Igazi Superbike, az elérhető álommotor!
Szöveges ítélet
A vassal 2007 nyara óta rójuk együtt az utakat, immáron több mint 30 ezer kilométert letudva közösen. Közel sem egy népmotor, figyelemfelkeltő, emellett nem annyira radikális mint egy Ducati, viszont visszaadja azt az érzést, amit egy igazi Superbiketől elvárhatsz.
Lehet a 128 lóerő ma már nem hangzik soknak, és a termete is nagyobb a jelenlegi divatnál. Az erő azonban bőven elég, csupán a hosszabb egyenesekben érezheted zavarban magad az ezres sornégyek ellen, viszont a nyomaték és a gyorsulás bőven kárpótol ezért. A váz és a felfüggesztés nagyon egyben van, nehéz lenne olyan japán gépet találnod, amely ennyire stabilnak érződik, ebben segít a gyári kormány-lengéscsillapító is. Az újabb sportmotorokhoz képest még kényelmesnek is mondható, minél gyorsabban mész, annál kevésbé fárasztó.
A nyomaték és a motorfék megszokást igényel, hiába van ellátva csúszókuplunggal, bármikor meglepheti a szokatlan sofőrt. Egyáltalán nem egy kezdőmotor, és jól meg kell választanod a hátsó gumiabroncsot. Minél puhább annál jobb! :)
A típushibák amiket említenek egyáltalán nem vészesek. Az indítórelét emlegetik, a legtöbb esetben azonban csak az akkumulátor gyengélkedik, csere vagy töltés és no problem. A hátsó fék levegősödése nálam annyival megoldódott, hogy leszereltem a féknyerget, légtelenítőt a legmagasabb pontra helyezni, s már ki is jött az összes levegő. Három éve hibátlan. Ami nem típushiba, de muszáj megemlítenem, az a hátsó hengerfej, ami azért v2-eseknél előfordul. Hajszálrepedés, elvileg javítható lett volna, de kapott használtat olcsón Angliából. Továbbá kuplungkinyomó-csapágyat kellett cserélni, s pár kopóalkatrészt: gyertyák, láncszett, gumi és olaj.
Fenntartása nem drágább egy keleti konkurensnél, hisz olajcsere is ritkábban van. Utcán járok vele sportosan, a fogyasztás így is tűrhető, átlagban nekem 7 liter körül mozog. Ha majdnem betartod a szabályokat 5,8l, ha csakis nyélgáz akkor 8,5l. Gumikból a hátsó gyorsan kopik ha sietsz, a kemény komponensekkel pedig nehogy megpróbálj hirtelen kigyorsítani!
Mindent összevetve egy stílusos fenevad, aminek ha ráérzel az ízére, nehezen fogsz leszállni róla. Az olasz motorokról hallható tévhitek miatt az ár-érték aránya elképesztően jó, de még így sem fogsz gyakran szembetalálkozni hasonlóval!
Hibalista
- hátsó hengerfej, aku, kuplung-kinyomócsapágy
Ide hordtam szervizbe
fórumokon Pfvariként meglelhető, gyors lelkes, korrekt
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | Garelli 125 XR Tiger | Következő motorja? | Aprilia vagy Ducati |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |