Hírek

Stoner szakított a Ducatival

2018. november 15., 09:55 Módosítva: 2018-11-20 13:16
20

A kétszeres MotoGP világbajnok 2016-ban kezdte meg a munkát a Ducatival, mint fejlesztő és tesztpilóta. Stoner segítségével fejlesztették a Desmosedici GP versenymotort és a Panigale V4 projektben is részt vett, miközben Ducati nagykövetként jelen volt a rendezvényeken is. A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali köszönetet is mondott az ausztrál versenyzőnek a munkájáért: "Nagyon köszönjük neki az elmúlt három év közös munkát, technikai javaslataival és visszajelzéseivel segített abban, hogy a Desmosedici GP a rajtrács egyik legversenyképesebb motorja legyen, és tanácsai az utcai motorok fejlesztésénél is hasznosak voltak."

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fantic továbbra is csodálatos motorokat gyárt

2018. november 14., 16:11 Módosítva: 2018-11-19 11:11
49

Visszatérő olvasóinknak a ismerős lehet a Fantic Motor, ha máshonnan nem, ebből a hatos retrómotor-válogatásból. Ők sem maradtak adósai a közönségnek, és 2018 két nagy slágerét is remixelték.

Távolról sincs vége, olvasson még

Utcai ralitanulmányt mutatott be a Honda

2018. november 14., 14:07 Módosítva: 2018-11-19 12:06
33

Amikor a Honda 2012-ben visszatért a Dakarra a CRF450 Rally-val, a közönség szinte könyörgött egy utcai replikáért, amire folyamatos csend volt a válasz. Aztán végül volt egy kis gurítás, a Honda CRF250L Rally (teszt itt), amely ugyan nem pontosan az volt, amire a közönség vágyott - mármint stílusban igen, de a műszaki tartalomból hiányzott a tűz.

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Bárcsak gyártanák ezt a formát sorozatban

    2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018-11-20 13:16
    62

    Nehéz megmondani, hogy mekkora piaca lehet egy 125-ös adventure motornak. A Honda Varadero 125 mondjuk jó volt, de nem véletlenül nem lett utódja. Erre a Honda európai fejlesztőközpontja előállt egy őrületesen kinéző tanulmánnyal, egy 125-ös túraenduróval, és nem tudok mást mondani, a CB125X Concept formailag hibátlan.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Világbajnokokkal lép fel a Superbike-ba a Yamaha GRT

    2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018-11-16 10:33
    8

    A GRT Yamaha a 2019-es Superbike VB-re igen erős csapattal készül (eddig a hatszázasok között mentek,  de ott átveszi a helyüket a GMT94 ), mondhatni két ultra-klasszis versenyzőt igazoltak le, akiknek előreköszönnek a paddockban. Az egyik pilótájuk jövőre Marco Melandri lesz, aki 2002-ben GP250-ben lett világbajnok, 2005-ben MotoGP-ben második lett Rossi mögött, aztán 2011-ben átment a Superbike-ba (2015-ben egy szezont aztán megint a GP-ben töltött), első évében a Yamahával kapásból a második lett, következő évben a BMW-vel a harmadik, aztán az Aprilia érintésével a Ducatinál kötött ki, és 2011 óta folyamatosan a top5-ben zárt.

    Sandro Cortese
    Sandro Cortese
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elkészült a BMW F 850 GS benzincsempész változata

    2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018-11-16 07:35
    30

    Még meg sem írtuk a BMW F 850 GS tesztjét, a máris leleplezték a bajorok a hosszú távú túrázásra optimalizált változatát, az F 850 GS Adventure-t. Szemmel láthatóan számoltak a tervezők kemény offroad szakaszokkal, ezért például nem tettek rá zajos turbulenciákat keltő magas szélvédőt, hanem kellemes, két pozícióban állítható, alacsony plexit látni csak az elején - és egyébként ez is magasabb az alapváltozaténál.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Panigale V4 RS19: ez maga A VERSENYGÉP

    2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018-11-15 17:43
    118

    Ha ebbe a hírbe belekattintottál, akkor feltételezem olvastad már a Ducati Panigale V4 R-ről szóló hírt is - a 998 köbcentis, alapból 217 lóerős versenymotor-alapról, mely hirtelen a világ egyik legerősebb utcai motorja lett. Na, a Ducati most mellégurította Panigale V4 RS19-et, ami nem más, mint a gyári versenyváltozat, vagy nevezzük production racernek, tehát a versenycsapatoknak árult, pályakész változat. Ez az, amit jövőre a világbajnokságon látni fogunk Chaz Davies és Alvaro Bautista alatt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mégsem kapott plusz teljesítményt a Honda CBR1000RR

    2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018-11-29 06:36
    39

    A Honda CBR1000RR-nél ha nem is vártunk új motort, megettük a teljesítménynövelésről szóló pletykákat, és számítottunk a 200 lóra, de hiába. 2019-re frissítik ugyan a Fireblade-et, de inkább csak finomhangolnak rajta, felhergelésről szó sincs.

