Hírek

Spéci váltót kap a 165 kilós és 225 lóerős Aprilia

március 25., 10:32 Módosítva: 2019.04.09 15:19
76

Az Aprilia RSV4 1100 nemzetközi bemutatóján leplezték le az ultrabutál csúcsváltozatot, a mindössze tíz darabban készülő RSV4 X-et.

Távolról sincs vége, olvasson még

Idén a V2 a sláger a veteránok között

március 22., 11:31 Módosítva: 2019.04.02 12:25
20

A Bonhams aukciósház tavaszi (április 27-28) árverését idén a V2-esek uralják, legalábbis ezektől várnak rekordbevételt. A nagyszínpados attrakció idén egy Brough Superior SS100 Alpine Grand Sports, amely a 20-as évek superbike-ja volt. Több hűséges és kitartó tulajdonos után került a mostani eladóhoz, aki 1986-ban restauráltatta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szigorúan véve itt kezdődik a túraenduró

március 21., 13:27 Módosítva: 2019.04.01 09:44
11

A portugál AJP bemutatta a legújabb modelljét, a PR7 Adventure-t, amely lényegében egy lakossági ralimotor, ránézésre pontosan azt a sziluettet hozza, amit a Dakaron is látunk. Ha szigorú akarok lenni, azt mondom, hogy ilyen egy igazi, komolyan vett túraenduró.

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Álomcsapatot rántott össze a Norton a Man TT-re

    március 20., 16:29 Módosítva: 2019.03.29 10:51
    71

    A Norton már nagyon szeretne nyerni a Man TT-n, ezért az idei évre összeraktak egy álomcsapatot. Egyszer visszatér John McGuinness, aki eddig 23 alkalommal nyert versenyt a szigeten, úgy tűnik, felépült 2017-es balesetéből. Mellé leszerződtették Davey Toddot,  aki viszonylag friss versenyző a TT-n, de már most a legígéretesebb tehetségnek tartják. A harmadik indulójuk pedig az a Peter Hickman lesz, aki tavaly abszolút körrekordot (217,989 km/h-s átlag) állított be a Senior TT futamon a Smiths BMW-vel.

    norton1
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Pletyka: 890-es kéthengeresen dolgozik a KTM

    március 20., 13:08 Módosítva: 2019.04.05 15:15
    0

    A KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már elspoilerezte, hogy bővítik a középkategóriás kínálatukat, tehát dolgoznak egy 500-as sorozaton, illetve feltételezhető, hogy egy 790 SMT is úton van - ez utóbbit várhatóan idén ősszel leplezik le tanulmányként.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Bautista ismét megnyerte mind a három versenyt

    március 18., 16:26 Módosítva: 2019.03.27 13:37
    1

    Már az is elég rideg volt, amikor Alvaro Bautista élete első Superbike versenyén egy teljesen új motorral kapásból megnyerte mind a három futamot. A hétvégén erre is sikerült ráemelnie, ugyanis élete második Superbike versenyén ismét megnyerte mind a három futamot. Legutóbb Neil Hodgson volt 2003-ban (szintén Ducatival), aki meg tudta nyerni a hat nyitófutamot zsinórban. 

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Porrá égett a MotoE összes cucca, a verseny elmarad

    március 18., 09:57 Módosítva: 2019.03.27 13:37
    0

    A MotoE, azaz a villanyos MotoGP betétfutam első tesztje zajlott Jerezben, amikor március 14-én hajnalban tűz ütött ki a villanymotorok paddockjában, és porrá égett minden.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

    Team MotoEGP.it (@motoegp.it) által megosztott bejegyzés,

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Garázstűzben leégett a villanyos motorbajnokság össszes motorja

    március 14., 14:28 Módosítva: 2019.03.19 06:23
    279

    Nem indul könnyen a MotoGP szárnyai alatt szervezett, sok kérdőjellel, de komoly mezőnnyel induló villanyos széria, a MotoE első éve. Másfél hónappal a szezonnyitó előtt a sorozat mind a tizennyolc motorja odaveszett egy garázstűzben.

    26953841 2066845 bb623abfdcb46111d731a3da0067e934 wm
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Automata kuplung jelenik meg a Husqvarnánál

    március 13., 13:48 Módosítva: 2019.03.26 10:35
    5

    A Husqvarna bejelentette, hogy a Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 extralistájára egy új tétel kerül: az automata kuplung, amelyet a Rekluse szállít be.  A Rekluse az automata kuplungot eredetileg terepmotorok számára fejlesztette, azért, hogy kiküszöböljék a lefulladást, illetve tökéletes rajtképességet biztosítsanak. A Rekluse automata megoldásánál nem tűnik el a kuplungkar, sőt, a tengelykapcsoló teljesen hagyományos módon is használható. Viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a szerkezet képes arra, hogy a fordulatszám függvényében automatikusan zárja vagy éppen oldja a tárcsákat. Tehát elindulásnál és megállásnál nem kell kuplungolni, és mivel a fordulatszám szabályozza, mindig tökéletesen pontosan működik. Szériában először az MV Agusta mutatta be a Rekluse automata kuplungját, a Turismo Veloce Lussóhoz rendelhető extra - és nemsokára a 401-es Husqvarnákhoz is elérhető lesz.

