Majdnem megvettem a Ducatit

február 19., 12:43 Módosítva: 2017-02-20 17:51:28
36
83 hozzászólás
Minden meglett, a családi kupaktanács, a rábólintás, a pénz - hétfőn indultam volna megvenni a Multistradát.

Igazából az olvasóknak köszönhetek mindent, mert bár a többséggel nem ismerjük egymást személyesen (majd azért el lehet ám jönni Belsőség-találkozóra...), mégis sokan szinte barátaim lettek a legutóbbi poszt után, annyit pingpongoztunk a levelekkel. Iszonyatos komment-özön (és egy csomó privát mail) jött a posztom után, amelyben tipródtam, hogy megvegyem-e a rég vágyott Ducatit, és ha igen, melyiket. Negatív kommentre nem is emlékszem hirtelen, óriási segítőkészségre annál inkább, néhányan nem átallottak láthatóan masszív mennyiségű időt elpazarolni a drága vasárnapjukból, hogy hosszú magyarázatokat írjanak, tapasztalatokat megosszanak, szerelőt ajánljanak és linkeket kikeressenek nekem. Próbáltam egyenként is megköszönni mindenkinek, ha elmaradt valami, akkor utólag, most, egyben. Köszönöm.

83 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És te mit csináltál Valentin napon?

február 15., 17:31 Módosítva: 2017-02-20 13:55:16
19
4 hozzászólás

Bistei kolléga kimaxolta a Valentin napot, szíve választottjával töltötte az estét. Mit mondhatnék erre? A stílust nem lehet tanulni!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Bokszer BMW változó szelepvezérléssel

február 14., 12:57 Módosítva: 2017-02-16 07:36:30
75
15 hozzászólás

A motorok fejlesztését három, többé-kevésbé egymásra is ható erő hajtja. Az egyik a vásárlói igények, a második a konkurensekkel való verseny, a harmadik pedig a szabályozások - az elmúlt években mintha ez utóbbi lett volna a leghangsúlyosabb, elég sok modellnél a frissítésre kizárólag az Euro4 bevezetése miatt volt szükség.

Alpha Racing BMW R 1200 GS változó szelepvezérléssel
Alpha Racing BMW R 1200 GS változó szelepvezérléssel
15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ahol a Guzzi-segg az etalon

február 10., 06:32 Módosítva: 2017-02-20 06:19:54
59
4 hozzászólás

A kiállítás gigantikus, belépve kissé úgy éreztem magam, mint a Louvre-ban. Egy nap alatt bejárni az egészet képtelenség, tematizálni szükséges. Bevallom, amikor megláttam, hogy a Honda egyedüliként akkora területet bérel, mint amekkora a budapesti Motor Show teljes egésze, kétségbe estem. Soha nem fogom megérteni azt, a hallomásból ismert svéd metálzenészt, aki szívből gyűlöli a kevesebb, több kifejezést, helyette azt vallja: a több, több.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy rendes sport

február 8., 13:40 Módosítva: 2017-02-16 06:16:44
40
3 hozzászólás

A videót elnézve nehéz eldönteni, hogy valami abszurd angol paródiáról van szó, vagy ez tényleg a valóság. Az 1959-es felvételen bámulatosan szép, 250-350 köbcentis, régi terepmotorokkal veretik a motoros focit. Az mellékes, hogy a résztvevők lényegesen jobban motoroznak, mint fociznak, százszázalékos, vegytiszta bulinak tűnik az egész.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Beszéljetek le az öreg Ducatiról!

február 4., 09:57 Módosítva: 2017-02-16 06:16:46
178
199 hozzászólás

Vonzódásom a Ducatikhoz nem új keletű. Ráadásul ez valami egész mély ügy, hasonló a Bajorország alatt lapuló ősvulkánhoz, amiről nem tudjuk, hogy kitör-e, amíg lesz emberiség a Földön, de ha kitör, fél Európa eltűnik a térképről. Ez nem az általános vonzódásom a motorokhoz, mert ott van egy elég tisztességes skálám, külön az ős-, külön a régi és külön az új motoroknak, s a legtöbb gépet el tudom helyezni az egyenesen. Sőt, ha kell, még a kategóriák között is tudok keresztbe szorozni.