    2019-Honda-CBR1000RR-04
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Beköltözött a Google és a GoPro a Triumph műszerfalába

    2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018-11-15 12:43
    88

    A motorgyártóknál már külön részleg fejleszti a műszerfalat, és most éppen a Triumph vezeti a fegyverkezési versenyt az új TFT kijelzőjükkel és a hozzá tartozó rendszerrel. És most itt a rendszerben gondolkodás a lényeg, nem az, hogy hány collos és mennyire színes, meg pixeles-e a grafika.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szériaérettnek néz ki a Benelli Leoncino 800

    2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018-11-15 09:57
    44

    A Benelli ha még csak tanulmányként is, de bemutatta a Leoncino 500 nagytestvérét, a Leoncino 800-at. Egy új térhálós vázat terveztek hozzá, a motor viszont ismerős lehet, ezt a 750-es soros kéthengerest már láthattuk a Benelli 752S-ben.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Most tényleg megtörhet a Kawasaki nyomasztó egyeduralma

    2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018-11-16 14:57
    99

    Az elmúlt években a Superbike világbajnokság kicsit elsivatagosodott, és a Kawasaki kőkemény uralma betonként megkötött - látszólag a Ducatin kívül nem is törte magát nagyon senki, hogy felvegye velük a versenyt. A Kawasaki az elmúlt években rengeteg pénzt költött, hogy övék legyen a legjobb versenymotor a mezőnyben, és kiélvezték, hogy a MotoGP-től távol maradva nem kellett megosztani a kapacitásokat. Na, jövőre ennek vége lehet.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Legkanosabb póni, második felvonás

    2018. november 11., 19:53 Módosítva: 2018-11-15 06:53
    30

    Kicsit sem meglepő, hogy a Ninja 300 és a Z300 mintájára a megnövelt köbcentivel mérgesített Ninja 400-ból is készült pucér változat. Bár új modellről van szó, műszaki résznél nem kell sokat időzni, hiszen az egy az egyben megegyezik az idomos változattal, vagyis a 399 köbcentis, soros kéthengeresből 45 lóerő jön, amely hattal több a háromszázas modellnél - ha érdekel, hogy ez mi mindenre elég, olvasd el a Ninja 400-ról szóló tesztet.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Váratlanul ütős lett a Kymco villanyos sportmotorja

    2018. november 11., 10:02 Módosítva: 2018-11-14 06:16
    83

    A Kymco robogógyártóként van a fejekben, de mintha kilépnének ebből a szerepből, és nyitnának új szegmensek felé, legalábbis a Kymco SuperNEX alapján csak erre tudok gondolni. Ez ugyanis egy elektromos sportmotor, hatgangos váltóval, 250 km/h-s végsebességgel, melyet 10,9 másodperc alatt elér. Még egyszer: 11 másodperc sem kell, hogy nulláról 250-re gyorsuljon.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Royal Enfieldet sem kell félteni, ha ilyet tudnak

    2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018-11-18 08:06
    119

    A Royal Enfield KX bobber tanulmányt nem láttuk jönni: nem csak a bobber stílus és annak hipermodern részletei meglepőek, hanem már maga a blokk is. Az új kéthengereseik eddig párhuzamosak voltak, itt pedig egy V motort látunk.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ledobták a stílus-atombobmát: Husqvarna 701 Svartpilen

    2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018-11-14 09:50
    110

    Bistei kollégával régóta vitatkozunk arról, hogy a Husqvarna retrofuturista modelljei közül a Svartpilen vagy a Vitpilen az igazi: ő esküszik a csutkakormányra, én pedig a scrambleres üléspozíciót részesítem előnyben. Eddig csak a 401-ből volt választási lehetőség, de végre leleplezték a Svartpilen 701-et, mely a Duke 690 alapjait használja, és minden képzeletet felülmúlóan dögös.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Fél RSV4 blokk köré épített hatkilós sportmotort az Aprilia

    2018. november 9., 08:19 Módosítva: 2018-11-14 09:50
    63

    Pár hónapja ütötte fel a fejét  a hatkilós Aprilia sportmotorról szóló pletyka , az EICMA-n pedig mindez valósággá vált, még ha egyelőre csak egy tanulmányról van szó. 