    img 1774
    Távolról sincs vége, olvasson még

    30 millióért eladó Nicky Hayden motorja

    március 12., 13:27 Módosítva: 2019.03.25 13:23
    84

    Nem mondom, hogy olcsó, mert 95 000 Eurót kérnek érte, azaz nagyjából 30 millió forintot, de ez még így is érdekes lehet: a Ten Kate Racing ennyiért árulja Nicky Hayden 2017-es, Superbike VB-s versenymotorját. És ez tényleg az a motor, amivel Hayden ment, stimmel a vázszám, a motorszám, az elektronika - minden.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Két változat készül a Moto Guzzi V85 TT-ből

    március 12., 10:54 Módosítva: 2019.03.26 10:35
    54

    Idén jelenik meg a piacon a Moto Guzzi V85 TT, amely a 2010-es évek két legnagyobb motoros trendjét hozza össze: a túraenduróságot és a retrót. Ami most újdonság, hogy tényleg minden adat nyilvános a típusról, és egy promóvideót is összedobtak hozzá az olaszok.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A finn pálya készen áll rá, hogy jövőre MotoGP legyen rajta

    március 11., 13:16 Módosítva: 2019.03.21 13:29
    2

    Tervezik már egy ideje, hogy 20 fordulósra bővítsék a MotoGP versenynaptárát, és most egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy 2020-ban megvalósulhasson. Bejelentették, hogy a finn Kymiring elkészült, és augusztus 19-én és 20-án várja a tesztelni vágyó csapatokat.

    Kymiring-Finland-MotoGP-race-track
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A rekord nem jött össze, de legalább túlélte

    március 7., 15:38 Módosítva: 2019.03.21 13:29
    12

    Pár napja írtunk róla, hogy a különc sebességi rekordok megszállottja, Zef Eisenberg, nomen est omen rápróbál a jégmotoros sebességi rekordra a kompresszoros Hayabusájával. Elutazott tehát Svédországba az Arsunda Speed Weekre, és nem sikerült neki.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jó hírek a V4-es Ducati nakedről

    március 7., 10:27 Módosítva: 2019.03.21 13:29
    30

    Egyre több jel utal arra, hogy nemsokára leleplezi a Ducati a Panigale V4-ből épített hypernaked-et, legkésőbb már ősszel az EICMA-n megcsodálhatjuk, de ha minden igaz, már a Pikes Peaken is indítják a prototípust. És most a lehető leghitelesebb forrás is megerősítette a V4 Streetfightert, Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója interjút adott a svájci AcidMotonak, és ott ez a beszélgetés hangzott el:

    2015-Ducati-Streetfighter-848-08
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Modellcsalád lesz az Aprilia RS660-ból

    március 6., 13:10 Módosítva: 2019.03.19 06:23
    81

    Az olasz Motociclismónak adott interjút az Aprilia termékmenedzsere, Diego Arioli, amiből érdekes dolgok derültek ki az Aprilia RS660 tanulmányról, amely már biztosan gyártásba fog jutni . A céljuk az volt, hogy az ezreseknél kisebb, de a sportosnak kinéző, de valódi sportolásra nem igazán alkamas 600-asok és 650-esek közé lőjenek úgy, hogy köbcentiben az előbbi, vezethetőségben és lehetőségekben az utóbbit célozzák.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Már a gyárban lekapták a felesleget a Harley Electra Glide-ról

    március 6., 08:25 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    34

    Mintha direkt az építőknek és a csak szimplán motorozni vágyóknak készítette volna a Harley-Davidson az Electra Glide Standardet: ez a túraváltozat leegyszerűsített, felesleges extráktól mentes kivitele.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Erik Buell soha, de tényleg, SOHA nem adja fel

    március 5., 14:55 Módosítva: 2019.03.19 06:23
    55

    Erik Buell egy zseni, bátran meg meri kérdőjelezni a konvencionális megoldásokat, és valamilyen logika mentén valami mást kitalálni. A célja a minél kompaktabb motor volt, a funkciók összevonása. Ő találta ki először, hogy a kipufogót tegyük a blokk alá, vagy hogy ne két féktárcsa legyen, hanem egy baromi nagy átmérőjű - ebből lett a peremtárcsa. Aztán kitalálta, hogy a váz legyen az üzemanyagtartály és a lengővilla az olajtartály, csak hogy ne legyen kihasználatlan üreg. És valahogyan mindig csődbe ment.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Készül a Zaeta kéthengeres flat track motorja