199 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a szimulátor azért nagyon adja

február 2., 09:15 Módosítva: 2017-02-10 06:38:25
17
10 hozzászólás

Mondhatjátok, hogy a modern motorok már félig számítógépek, szerintem viszont ez a számítógép az, ami félig motor. A videón egyébként az ázsiai közúti versenyekre szakosodott Galang Hendrát láthatjuk edzés közben - ha nincs lehetősége kimenni a pályára, akkor szimulátoron készül.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fagyhalál ellen is jó lehet?

január 27., 06:08 Módosítva: 2017-02-08 06:16:49
41
11 hozzászólás

Tavaly pont akkor nem tudtam motorozni, amikor a legnagyobb hideg volt. Ez önmagában nem akkora probléma, csak az fájt, hogy ott volt ez a klassz, fűthető plexivel szerelt sisak, és épp a plexifűtést nem tudtam tesztelni. Ezen a télen viszont minden adott volt.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lehet ez a régi motor? - Megoldva!

január 25., 17:00 Módosítva: 2017-02-01 06:16:55
72
16 hozzászólás

Érdekes levelet kaptunk, amiben egy régi motor beazonosításában kérték a segítségünk.

 

Címzett Totalbike

Dátum 2017. január. 24.

Tárgy Régi motor meghatározás

 

Kedves Totalbike szerkesztőség!

Egy régi motor típusának meghatározásában szeretném kérni a segítségeteket.

A mellékelt képen nagyapám látható egy nagyon régi motoron, számításaim szerint 1931-ben. Én annyit tudok erről, hogy mesélte, fiatal korában egyedül bejárta motorral Európát. Nem tudom, hogy ki készítette a fényképet, ill. hogy ki írta alá, hogy Weltreisender, olyan mintha egy újságból lenne.

unnamed

Sajnos pár éve édesapám is meghalt, így nem tudok erről többet kideríteni. Viszont néhány éve felnőtt fejjel én is elkezdtem motorozni, és nagyon érdekelne, hogy milyen motorja volt annak idején. Ha ez egy ma még beszerezhető motor lenne, akkor lehet, hogy vennék egyet, ha mást nem, beállítanám a nappaliba.

Segítségeteket előre is köszönöm!

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A halhatatlan bányaló

január 25., 06:35 Módosítva: 2017-02-05 08:20:20
5
19 hozzászólás

Pálnik Csaba barátom dél-kelet-ázsiai útján időt fordított a helyi közlekedés tanulmányozására, és kipróbálta az ottani Suzuki Swiftet, a Honda NF100R-t, azaz a Wave 100-at. Fogadjátok szeretettel beszámolóját. 

Úgy hozta az élet, hogy családi szálak kötnek Thaiföldre. Ez az első alkalom, hogy ide utaztunk, és tudtam, olyasmiben lesz részem, amiről eddig álmodni sem mertem. London-Dubai-Bangkok, kétszer hat óra repülőút, és két óra szünet után végre ázsiai betont érintett a direkt erre a célra vásárolt papucsom. Kifejezetten utálom a papucsot, de a meleg, és mivel napi ötven le- és felvétel miatt – mert a házba csak mezítláb megyünk be – végül megtörtem. A 29 fokos thai tél meglepett, és ez az éjszakai hőmérséklet, nappal 30-32 fok van. Egyébként január-február a legjobb időpont idelátogatni. Az esős évszak elmúlt, az igazi meleg pedig márciusig nem fenyeget.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Üdv a zseblámpabuzéria poklából!

január 22., 07:10 Módosítva: 2017-02-01 06:16:58
8
47 hozzászólás

Mindenkinek megvan a maga nünükéje, van, aki egész nap x-boxozik, van, aki stadionokat épít, és van, aki motorokat gyűjt. Én leginkább ez utóbbi kategóriába tartozom, bár a négy motorommal és az ő nagyjából Suzuki Swiftnyi összértékükkel azért nem tartozom a legnagyobb motorgyűjtő fanatikusok közé, inkább valahol félúton járok a motorgyűjtés és a szarhalmozás között.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gondolta a fene, hogy ekkora motorversenyző volt

