Hírek

BMW: "Az R 1300 GSA formaterve nem provokáció"

július 18., 11:09 Módosítva: 2024.07.19 19:03

Bár be kell vallanom, nekem fekszik ez a baltával faragott, tankos sziluett, igazán cifra reakciókat lehet találni bárhol, ahol megjelenik az új R 1300 GS Adventure. Nekem a guruló kenyérpirító a kedvencem, de a Duplo motor és a BMW Cybertruck is erős nevezők az asszociációs viccersenyben. Abban ugyan senki nem kételkedik, hogy így is sikermodell lesz, a brit Visordown megkeresésére végül a BMW is reagált a GSA sajátos küllemére.

P90554790 highRes bmw-r-1300-gs-advent (1)
Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél kevesebbért nem nagyon mérnek 125-ös japán robogót

július 17., 08:08 Módosítva: 2024.07.19 06:22

Időnként kacifántosan behatárolható kínai robogó ugyan van ennél olcsóbban is, de japán mércével nézve kifejezetten az alacsony árú szegmensben újított a Yamaha. Mondom is a lényeget: a RayZR 125 regadóstól, bruttóban számítva, két szál kovászos uborkával 948 ezer forint, ami mondjuk 3, vagy talán csak 2 jobb trekking bicikli ára, de nem érzem barokkos túlzásnak az elektromos bicikliket, mint alternatív lehetőségeket is iderángatni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az utolsó V2 Ducati superbike

július 16., 15:39 Módosítva: 2024.07.18 12:16

Nem mindenkinek adatik meg ebben az életben, hogy V2 és V4 Panigaléval is szerencséje legyen. Nekem a hosszú évek óta európai jólétbe szakadt cimborám kellett felkeresnem, hogy meséljen már egy kicsit a két motor közötti különbségről. A beszélgetés valahogy így zajlott: “Te Marci, akkor végül is a V4 annyival jobb, mint a V2?” ő pedig csípőből adta a választ. “Határozottan” - szólt az összefoglaló, majd mesélt egy kicsit a jobb karakterről, a kezelhetőségről és arról, mennyivel durvábban megy, majd amikor azt kezdtem el firtatni, hogy akkor mégis miért cseréli le a V2-t, egy kis bargeri felhanggal válaszolta: “mert azt jobban szeretem” - hát így.

MY25 DUCATI PANIGALE V2 SUPERQUADRO FE  7  UC659714 High
Fotó: Ducati
Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb nyolchengeres bokszerrel támad a GWM

július 11., 13:13 Módosítva: 2024.07.15 06:35

Bár volt egy rövid időszak, ameddig úgy szólt a fáma, hogy a baranyai megyeszékhelyet választja új, európai otthonául a GWM, azaz a Great Wall Motors, ez végül nem így alakult – nem megerősített információk szerint nem függetlenül attól, hogy a hír korán napvilágra került a magyar sajtóban. A kínai gyártó mégiscsak egy kicsit érdekes maradt nekünk. Ők azok, akik úgy döntöttek, hogy tudnak Honda Gold Winget is gyártani. Azaz valami ahhoz nagyon hasonlót. És nagyobbat. És többet. Főleg többet. Köbcentiből, hengerből, de még váltófokozatból is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beszéljünk egy kicsit a BMW R 1300 GSA-ról

július 9., 10:10 Módosítva: 2024.07.10 14:26

Néhány napja kitettem egy Facebook posztot a Totalbike oldalára az új BMW R 1300 GS Adventure-ről, különösebb kommentár nélkül, és pontosan az történt, amire számítottam. A kommentszekció nem bánt kesztyűs kézzel az új dizájnnal. A kedvencem talán az volt, hogy van, aki szerint az új GSA olyan szép oldalról, mint a Harley Pan America szemből – ez nagyon találó, mert láttam már olyat, aki hallott olyanról, akinek mindkettő bejön, és ha lenne merszem, talán még azt is bevallanám, hogy ez ém vagyok. De nincs. A népundor viszont ezúttal nem magyaros sajátosság. Guruló kenyérpirító, LEGO dizájn, a Tesla Cybertruck méltó testvére – ehhez hasonló kreatív véleményeket fogalmaznak meg a világ minden táján. És azt hiszem, hogy ez mind nem számít.

