Hivatalosan is jól néz ki a V4-es Ducati Diavel
Igazából az a furcsa, hogy a Yamaha (2012 - XP500 TMAX) előbb vitt haza a világ legjobbjainak járó szakmai dizájndíjat, mint a Ducati (2013 - 1199 Panigale), akiknek a motorjait hagyományosan a szívdöglesztő kategóriába soroljuk, amire alapvetően két magyarázat van. Az egyik, hogy a szakmai közegnek nem feladata meghajolni a közönségigény előtt, a másik pedig, hogy a jó dizájn és a hagyományos értelemben vett szépség nem feltétlenül jár kéz a kézben.
Utóbbira mondok is egy példát: Halálcsillag. Tudod, Star Wars. Mondanád rá bármikor, hogy szép? Nem hiszem, de a dizájn mégis brutálisan jó, erőt sugárzó és emlékezetes.
A Ducati most negyedjére húz be egy Red Dot-díjat, ráadásul zsinórban harmadjára közel azonos típussal. 2016-ban az XDiavelt, 2019-ben aDiavel 1260-at díjazták. Az idei évben folytatódott a sor: a Diavel V4 akasztotta le a “Best of the Best” kategória hivatalos elismerését.