Hét dolog, amit nem tudtál a Dakar idei győzteséről

tegnap, 14:58 Módosítva: 2017-01-19 07:42:50
15
1 hozzászólás

Sam Sunderland nyerte a 2017-es Dakart, a vezetést csapattársa, Toby Price kiesése után vette át, majd nagyon okosan és higgadtan motorozva fél órás előnnyel szerezte meg a trófeát - neki ez az első győzelme, a KTM-nek a tizenhatodik. Az angol versenyzőről a redbull.com szedett össze pár érdekességet.

Sam-Sunderland-KTM-Dakar-Rally-Red-Bull-10
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A kölcsönzős sem hitte el, de végig bírta

január 13., 06:48 Módosítva: 2017-01-16 16:39:10
125
14 hozzászólás

Ott álltunk tökön lőve a robogókölcsönzőben, a veszedelmesen lefingott Kymco nagyobb kamu volt a lefoglalt PCX-hez képest, mint Edvin Marton hárommillió dolláros StradivarijaÉs nem volt választásunk.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Három hiba nálam a megbízhatóság jele

január 10., 06:20 Módosítva: 2017-01-18 06:28:38
32
18 hozzászólás

Nem voltak illúzióim, tudtam, hogy a kínálat aljából veszek motort. Amúgy is remek passzban voltam, a Totalbike24 szervezése körül éppen akkor dőlt össze minden, aznap este kezdett körvonalazódni, hogy több hónapos szervezőmunka megy egyetlen este alatt kukába - egy héttel a verseny előtt. Munka után Bistei kollégával indultunk Mátészalkára, mert ott várt egy Duke II, ami akár jó is lehet.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hibátlanul érvelt a rendőr

január 7., 06:57 Módosítva: 2017-01-18 15:00:34
118
25 hozzászólás

A történet rövid és egyszerű, a rendőr büntetést ír a krosszmotorosnak, mert rendszám nélküli járművel használta a közutat. Eközben a többi motoros az út felett ugrál - ezt próbálja reklamálni a sheriffnek, aki remek érveléssel szereli le: azok nem értek az úttesthez.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A legnagyobb egyhengeres

2016. december 2., 16:17 Módosítva: 2016-12-08 12:42:44
321
15 hozzászólás

Vályi Pista jelentkezett be néhány képpel Essenből, ahol egy igazi ínyencséget szpottolt.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak egy ember veszi észre a szemét előtt a kincset

2016. december 1., 13:24 Módosítva: 2016-12-07 06:28:32
14
5 hozzászólás

Mik jönnek szembe az emberrel az indexen... Aggódva kezdem olvasni a közelgő olasz politikai káoszról és az utána esedékes bank- majd eurócsődről Mészáros R. Tamás kiváló cikkét, amikoris megakad a szemem a nyitóképen - hopp, egy ismerős, de mennyire!

14143958 42e2aa5f61dc7e3f814f89abd6573961 wm
5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Van pár falba térdelős kanyar

2016. november 21., 16:41 Módosítva: 2016-12-04 07:09:55
139
9 hozzászólás

A hétvégén a nagymenők nem a tévé előtt ültek, hanem a 62. (motorosoknak 50.) Macau GP-n verették. Ha nem lenne meg: a Macau GP egy nagyvárosi Man TT, ahová a Man TT és az ír utcai versenyek sztárjait hívják - akik közül sokan távol maradnak, arra hivatkozva, hogy ez még nekik is túl veszélyes. A Macau GP lényege benne van ebben a képben:

A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter
A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter
9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megér 200 ezret a high-tech roller?

2016. november 16., 06:13 Módosítva: 2016-12-04 07:09:54
6
21 hozzászólás

A világ legkönnyebb elektromos rollere – hirdeti az eRoller.hu az egyik típusról. Képtelenség eldönteni, hogy igazuk van-e, hiszen az utóbbi években elözönlötték a piacot a főként kínai elektromos rollerek. Így csak annyit mondhatunk, hogy a gép tömege mindössze 7,2 kiló, jól használható és még jól is néz ki.

