedig következnek a Lusso, a Lusso SCS és az RC SCS.
A Harley-Davidson egy automatizált vészfékrendszert szabadalmaztatott, mely segít elkerülni a balesetet azzal, hogy vészhelyzetben közbeavatkozik, és segít minimalizálni a fékutat. Tehát nem egy távolságtartó tempomat van, hanem egy szigorúan csak vészhelyzetben aktiválódó biztonsági rendszer.
Az elmúlt években alappá vált, hogy a motor reakcióit elektronikus rendszerek szűrik, a gázadástól a fékezésig minden átmegy egy számítógépen, a motorosnak már alig van közvetlen kapcsolata a mechanikával, és a Honda új szabadalma még tovább megy, a kormányzásba is bevonnák az elektronikát.
Ahogyan a 2021-es Triumph Bonneville sorozat bemutatóján beígérték, frissítették Scrambler 1200 modelleket is. Hatalmas dolgokra nem kell számítani, éppen csak annyit igazítottak rajtuk, hogy megfeleljenek az Euro5-nek, illetve javítottak a kipufogó hővédelmén. De hogy az egész ne csak egy mínuszos hír legyen, gurítottak egy látványosat, és elkészítették a limitált számban készülő Scrambler 1200 McQueen Editiont.
A limitált modellből mindössze ötszáz darab készül, és online lehetett rendelni, egyenként 9 millió forintos áron - mindössze 48 percre volt szükség, hogy az összes 1290 Super Duke RR-t elkapkodják.
A Norton egykori központjából és gyárából, a Donington Hallból motorsport tematikájú luxusszállót építenének. A 28 hektáros telken lévő kastélyból lenne a szálloda, az egykori üzemből pedig motorhouse-t alakítanának ki, mégpedig igen rövid határidővel, ősszel már fogadnák az első vendégeket.
A gyorsváltó nem is olyan régen még a pályamotorok sajátja volt, mostanra viszont már a túramotorokban is teljesen szokványos - mint kiderült, nem csak a köridőből segít századmásodperceket lefaragni, hanem a közúti használatot is kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi. A Kawasaki éppen ezért egy újfajta gyorsváltón dolgozik, kimondottan utcai motorosok számára.
A Kawasaki legújabb szabadalmai mutatják, hogy előrelépés történt a hibrid motorjuk ügyében. A japán szabadalmi hivatalnak beadott rajzok szerint a Kawasaki komolyan gondolja, hogy összeházasítják egy motorban a benzines és az elektromos hajtást - az autók világában ez lassan alapnak számít, viszont motoroknál még nem sikerült kiaknázni a technológia előnyeit.
A Bajaj Chetak forgalmazását tavaly a gyenge eladások miatt leállították, azonban az üzemanyagárak folyamatos emelkedése fellendítette Indiában a villanyrobogók piacát, így újra nekifutnak.
KTM 18 évig folyamatosan uralta a Dakart, az elmúlt két évben viszont a Honda maga alá gyűrte az osztrák márkát. Erre a KTM válaszolt, és az idei bajnokot, az argentin Kevin Benavides-t le is igazolták a gyári csapatukba, aki az évet már KTM színekben nyomja le a tereprali VB-n, majd jövő januárban a Red Bull KTM Factory Racing Teammel nekivág a Dakarnak.
A Ducati értékesítési vezetője interjút adott az MCN-nek, amiben kérdezték a gyár elektromos terveiről. Jelenleg ugyanis az összes nagyobb gyártó vadul építi az elektromos kínálatát, sőt, a legnagyobbak közös akkumulátorplatformot terveznek. A Ducati ezen a téren viszont mintha inaktív lenne, miközben a BMW-nél és a KTM-nél külön elektromos részleg van, Milicia megerősítette, hogy a Ducati még kivár.
A kínai Qianjian Motors-hoz tartozó olasz Benelli leleplezte a belépő sportmotorjuk, az 302R legújabb generációját. A teljes idomos gép ízléses és látványos lett, a ledes fényszórókkal, TFT műszerfallal, vaskos, 41-es fordított telóval, négydugattyús fékekkel.
