Hírek

Nem akármivel tért vissza a Bimota: itt van a Tesi H2

november 6., 16:04 Módosítva: 2019.11.11 10:45
285

Az elmúlt ötven évben sok csodálatos motor született, de egy márkanév alatt senki nem tudott annyi zsenialitást piacra dobni, mint Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini - vagyis a BIMOTA. Sajnos a márka történetének nem minden fejezete vidám, például a legutóbbi sem, amikor két svájci befektető próbálta megmenteni - sikertelenül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két új BMW: F 900 XR és F 900 R

november 6., 16:04 Módosítva: 2019.11.08 06:45
15

A BMW az S 1000 XR mellett előrántott két 900-as kéthengerest is, az F 900 XR-t és az F 900 R-t. Mindkét modell a BMW F 850 GS-ben bemutatott kéthengeres blokkon alapul, csak egy kicsit felhergelték őket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lenne a Husqvarna túraendurója

november 6., 14:45 Módosítva: 2019.11.12 10:26
151

Az elmúlt öt évben a Husqvarna folyamatosan szállítja az EICMA-ra az érdekesebbnél érdekesebb tanulmányokat, a KTM-hez tartozó, egykori svéd márka dizájnban folyamatosan olyat tud alkotni, hogy nem térek magamhoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legjobb dolog történt a KTM 790 Duke-kal: 890 Duke R lett belőle

november 6., 12:00 Módosítva: 2019.11.14 12:33
76

Kb. nyolc hónappal ezelőtt röppent fel a hír, és most be is következett, a KTM a 790 Duke-ból 890 Duke R-t csinált, amely egyfelől teljesíti az Euro 5-öt, másrészt pont azokon a területeken lett jobb, amiket a 790-esnél kritizáltunk. Ilyennek kell lennie egy R-változatnak a KTM-nél!

2020-2021-KTM-890-Duke-R-06
Távolról sincs vége, olvasson még

A CBR650-ből lehet túraendurót építeni? Fogd meg a söröm...

november 6., 10:05 Módosítva: 2019.11.11 12:02
109

A Honda római kutató-fejlesztő központja a EICMA-n bemutatott tanulmányaival nem tud hibázni, ötödik éve szállítják ide a futurisztikus koncepciókat. Most például a CBR650 alapjaira felhúzott CB4X Conceptet dobták be, ami tagadhatatlanul jól néz ki, és üdvözölnénk, ha ez a forma megjelenne a Honda szériamodelljein.

Távolról sincs vége, olvasson még

Több erő, kevesebb súly, ezt tudja a teljesen új BMW S 1000 XR

november 6., 10:04 Módosítva: 2019.11.13 13:31
42

Az új S 1000 RR alapjaira épített BMW S 1000 XR nagyon erős induló a túraendurók és a sportmotorok határán mozgó műfajban - kényelmes ülés, hosszabb rugóutak, de sportmotorból származó blokk és feszes hangolás - nem triviális kombináció, de az első S 1000 XR is piszkosul jó motor volt, az új pedig még veszettebbnek ígérkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

BREAKING: itt az Aprilia RS 660

november 5., 16:28 Módosítva: 2019.11.11 10:45
335

Ha nem érted, miért vártuk annyira az Aprilia RS 660-at, akkor megpróbálom összefoglalni: végre egy olyan igényesen kidolgozott, puruttya részletektől mentes, könnyű sportmotor, amelynek éppen annyi ereje van, hogy ne számítson lassúnak, de nem fenyegetően erős, aminek nem lehet egy jót odaverni anélkül, hogy két másodperc múlva ne 200-zal menjél. Tehát egy olyan motor, ami sportosan vezethető, de kezességével nyűgöz le - plusz állatul néz ki. És most itt van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez még az MV Agustja átlagából is felfelé lóg ki

november 5., 15:02 Módosítva: 2019.11.08 14:55
118

Az MV Agusta egy kis ínyencséggel készült az EICMA-ra - a Brutale 1000 RR-t némileg átdolgozták, hogy a forma igazán mellbevágó legyen, és elkeresztelték Rush 1000-nek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem DR Big, hanem V-Strom 1050 lett a Suzuki új túraendurója

november 5., 15:01 Módosítva: 2019.11.07 06:33
105

A Suzuki az EICMA-n leleplezte a a V-Strom 1050 és a V-Strom 1050 XT-t - amelyek maradnak V-Stromok, a DR nevet nem lövik el velük. Mindkét modell a finoman neofuturista dizájnt kapta, az alap és az XT változat között pedig ugyanúgy a felszereltségben van különbség, mint az eddig V-Stromok esetében is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Triumph Bobber gyűjtői csúcsváltozata