január 20., 09:35 Módosítva: 2017-01-27 06:15:14
55
1 hozzászólás

Az Abarthot ma leginkább a Fiat gyári tuningcégeként ismerjük. Ha viszont visszatekintünk az elmúlt évtizedekre, be kell látnunk: nem lehet ennyivel elintézni őket. Több mint tízezer versenygyőzelemmel, világrekordokkal és bajnoki címekkel büszkélkedhetnek számos kategóriában. A mítosz első számú letéteményese Carlo Abarth – a névadó azonban nemcsak, hogy nem olasz születésű, még csak nem is autókkal kezdte a pályáját.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hét dolog, amit nem tudtál a Dakar idei győzteséről

január 18., 14:58 Módosítva: 2017-01-25 06:43:33
17
4 hozzászólás

Sam Sunderland nyerte a 2017-es Dakart, a vezetést csapattársa, Toby Price kiesése után vette át, majd nagyon okosan és higgadtan motorozva fél órás előnnyel szerezte meg a trófeát - neki ez az első győzelme, a KTM-nek a tizenhatodik. Az angol versenyzőről a redbull.com szedett össze pár érdekességet.

Sam-Sunderland-KTM-Dakar-Rally-Red-Bull-10
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A kölcsönzős sem hitte el, de végig bírta

január 13., 06:48 Módosítva: 2017-02-01 06:16:53
125
15 hozzászólás

Ott álltunk tökön lőve a robogókölcsönzőben, a veszedelmesen lefingott Kymco nagyobb kamu volt a lefoglalt PCX-hez képest, mint Edvin Marton hárommillió dolláros StradivarijaÉs nem volt választásunk.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Három hiba nálam a megbízhatóság jele

január 10., 06:20 Módosítva: 2017-01-18 06:28:38
32
19 hozzászólás

Nem voltak illúzióim, tudtam, hogy a kínálat aljából veszek motort. Amúgy is remek passzban voltam, a Totalbike24 szervezése körül éppen akkor dőlt össze minden, aznap este kezdett körvonalazódni, hogy több hónapos szervezőmunka megy egyetlen este alatt kukába - egy héttel a verseny előtt. Munka után Bistei kollégával indultunk Mátészalkára, mert ott várt egy Duke II, ami akár jó is lehet.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hibátlanul érvelt a rendőr

január 7., 06:57 Módosítva: 2017-01-23 06:52:06
118
25 hozzászólás

A történet rövid és egyszerű, a rendőr büntetést ír a krosszmotorosnak, mert rendszám nélküli járművel használta a közutat. Eközben a többi motoros az út felett ugrál - ezt próbálja reklamálni a sheriffnek, aki remek érveléssel szereli le: azok nem értek az úttesthez.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A legnagyobb egyhengeres

2016. december 2., 16:17 Módosítva: 2016-12-08 12:42:44
321
15 hozzászólás

Vályi Pista jelentkezett be néhány képpel Essenből, ahol egy igazi ínyencséget szpottolt.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak egy ember veszi észre a szemét előtt a kincset

2016. december 1., 13:24 Módosítva: 2016-12-07 06:28:32
14
5 hozzászólás

Mik jönnek szembe az emberrel az indexen... Aggódva kezdem olvasni a közelgő olasz politikai káoszról és az utána esedékes bank- majd eurócsődről Mészáros R. Tamás kiváló cikkét, amikoris megakad a szemem a nyitóképen - hopp, egy ismerős, de mennyire!

14143958 42e2aa5f61dc7e3f814f89abd6573961 wm
5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Van pár falba térdelős kanyar

2016. november 21., 16:41 Módosítva: 2016-12-04 07:09:55
139
9 hozzászólás

A hétvégén a nagymenők nem a tévé előtt ültek, hanem a 62. (motorosoknak 50.) Macau GP-n verették. Ha nem lenne meg: a Macau GP egy nagyvárosi Man TT, ahová a Man TT és az ír utcai versenyek sztárjait hívják - akik közül sokan távol maradnak, arra hivatkozva, hogy ez még nekik is túl veszélyes. A Macau GP lényege benne van ebben a képben:

A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter
A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter
9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megér 200 ezret a high-tech roller?

