A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Etv 1000 Caponord 2001 (998)

Etv 1000 Caponord 2001 (998) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hisztis kurva

Szöveges ítélet

Amikor először találkoztam vele, első látásra beleszerettem, és azonnal birtokolnom kellett. Használtan vettem, másfél éves korában, és kb. másfél évvel később adtam el. Kényelmes volt és kiváló a szélvédelme. Nyáron megfulladtam zárt sisakban, de hűvösebb időben pont a térdemre nyomta a meleget.
Szép volt és hisztis, a végére nagyon megutáltam, hogy mindig van valami kis hülye baja.

7500 km a szervizintervallum, itthon egyáltalán nem értenek hozzá, mert kevés van belőle. Az alkatrész lassan jön (legalább 3 hónap) a "nagyon messzi" Olaszországból, és legalább duplájába kerül mire ideér. A szervizek drágán dolgoznak, és mivel amikor én vettem, még kevés volt belőle, nem is ismerték a típust. A Natix és Aszalósék után a Motorradnál kötöttem ki, őket ismerem és megbízom bennük.

A gyári fékbetétek max. 10e kilométert bírnak, és előre kb. 110 euró volt (Olaszországban) a Brembo szett, itthon jóval drágább, és másmilyen, OEM betét nem igazán jó bele. Amit kipróbáltam az vagy ette a tárcsát, vagy nem fogott vizesen, vagy nehezen melegedett be.
Azért eszi a betétet, mert a hangolása miatt szinte nulla a motorfék, így ahol a többiek elvették a gázt, nekem ott fékezni kellett.

A hátsó futóművel nem volt gondom, de az első nem állítható, viszont legalább szervizintervallumonként cserélni kell benne az olajat ahhoz, hogy a két felfüggesztés beállításai közelítsenek egymáshoz. Szelepelni nem lehet a villákat, új belsőt kell készíteni (kb. 130e forint), hogy állítható legyen. És kellene rajta állítani...

Olajcseréhez le kell bontani róla mindent, bukócsövet, idomokat, ez utóbbiak viszont nem bírják a leszedést és felrakást, a csavarok feje elkenődött, az idomokban kifúrt lyukak pedig tágultak pár számot az idők során. Egy idő után elkezdett zörögni a műszerfal, rém ciki volt a lámpánál állva, hogy egy 3,5 milliós motor hangosan zörög.

16 ezernél kormánycsapágyat kellett cserélni, és mivel nem szabvány a mérete, sima csapágyboltban nem lehet kapni. Olaszországból sikerült szerezni hozzá ismerősön keresztül kb. fele annyiért (14 e forint körül), mint amennyiért itthon árulják.

Az első kerékcsapágy porvédőjét elkoptatta a mellette lévő távtartó, mindkét oldalon cserélni kellett a csapágyat.
Vettem rá gyári bukócsövet, markolatfűtést és kormányösszekötőt, hogy a GPS-t fel tudjam rá tenni. A bukócsövet hárman küzdöttük fel a motorra, mert a felső felfogatása a hűtő felfogatási pontjaival esik egybe. A hűtőt viszont elengedte a felső ragasztott rögzítése és lógott, így miután kivettük belőle a csavart, durván feszegetni kellett, hogy összerakható legyen a motor.

Az akksit évente kellett cserélni, mert 45 fokban hátrafelé döntve építették bele a gépbe. Gondozásmentes akkumulátor van benne, de mivel a rögzítése nem szorítja le rendesen, rázkódik a helyén, és évente zárlatosak lettek benne a cellák. A gyári Yuasa tizenezer forint, évente egyszer kibírható, de meglepetésszerűen jelentkezik a hiba, így az előző tulajnak pl. külföldön kellett új akkumulátort vennie egy túrán.

Eladni nem volt olyan egyszerű, legalább fél évig hirdettem egyre alacsonyabb áron, több helyen, de még érdeklődő sem volt rá. Iszonyú értékvesztése van, másfél év alatt kb. 600e forintot buktam rajta, ami részben a hitel költségei, a közben ráköltött kiegészítők, alkatrészek, szervizköltség, valamint a vételi és az eladási ár különbözetéből adódik. Szerintem ez túl sok.

Azoknak ajánlom a motort, akik képesek ragaszkodni hozzá akkor is, ha már az utolsó fillérjüket is elvitte, és még ekkor is képesek szeretni. Azoknak ajánlom, akik hajlandóak és képesek otthon nekiállni, és elvégezni rajta a kötelező karbantartást, és van idejük és tudásuk hozzá, hogy javítgassák a konstrukciós hibákat, valamint az idők során jelentkező problémákat.

Az elején nagyon imádtam, de a végére alig vártam, hogy megszabaduljak tőle. Azért vettem, hogy boldoggá tegyen, és nem azért, hogy én tegyem boldoggá őt. Ennek kölcsönösségi alapon kellene működnie, pedig mindent megkapott tőlem, amire szüksége volt. Szerintem egy hisztis kurva, hamar elcsábít a szépségével, de aztán csak a gond van vele, így jobbnak láttam gyorsan megválni tőle. Azóta kisimultak az idegeim.

Hibalista

- - kerékcsapágyak
- - kormánycsapágy
- - a csavarfejek néhány ki- és becsavarás után elkenődtek minőségi szerszám használata mellett is
- - évente elfogyasztott egy akkumulátort

Ide hordtam szervizbe

- Natix, Kecskemét. Soha nem látták ezt a típust közelről, csak a szalonban, a szerelő eltörte a benzintank csatlakozóját. Korrektül esztergáltak helyette másikat sárgarézből, ami utána problémamentesen működött.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

- Aszalós, hivatalos Aprilia szerviz. Elfelejtették, hogy be vagyok jelentve, és elfelejtették, hogy nem érnek rá, ezért egy héttel tovább dekkolt náluk a motorom. Értenek a motorokhoz, csak nem kötelező szervizhez vannak berendezkedve.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25