Távolról sincs vége, olvasson még

Főnökúr mutatta be hogyan kanyarodik az új Royal Enfield

július 6., 10:50 Módosítva: 2024.07.21 18:06

Az új 450-es Himalayan leheletnyivel olcsóbb változatának szánja Guerillát a Royal Enfield. A túraendurós alapplatformmal szemben a Guerilla 450 nem a világjárós, hanem dizájnérzékeny húrokat pendíti meg. A motorról készült első közúti fotót a márka vezérigazgatója, Sid Lal posztolta az Instagram oldalára, és láthatóan elég jól érzi magát a kis indiai rombolóval.

Sid-Lal-Guerilla-RE
Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre kevésbé veszik a japán motort a japánok

július 5., 10:32 Módosítva: 2024.07.19 15:44

A motorgyártó vállalatok szeretik előadni a sikert. A legkisebb növekedés szelére is úgy bombázzák a sajtót közleményekkel, mint Coventryt a Luftwaffe, de a kevésbé kirakatba való számokat már nem övezi hasonló dicshadjárat. Márpedig nem olyan szép számok, azok vannak: méghozzá Japánban, ahol a japánok úgy tűnik, egyre kevesebb japán motorért nyitják ki a pénztárcájukat. Nem úgy az amerikai és európai vasakért, amik töretlenül hasítanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindent a raktárból: DesertX Discovery

július 3., 07:43 Módosítva: 2024.07.05 06:15

Megvan az a műfaj, amikor valaki minden elérhető extrát megvesz a motorjára? A Ducati elébe ment, és rádobálta a DesertX-re, amit csak lehet, megfújta egy extra, piros színre, majd elnevezte Discovery változatnak. Műszaki értelemben, tehát a 110 lóerős Testastretta 11° blokk, az M50 Brembo fékek vagy a KYB futómű, de még a 21-18-as felnik és a kétosztású 21 literes tank nem sem változik.

2024-Ducati-Desert-X-Discovery-2024-1
Távolról sincs vége, olvasson még

Achtung! Szabálytalan motorosokra vadászik a rendőrség

június 29., 09:13 Módosítva: 2024.07.18 11:10

Röviden:

  • Komárom-Esztergom megyében lesz fokozott ellenőrzés.
  • A motorosok által kedvelt útszakaszokra fókuszálnak.
  • A rendőrök azt kérik, hogy mindenki tartsa be a szabályokat.
Távolról sincs vége, olvasson még

Kaliforniai esték: amikor rendőrök kapcsolták le Elvist és a motoros haverjait

június 28., 12:02 Módosítva: 2024.06.30 10:07

Persze ez azért mégiscsak egy Triumph Bonneville T120, de a mellé csatolt történet fasza. Nem jó, nem király és nem állat, hanem fasza, mert egy Elvis kiadáshoz ez illik, pláne akkor, ha eddig nem is tudtad, hogy minden idők legnagyobb hatású előadóművészének élettörténetéhez tartozik egy, a kialakított imidzséhez nagyon frankón illeszkedő Triumph-os, rendes motoros történet.

Triumph-Bonneville-T120-Elvis-Presley-Edition-1
Távolról sincs vége, olvasson még

Ralimotoros irányba viszi a túraenduró dizájnját a KTM

június 26., 10:51 Módosítva: 2024.06.28 06:31

Várható volt, hogy a frissített 390-es Duke után hamarosan bemutatja a KTM a platform Adventure változatát. Bár a korai találgatások szerint ennek az idei évben kellett – volna – megtörténnie, hogy az év közepén megtörténhessen a modellváltás, ez végül a következő évre, tehát 2025-re csúszik.

2020-KTM-390-Adventure-01
Távolról sincs vége, olvasson még

110 millió eladott darab után vége a Honda legendájának

június 25., 10:35 Módosítva: 2024.07.11 06:01
  • A Honda nem gyárt több 50 köbcenti alatti mopedet emissziós szabályozások miatt
  • Technikailag megoldhatná, de akkor egy árban lennének a 125 köbcentisekkel.
  • Ezzel befejezik a Super Cub 50 gyártását, ami a Honda és a világ legkelendőbb modellje volt.
Távolról sincs vége, olvasson még