    március 5., 12:17 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    9

    A Zaeta maga a motorpornó, egy csúcsminőségű, olasz, ultraluxus versenymotor, még ha ezek a szavak nehezen is férnek meg egy mondatban. Az apró olasz cég a TM 530-as egyhengerese köré épített méregdrága, rendszámos flat track motort - eleinte térhálós acélcső vázzal, de aztán tovább fokozták a gyönyört egy CNC-mart bölcsővázzal. Az egész motor mindössze 120 kiló, és az olasz flat track bajnokságban már bizonyították, hogy nem csak megjelenni lehet vele.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    BMW F 850 RS: elírás vagy új modell?

    március 5., 10:09 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    5

    A brit BMW egyik brosúrájában bukkant fel az F 850 RS modell neve, amiről az angol importőr azt állítja, hogy mindössze elgépelés történt, igazából F 850 GT-t akartak írni. Azért nem mindegy, mert a BMW már bejelentette, hogy az F 800 GT mintájára lesz a 850-es változatból is utcai túramodell, viszont 850-es RS-ről - a BMW nyelvezetén sport túra (road sport) - nem volt még szó.

    bmw-f850rs-typo
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Csak lekapartak majdnem 40 kilót a villanyos GP-motorokról

    március 4., 13:06 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    32

    Idén indul a MotoE, a MotoGP elektromos betétfutama - 11 csapat 18 versenyzője öt helyszínen fog csatázni, ráadásul olyan húzónevekkel, mint Sete Gibernau, Randy de Puniet vagy Bradley Smith. És szoros lesz a verseny, mert mindannyian egyforma motorral mennek, az Energica Ego versenyváltozatával.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Fékbehúzó Fenati visszatért, és rohadt gyors

    március 4., 10:42 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    30

    Romano Fenati eredményes motorversenyző, mégsem a hatalmas győzelmeiről lett híres, hanem minősíthetetlen stílusáról - A VR46 csapattól azért dobták ki, mert megütötte a szerelőjét, de világhírt azzal szerzett, amikor Moto2-ben átnyúlt ellenfele kormányára, és behúzta annak a fékét. Úgy tűnt, hogy ez utóbbi bezárta előtte a kapukat, de a csapata, a Marinelli Snipers ismét bizalmat szavazott neki, és idén lehetőséget kapott Moto3-ban, ahol a szezon előtti katari teszten ő volt a leggyorsabb, egy tizeddel még a csapattársát, Tony Arbolinót is lehagyta.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A KTM belevág a flat track-be

    március 1., 12:44 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    11

    A KTM az eladásaikhoz és a gyár méretéhez képest elképesztő mennyiségű pénzt borít a motorsportban, és évente körülbelül 8-10 világbajnoki címet talicskáznak haza - ezek jellemzően offroad szakágakból származnak, de a Moto3 trófeáknak is lassan külön szekrény kell a munderfingi motorsport központjukban. Friss fejlemény, hogy az idei évben egy új szakágban is kipróbálják magukat, mégpedig az amerikai flat track bajnokságban.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hat motort loptak el a Rolling Stones gitárosától

    február 28., 15:07 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    3

    A Rolling Stones legendás gitárosától, Keith Richards-tól loptak el hat terepmotort - a tolvajok a birtokáról vitték el a zsákmányt. A veszteséglista egy 1981-es KTM 495-tel kezdődik, ami mellett volt még egy 1981-es Maico 490 és egy 77-es Maico 400, de vitték a moderneket is, például egy 2013-as Beta Evo triálmotort, egy 2011-es Husaberg 390-et és egy Gas Gas 300 Endurót. 

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új kihívást talált különc sebességi rekordok szakembere

    február 28., 11:01 Módosítva: 2019.03.07 06:54
    1

    Zef Eisenberg a különc sebességi rekordok megszállottja, legutóbb például homokon ment 320 felett, és most egy újabb szokatlan felületen akarja letenni a névjegyét: jégen.

    Zef-Eisenberg
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motorra is kéne kerékőr?

    február 27., 16:57 Módosítva: 2019.03.13 07:25
    31

    A három leggyakrabban ellopott autó alkatrész a katalizátor, a légzsák és a keréktárcsa. E három az, ami gyorsan és drágán eladható, nehezen kinyomozható, és ami fontosabb: gyorsan kiszerelhető. Úgy tűnik erre a motoros bűnözők is rájöttek, ugyanis London belvárosában nemrég elloptak egy hátsó kereket egy BMW R 1200 GS-ről.

    BMW GS rear wheel stolen London
    Távolról sincs vége, olvasson még