Így zajlott a magyar superbike per

április 26., 06:16 Módosítva: 2017-04-28 06:12:10
114
25 hozzászólás

Winkler próbált hangulatot csinálni hozzá, hogy mekkora buli egy bírósági tárgyalás, nagyon vicces dolgok vannak ott, én pedig hittem neki, pedig öt perccel korábban azt fejtegette, ha sakálrészegen kimennék motorozni, és halálos balesetet szenvednék, végre újságírói díjat is elnevezhetnek rólam. Így kerültem nézőként a Dunakeszi Járási Bíróságra, ahol a magyar superbike-pert tárgyalták. Az ügy másfél éve kezdődött, amikor Felperes Gábor kölcsönadott ötmillió forintot a Team Toth-nak, hogy meg tudják venni a 2016-os szezonra a Yamaha YZF-R1 versenymotort.  Úgy szólt a deal, hogy két hét múlva vissza is kapja, mert az első futam után jön be szponzorpénz százmilliós nagyságrendben, abból rögtön ki tudják fizetni.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Sbarazzino menni Weissenkirchen

április 24., 17:15 Módosítva: 2017-04-26 12:48:47
36
0 hozzászólás

Ha már egyszer rendszám van rajta, illene használni is – gondoltam, amikorra végre felfogtam, hogy 17 év ide-oda tologatás után az 1956-os Moto Morini Sbarazzinóm végre legálisan közlekedhet Európa útjain. Kitűzhettem volna egy merész Nordkappot, esetleg a vitatott jogi helyzete miatt most különösen érdekes Gibraltárt is úti célnak, de ehhez gyáva vagyok – maradt az április végi, ausztriai veteránmotor- és veteránkisautó-felfutó verseny, a wachaui Weissenkirchenben, ahová 1990 óta járok.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Motorral is ér jönni

április 21., 16:38 Módosítva: 2017-04-23 13:50:10
37
0 hozzászólás

Ne feledjük, holnap délután háromtól  Parkoló Parádé , ideális lehetőség egy kicsit lézengeni, bandázni. Bár elsősorban az autókról szól, a motorosokat is várjuk - nem csak négykerekűeket nézegetni jó, egy-egy érdekesebb bringa mellett is szívesen bambulnék pár percet.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Tökéletes időzítés

április 19., 11:29 Módosítva: 2017-04-24 17:17:47
32
12 hozzászólás

Mikor még február legelején nagy lendülettel berobogtam a Négy Kelemenhez, hogy akkor kérek gyorsan egy bélelt kézvédőt a kormányra, mert pár napja már nagyon hideg volt. Elégedetten, de a ropogósra fagyott ujjaimmal kissé nehézkesen fizettem ki azt a valami 6-8 ezer forintot, amibe a vízhatlan anyagból készült, műszőrrel bélelt kézvédők kerültek. A srácok még gyorsan elmondták, hogy bár az anyag maga vízhatlan, de a varrásoknál érdemes impregnálni, mondjuk rádörzsölt gyertyaviasszal. Nem nagy meló, fogsz egy darab gyertyát vagy mécsest, és a varrásoknál jól bedörzsölöd a viasszal, majd hajszárítóval megmelegíted, hogy befolyjon a víztaszító viasz a résekbe, és egy jó időre le is van tudva a beázásveszély problémája.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rendszámos a Morinim!

április 15., 06:49 Módosítva: 2017-04-25 13:05:45
178
64 hozzászólás

2000-ben eszem ágában se volt viszonylag kicsi, négyütemű, ősöreg olasz motort venni azon a bizonyos szeptemberi veteránbörzén, Imolában. Katival (aki két hónappal előtte lett a feleségem) és Gajdán Mikivel (akkor még ő se volt Év Autója zsűritag, ráadásul még én dolgoztam az Autó Magazinnál, ő az Autó-Motornál, ma meg ő a magazinos, én meg rég a Totalcarnál vagyok - most akkor lehet összeesküvés-elméleteket gyártani, bár az élet valójában minden konteónál komplikáltabbnak bizonyult) mentünk arra a giga-kirakodóvásárra, hárman. Nekem az volt a negyedik imolai alkalom, a többieknek az első. A terv: veszünk két valamilyen Vespát, amit olcsón kapni, egyik a Katié lesz, a másik az enyém. Hej, azok a szép idők, a működő, még régi, index nélküli Vespákat 200-400 ezer líra között mérték (20-40 ezer forint), az indexes PK-kra és PX-ekre rá se bagóztunk, olyanokat már 10-15 ezer forintnyi lírával a zsebben meg lehetett kaparintani, sőt, hallottam olyanról is, hogy honfitársaink közül akkoriban jó néhányan ott maradtak keselyűt játszani a börze végén, s a standokon otthagyott cuccokat ingyen elhozták. Ma egy olyan index nélküli Vespa Imolában 1500 euró, alsó hangon, de akkor még nem működik, rozsdás és hiányos. Bizony, fél misi...

