És akkor a KTM megint odaver a konkurenciának

2023.08.29. 15:49

Lehet ezzel kapcsolatban mellébeszélni, de tök fölösleges: a 390-es KTM Duke az európai értelemben vett belépőszintű kategória adu ásza. Könnyű, ördögien fordul, igényes - nem csodálom, hogy minden korábbi Totalbike szerző Zirig Árpádtól, Stump Andráson át Zomborácz Ivánig bezárólag ódát költött köré, hiszen a kategória bezzeg motorjáról beszélünk. Csakhogy a 2017-es modellfejlesztés óta üldözőbe vette a konkurencia. Jön a hasonlóan sokat ígérő Kawasaki ZX-4R, valamint a 400-as Triumph motoroktól is sokat várunk. És akkor az osztrákok felszívták magukat, és így válaszoltak: “akkor gyertek ki a hóra!”

A 2024-es 390 Duke a dizájnt tekintve nagymotorosabb, masszívabb, igényesebb lett, de ez a legkevesebb. Bár a futómű a kijött specifikációs adatok alapján az idei Duke-hoz képest nem mutat eltérést, az átalakított térhálós vázhoz már oldalra kihelyezve, látványosan laposabb szögben kapcsolódik. Rosszabb biztosan nem lett, és műszaki igényességnek sem utolsó.

Az adatok alapján az egyetlen rossz hír, hogy a 390-es Duke nagyot hízott. A lélegzet híján 150 kilós tömeg 165-re nőtt. És, hogy hova dughattak el 15 kilót? Először is a motort megfújták, 373-ról 398 köbcentire nőtt, a környezetvédelmi előírások az utóbbi években pedig nem lettek enyhébbek, a technológiai többlet viszont utolérhető.

A 390-es Duke legdurvább fejlesztése, amivel valószínűleg kategóriájában már megint alle zusammen a komplett konkurencia alá rúg a KTM, hogy nem spórolták ki a XXI. századi technológiát a belépő Duke-ból. És nem is az “5 TFT kijelzőre gondolok, hanem arra, hogy 44 lóerős motor alatt eddig még nem láttunk kanyar-ABS-t és dőlésszög-érzékeny kipörgésgátlót.

A felállás persze várhatóan az lesz, hogy a motorban ott lesz az IMU (dőlésszög mérőegység), a technológiát viszont szoftveresen, a felár kifizetése után élesítik. Ugyanígy opciós extraként jelenhet meg a rajtautomatika is. Feláras? Oké, de ott van, lehet, és ez óriási lépés.