Hírek

Jöhet a Tesla CyberQuad

2019. november 26., 12:23 Módosítva: 2019.12.05 06:18
50

Az elmúlt napokban nagyot ment az interneten a Tesla Cybertruck ablakának betörése, és úgy általában is sikerült mémmé válnia a Cybertruck formájának, és az is megért pár hírt, hogy mindezek ellenére 146 000 megrendelés érkezett rá, ami tesók között is 14,6 millió dollár depozitot jelent. Viszont valamiről kevesebb szó esik, pedig ott volt ugyanazon a bemutatón, amin a Cybertruck két golyóálló ablakát is sikerült bekúrni egy vasgolyóval: a Tesla a prezi kedvéért összedobott egy quadot is.

cq2
Távolról sincs vége, olvasson még

Leporolta a Perak nevet a Jawa

2019. november 25., 13:05 Módosítva: 2019.12.05 06:18
99

A mára indiai márkává vált Jawa bemutatta a legújabb modelljét, a Peraknak keresztelt 350 köbcentis, 30 lóerős bobbert - a 350 Pérák a California mellett a legismertebb modellje volt a Jawának. A márkanév 2016 októberében került a Mahindra leányvállalatához, a Classic Legends Private Limitedhez, a gyárat pedig 2018 november 15-én indították be Pithampurban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mintha erős lenne a spanyol lobbi a Superbike VB-n

2019. november 22., 14:57 Módosítva: 2019.12.05 06:18
20

Az FIM kiadta a 2020-as Superbike Világbajnokság naptárát, és több meglepő változást is látni rajta. A 13 fordulóból álló sorozatból két fontos helyszín is eltűnt, Laguna Secát (USA) és Buriramot (Thaiföld) hiába keressük. Szintén érdekes változás, hogy Katar immár nem a szezonzáró lesz, hanem a második forduló, alig egy héttel a MotoGP nyitófutama után.

2020-worldsbk-calendar-schedule
Távolról sincs vége, olvasson még

Norton Superlight SS: karbon váz és kompresszor

2019. november 21., 13:27 Módosítva: 2019.12.05 06:18
254

Egy éve mutatta be a Norton a Superlight-ot, a 650-es, soros kéthengeres sportmotorját, mely alapból 105 lóerőt és 75 Nm nyomatékot tudott, amihez 158 kilós száraz tömeg tartozik, most pedig bejelentették a Superlight SS-t, amelyet a kőkemény fogyókúrán kívül egy kompresszorral is megkínáltak, amelyekkel már-már az ezres négyhengeres sportmotorok szintjét hozza.

Távolról sincs vége, olvasson még

Folytatódik a MotoGP átigazolási teleregénye

2019. november 21., 12:23 Módosítva: 2019.12.05 06:18
2

Folytatódik Johann Zarco teleregénye: a francia versenyző nincs ott a 2020-as indulók listáján (Álex Márquez ott van, szóval nem az van, hogy rég frissítették), de a Ducati hajlandó lenne mentőövet dobni neki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pár éven belül jön a KTM elektromos robogója

2019. november 21., 11:17 Módosítva: 2019.12.05 06:18
52

A KTM az elektromos motorok úttörőjének számított egy időben - készítettek elektromos endurót, krosszmotort és szupermotót is, sőt, még 2013-ban egy elektromos robogó tanulmánnyal is előálltak a Tokiói Autószalonon, amiről azóta sem érkezett hír.

73434 KTM E-Speed Study 1024
Távolról sincs vége, olvasson még

Otthagyja a MotoGP-t a valaha volt legfiatalabb futamgyőztes

2019. november 19., 12:19 Módosítva: 2019.11.26 06:25
61

Can Öncü nevével a többség 2018-ban találkozott először, amikor az akkor 15 éves török srác a szabadkártyával elindult élete első Moto3-as futamán a valenciai szezonzárón, és a pocsék időjárás ellenére megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét, és egyben ő lett a legfiatalabb, aki valaha Grand Prix futamot nyert - a címet Scott Reddingtől hódította el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Marc Márquez csak benyomta az öccsét a Hondához

2019. november 19., 10:19 Módosítva: 2019.12.05 06:18
76

A Repsol Honda hivatalosan is bejelentette, hogy Álex Márquez kapja meg Lorenzo helyét a gyári csapatnál - a MotoGP történetében ez lesz az első, hogy egy testvérpár ugyanannál a csapatnál indul - Aleix és Pol Espargaro szintén testvérek, de az idősebb gyerek az Aprilia, a fiatalabb a KTM versenyzője.

alex-marquez-moto2-motogp
Távolról sincs vége, olvasson még

Minden porcikájában atom lett az új Italjet Dragster

2019. november 18., 16:45 Módosítva: 2019.11.25 06:40
178

Az idei EICMA nem csak a sportmotorok meg az egzotikumok szintjén hozott jó dolgokat, hanem egyszerűbb műfajokban is - például bemutatták az új Italjet Dragstert, amelyet nyugodtan tekinthetünk a robogók Bimota Tesijének. Nem érted, miért? Ezért:

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen az utcai versenyzős humor

2019. november 18., 11:56 Módosítva: 2019.11.26 06:25
51

Utólag adták a győzelmet Michael Rutternek a Macau GP-n - a versenyt két baleset és piros zászló után nem indították újra, és úgy volt, hogy nem is lesz értékelés, aztán utólag Michael Ruttert hirdették győztesnek - pedig az első piros zászlónál még csapattársa, Peter Hickman vezetett, ráadásul erős 8 másodperccel. Rutter utólag Twitteren kért elnézést Hickmantől.

rutter1
Távolról sincs vége, olvasson még

Ki jöhet Lorenzo helyére a Repsol Hondához?

2019. november 15., 14:43 Módosítva: 2019.11.22 06:14
17

Lorenzo a szerződésének lejárta előtt nyugdíjba vonul, a hétvégi valenciai futam lesz számára az utolsó versenye. A bejelentés után egyből megindultak a pletykák, ki kaphatja meg a helyét?

A Repsol Honda nem kapkod a válasszal, a hivatalos kommunikáció szerint most nem ez a legnagyobb gondjuk, hanem a vasárnapi futam, ahol még versenyben vannak a Ducati Corséval a csapatvilágbajnoki címért. A következő fontos pont a csapat életében pedig a következő hétvégi teszt, amikor Márquez kipróbálja az új versenygépét - itt hozzátették a hondások, hogy nyilván jobb lenne, ha két pilótájuk lenne a pályán, de gondban semmiképpen nem lesznek, hiszen a tesztpilótájuk, Stefan Bradl mindenképpen rendelkezésükre áll.

Távolról sincs vége, olvasson még

Peter Hickman uralta a Macau GP edzéseit

2019. november 15., 14:43 Módosítva: 2019.11.22 06:14
19

A hétvégén lesz a Macau GP, a sok szempontból még a Man TT-nél is hajmeresztőbb utcai verseny, az eddig lezajlott kvalifikáció szerint pedig Peter Hickman a legnagyobb esélyes - erősen benne van a pakliban, hogy idén megszerzi negyedik Macau GP győzelmét is a BMW S 1000 RR-rel.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Triumph már teasereli az új 900-as Tigereket

2019. november 15., 13:02 Módosítva: 2019.11.25 06:40
16

Egy rövid videót adtak ki, és a videó hosszával vetekedő szöveget: "az új Tiger 900 Rally és GT sorozat. Kaland, átalakulva."

A 900-as Tigerek az aktuális 800-as sorozatot váltják, és a nehezen dekódolható aktuális alváltozatokat - XR, XRX, XRT, XCX, XCA - egyszerűbb nevekkel illetik, a Rally várhatóan a 21-es első kerékkel és fűzött felnikkel szerelt offroad változat lesz, míg a GT az öntött kerekes, 19 collos első gumis kivitel.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda nem fog azonnal a dobogóért menni a Superbike-ban

2019. november 15., 10:38 Módosítva: 2019.11.22 06:14
18

Nagyok az elvárások az új Honda CBR1000RR-R-rel szemben, a 2020-ban Alvaro Bautistával és a HRC-vel a háta mögött felálló csapattól mindenki azt várja, hogy a VB címért menjenek, de Stafan Bradl, a Honda tesztpilótája lehűtötte a kedélyeket. Szerinte a motor a valódi versenyképességhez még fejlesztésre szorul.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jorge Lorenzo visszavonul a versenyzéstől

2019. november 14., 15:53 Módosítva: 2019.11.22 06:14
191

Amikor bejelentették, hogy ma délután háromkor Jorge Lorenzo külön sajtótájékoztatót tart, és hogy a Dorna vezérigazgatója is megszólal, már lehetett sejteni, miről lesz szó: bejelentik Lorenzo visszavonulását. És ez is történt.

jorge-lorenzo-repsol-honda-motogp
Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarország MotoGP-t rendezhet 2022-ben

2019. november 14., 13:39 Módosítva: 2019.11.22 06:14
211

2022-től kezdve Magyarország helyszíne lehet egy MotoGP futamnak - az addigra 22 fordulósra bővülő naptárban hazánk is szeretne helyet kapni. A kormányunk szándéknyilatkozatot is aláírt a Dornával, miszerint 2022 és 2026 között öt versenyt rendezhetnek nálunk, mégpedig egy új pályán, melyet az ország keleti részében építenénk meg. Ez a nyilatkozat egyelőre csak az első lépése egy hosszú és nehéz útnak, amelynek a végén a ténylegesen megrendezett verseny van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Biaggi szerint Rossinak a Superbike-ban kéne folytatnia

2019. november 14., 12:31 Módosítva: 2019.11.22 06:14
82

Rossinak nehéz éve van idén, és egyre többször jönnek olyan hírek, hogy a kilencszeres világbajnoknak ideje lenne visszavonulnia. Nemsokára Rossinak újra tárgyalóasztalhoz kell ülnie a Yamahával, és elbeszélgetnie a jövőről - egykori vetélytársa, Max Biaggi szerint viszont Rossinak nem visszavonulnia kéne, hanem még a nyugdíj előtt futni pár szezont a Superbike VB-n.