64 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem véletlen, hogy jól szerelhető

március 25., 06:43 Módosítva: 2017-04-03 17:22:49
62
28 hozzászólás

Ősszel kiszereltem az összes motorból az akkumulátort, és sorban töltögettem őket. Február végén kezdtem beüzemelni a flottát, és minden pöccre indult - kivéve a legújabb szerzeményem, a Duke.

Ősszel még minden rendben volt
Ősszel még minden rendben volt
28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Üzemszerűen működő Ducati tulaja lettem! Értitek, ugye?

március 19., 06:34 Módosítva: 2017-04-03 06:17:52
614
110 hozzászólás
Végre az ölembe esett a hirdetés, rá volt írva a nevem, csak el kellett érte menni – Söjtörre. De hogyan hozzam onnan haza március legelején? Nem volt könnyű, de megoldottam.

Most kijátszom a gyurcsányferis kártyát – hazudtam az olvasóknak. Töredelmesen bevallom. Egyszerűen szükség volt rá stratégiailag, máskülönben még a szokásosnál is háromszor hosszabb posztban, borzalmas körmondatokban kellett volna elmagyaráznom a dolgot, de azt nem akartam, mert már az én idegrendszeremet is megterhelte volna.

110 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Közveszélyes-e gyorsforgalmi felett átugrató motoros?

március 9., 15:55 Módosítva: 2017-03-20 09:10:21
80
3 hozzászólás

Kyle Katsandris nevű Instagram felhasználó robbantotta fel hétvégén az internetet egy videóval, amiben egy motoros átugrat a californiai Moreno Vally-ban a hatvanas út felett. Senki ne egy huszadrangú mellékutat képzeljen el, kétszer két sávos gyorsforgalmiról van szó, olyasmi, mint a 8-as út Veszprém és Várpalota között.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

MV Agusta orr, amit aztán a Suzukinak adtak el

március 6., 17:07 Módosítva: 2017-03-20 09:10:23
15
8 hozzászólás

A hétvégén jött szembe egy remek feladvány, ezt kellett beazonosítani. Mármint ez a motor a megoldás volt, az eredeti rejtvény úgy szólt, hogy minek a kardántengelye látható a képen, de maga a megfejtés is nagyon érdekes.

Aki nem akarja velem együtt végigizgulni, az legyen önmaga Sherlock Holmes-a, és nézze meg a galéria címét, aztán fáradjon a kommentdobozhoz. A többiek maradjanak velem, mert egész jó a sztori vége.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a pénz számít, baromira nem

február 27., 10:11 Módosítva: 2017-03-10 06:42:53
130
13 hozzászólás

Már volt gyorsjelentés a Budapest Motor Fesztivál épített motorjairól, de szerencsére nagyon másokon akadt meg a szemünk, és mint kiderült, más a véleményünk is a dolgokról. Volt pár pályamű, ami mellett képzett sommelier-ként cuppogtam és csettintgettem, és hát egyik-másik mellett, ha már maradunk a boros hasonlatnál, legszívesebben a löttyöt padlóra öntve lőrét kiabáltam volna. A borokhoz mondjuk nagyon nem értek, de épített motort láttam már párat közelről.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Háj helyett

február 25., 19:19 Módosítva: 2017-03-10 06:42:47
25
13 hozzászólás

Bár sosem gondoltam volna, hogy majd a mangalica-tepertős stand (ahol életem legdrágább zsíros kenyerét ettem, igaz 500 forintért olyan fél karéjt adtak, ami kitesz máshol egy egészet, és volt rajta minden gazdagon) közelében találok majd egy érdekes magyar fejlesztést, ami épp a vastag hájréteg hőszigetelő hatását hivatott pótolni.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Córesz van, de ami van, az legalább rendben

február 24., 18:23 Módosítva: 2017-03-10 06:42:52
159
10 hozzászólás

Alig van kint nagy márka - ez volt az első gondolatom. A Honda, a Suzuki, a Harley és a Piaggio csoport nagy területet béreltek, a Triumph takaros standot épített, végig lehet nézni a Husqvarnákat, a Yamaha főleg tavalyi modelleket hozott, és nagyjából ennyi   Ducatit, BMW-t, KTM-et, Kawasakit legfeljebb elszórtan találni.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Láttál már egykerekező szumóst?

február 23., 10:58 Módosítva: 2017-03-10 06:42:48
19
2 hozzászólás

Az indiai Bajaj nagyon érzi a reklámipart, a Pulasar Naked Sport modelljüknek olyan promót rittyentettek, hogy azzal - ez most nem öncélú káromkodás lesz, hanem egy szerkesztőségi szakkifejezés - szétkúrják az internetet.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem megvettem a Ducatit

február 19., 12:43 Módosítva: 2017-02-28 06:23:13
37
100 hozzászólás
Minden meglett, a családi kupaktanács, a rábólintás, a pénz - hétfőn indultam volna megvenni a Multistradát.