Valamikor a 2000-es évek elején-közepén jöttek rá a sportfelszerelés-gyártók, hogy ha valamit szénszálas műanyagból gyártanak, esetleg a drága anyaggal burkolnak, az nagyságrendekkel komolyabb technika benyomását kelti, hiszen, ha szénszálas anyagból gyártják, még egy vécédeszka is úgy néz ki, mintha az űrsiklón használnák.

Azóta ez a dili elharapódzott, nagyjából nincs olyan kültelki tuningbolt, ahol ne lehetne karbon-hatású fóliát venni a Swift géptetejére, pedig az eleve az anyaghasználat megcsúfolása: szénszálat tudniillik azért használnak, mert könnyű, de ha a kocsink fém motorháztetejét behúzzuk egy réteg műanyag fóliával akkor csak nehezebb lesz.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Túlzott igényesség miatt zárták ki a magyar versenyzőket

2016. október 16., 12:47 Módosítva: 2016-10-31 08:29:39
152
8 hozzászólás

Davide képtelen volt visszatartani könnyeit. Arcát kezébe temette, az öreg XR Honda ülésére rogyott, és a földre csúszott, úgy sírt a meghatottságtól. Majd megérkezett göndör hajú barátnője, aki kezet nyújtott az ifjúnak. Egymás karjaiba borultak, csókolóztak, végül a magasba emelték a lemezből kalapált, kipufogót ábrázoló trófeát.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Utolsó kalandok és gigantikus összegzés

2016. október 15., 06:45 Módosítva: 2016-10-25 06:39:30
228
18 hozzászólás

Két hét és majdnem 5000 kilométer után befejeztük utunkat a hegyek között, és megérkeztünk a tengerpartra. Nagyon intenzív két hetünk volt, és nagyon élveztük, de sokkal fáradtabbak voltunk, mint mikor elindultunk. Nem az volt a terv, hogy majd döglünk a tengerparton a nyugágyak között, mint Egyszerű Géza a tunéziai hotel all inclusive szakosztályán, de kicsit vissza akartunk venni a tempóból.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebben a motorban konkrétan arany van

2016. október 13., 16:41 Módosítva: 2016-10-19 17:08:19
17
9 hozzászólás

Lorenzo Segoni apja motorbalesetben halt meg: saját maga tervezte vázba épített, Kawasaki Z900 blokkos versenygépét tesztelte, amikor hatalmasat bukott. Versenyző és motortervező volt, éppen a siker kapujában állt a két testvérével alapított márkával. A Segoni Special története a hetvenes években indult, amikor az angol kéthengeresek a saját maguk után hagyott olajfoltok között haldokoltak, miközben a japánok sorra mutatták be az erősebbnél erősebb, megbízható három- és négyhengereseket.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsit türhő, de tagadhatatlanul luxuscikk

2016. október 11., 16:59 Módosítva: 2016-10-17 06:14:57
119
8 hozzászólás

Nézegetem, de nem tudok rájönni, minek a blokkját alakították át az FGR Midalu 2500-hoz: 90 fokos hengerszögű DOHC V6-os, 2442 köbcentivel, 90 milliméteres furattal és rövid, alig 64 milliméteres lökettel. Persze, hogy nem - ez saját fejlesztés, ahogyan az egész motor, tíz év munkája van benne.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Hányás-Betegség-Gányolás Szentháromságában

2016. október 2., 07:05 Módosítva: 2016-10-11 06:16:10
122
15 hozzászólás

Túl vagyunk az út felén, most már nagyjából látszik, mit kellett volna másképp csinálni, mi jó úgy, ahogy van. Nagy meglepetések nem értek. Minden, amit máshogy kellett volna csinálni, azt tudtuk az út előtt is, de se kedvünk, sem időnk nem volt vele foglalkozni.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ritka dili, de létezik

2016. szeptember 27., 09:51 Módosítva: 2016-10-02 07:07:45
41
6 hozzászólás

Francesco Romanelli elsősorban autó- és motortechnikai fejlesztésekben utazik, projektszinten pedig csodálatos dolgokat épít. A hengerenként négy szelepes Harley-Davidson Evo blokk például ilyen - Evo blokkal főleg Sportsterekben találkozni, de építették Dynaba és Softailbe is. A léghűtéses V2-es eredetileg hengerenként két szelepes, Romanelli ezt duplázta meg - ennek a fejlesztésnek még akár értelme is lenne.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Potyáztam, függő lettem

