A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Sr 50 1992 (50)

Sr 50 1992 (50) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A talján dög

Szöveges ítélet

2006 áprilisában vettem ezt a motort-teljesen spontán esett rá a választásom.Olasz import volt,nagyon szép külső állapota volt és viszonlyag sok jót hallotam a márkáról.Ahogy megvettem még az nap el is vittem a szerelőhöz.gondolván cserélje ki azt amiket ienkor szokás.A szerelés után egyből sokkal jobb is lett,csakhogy 27 ezer forint volt-pár dolog ki volt belőle kopva.Amikor megvettem nem tudtam pontosan hány éves,erre figyelni is kell,mert hogy az állóhengeres változatot csak 94ig gyártották,és a hirdetésekben általában fiatalabbként szerepelnek.Az első 3 hónapban simán működött-pöcc röff stb-.Aztán a 3dik hónap környékén elszakadt az ékszíjam,már öreg volt.
Kb 2szer leszakadt a kipufogóm,el volt rozsdásodva ahol fel volt fogatva.Azt most megjegyezném,hogy nagyon nehéz fel-le venni.De meglett csinálva azóta nem csinálja.Hát a fogyasztás: Régebben nem fogyasztott különösebben jól :3.5-4liter...De most a motor generál után,2.5 litert fogyaszt.Megérte mer igy 20 tankoláson megtérül a generál.Amugy a 4 liter fogyasztás, jellemző másoknál is..Nem szeretem az automatáját,a motorban több van ,mint amennyit ez enged.Viszont kényelmes.Ha tuningmentes (nincs kraft),nehéz eltalálni az ideális görgő méretét, én 4 gr-ost használok,ezzel mondjuk pörgős de 70 felett nehezen gyorsul.Ha viszont 4,5 gr-ost használok jól megy,de csak addig amíg nincs domb.(ugy elértem a 95 km/h-t,semmi tuning)Van benne egy direktszűrő,gyorsulásba segitett nekem.

Nagyon jól lehet bele pakolni,az újab robognak kisebb a csomagtartója.Az idei karácsonyi ajándék vásárlást is vele intéztem,nem okozott gondot.Nagyon hasznos kis apróság a szatyortartó fülecske:)
50ccm-hez képest jól megy,volt oan hogy 95,beállitástól függö.de inkább csak 85.Ez még nem is oan nagy szám,de inkább a gyorsulása az ami dinamikussá teszi.50-60ig abszolut autósan gyorsul.
Nem szeretem mert letolják.De ez nem az ő hibája.

Végülis megérte megvenni,apróbb hibái azért vannak,de oan nem volt hogy reggel suliba menet nem indulna..Minőségileg jó összes alkatrésze yamaha kompatibilis(állohengeresekre igaz ez).Gyakorlatilag az egész motor yamaha,a motor blokkot is beleértve.Én ezért is szeretem.Enyém 150 ezer volt,abszolút korrekt ár érte.
És ha már van 250 ezer forintod...pár éves injektorost kapni.

Most már átfogok nyergelni az autóra,de nem azért mert nem jó a motorom.De bekell látni-ez egy robogó, praktikus, de időjárás függő.Viszont megtartom,mert egy robogóra szükségem van és többet ér mint amennyit adnának érte.
Volt kinai motorom,nem lehet a kettőt összehasonlitani.Inkább ezt vegyétek.Szeretem.