Igazából az olvasóknak köszönhetek mindent, mert bár a többséggel nem ismerjük egymást személyesen (majd azért el lehet ám jönni Belsőség-találkozóra...), mégis sokan szinte barátaim lettek a legutóbbi poszt után, annyit pingpongoztunk a levelekkel. Iszonyatos komment-özön (és egy csomó privát mail) jött a posztom után, amelyben tipródtam, hogy megvegyem-e a rég vágyott Ducatit, és ha igen, melyiket. Negatív kommentre nem is emlékszem hirtelen, óriási segítőkészségre annál inkább, néhányan nem átallottak láthatóan masszív mennyiségű időt elpazarolni a drága vasárnapjukból, hogy hosszú magyarázatokat írjanak, tapasztalatokat megosszanak, szerelőt ajánljanak és linkeket kikeressenek nekem. Próbáltam egyenként is megköszönni mindenkinek, ha elmaradt valami, akkor utólag, most, egyben. Köszönöm.

100 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És te mit csináltál Valentin napon?

február 15., 17:31 Módosítva: 2017-02-28 06:23:03
19
4 hozzászólás

Bistei kolléga kimaxolta a Valentin napot, szíve választottjával töltötte az estét. Mit mondhatnék erre? A stílust nem lehet tanulni!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Bokszer BMW változó szelepvezérléssel

február 14., 12:57 Módosítva: 2017-03-02 06:12:52
75
16 hozzászólás

A motorok fejlesztését három, többé-kevésbé egymásra is ható erő hajtja. Az egyik a vásárlói igények, a második a konkurensekkel való verseny, a harmadik pedig a szabályozások - az elmúlt években mintha ez utóbbi lett volna a leghangsúlyosabb, elég sok modellnél a frissítésre kizárólag az Euro4 bevezetése miatt volt szükség.

Alpha Racing BMW R 1200 GS változó szelepvezérléssel
Alpha Racing BMW R 1200 GS változó szelepvezérléssel
16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ahol a Guzzi-segg az etalon

február 10., 06:32 Módosítva: 2017-02-20 06:19:54
59
4 hozzászólás

A kiállítás gigantikus, belépve kissé úgy éreztem magam, mint a Louvre-ban. Egy nap alatt bejárni az egészet képtelenség, tematizálni szükséges. Bevallom, amikor megláttam, hogy a Honda egyedüliként akkora területet bérel, mint amekkora a budapesti Motor Show teljes egésze, kétségbe estem. Soha nem fogom megérteni azt, a hallomásból ismert svéd metálzenészt, aki szívből gyűlöli a kevesebb, több kifejezést, helyette azt vallja: a több, több.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy rendes sport

február 8., 13:40 Módosítva: 2017-02-16 06:16:44
40
3 hozzászólás

A videót elnézve nehéz eldönteni, hogy valami abszurd angol paródiáról van szó, vagy ez tényleg a valóság. Az 1959-es felvételen bámulatosan szép, 250-350 köbcentis, régi terepmotorokkal veretik a motoros focit. Az mellékes, hogy a résztvevők lényegesen jobban motoroznak, mint fociznak, százszázalékos, vegytiszta bulinak tűnik az egész.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Beszéljetek le az öreg Ducatiról!

február 4., 09:57 Módosítva: 2017-02-16 06:16:46
178
200 hozzászólás

Vonzódásom a Ducatikhoz nem új keletű. Ráadásul ez valami egész mély ügy, hasonló a Bajorország alatt lapuló ősvulkánhoz, amiről nem tudjuk, hogy kitör-e, amíg lesz emberiség a Földön, de ha kitör, fél Európa eltűnik a térképről. Ez nem az általános vonzódásom a motorokhoz, mert ott van egy elég tisztességes skálám, külön az ős-, külön a régi és külön az új motoroknak, s a legtöbb gépet el tudom helyezni az egyenesen. Sőt, ha kell, még a kategóriák között is tudok keresztbe szorozni.