Rossi
Rossi
Távolról sincs vége, olvasson még

Retró sportmotor lesz a Bimota következő dobása

2019. november 13., 15:53 Módosítva: 2019.12.05 06:18
70

A múlt héten zajlott EICMA egyik legizgalmasabb fordulata a Bimota feltámadása és a Kawasakival való együttműködése volt - hogy pontosan mi történt, arról itt írtunk -, illetve a Bimota Tesi H2 leleplezése. A Kawasaki H2 blokkos, függőcsapszeges kormányzású motor mellett pedig jönnek a további, Kawa blokkos Bimoták - az egyelőre KB4 néven emlegetett, leendő modellről pedig a japán Young Machine magazin hozott le érdekes híreket/pletkákat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor összeáll a tervezőzseni és a karbonspecialista

2019. november 13., 13:29 Módosítva: 2019.11.22 06:14
23

Egy projekt erejéig összeállt korunk egyik legfontosabb motortervezője, Pierre Terblanche és a szénszálas kompozitokban utazó BST, és terveztek egy elektromos motort.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki suttyomban összerakott egy elektromos sportmotort

2019. november 13., 11:21 Módosítva: 2019.11.25 06:40
128

Az EICMA-n is kiállítottak a standjuk hátsó részén egy elektromos motor csontvázát, de nem volt körülötte hírverés: ott volt egy zöldre fényezett acélcsövekből álló váz, benne egy nem túl nagy akksi, és egy visszafogott külsejű villanymotor, és ennyi. Most pedig kiderült, hogy elég komoly munka van a háttérben - a projektet vezető mérnök szerint már lassan húsz év munkája van benne, és már van működő elektromos prototípusuk egy sor érdekes megoldással.

Távolról sincs vége, olvasson még

2022-ben jönnek a Triumph-Bajaj együttműködés első motorjai

2019. november 12., 15:42 Módosítva: 2019.11.22 06:14
16

A Triumph és a Bajaj összeállt, hogy közösen készítsenek belépő szintű motorokat - most pedig jelentették, hogy már vannak működő prototípusok.

Triumph Speed Triple
Triumph Speed Triple
Távolról sincs vége, olvasson még

Csak a vázban hetven óra kézimunka van

2019. november 12., 10:25 Módosítva: 2019.11.22 06:14
158

Bár az Ariel a pillekönnyű és villámgyors csővázas sportautóiról híres, egy ideje már a motorgyártással is kacérkodnak, és a napokban leplezték le legújabb modelljüket, az Ariel Ace Iron Horse-t.

Távolról sincs vége, olvasson még

Semmire nem jó, de legalább drága

2019. november 11., 14:13 Módosítva: 2019.11.22 06:14
98

Sajnos elég béna és semmitmondó nevet kapott az Aston Martin és a Brough Superior közös projektje, az AMB 001. Az Aston nagyjából ugyanaz az autók között, mint a Brough a motoroknál, vagyis mindkettő az ultra drága luxus kategória, az AMB 001 pedig a nevének megfelelően drága lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Max Biaggi + Husqvarna + Romano Fenati = SIKER?

2019. november 11., 12:01 Módosítva: 2019.11.22 06:14
25

A KTM jövőre kiszáll a Moto2-ből, a felszabaduló forrásokat pedig egyrészt a MotoGP-re költik, másrészt pedig elindítják belőle a Husqvarna Moto3-as csapatát. A Moto2-ből kiszállás érthető: egyrészt egy rivális márka blokkja köré fejleszteni nem az a kihívás, amit egy motorgyártó keres, másrészt míg a Honda blokk köré volt egy jól sikerült vázuk és futóművük, addig a Triumph-hoz nem sikerült olyan jót találniuk - 2018-ban még csapatbajnokok lettek a Red Bull KTM Ajóval, konstruktőrként a másodikok a Kalex mögött, és két pilotájuk is a dobogón végzett, Oliveira második, Binder a harmadik lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akkor most mi van a Bimotával?

2019. november 11., 10:39 Módosítva: 2019.11.22 06:14
43

Tehát: igaznak bizonyult a pletyka, hogy a Kawasaki megvette a Bimotát, de ha jobban megnézzük, valamivel bonyolultabb a helyzet:

Az Italian Motorcycle Investment S.p.A. (IMI) 49,9%-os részesedést vásárolt a Bimotában, az IMI pedig nem más, mint a Kawasaki Europe által létrehozott befektetési alap, és amelynek az európai központon keresztül a Kawasaki Heavy Industries a 100%-os tulajdonosa.

Bimota-TesiH2-leak-asphaltandrubber-14
Távolról sincs vége, olvasson még