november 5., 12:34 Módosítva: 2019.11.08 11:01
24

Az angolok a Triumph Bobberből is elkészítették a TFC változatot - a Triumph Factory Custom a Triumph gyári custom részlege, ahonnan méregdrága, csúcsminőségű, limitált modellváltozatok kerülnek ki, eddig a Rocket III-at és a Thruxtont vették kezelés alá, most pedig a Bobbert is megfésülték, hogy az alapból is különleges motor igazán extra legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Honda CBR1000RR-R és állatabb, mint gondolnád

november 5., 10:58 Módosítva: 2019.11.08 11:01
94

Itt az új Fireblade, a Honda CBR1000RR-R, amely egyfelől nevetségesen sok R betűt tartalmaz, viszont az adatait megnézve egyáltalán nem indokolatlan az R-halmozás:
- 999,9 köbcenti
- soros négyhengeres kialakítás
- 215 lóerő 14 500-as fordulaton
- 112 Nm nyomaték 12 500-nál
- 201 kilós tömeg olajjal feltöltve

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta sem marad ki a hyper-naked buliból

november 4., 16:01 Módosítva: 2019.11.08 11:58
259

Az MV Agusta keményen odaver 2020-ra a naked vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR-rel. A csúcs nakedből eddig csak egy limitált Serie Oro kiadás volt, most viszont jön a bő tízezer euróval olcsóbb kiadás. Jó, hát fogni kellett valamin a kiadást, így a csavarok titán helyett acélból készülnek hozzá, illetve szénszál helyett kovácsolt alumíniumból készülnek a felnik, de így sem fog vele senki hajléktalannak nézni. Merthogy ilyen az olcsó RR változat:

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Yamaha Tmax

november 4., 16:01 Módosítva: 2019.11.08 11:01
41

A Yamaha ha nem is radikálisan, de határozottan belenyúlt a TMax-ba, és bemutatták a TMax 560-at. A 2020-as változatot felzárkóztatják az Euro5-höz, illetve áthangolták, hogy sportosabb legyen. A Tmax sorozat 2001-ben indult, és megérkeztek a hetedik generációhoz - az alap TMax mellett lesz egy csúcsváltozat, amelyet Tech Max-nek hívnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már hergelik az Aprilia Tuono 660-at

november 4., 14:24 Módosítva: 2019.11.08 11:01
36

A héten debütál az Aprilia RS 660, és már elmondták, hogy a jövőben készül belőle naked és a túraenduró is - ha már építenek egy tuti vázat és egy jó kéthengerest, akkor nem csak egy szűk rétegnek szóló sportmotorban kell ellőni, hanem népszerűbb műfajokban is. És már jönnek a kémfotók a Tuono 660-ról.

2021-aprilia-tuono-660-imola-
Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: 215 lóerős lesz az új Honda CBR1000RR

november 4., 11:31 Módosítva: 2019.11.06 06:40
63

Holnap indul az EICMA, úgyhogy már tényleg nem kell sokat várni a konkrétumokra, viszont a hétvégén jött pár új pletyka az új Honda CBR1000RR-ről. Például az, hogy 215 lóerős lesz, amelyet 14 500-as fordulaton ad majd le - hogy ezt kiadja 52 mm-es pillangószelep-átmérőt és titán hajtórudakat használtak. A BMW S 1000 RR és a GSX-R1000 után a Honda is változó szelepvezérlést használ, hogy ne csak felső tartomány legyen, hanem részterhelésen is élénk legyen az új Fireblade.

2020-Honda-CBR1000RR-spy-photo-asphaltandrubber-04
Távolról sincs vége, olvasson még

Az anyja sem ismer rá az átdolgozott Yamaha Tracer 700-ra

november 4., 11:02 Módosítva: 2019.11.11 14:14
111

Az EICMA-n fogják bemutatni az új Yamaha Tracert, amely egyszerűen zseniálisan néz ki. Az aktuális/kifutó széria sem volt rossz, de az új egyszerűen bravúros - egyszerre követi az YZF-R1 formanyelvét és hoz teljesen újat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Motorba épített nyomkövető buktatott le egy tolvaj bandát Londonban

október 31., 10:36 Módosítva: 2019.11.05 15:04
11

Egy BMW S 1000 RR-be épített GPS-es nyomkövető buktatott le egy lopott motorok szétbontására és értékesítésére ráállt műhelyt, ahol nagyban ment az ipar.

