Elődjénél erősebb és könnyebb lett a Benelli TRK 552

2024.05.29. 13:38

A Benelli TRK 502 egyfajta pionír volt. 2017-ben, a motor megjelenésekor két dologról lehetett egészen biztosan olvasni (vagy hallani) a legváltozatosabb médiafelületeken: az egyik, hogy ez bizony olyan olasz, hogy mögötte igazából kínai; a másik pedig, hogy valójában nem rossz, és akkoriban még egyik megállapítás sem számított magától értetődőnek. Azóta már tudjuk, a kínai motorokat ideje számításba venni, és nevetni ugyan lehet rajtuk, csak már nem érdemes. Ehhez viszont utat kellett törni, ebben pedig elvitathatatlan érdemeket szerzett az olasz nevű, 48 lóerős túraenduró. Ennek azonban már 7 éve.

A modellfrissítés finoman szólva is megérett, az anyacég, a QJ pedig apró ráncfelvarrás helyett nagy fába vágta a fejszét. A TRK 552 elkészült, a blokk pedig nem csak hengerűrtartalmát tekintve lett nagyobb (549 köbcenti), a teljesítménye is elhagyta az A2-es kategóriát. 61 lóerős lett 8.500-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 54 Nm 6.000-nél. A korábbi 360-as elkélés pedig a sorkettesek között mára már megszokottnak tekinthető 270 fokos lett.

A teljesítmény jól is áll a TRK-nak, mert a legnagyobb kritika mindig is a motor tömege volt, amiből bár fogyott, továbbra is vaskos. 226 kiló, ami összességében 5-tel kevesebb, mint volt, tehát a száraz adat valahol 215 kg körül alakul.

A Marzocchi futómű most már nem csak hátul, hanem elől is állítható. A fékek a Brembo tulajdonában lévő J.Juantól érkeznek. A régi LCD-t pedig a modern igényeknek megfelelő TFT-re cserélték, a menetvezérlő programokat viszont elengedték. Végső simításként pedig elhagyták az utolsó halogén izzót, és mindenhova LED fény került.