2016. szeptember 26., 06:14 Módosítva: 2016-10-02 07:07:46
61
6 hozzászólás

Miki barátomék kitalálták, hogy bár a bő tízfős társaság, amivel rendszeresen együtt túráznak, nem éppen kezdő motorosokból áll, rájuk férne egy vezetéstechnikai tréning. Kérdezte is tőlem, melyik tanfolyamot javaslom. Mivel nem próbáltam végig az összeset, csak a Driving Experience tréningjén jártam, nagy rálátásom nincs a piacra, nem is akartam javasolni. De bármelyikre is mennek, szívesen velük tartanék megfigyelőnek. Mert nagyon kíváncsi voltam, öreg kutyáknak is lehet-e új trükköket tanítani – sok éve motorozik mindenki a csapatban, jó lenne látni, hogy reagálnak a tréningre.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor még a férfiak a péniszükkel faragták a gránitot

2016. szeptember 20., 11:47 Módosítva: 2016-09-24 08:10:35
1540
8 hozzászólás

A televíziózás csúcsát egy ideje már a mozifilmek igényességével készülő sorozatok jelentik, amiknek fontos tulajdonsága, hogy nem nézik hülyének a nézőt. Nem szappanopera ütemben haladnak a végtelen unalom irányába, hanem rendkívül feszes íven rajzolják végig a történetet egy elkerülhetetlen végkifejlet felé - egy ponton túl nem hoznak be több szereplőt, nem alakul ki egy újabb románc, nem nyújtanak el egy résznyi cselekményt a végtelenségig, hogy ki lehessen nyomni még egy évadot, hanem nagyon feszesen menetelnek előre, a sok részből fakadó hosszú játékidőben rendesen ki lehet bontani a történetet, mélységet adni a szereplőknek, felépíteni egy remekművet - pontosan annyival tudnak ezek többet egy mozifilmnél, mint egy regény egy novellához képest. Más dimenzió.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Haskázás, taknyolás, gányolás, megkezdődött a kaland!

2016. szeptember 17., 06:37 Módosítva: 2016-09-29 06:54:28
307
61 hozzászólás
Vendégszerzőnk az előző, felvezető rész után végre kiszáll a kompból, és megkezdi afrikai kalandjait. Ötcsillagos kalandok, de előre szólok, érzékeny lelkűeknél ki fogja verni a biztosítékot.

Kioperáltuk a hajóból a motort és amint kigurultunk jött valami civil fószer egy karszalaggal a kezén, és elkérte az útlevelet, majd valami pecsétről, helyesebben annak hiányáról kezdett magyarázni, de a kollégája kisegített minket, berántott az irodába, és míg engem hellyel kínált, de a csajomat nem, megoldódott a pecsét-para. Ebből az apró, de nem elhanyagolható gesztusból már tudtuk is, hogy megérkeztünk, tudjuk hol a nő helye – a férfi mellett állva.

61 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az elnézett kanyarok emlékműve

2016. szeptember 13., 10:35 Módosítva: 2016-09-26 06:33:10
24
12 hozzászólás

Az észak-karolinai Nantahala Nemzeti Parkon keresztül vezet a 129-es út. Mesebeli környéken visz, ennek a legszebb részét a Sárkány Farkának is hívják, igazi motoros paradicsom ez: 18 kilométerre 318 kanyar esik. Ennek mentén található a Tree of Shame, a Szégyen Fája.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy rendeltetésszerűen használt Husqvarna

2016. szeptember 9., 17:32 Módosítva: 2016-09-13 06:29:27
108
19 hozzászólás

A Husqvarna gyári videóitól rendszeresen kapok zokogórohamot, annyira szépek - szívem szerint simán idelinkelném az összeset, de ha csak egyet nézel meg, ez legyen az. Azt viszont a fene sem gondolta volna, hogy a legjobb Husqvarna videót nem a központ készíti el, hanem egy kereskedő.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Motorral Marokkóba – előzetes

2016. szeptember 9., 06:22 Módosítva: 2016-09-20 06:21:08
384
36 hozzászólás

A sikeres reklámfilmesnek elege lett átlagos életéből, és új kihívások után nézett – ez lehetne egy bűnrossz amerikai vígjáték ajánlója is tévéújságból, de az a helyzet, hogy megtörtént esetről van szó. Gács „Csita” Tomi a korporét állását maga mögött hagyva valami újat próbál ki – fogadjátok szeretettel új vendégszerzőnket, aki marokkói túrájáról küld posztokat.

