Hírek

Európai stílusú streetfighter lett a Zero új modellje

február 26., 11:32 Módosítva: 2019.03.07 06:54
129

A Zero leleplezte a legújabb modelljét, az SR/F-et, amely egy sportos naked bike - részleteiben hol Ducati, hol MV Agusta. Az amerikai gyártónak egyértelműen az vele a célja, hogy meggyőzzék az elektromos motorokra immunis közönséget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közel 2,2 méter hosszú, 100 kiló és pár napja fogták ki egy tóból

február 26., 08:08 Módosítva: 2019.03.07 06:54
30

Minden terepmotoros találkozott már olyan helyzettel, hogy lehetetlennek tűnő helyekről kellett összeszedni a motorját. Ez a srác az alábbi videóban igazán elkottázhatott valamit, hiszen sikerült beterelni a Honda CRF-ét egy tóba. Majd pedig ki is horgászta azt onnan egy kampó segítségével.

kep1v2.png
Távolról sincs vége, olvasson még

Alvaro Bautista megismételte Max Biaggi rekordját

február 25., 13:07 Módosítva: 2019.03.07 06:54
131

Hasonló teljesítményre a történelemben egyetlen pilóta volt képes, 2007-ben Max Biaggi volt az, aki az első Superbike versenyén egyből nyert.

A hétvégén a Superbike világbajnokság nyitófutama egy dologról szólt: igazságot Alvaro Bautistának. Bautista a MotoGP-ből érkezett, ahol a kimondottan alulértékelt pilóták közé tartozott, de ha versenyképes motorral és csapattal indulhatott - pl. tavaly Philip Islandon Lorenzo motorjával, akkor egyből a negyedik helyen végzett. A 125-ösök között 2006-ban világbajnok volt, 250-ben is voltak erős szezonjai (2008-ban második hely), viszont a királykategóriában nem sikerült erős csapathoz kerülnie.

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Úgy néz ki, be fog válni az új Panigale V4 R

    február 22., 14:26 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    1

    A Superbike világbajnokság idei újonca, a MotoGP-ből érkező Alvaro Bautista az ausztrál szezonnyitó első edzésén kapásból a leggyorsabb volt, a gyári támogatású Aruba Racing Ducati Panigale V4 R-jével 0,014 másodpercet tudott ráverni a tavalyi világbajnok Jonathan Rea idejére.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motokrosszból átemelt rajtoló lehet a Ducati új fejlesztése

    február 22., 10:21 Módosítva: 2019.03.07 06:54
    1

    Már beindultak a találgatások, mi lehet az a titkozatos gomb a Ducati 2019-es GP versenygépeinek a villahídján - eddig az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Ducati technikai zsenije, a csapatot gatyába rázó és motorjukat a mezőny egyik leggyorsabb versenygépévé tevő Gigi Dall'Igna kitalálta, hogyan lehet gyorsasági versenyre átültetni a motokrosszból és szupermotóból már ismert, úgynevezett rajtolót, vagy angol nevén holeshot device-t.

    772608
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lopják a ritka veteránokat Angliában

    február 21., 08:59 Módosítva: 2019.03.07 06:54
    36

    Az Egyesült Királyságban  komoly probléma a motoros bűnözés , és az sem az első eset, hogy  veterán motorokat loptak el . Szerencsére a brit rendőrségnek komoly erőforrásai állnak rendelkezésre a motoros bűnözés megfékezésére, így van némi esély, hogy előkerítik a motorokat.

    Ezúttal egy BSA Gold Start és egy Triumphot vittek el a tolvajok Collin és Kevin Burrowtól, a Swansea nevű walesi városból február 8- vagy 9-én.

    Rengeteg munkával érték el, hogy ilyen állapotba kerüljön ez az öreg BSA
    Rengeteg munkával érték el, hogy ilyen állapotba kerüljön ez az öreg BSA
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Vége a feszkónak, beköszöntött a béka a Kawasaki superbike csapatánál

    február 19., 16:52 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    1

    A Superbike világbajnokság 2014 óta a Kawasaki győzelmeiről szól, a top kategóriát öt éve uralják, és ezt nyugodtan tekinthetjük már korszaknak is. 2019 jó eséllyel fordulat lesz, egyrészt a Ducati ismét esélyes a győzelemre, illetve a Kawasaki is átrendezte a sorait.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szokatlan megoldások a Kawa villanymotorján

    február 18., 13:25 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    25

    A Kawasakit már évek óta foglalkoztatja a villanymotor lehetősége, már 2014-ben volt egy villanyos, háromkerekű tanulmányuk, a J Concept - viszont a most kikerült szabadalmi rajzok az első jelei annak, hogy nem csak egyszeri fellángolás volt az ötlet.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kisköbcentis motorokhoz mutatott be pályagumit a Pirelli

    február 13., 08:38 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    10

    Bár nálunk nem árasztották el az utakat és a versenypályákat a háromszázas sportmotorok, azért érzékelhető, hogy Supersport300 kategória elindítása változásokat hozott. Például a Pirelli - a Superbike világbajnokság gumibeszállítója - direkt kisköbcentis sportmotorokra szánt pályagumit mutatott be.