200 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a szimulátor azért nagyon adja

február 2., 09:15 Módosítva: 2017-02-10 06:38:25
17
10 hozzászólás

Mondhatjátok, hogy a modern motorok már félig számítógépek, szerintem viszont ez a számítógép az, ami félig motor. A videón egyébként az ázsiai közúti versenyekre szakosodott Galang Hendrát láthatjuk edzés közben - ha nincs lehetősége kimenni a pályára, akkor szimulátoron készül.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fagyhalál ellen is jó lehet?

január 27., 06:08 Módosítva: 2017-02-08 06:16:49
41
11 hozzászólás

Tavaly pont akkor nem tudtam motorozni, amikor a legnagyobb hideg volt. Ez önmagában nem akkora probléma, csak az fájt, hogy ott volt ez a klassz, fűthető plexivel szerelt sisak, és épp a plexifűtést nem tudtam tesztelni. Ezen a télen viszont minden adott volt.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lehet ez a régi motor? - Megoldva!

január 25., 17:00 Módosítva: 2017-02-01 06:16:55
72
16 hozzászólás

Érdekes levelet kaptunk, amiben egy régi motor beazonosításában kérték a segítségünk.

 

Címzett Totalbike

Dátum 2017. január. 24.

Tárgy Régi motor meghatározás

 

Kedves Totalbike szerkesztőség!

Egy régi motor típusának meghatározásában szeretném kérni a segítségeteket.

A mellékelt képen nagyapám látható egy nagyon régi motoron, számításaim szerint 1931-ben. Én annyit tudok erről, hogy mesélte, fiatal korában egyedül bejárta motorral Európát. Nem tudom, hogy ki készítette a fényképet, ill. hogy ki írta alá, hogy Weltreisender, olyan mintha egy újságból lenne.

unnamed

Sajnos pár éve édesapám is meghalt, így nem tudok erről többet kideríteni. Viszont néhány éve felnőtt fejjel én is elkezdtem motorozni, és nagyon érdekelne, hogy milyen motorja volt annak idején. Ha ez egy ma még beszerezhető motor lenne, akkor lehet, hogy vennék egyet, ha mást nem, beállítanám a nappaliba.

Segítségeteket előre is köszönöm!

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A halhatatlan bányaló

január 25., 06:35 Módosítva: 2017-02-05 08:20:20
5
19 hozzászólás

Pálnik Csaba barátom dél-kelet-ázsiai útján időt fordított a helyi közlekedés tanulmányozására, és kipróbálta az ottani Suzuki Swiftet, a Honda NF100R-t, azaz a Wave 100-at. Fogadjátok szeretettel beszámolóját. 

Úgy hozta az élet, hogy családi szálak kötnek Thaiföldre. Ez az első alkalom, hogy ide utaztunk, és tudtam, olyasmiben lesz részem, amiről eddig álmodni sem mertem. London-Dubai-Bangkok, kétszer hat óra repülőút, és két óra szünet után végre ázsiai betont érintett a direkt erre a célra vásárolt papucsom. Kifejezetten utálom a papucsot, de a meleg, és mivel napi ötven le- és felvétel miatt – mert a házba csak mezítláb megyünk be – végül megtörtem. A 29 fokos thai tél meglepett, és ez az éjszakai hőmérséklet, nappal 30-32 fok van. Egyébként január-február a legjobb időpont idelátogatni. Az esős évszak elmúlt, az igazi meleg pedig márciusig nem fenyeget.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Üdv a zseblámpabuzéria poklából!

január 22., 07:10 Módosítva: 2017-02-01 06:16:58
8
47 hozzászólás

Mindenkinek megvan a maga nünükéje, van, aki egész nap x-boxozik, van, aki stadionokat épít, és van, aki motorokat gyűjt. Én leginkább ez utóbbi kategóriába tartozom, bár a négy motorommal és az ő nagyjából Suzuki Swiftnyi összértékükkel azért nem tartozom a legnagyobb motorgyűjtő fanatikusok közé, inkább valahol félúton járok a motorgyűjtés és a szarhalmozás között.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gondolta a fene, hogy ekkora motorversenyző volt

január 20., 09:35 Módosítva: 2017-01-27 06:15:14
55
1 hozzászólás

Az Abarthot ma leginkább a Fiat gyári tuningcégeként ismerjük. Ha viszont visszatekintünk az elmúlt évtizedekre, be kell látnunk: nem lehet ennyivel elintézni őket. Több mint tízezer versenygyőzelemmel, világrekordokkal és bajnoki címekkel büszkélkedhetnek számos kategóriában. A mítosz első számú letéteményese Carlo Abarth – a névadó azonban nemcsak, hogy nem olasz születésű, még csak nem is autókkal kezdte a pályáját.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még