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Újra vannak rendszámos mászókák a KTM-nél

    2018. november 9., 08:18 Módosítva: 2018-11-15 17:26
    53

    Akinek az elmúlt években nagy, egyhengeres, pályán és utcán is betyáros supermotó vagy enduró kellett, annak egyetlen lehetősége volt, a Husqvarna 701 Supermoto és 701 Enduró. Most már újra van opció: ugyanaz narancssárgában.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem lehet rossz, ha a Superbike legenda is elégedett vele

    2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018-11-13 09:33
    75

    Ismét nagyot gurított a CCM. Az elmúlt másfél évben óriási lendületet kaptak, és egy újabb modellel rukkoltak elő. A roadster jellegű alap Spitfire, a Scrambler, a Flat Tracker és a Bobber után itt a Spitfire Foggy, melynek tervezésében a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty segédkezett.

    CCM Spitfire Foggy
    CCM Spitfire Foggy
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Pornográfia a pályamotorozás és a dizájn határán

    2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018-11-09 22:48
    30

    Így utólag már kicsit bánom, hogy ellőttem a szuperlatívuszokat a Husqvarna 701 Svartpilen kapcsán, mert ha valamitől igazán önkívületi állapotba kerültem, az a Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept, amit röviden összefoglalhatunk azzal, hogy csutkakormányos, idomos, egyhengeres pályamotor, de ez pont nem fedi a lényeget.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A BMW R 1250 R és RS is megkapta az új bokszermotort

    2018. november 8., 12:05 Módosítva: 2018-11-12 12:39
    2

    A mérsékelten meglepő újdonságok sorát erősíti a frissen bemutatott BMW R 1250 R és RS modellek, vagyis a bajorok bokszermotoros modern naked és sporttúra modellje. Meglepő újításra nem kell egyiknél sem számítani, a leginkább említésre méltó előrelépés már a névből is kitalálható: mind a kettő megkapta a ShiftCam változó szelepvezérléssel ellátott, nagyobb lökettérfogatú blokkot.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Már nők is használhatják a Dainese motoros légzsákját

    2018. november 8., 12:05 Módosítva: 2018-11-12 09:46
    17

    Az EICMA-n nem csak új motorkerékpárokat mutatnak be, ide időzítik a kiegészítőgyártók is a legfrissebb fejlesztésük prezentációját. Biztonság terén jelenleg a légzsákos ruhák a leginkább előremutatók, és két gyártó kínál ilyet: a Dainese és az Alpinestars, akik perben is állnak egymással - jellemzően a Dainese a felperes és ők is kezdték korábban a fejlesztést.

    Dainese-D-Air-third-generation-eicma-06
    Távolról sincs vége, olvasson még

    BMW C 400 GT: kis extra kényelem

    2018. november 8., 09:03 Módosítva: 2018-11-13 06:18
    23

    A BMW egy éve mutatta be a C 400 X-et, a 650-eseknél két számmal kisebb és sokkal ésszerűbb robogóját, most pedig elkészítették a túraváltozatát, a C 400 GT. A műszaki alapok nem változtak, ugyanaz a 34 lóerős egyhengeres hajtja, és ugyanazon a CVT váltón keresztül megy hátra a hajtás.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagyon csodálatos, nagyon digó: MV Agusta Superveloce 800

    2018. november 8., 09:03 Módosítva: 2018-11-12 12:39
    86

    Az MV Agusta az új, négyhengeres Brutale mellett egy igazi csemegét is dobott a népeknek, igaz, a Superveloce 800 egyelőre csak tanulmány - de 2019 második felében már várható belőle a szériaváltozat.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem lett telitalálat az XT500-replika Yamaha

    2018. november 7., 16:08 Módosítva: 2018-11-09 14:45
    18

    Az 1981-ben bemutatott Yamaha XT500 terepmotor mára elképesztő klasszikus lett, így szinte adta magát, hogy készítsenek egy retró változatot a tiszteletére. Bár az XSR700-nak nem sok köze van az öreg enduróhoz, a Yamaha mégis úgy döntött, hogy ideális alap lesz a limitált szériás megemlékezéshez.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Középtájon erősítette legnagyobbat a Honda

    2018. november 7., 16:08 Módosítva: 2018-11-11 10:04
    62

    A Honda nem az előre nem látott meglepetések mestere, tehát az egyik idei újdonságuk a már többször megjósolt Honda CB650F, amely alapjait tekintve visszafogottan változott csak, stílusában viszont felzárkózott a CB125R, CB300R és a CB1000R-hez.

    Távolról sincs vége, olvasson még