A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Pegaso 650 Factory 2007 (650)

Pegaso 650 Factory 2007 (650) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A legtökéletesebb mindenes!!

Szöveges ítélet

Sziasztok!!

Kb. pont egy éve jött egy szikra, hogy nekem motor kell. Jogsim van, tapasztalatom gyakorlatilag nulla. Családi MZ 125 :) Szóval sokáig keresgettem mi is lenne a nekem való. Ne legyen nagy, ne legyen kicsi, legyen elérhető áron, ne egyen sokat, de azért mennyen is. Ezek az igények alapján szűkítgettem a listát és végül az Aprilia Pegaso maradt. Tavaszig vártam a vásárlással és összejött, hogy ne csak egy "egyszerű" pegasot vegyek, hanem a Factory kivitelt.
Azt kell hogy mondjam első látásra szerelem. Kb 60 km-re vásároltam lakhelyemtől, de mégis közel 150 km alatt értem vele haza. Nagyon gyorsan hozzá lehet szokni a motorhoz. Sajnos én a 2007-es gyári félig lekopott gumikkal vettem meg. Olyan volt mint a beton, életveszélyes. Kapott egy pár Conrtinental Road Attack-ot és akkor szerettem meg igazán. Elől FTE féknyereg van, ami nagyon jól kezelhető. Két újjal könnyedén lehet szabályozgatni. A hátsó fék harmatgyenge.
A kerékcsere után első túrám Szlovákiába vezetett (900km), majd a következő Romániába (2300km). A kirándulásra kapott oldaltáskákat és hátsó dobozt. Így megpakolva a több mint 3000 km alatt egy gyertyacserére került csak sor, amit már korábban ki kellett volna cserélnem. Megközelítőleg 120km/h-val túrázgattunk és így a fogyasztás ~4,5 volt. (Egy fővel és elég jól megpakolva). Egyszer mentem vele autópályán, kb 60 km-t 150km/h-s sebességgel. Az azt követő tankolásnál jött ki az eddigi legtöbb, 5 literes fogyasztásom egy fővel és csomagokkal. A motor viselkedéséről annyit, hogy csomagokkal is úgy lehet vele szerpentinezni, hogy a lábtartó le-le ér időnként :)
A nyár végén egy kisebb túrára elmentünk az országon belül (~800km) Itt már én és egy jó barátom ültünk a motoron, plusz oldaltáskák. Ketten max 160kg vagyunk, plusz csomag. 4,8-5,5 közt voltak tankolásonként a fogyasztások. Pedig volt benne ökörködés is elég sok :)

Ami nem tetszik benne:
-kánikulában városi használatnál araszolgatáskor nehezen kapcsolható a váltó. Épp most olvastam itt az oldalon másnál, hogy a kipufogóhoz közel van a bovden és így megnyúlik ha megmelegszik. Hőterelő lemezzel elvileg orvosolható. Majd kipróbálom.
-a hangja elég gyenge. Sajnos az enyémen nem akropovic dob van, de ezt majd orvosom a télen
-nehezen találni hozzá utólagos nem gyári kiegészítőket, pl plexi, táskatartó, stb...
-(egy V2-es blokkal túrázásra jobb lenne)

Összegezve: aki első motornak keresgél, annak nyugodt szívvel ajánlom. Nem a legerősebb, de így is könnyedén el tudja dobni a hátulját. Utazóba tudja a 130-at, ami bőségesen elég. Egyébként is 120-130ig jó csak szélvédelem plexi nélkül. Túrázni és városi használatra is tökéletes.

Ja, és ami még fontos lehet: a kényelem. Csak annyit róla, hogy az egy nap alatt levezetett max távom ~750 km volt eddig (romániai utakon). A többiekkel ellentétben nem kellett fészkelődnöm fél óránként. Nagyon kényelmes az ülés és a testtartás is király!

Hibalista

- Gyertyacsere, de ezt se hibának mondanám.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem a mechanikai dolgokat. Gyújtásállítás tavaszra, de még nem tudom kinél.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8324
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Mz 125ccm Következő motorja? Shiver 750
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -

Aprilia Sr Ditech - soha többé (vagy mégis?)

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2003
2012.08.07 37000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25