A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Pegaso 650 Ie 2001 (651)

Pegaso 650 Ie 2001 (651) 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Kisvagány! ;)

Szöveges ítélet

Valamivel több, mint két év és 10.000 km után egy-két gondolattal kiegészítem az egy éveírt ítéletemet(*): továbbra is nagyon pozitív a véleményem a motorról.

Az ülés kialakítása rossz: az utas egy előre lejtő részen ül. Lenne elég helye, de folyamatosan rám csúszik.
(*Egy 10-esért újratömettem az ülést, és így tö-ké-le-tes :)
Nekem 100-150 km után esik jól a pihenő. Akkor is a fenekem miatt, a hátamnak semmi baja: ugyanis nagyon kényelmes a testtartás a motoron. A menetszelet a Givi túraplexi szépen eltereli. (177 cm vagyok)

Erő: nem egy erőgép. De elég. 130-140-ig dinamikusan gyorsul. 3500-4000-res fordulattól szépen húz. Én 100-120 közti utazóval használom - úgy gondolom ezt szereti. Amit meg kell szokni, az a rezonancia, az nagyon erős. Megszoktam, de ha lesz következő motor, az nem egyhengeres lesz :)
* két személlyel gyenge; két személy + csomagok = kicsit túl van terhelve.

Elektromosság: Az injektor hiba visszajelzője folyamatosan világít. Mutattam szerelőnek, kérdeztem márkatárstól, ez állítólag tipikus hiba és nem jelent bajt. A tompított fény nekem gyenge kicsit éjszaka.

Megbízhatóság: megbízható. Dacára, hogy injektoros, van rajta kézi szívató, de még sosem kellett használjam. Tavaszi első indításkor sem (!)
* azóta már használtam - ritkán előfordul, hogy melegen (!) nehezebben indul.

Fogyasztás:
* 1 szem.+csom.= 4,5 - 5 l között
* 2 szem.+csom.= 5,1 - 5,7 között
* 2 szem.+csom. autópályán 130-as tempóvan = 6 l

Átfestettem. Így inkább gép külseje van. Így még jobban tetszik! :)

Szeretem. Nyomatékos, szép hanggal.
Első motornak a legjobb - ha ilyen kategóriában gondolkodsz.
* Megnézik, még a cimborák is, akiknek komolyabb gépük van, a túrák esti cigi-sör-láncfújás szeánszain.

(...)
Azóta tettem vele egy nagy erdélyi túrát (Transalpina, Transfogaras, Székelyföld...) egy hét alatt 2400 km. Egy hiba nélkül, zokszó nélkül teljesített. Szerpentineken 2000 m-ig és onnan lefelé.
* Idén volt a második erdélyi túránk: ketten túráztunk vele, és így is hiba nélkül elvitt mindenhova. Transfogaras - Trasalpina egy nap, 500 km, full szerpentinen, két személlyel egy hiba nélkül. Igaz, a jobboldali kormányvég súlyt azt ott hagytunk valahol a Fogarason :)
* Idén új gumikat is kapott: Metzeler Tourance = egy csoda :D Nekem nagyon bejött! (56.000 HUF felszereléssel együtt)

*Idén kapott két oldaldobozt is - na így aztán tényleg úgy nézünk ki, mint a nagyok :D

*A legtutibb benne: a nyomaték. Pöfögök a kocsisor mögött - 3500-nál - odahúzom neki: gyönyörűen tol előre! Biztos, hogy a következő gépem is nyomatékos lesz - Sornégyesek kíméljenek! :)

* Most szeretném lecserélni, ennek két oka van:
- keményebb szerpentinen 2 személlyel gyenge
- autópályán szenved (vagy csak én érzem úgy, az egy henger miatt... :-/
(terepre nem vittem soha - szerintem nekem a túra-sport lenne az ideális.)

* Most árulom, de úgy adom el, hogy sajnálom, mert nagyon szeretem, kicsi pénzért, kicsi fenntartási költséggel - ráadásul most nagyon rendbe is van rakva.
* Végül pedig: ez egy olasz motor, és megbízható! Ha a következő gépemmel is csak ennyi baj lesz (t.k. semmi!), össze teszem a két kezem!

Hibalista

- Első világítás izzója. 2300 Ft/pár (Osram).
- Hátsó index felfüggesztése megadta magát - javítva szig.szalaggal.
- Fékbetétek cseréje - vásárlás után 3 hónappal. (munkadíjjal 20.000) Azóta azok vannak benne (lassan 10.000 km van bennük) és még 70-80 %-osak - éljen a motorfék!
-
-
- Ezen kívül semmi - csak az olaj, olajszűrő, a levegőszűrő 5000 kmenként. És most egy full láncszett (35.000 munkadíjjal)

Ide hordtam szervizbe

Ha nem fékről vagy a blokkról van szó, akkor magam bütykölöm. :)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? Valami nyomatékos túra-sport
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25