    Pirelli-Diablo-Superbike-supersport-300-tires-01
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elkészült minden idők legerősebb Vespa GTS-e

    február 12., 12:50 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    40

    A Vespa idei egyik újdonsága a GTS300 HPE, amelyet nyugodtan tekinthetünk a cég tötrténetének legerősebb modelljének a maga 23,5 lóerejével. Nem nyúltak igazán mélyen bele, az eddigi 22 lóerős csúcsteljesítményhez érkező másfél lovat az új Magneti Marelli ECU-nak köszönhetjük, ráadásul már tudja az Euro5-ös szabványt is. Emellett új az ülés és a ledes fényszóró, illetve módosították az acél önhordó karosszériát.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Állítható futóművesíthető a 790 Duke

    február 12., 10:39 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    14

    Bár folyamatosan hallani pletykákat róla, a KTM eddig még nem mutatta meg a 790 Duke R változatát. Állítólag a 105 lóerőt gondolták kevésnek, de a környezetvédelmi normákat tiszteletben tartva ennyi van a blokkban, de nekem például nem extra teljesítmény hiányzott, hanem egy komolyabb futómű. Valószínűleg a gyárban is így voltak ezzel, és kiadtak a 790 Duke-hoz egy komolyabb WP futóművet, az Apex Pro-t.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Még egyszer kimondta a német bíróság, hogy az Alpinestars megsértette a Dainese szabadalmát

    február 11., 10:33 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    23

    Már írtunk a két legnagyobb motorosruha-gyártó cég, az Alpinestars és a Dainese közötti nagy légzsák-perről, melyben legutóbb 2017-ben volt fordulat, akkor a német bíróság kimondta, hogy az Alpinestars szabadalmat sértett.

    Alpinestars-Tech-Air-Race-airbag-back
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Újra támad a Jawa

    február 8., 13:50 Módosítva: 2019.02.14 06:54
    566

    A Jawa a kilencvenes évek elején a vasfüggönnyel együtt zuhant össze. Úgy járt, ahogy a legtöbb ilyen gyártó akkoriban: hátrányból indultak a nyugati motorokkal szemben, mind technikában, mind minőségben, így lassan becsődölt és eltűnt. Időnként felröppen néhány komolyabb-komolytalanabb hír, hogy egy befektető most már aztán tényleg megmenti, de sohasem jutottak ötről a hatra. Nemrég viszont az indiai óriás vállalat, a Mahindra vásárolta meg a Jawa nevet, és rá két évvel be is mutattak három új modellt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jön a Triumph Daytona 765

    február 8., 09:59 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    84

    Ahogy sejteni lehetett, a Triumph egy teljesen új Daytonán dolgozik, amelybe azt a 765-ös blokkot szerelnék, amelyet mi a Street Triple-ből ismerünk, és amelyet a Moto2-ben is használnak 2019-től.

    daytona
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Márquez még nem épült fel teljesen, de így is a leggyorsabb

    február 7., 16:29 Módosítva: 2019.02.14 06:54
    0

    Márquez a 2018-as szezont rossz vállal nyerte meg, nem panaszkodott, de a szezon végi esése után elkerülhetetlenné vált a műtét. Kérdéses volt, hogy fizikailag sikerült-e ismét 100 százalékos állapotba kerülnie, aztán a sepangi teszten a szerda délelőtti edzésen ő futotta a legjobb időt, jelezve, hogy 2019-ben is esélyes.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    1100-as Africa Twin jöhet

    február 7., 12:38 Módosítva: 2019.03.01 06:28
    62

    Az Africa Twin nincs régóta a piacon, 2016-ben jelent meg, de már most jönnek a pletykák, hogy 2020-ra nagyobb blokkot kap - erre állítólag az Euro5 miatt lesz szükség. A most 998 köbcentis kéthengeres 1080 köbcentis lesz, ami egyrészt hoz további öt lóerőt, másrészt alacsonyabb fordulaton tudja majd mindezt, így csökkentve a zajemissziót.

    2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-11
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Amatőr motorszerelő miatt gyulladt ki a családi ház

    február 7., 10:30 Módosítva: 2019.02.18 06:18
    47

    Szerelés közben néha kiesik egy-egy csúnya szó az ember száján: amikor a szelepfedél visszarakásánál az utolsó csavarnál szakad meg a menet, amikor elpakolásnál derül ki, hogy kimaradt egy alátét, ezer ilyen van - viszont egyik sem mérhető Peter Biggs szomorú történetéhez.