Az amerikai autópályák biztonságával foglalkozó intézet megbízásából készült egy tanulmány, mely szerint az adaptív tempomatok (melyek radarosan tartják a követési távolságot, és ennek megfelelően gyorsítanak-lassítanak) gyorshajtásra sarkallják a vezetőket. A kutatás szerint az adaptív tempomat 24%-os valószínűséggel ösztönöz gyorshajtásra.
Az MV Agusta frissítette a csodás retró sportmotorját, a Superveloce 800-at, ráadásul egy új S változatot is bemutattak belőle. A blokk mindkettőnél azonos, a 798 köbcentis soros háromhengeres 145 lóerős teljesítménnyel bír, hátrafele forgó főtengellyel, titánszelepekkel. Ahhoz, hogy teljesítse az Euro5-öt, lecserélték a kipufogót, DLC bevonatos szelepemelőket építettek be, illetve átdolgozták a befecskendezést - ráadásul mindezt úgy, hogy egyetlen lóerőtől sem kellett búcsút venni.
A BMW két hatalmas bálnát is bejelentett a következő évre, az R18 B-t és az R18 Transcontinentalt. A hatalmas, 1800 köbcentis cruiserük kapcsán egy pillanatig nem volt titok, hogy komplett modellcsaládot építenek a platformra, és most már tudni, hogy mik lesznek ezek az újdonságok.
Apex H2 névre hallgat a Segway új tanulmánya, melynek a szériaváltozatát 2023-ra ígérik - ez elsőre merésznek hangzik, mert egyelőre a motor minden paramétere nagyon scifi-nek tűnik, a külsőtől kezdve a futóművön át egészen a hajtásláncig. A rugózást és a csillapítást például a James Parker által tervezett Yamaha GTS1000 ihlette.
2021-ben tovább folytatódik az aero-őrület, miután már utólagos szárnyakat is kapni motorokhoz, annyira nem is kéne meglepődni a Rizoma új visszapillantóján, ami duplafunkciós elem, mert nem csak a mögöttes forgalom szemmel tartására jó, hanem amikor már mindenki lemaradt, elkezd leszorítóerőt termelni.
Az alap KTM 1290 Super Duke R sem egy hájas, tunya és elavult motor, de a frissen bemutatott RR változatról az utolsó gramm felesleget is leizzasztották, a fejlesztőrészleg pedig állítólag szabad kezet kapott.
Az egykori versenyzőkből lesznek a legkiválóbb elemzők, hiszen ismerik a motorversenyzés működését, betekintéssel bírnak a kulisszák mögé, illetve értik a szituációkat, a többi versenyző motivációját, ugyanakkor már távol vannak annyira a paddock-tól, hogy külső szemlélőként, józan módon tudják értelmezni az összefüggéseket. Ezért is alkalmaznak a MotoGP-ben és a Superbike-ban is egykori versenyzőket pitlane riporternek.
Az elektromos motorkerékpárok esetében a legfőbb kritika, hogy vagy hatótávban vagy végsebességben elmaradnak a benzines modelleknél. A Honda viszont a Bennetts Bike Social értesülése szerint egy olyan modellen dolgozik, ami áthidalja ezeket a hiányosságokat, mégpedig úgy, egy olyan modellt elektromosít, amelyet eleve szórakoztató rövidtávú használatra terveztek belsőégésű motorral is, nem praktikus megoldásnak: az MXS Gromot.
A GSX-S1000 2015-ben jelent meg, majd 2018-ban kapott egy apró frissítést, és most 2021-re ismét megújul, ezúttal viszont jelentősebb változásokra is számítani lehet. Egyfelől a blokkot hozzáigazítják az Euro5-höz, de ami érdekesebb, hogy a motor külseje is markánsan megváltozik, a teaser alapján az új lámpát és az aerodinamikai szárnyakat már biztosra vehetjük.