2016. november 16., 06:13 Módosítva: 2016-12-04 07:09:54
6
21 hozzászólás

A világ legkönnyebb elektromos rollere – hirdeti az eRoller.hu az egyik típusról. Képtelenség eldönteni, hogy igazuk van-e, hiszen az utóbbi években elözönlötték a piacot a főként kínai elektromos rollerek. Így csak annyit mondhatunk, hogy a gép tömege mindössze 7,2 kiló, jól használható és még jól is néz ki.

Valamikor a 2000-es évek elején-közepén jöttek rá a sportfelszerelés-gyártók, hogy ha valamit szénszálas műanyagból gyártanak, esetleg a drága anyaggal burkolnak, az nagyságrendekkel komolyabb technika benyomását kelti, hiszen, ha szénszálas anyagból gyártják, még egy vécédeszka is úgy néz ki, mintha az űrsiklón használnák.

Azóta ez a dili elharapódzott, nagyjából nincs olyan kültelki tuningbolt, ahol ne lehetne karbon-hatású fóliát venni a Swift géptetejére, pedig az eleve az anyaghasználat megcsúfolása: szénszálat tudniillik azért használnak, mert könnyű, de ha a kocsink fém motorháztetejét behúzzuk egy réteg műanyag fóliával akkor csak nehezebb lesz.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Túlzott igényesség miatt zárták ki a magyar versenyzőket

2016. október 16., 12:47 Módosítva: 2016-10-31 08:29:39
152
8 hozzászólás

Davide képtelen volt visszatartani könnyeit. Arcát kezébe temette, az öreg XR Honda ülésére rogyott, és a földre csúszott, úgy sírt a meghatottságtól. Majd megérkezett göndör hajú barátnője, aki kezet nyújtott az ifjúnak. Egymás karjaiba borultak, csókolóztak, végül a magasba emelték a lemezből kalapált, kipufogót ábrázoló trófeát.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Utolsó kalandok és gigantikus összegzés

2016. október 15., 06:45 Módosítva: 2016-10-25 06:39:30
228
18 hozzászólás

Két hét és majdnem 5000 kilométer után befejeztük utunkat a hegyek között, és megérkeztünk a tengerpartra. Nagyon intenzív két hetünk volt, és nagyon élveztük, de sokkal fáradtabbak voltunk, mint mikor elindultunk. Nem az volt a terv, hogy majd döglünk a tengerparton a nyugágyak között, mint Egyszerű Géza a tunéziai hotel all inclusive szakosztályán, de kicsit vissza akartunk venni a tempóból.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebben a motorban konkrétan arany van

2016. október 13., 16:41 Módosítva: 2016-10-19 17:08:19
17
9 hozzászólás

Lorenzo Segoni apja motorbalesetben halt meg: saját maga tervezte vázba épített, Kawasaki Z900 blokkos versenygépét tesztelte, amikor hatalmasat bukott. Versenyző és motortervező volt, éppen a siker kapujában állt a két testvérével alapított márkával. A Segoni Special története a hetvenes években indult, amikor az angol kéthengeresek a saját maguk után hagyott olajfoltok között haldokoltak, miközben a japánok sorra mutatták be az erősebbnél erősebb, megbízható három- és négyhengereseket.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsit türhő, de tagadhatatlanul luxuscikk

2016. október 11., 16:59 Módosítva: 2016-10-17 06:14:57
119
8 hozzászólás

Nézegetem, de nem tudok rájönni, minek a blokkját alakították át az FGR Midalu 2500-hoz: 90 fokos hengerszögű DOHC V6-os, 2442 köbcentivel, 90 milliméteres furattal és rövid, alig 64 milliméteres lökettel. Persze, hogy nem - ez saját fejlesztés, ahogyan az egész motor, tíz év munkája van benne.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Hányás-Betegség-Gányolás Szentháromságában

2016. október 2., 07:05 Módosítva: 2016-10-11 06:16:10
122
15 hozzászólás

Túl vagyunk az út felén, most már nagyjából látszik, mit kellett volna másképp csinálni, mi jó úgy, ahogy van. Nagy meglepetések nem értek. Minden, amit máshogy kellett volna csinálni, azt tudtuk az út előtt is, de se kedvünk, sem időnk nem volt vele foglalkozni.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még