A magyar használt motor vásárlónak japán vas kell

június 24., 09:06 Módosítva: 2024.07.10 06:34

Továbbra is a japán motor a használt motor a magyar motorosnak, és nem is hiszem, hogy ezzel kapcsolatban bárkinek is valódi meglepetést okoz a Használtautó.hu idei felmérése, hiszen a Honda, a Yamaha, a Suzuki, meg persze a Kawasaki még mindig a hosszútávú megbízhatóság nimbuszai. És az igazán jó motor alapismérve mégiscsak az, hogy megy, és nem áll, amikor kellene. A japánokat szorosan követi a BMW - úgy látszik nem sikerült felhoznom, pedig az utóbbi időben szerintem az összes RT hirdetést átnéztem. Többször. A márkaharcban ez csak 4. helyre volt elég.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Brixton is nagyköbcentis túraendurót gyártana

június 18., 10:36 Módosítva: 2024.06.28 12:07

A Brixton nem egy olcsó kínai márka. Mármint úgy értem: nem olcsó, ha az eddigi tapasztalatokat nézzük. Az 1200 köbcentis Cromwell például simán kóstál közel annyit, mint egy hasonló kategóriában utazó, de már sokat bizonyított és több évtizednyi márka történelmet felvonultató Triumph, ami akkor is minimum bátor vállalás, ha egyébként a KSR stílusra építő almárkája is élvezetes, jó motort kínál és olyan beszállítókkal bástyázza körbe magát, akiknek a nevei szépen csilingelnek a motoriparban. Valami hasonló koncepcióra számítunk a márka első túraendurójától, amivel talán már a tél folyamán előállnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ideiglenesen leállt a Yamaha az R1-ek, R3-ak és TMAX-ok gyártásával

június 13., 13:07 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Idén februárban a Toyota saját maga jelentette, hogy a munkagépeik motordiagnosztikai eredményeivel gond van, amivel olyan lavinát indítottak el a japán járműiparban, amit talán ők sem sejtettek előre. A japán Közlekedési Minisztérium elkezdte felülvizsgálni a járműipari szereplők különböző vizságlati eredményeit, amin a Yamaha, mint első motorgyártó szereplő elhasalt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hamis zajkibocsátási eredményekkel bukott meg a Yamaha

június 12., 09:11 Módosítva: 2024.07.17 08:13

Az idei évben több japán járműipari vállalat teszteredményeit vizsgálja az illetékes Közlekedési Minisztérium, miután először februárban a Toyota maga jelentette, hogy néhány munkagépük motordiagnosztikája hamis adatot mutat. Ezzel nem csak önmagukkal szemben indítottak vizsgálatot, valóságos lavina indult meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

A törpe Honda Africa Twinnél menőbbet ma már tuti nem látsz

június 11., 08:56 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Röviden:

  • Ez itt egy kicsinyített Honda Africa Twin
  • Az alapja egy Monkey, amihez a Honda kiegészítőként árulta az átalakításhoz szükséges alkatrészeket
  • Baromi ritka készletről van szó, nagyon keveset gyártottak
  • A képeken egy 1992-es, makulátlan példány látható, amire még bárki licitálhat
  • Már most látszik, hogy az ára igen húzós lesz
Távolról sincs vége, olvasson még

Legendás motoros újságíró lett Kakucs polgármestere

június 10., 09:19 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Ismerős arc nézett rám vissza egy molinóról talán egy héttel ezelőtt a Kakucs Ringre menet. “Indítsuk újra Kakucsot” - valahogy így szólt a szlogen, ami mellett ismerős arc és név állt. Szabó Henrik, polgármesterjelölt. Az egykori motoros újságíró legenda-keltető Superbike oszlopa, a kiváló Fast Ride apukája, később a Totalbike külsős szerzője és a Fotelmotoros YouTube-csatorna arca. Személy szerint “Az RT a legjobb” aláírást egy kicsit hiányoltam - de a siker ennek hiányában sem maradt el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megváltozik a Yamaha Ténéré 700

június 7., 16:01 Módosítva: 2024.06.17 18:42

Úgy tűnik, 2025-ben frissítést kap a Yamaha tereprali-stílusú adventure motorja, a Ténéré 700. A német Motorradnál landoló kémfotók egy alaposan álcázott fejidomot mutatnak, de az eddiginél valamivel kiterjedtebb, a forgattyúsház felé jobban elnyúló dizájn bújhat meg a takaróelem alatt. A jellegzetes fényszórót is cserélik, az idom és a hűtő között pedig módosult a levegő beszívás.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Mátrában Kawázhatsz, Kakucson Yamaházhatsz júniusban

június 7., 08:08 Módosítva: 2024.06.14 18:03

Óvatos becslés szerint is több ezer motorossal zajlott le vasárnap Magyarország leghíresebb tartalomgyártójának tesztmotorozásra kihegyezett rendezvénye, a Dodor-féle II. Tesztnap & Grillparty, ahol a legtöbb nagy motormárka jelen volt. Ilyen érdeklődés mellett óhatatlanul megeshet, hogy valaki lemaradt a lehetőségről, a Yamaha és Kawasaki modelljeit viszont még utolérheted a hónap hátralevő részében. Ha pedig a hagyomány nem szakad meg, akkor a júliusi BMW tesztnap sem marad el. Az meg elég jó szokott lenni.