    Magam is szoktam szerelni
    Magam is szoktam szerelni
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Felélesztené a Suzuki a DR Biget

    február 6., 16:59 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    132

    A spanyol Trail Riders magazin gyári forrásra hivatkozza írja, hogy a Suzuki a V-Strom 1000 alapjain (váz + blokk) mutatna be egy új DR modellt, amely komolyabb terepes képességekkel bírna, így jobb esélyekkel indulna a BMW F 850 GS, a Honda CRF1000L Africa Twin és a KTM 1090 Adventure R ellen.

    DR800
    DR800
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Az aggregátortól a CBR1000RR-ig minden Hondának jól áll az arany szín

    február 6., 13:28 Módosítva: 2019.02.14 06:54
    65

    A Honda ausztrál részlege most ünnepli az 50. évfordulóját, és ennek megfelelően a legnépszerűbb termékeikből kiadtak egy-egy aranyszínű különkiadást. Nehéz megmondani, hogy mi alapján neveztek ki valamit népszerű terméknek, mert az aranyozott kiadású dolgok listája így fest:

    - NSX (szupersportautó)
    - Civic Type R (hothatch)
    - CBR1000RR Fireblade (superbike)
    - CRF450L (szoftenduró)
    - CRF50F (gyerekmotor)
    - HRU19 Buffaló (fűnyíró)
    - EU22i (aggregátor)

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Újabb lépéssel került közelebb a gyártáshoz a Suzuki turbós motorja

    február 5., 09:40 Módosítva: 2019.02.25 06:25
    17

    A Suzuki Recursion - a Suzuki turbós, kéthengeres koncepciója  - mintha szépen haladna afelé az állapot felé, amit a köznyelv csak úgy hív, hogy kész. 2013-ban mutatták be a tanulmányt, és azóta folyamatosan csak részletek csepegnek arról, hol tartanak a munkával.

    rek2
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elárvereznek egyet a sosem létezett Petronas FP1 sportmotorból

    február 4., 09:20 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    22

    Angilában fognak elárverezni egy Foggy Petronas FP1 superbike-ot még ebben a hónapban - FP1-ből mindössze 150 darab készült, ebből 50 volt a versenymotor, és száz a lakossági vevőknek szánt kontinges, de végül az értékesítés elmaradt: a motor egy része a Petronas valamelyik raktárában porosodik vagy eltűnt, míg a készlet másik fele viszont a veterán versenyautókkal foglalkozó Lanzante-hoz került, akik üzembe helyezték őket - vélhetően az egyik ilyen motor kerül most kalapács alá.

    petronas-fp1
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Van pár érdekesség a világbajnokságra szánt új BMW S 1000 RR-en

    február 1., 12:14 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    0

    Bár a BMW S 1000 RR simán versenyben van a legjobb ezres sportmotor címért, a Superbike világbajnokságon csak a Stock1000-ben tudtak igazán eredményesek lenni vele, a top kategóriában az elmúlt években leginkább a top10-be kerülésért harcoltak. 2019-ben viszont az új modellel és új csapattal ugranak be a világbajnokságba: a Markus Reiterberger és Tom Sykes lesz a két versenyző, a hátteret pedig a Shaun Muir Racing biztosítja számukra - brit csapat, 2011-ben és 2015-ben megnyerték a British Superbike-ot, 2016-ban léptek a VB-re a Yamahával. A csapatnál viszont ebben a pillanatban a versenymotor sokkal érdekesebb.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elmész a haverokkal egy amatőr versenyre, aztán megnyeri előled a Dakar egyik királypitonja

    január 30., 10:08 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    34

    Sam Sunderland három nappal azután, hogy harmadik lett az idei Dakaron, újra motorra ült, hogy elinduljon egy amatőr versenyen, a Portsmouth Motorcycle Racing Club éves enduróversenyén.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    És akkor a Petronas ismét nekifut a motorsportnak

    január 29., 16:00 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    55

    Miután a Tech3 KTM-re váltott, a Yamaha szatellit csapat nélkül maradt a MotoGP-ben, így jól jött, hogy a Petronas, a világ egyik legnagyobb olajtársasága úgy döntött, ismét tesznek egy próbát a motorversenyzéssel.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egy kutatás szerint a mostani fiatalok fogják sírba tenni a Harley-t

    január 29., 09:02 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    13

    Egy kutatás szerint az Y-generáció (vagy hívák millenial generációnak, a lényeg, hogy 1980 és 2000 között született emberek) tehet arról, ha egyszer megszűnik a Harley-Davidson. Ugyanis a felmérés azt mutatja, hogy a nehézsúlyú motorok iránti érdeklődés, vagy éppen ebben az esetben érdektelenség, generációs jelenség, ami különösen súlyosan érinti a Harley-Davidsont és az Indiant.

    IMG 7382
    Távolról sincs vége, olvasson még