*/*/*/*/*/UPDATE*/*/*/*/*/*/*/ 07.03.09.
Az előző írásom óta már eltelt közel 2 hónap…Volt egy alkalom amikor megharagudtam rá, ugyanis szét volt rozsdásodva ahova a tükröt lehet fogatninem lehetett betekerni a tükröt, és újra kellet hegeszteni, és ezért idom bontás stb.…Ez mondjuk abszolút nem a motor hibája, csak dolgozik a természet. Ezáltal volt egy kis kényszer pihenő, addig anyukám Honda-jával közlekedtem. Lusta voltam megjavítani
Amúgy kellemes csalódás ez a kis robogó, mindenféle körülmény között használom és 14 éves nyugdíjas létére nem érzem, hogy kezdene fáradni!!! A mai nap szakadó esőbe mentem vele, nyitott tér létére ki lehetett bírni. Eső –és szélvédelme megfelelő! (MOTOR SZINTEN!)
Visszatérve amikor megvettem, átlag 75 km/h –rás sebességgel bele dobtam 4 ezer km-ert 2 hónap alatt, teljesen el voltam alélva az előző motoromhoz képest elképesztő futóművétől stb.. Megjegyezném csak fel vettem a közlekedés ritmusát, másra nem jelentettem veszélyt  De „vigyázott” rám. Nem volt ritka, hogy 160 km-ert mentem, asszem a rekordom 300 km körül van /egy alkalom.. És ilyen jellegű használat után habár gyenge volt a kompressziója beindult-ment-megállt. Szóval nem lett volna muszáj meg csinálni a felújítást de a benzin-olaj fogyasztás megnőtt, üzemeltetése kezdett gazdaságtalan lenni.

Ha az ember boxer alsóba vezet 2 óra vezetés után kezd kényelmetlen lenni!

Vannak érdekes dolgok, például múltkor erőre kapott és egyenesbe nem egészen max gázzal 90et ment.. Néha vannak változások a sebességbe, de az 50nesek világa már csak ilyen.
Most csak leginkább azért írtam, hogy a kedves olvasó megtudja szeretetem a motor iránt változatlan. Néha meglátok egy két teccetős új SR-t, tetszenek ,de szerintem ez ki fog maradni az életemből. Régi vágású vagyok, az új technikai megoldások csodálatosak (csak már az autókban ezeket má a 80as években használták LOL  ) , de nekem nem kell injektoros motor, a környékemen nem sokan értenek hozzá, és szidják is a szerelők. Régen a kinai mocim garancia végett a belvárosba szervizelt volt, de én külvárosi gyerek vok ,sokkal kényelmesebb levinni a 2 km-erre lévő szerelőhöz mint be menni a francba. Ha meg üzemképtelen jöhet a vontatás. Amúgy nyílt titok szörnyű a Mille hungaria szerviz hozzá állása. Ebből én nem kérek
Idáig még mindig úgy érzem, nem bántam meg, hogy nem új Scarabeo-t vettem. (Eredetileg azt akartam, de formára ez nekem jobb)Meg fele annyi is.
De ne tartsatok elvetemültnek,egy év elég volt,hogy érzelmi gondolkodással gondoljak rá,de racionálisan is megítélve,használható motor.És télleg kezdetekben a maxot kihoztam belőle és működött...Nekem ez nagy bizonyítás volt felőle.
De nem szabad abba a hibába esni,hogy hiba nélküli motor a régi SR,vannak dolgai,de csak annyi amennyi a korával jár.Nem várható el a hibátlanság tőle,még egy 14 éves japán se birna ki közel 8000-ret hiba nélkül.A lehető legjobb ennyiért,ha 1 használható,viszonylag agilis 50nest akarsz.

To be continue

Hibalista

- Külsőre szép volt de volt egy két gebasz:
- -teleszkóp szimering bal első 7ezer
- -hátsó dobfék betét
- -első tárcsa fék betét
- -ékszíj 7 ezer
- -görgők cseréje,(kb 5ször volt nekem, 500 ft/alkalom)
- -kilóméteróra meghajtó 6000 ft
- -rezonállt amikor megvettem elinduláskor
- -motor felújítás óra szerint 18740-nél a valóságban kitudja...De megérte mert jobban: indul,fogyaszt,megy,.
- -gyertya

Ide hordtam szervizbe

Motor city- 17.ker pesti út
jó szerelő,gyorsan dolgozz-Csak ránézz és tudja hol a baj.
(Szerintem inkább tuninghoz érdemes)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Egy "magán" szerelő.abszolut megbizható,gyors,korrekt,olcsó

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 12900
Megbízhatóság (7) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25