Távolról sincs vége, olvasson még

Első kép az Aprilia RS 660-ról

október 30., 14:59 Módosítva: 2019.11.05 15:04
25

Idén is lesznek érdekes újdonságok az EICMA-n, de így is kiemelkedik a mezőnyből az Aprilia RS 660, amely a várakozásunk szerint a feje tetejére fogja állítani a kéthengeres középkategóriát. A 100 lóerő és 180 kiló alatti motorok között átlagon felüli indulóra számítunk, amely - ha minden igaz - elég jól fogja hozni a tavaly bemutatott tanulmány igényes részleteit.

2020-aprilia-rs-660-teaser
Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Suzuki DR Big

október 30., 10:15 Módosítva: 2019.11.05 15:04
121

A francia Suzuki Facebook oldalán jelent meg az alábbi videó, amin az új DR Big látható, ahogyan alpesi tájakon suhan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Állatul néz ki a 1290 Super Duke R prototípusa

október 29., 11:02 Módosítva: 2019.11.04 11:32
18

Az új KTM Super Duke R teaser nem hagyja leülni a hype-ot, és végre pillantást vethetünk a motorra is, nem csak szárnyakkal és első futóművel kell beérnünk. Ez a jó hír, a rossz pedig, hogy a felvételen látható motor nem szériakész járműnek tűnik, hanem egy tanulmánynak - olyasminek, mint ami a 790 Duke-ot is megelőzte.

Távolról sincs vége, olvasson még

Félaktív futóművel javítják fel az Aprilia RSV4-et

október 28., 15:33 Módosítva: 2019.11.06 14:46
30

Az Aprilia az EICMA-n tervezi bemutatni az RSV4 1100 Factory frissített változatát, amelyről már most sejthető, hogy a legfőbb újítása az elektromos félaktív futómű lesz, melyet az Öhlins szállít be az olasz gyártónak.

Aprilia-RSV4-R-FW-GP-Aprilia-Racing-Factory-Works-05
Távolról sincs vége, olvasson még

Kawasaki ZX-25R: rendes futómű, négy henger, 250 köbcenti

október 28., 12:52 Módosítva: 2019.11.05 10:59
439

A Tokyo Motor Show-n mutatta be a Kawasaki a Ninja ZX-25R-t - egy négyhengeres, 250-es sportmotort. Bár voltak róla pletykák, őszintén meglepett, hogy a Kawa meglépte ezt - a 90-es években egészen elfogadott volt japán belpiacra hasonló konstrukciót gyártani, de mostanában ebben a kategóriában már a két henger is luxusnak számít.

Távolról sincs vége, olvasson még

Átdolgozott V-Strom lesz az új Suzuki DR Big

október 28., 09:08 Módosítva: 2019.10.31 06:29
32

Mostanában a Suzuki mintha nem találná az irányt, kevés átütő újdonság, lapos nemzetközi marketing, régi technikák reciklálása, és régi nevek leporolása - nagyjából erre futja mostanában, gondoljunk csak a Suzuki Katanára, amelynek nagyon hosszú, ugyanakkor semmitmondó videókból álló teaserkampányt csináltak, és az egyébként jó forma egy GSX-S1000-t takar.

Távolról sincs vége, olvasson még

Teljesen új blokk kerül a CBR1000RR-be

október 25., 16:04 Módosítva: 2019.11.04 16:06
115

A 2020-as Honda CBR1000RR meglepő módon először nem kémfotókon vagy gyári emberek pletykáin keresztül szivárgott ki, hanem a Superbike VB átigazolási hírei közül került elő - először mi is fenntartásokkal írtunk róla, Facebookon több hitetlenkedő komment is érkezett, annyira valószerűtlen volt az egész, de most már kiderült, hogy mégis igaz - egyrészt Alvaro Bautista tényleg aláírt a Hondához, a Honda pedig tényleg ígért neki egy új motort - amelyet most ősszel be is fognak mutatni. Az amerikai Asphalt and Rubber motoros blog hozzá is jutott egy kémvideóhoz illetve néhány fotóhoz, amin már az új RR-t tesztelik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ne hívd 959-nek, ez az új Ducati Panigale V2

október 25., 12:01 Módosítva: 2019.11.04 16:06
48

Már a bemutató előtt tudni lehetett, hogy a Ducati frissíti a Panigale 959-et, hogy megfeleljen az Euro5-nek, és kémfotók alapján az is megvolt, hogy a formáját a Panigale V4-hez igazítják. Most pedig kiderült, hogy a nevét is - innentől Panigale V2-nek hívják.

Távolról sincs vége, olvasson még