Minden évben eltűnök pár hónapra egyedül valahol a harmadik világban, ez éveken át segített feltöltődni, így minden hazaérkezés után újult erővel tudtam nekikezdeni a nagyon szórakoztató, ám teljesen felesleges munkámnak, reklámfilmek rendezésének és fényképezésének.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy motoros buli a XXI. században

2016. szeptember 8., 06:47 Módosítva: 2016-09-15 07:04:49
299
24 hozzászólás

Kicsit úgy voltam ezzel az egésszel, mint aki okoskodni próbál egy olyan könyvről, amit csak rövidített verzióban olvasott. Tudtam, hogy léteznek, nagyjából el is tudtam helyezni őket a saját térképemen, de aztán az első keresztkérdésnél már csak ööö betűkre futná. Hiába volt meg, hogy épített motorok között vedelik az évjárat és terroir megjelölésű kézműves kávét, de ha megkérdezte volna bárki is, hogy oké, de mégis mi ez az Iron and Wind, abból azért inkább csak makogás lett volna értelmes válasz helyett.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a kissrác hatalmas forma

2016. szeptember 6., 12:43 Módosítva: 2016-09-15 07:04:51
240
11 hozzászólás

Míg alaphelyzetben egy három éves gyerek autót és motort legfejlebb játék méretben tologat a szőnyegen, addig ez a kisklambó nem csak kapott egy pocket bike-ot, hanem hozzáértően vezeti is.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszorral felhúzott Triumph verte szét a hipsztermezőnyt

2016. szeptember 5., 13:54 Módosítva: 2016-09-09 06:30:31
136
3 hozzászólás

A hétvégén zajlott Németországban a kontinens egyik legnagyobb café racer fesztiválja, aminek a központi programja a Glemseck 101 gyorsulási verseny - nyolcad mérföldes távon mérik össze épített motorjaikat az indulók.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kalapáccsal rombolta be a Porsche ablakát a MotoGP pilóta

2016. szeptember 1., 10:57 Módosítva: 2016-09-15 07:04:52
36
15 hozzászólás

Andrea Iannone hatalmas kedvencem a MotoGP-ben: mivel a megélhetése nyomokban sem függ a versenyzéstől, nem nagyon szokott aggódni a hagyományos értelemben vett versenyzői arculat fenntartásán, futam végén a legnagyobb nyugalomban száll fel például a magángépére, és ugrik le Ibizára bulikázni - mint ahogyan tette a spielbergi győzelme után is, amikor kőkeményen végigverte a mezőnyt.

Tehát motorversenyzőnek is jó, iszonyatos győzni akarás van benne, látszik, hogy minden versenyen szigorúan oda teszi magát - és természetesen rengeteg hülyeséget követ el. Néha már rajt után összecsukja a motort, máskor az utolsó körben üti ki csapattársát, és van úgy, hogy a benzinkúton sikerül bezárnia a kocsiba a kulcsokat.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kötélvégre került az elronthatatlan motorom

2016. augusztus 30., 06:06 Módosítva: 2016-09-07 06:23:44
43
18 hozzászólás

A Suzuki DR350-et bő öt éve vettem, szükségem éppen nem volt rá, de a robogóm eladása után akartam valami csapatósat. Vétel után alaposan rendbe rakattam, aztán tényleg csak a minimumot költöttem rá: olajcsere, szűrők, légszűrőpucolás, gyertya, kerékcsapágyak, vezérműlánc, vagyis csak amit előírásszerűen kell. Eredetileg ugyan játszós motornak szántam, aztán lényegesen kevesebb idő jutott vele terepezni. Szép lassan ez lett a rohangálós motorom - idő közben visszakerültek rá az indexek, a tükrök, most pedig már ott tartok, hogy mindkét felniszetten utcai gumi van.

Ocsmány, de a világból kimegy
Ocsmány, de a világból kimegy
18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még