Kawasaki Z900SE 2022 Details Spec News 03
Távolról sincs vége, olvasson még

Egészséges 105 lóerőt ígér az új csupasz Benelli

június 4., 17:27 Módosítva: 2024.06.07 06:05

Nem a gyártó hibája, de még mindig a brutális torokfájás jut eszembe Benelli-féle Ducati Monster utánérzésű 752 S-ről. Vagy talán egy kicsit mégis: mert hiába volt jó a körítés, a 76 lóerős, kéthengeres blokk az első száz kilométer után monoton, kiábrándító egy olyan vad kiállású nakedhez, így aztán csatolt emléknek maradt a "hűdejóvolt" helyett a Flector-ízű tüszős mandulagyulladás. Untatott, és azt kívántam, bárcsak lenne ebből egy 100-110 lóerős változat! Hát basszus, jövőre lottó ötöst kívánok...

Távolról sincs vége, olvasson még

30-as korlátozás mellett nyitják meg a Transalpinát

május 31., 10:47 Módosítva: 2024.06.04 06:11

Magyar motorosok százai lepik el idén is Románia egyik legszebb látványútját, a DN 67C-t, avagy a Transalpinát. Bár saját tapasztalatom szerint az útvonal egyes szakaszaira kitett behajtani tilos tábla már májusban sem tántorított el minden motorost a 148 kilométeres szakasz közel teljes bejárásától, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság, a CNAIR bejelentése szerint holnaptól, azaz 2024. június 1-től az útvonalon hivatalosan is megindulhat a közúti forgalom.

transalpina-2-fdrz
Fotó: Facebook / Cristian Pistol
Távolról sincs vége, olvasson még

Elődjénél erősebb és könnyebb lett a Benelli TRK 552

május 29., 13:38 Módosítva: 2024.05.31 15:47

A Benelli TRK 502 egyfajta pionír volt. 2017-ben, a motor megjelenésekor két dologról lehetett egészen biztosan olvasni (vagy hallani) a legváltozatosabb médiafelületeken: az egyik, hogy ez bizony olyan olasz, hogy mögötte igazából kínai; a másik pedig, hogy valójában nem rossz, és akkoriban még egyik megállapítás sem számított magától értetődőnek. Azóta már tudjuk, a kínai motorokat ideje számításba venni, és nevetni ugyan lehet rajtuk, csak már nem érdemes. Ehhez viszont utat kellett törni, ebben pedig elvitathatatlan érdemeket szerzett az olasz nevű, 48 lóerős túraenduró. Ennek azonban már 7 éve.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hivatalosan is jól néz ki a V4-es Ducati Diavel

május 29., 08:55 Módosítva: 2024.06.12 09:12

Igazából az a furcsa, hogy a Yamaha (2012 - XP500 TMAX) előbb vitt haza a világ legjobbjainak járó szakmai dizájndíjat, mint a Ducati (2013 - 1199 Panigale), akiknek a motorjait hagyományosan a szívdöglesztő kategóriába soroljuk, amire alapvetően két magyarázat van. Az egyik, hogy a szakmai közegnek nem feladata meghajolni a közönségigény előtt, a másik pedig, hogy a jó dizájn és a hagyományos értelemben vett szépség nem feltétlenül jár kéz a kézben.

Ducati Diavel V4 021 UC480846 High
Távolról sincs vége, olvasson még

Hengerenként 1000 köbcenti már elég lesz egy retró roadsterbe?

május 28., 09:55 Módosítva: 2024.07.09 10:12

Bár ebben az esetben egyelőre csak egy koncepcióról beszélünk, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-en bemutatott R 20 egy olyan “nagy motort a kis motorba” fejlesztési irányt mutat, ahol a motor sziluettjét leszámítva a mindenhol mindenben jobb és nagyobb elv uralkodik.

R20concept 03-min Large
Távolról sincs vége, olvasson még