A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Sportcity 200 2004 (198)

Sportcity 200 2004 (198) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jól motorozható, sokoldalú, örömrobogó

Szöveges ítélet

A motor olasz import volt. Szép állapotban, 99653km-es!!! kilométer-óra állással vettem. Ez valószínű egy félresikerült bütykölés eredménye. A gumik, kormánymarkolat stb. alapján kb. 30-40ezer km lehetett benne.
A próbakör során kulturáltan és agilisen viselkedett. Tetszett a halk hangja, nyomatékossága, fordulékonysága, dönthetősége, kis súlya és mérete. Egy SR50 után olyan hasonló méretű robogót kerestem, ami négyütemű, kicsit jobban megy, utas is szállítható rajta, de kevesebbet fogyaszt. Így esett a választás a Sportcity 200-ra.
Vétel után rendszámoztatni és vizsgáztatni akartam, hogy utassal és városok között is teljes értékű járműként használhassam. Ennek költségei:

- regadó ügyintézési díj: 1500 Ft
- regadó: 67612 Ft
- egyedi forg-a helyezés: 22800 Ft
- forgalomba h előtti vizsg díj: 4360 Ft
- köbcenti, átírás díj: 3564 Ft
- rendszám matrica: 585 Ft
- átírási díj: 3000 Ft
- törzskönyv díj: 6000 Ft
- forgalmi díj: 6000 Ft
- rendszám ára: 4000 Ft

Nem kevés. A díjak 2011-es állapotot tükröznek.

A motoron természetesen megcsináltattam a kötelező átvizsgálást, ami állt a levegőszűrő tisztításából, olaj és szűrő cseréből, fékbetétek, kormány csapágy ellenőrzés, hűtőfolyadék csere stb. volt.

Az első utak során kiderült, hogy a hátsó lengővilla csuklójában a szilent teljesen elmorzsolódott, ezért kanyarodás közben elmászott a motor feneke. Kellemetlen érzés, veszélyes üzem. Orvosolni kellett.

Miután mindez rendben volt, az első 60km-alatt kiderült, hogy hengerfejes a motor...
A szereltetés során kiderült az is, hogy a henger belülről rozsdás és karcos, fúrni kell. Be kellett szereznem egy egyszer-túlméretes dugattyút, amit Dunakeszin a márka képviseleten kíséreltem meg. Az ár 45e Ft!!! Megrendeltem. 1,5 hónapot kellett várni. Mikor megjött kiderült, hogy a hengerem nem 68-as átmérőjű, hanem 72-es azaz nem 200-as, hanem 250-es, mert az olasz tulaj cseréltette. Új rendelés. újabb 1,5 hónap. Megérkezett. Alapméretet küldtek. Újabb rendelés. Újabb 1,5 hónap. Újra alapméretet küldtek. Ebből elég volt. Nem szórakozunk tovább a hivatalos márkaképviselettel. Perselyezni kell a hengert. Azért megkérdeztem, a márkaképviselet 27e Ft-ért vállalta volna. Szegeden csináltattam meg 7e Ft-ért. Összeszerelés. 2 tőcsavar beleszakad. Alig lehet kivenni. Tőcsavar rendelés (már nem Dunakesziről). Újabb 2 hét. Összeszerelés. Folyik a hengerfej alól a víz. Szétszerelés. Síkba-csiszoltatás. Szelepfészek csiszolás. Összeszerelés. Fizetés...
Az első héten, a bejáratás alatt az akku 2 nap alatt teljesen lemerül. Valahol átcsorog az áram. Az ügy megoldódik, amikor úgy állítom le a motort, hogy a gyújtásmegszakító gombot benyomva hagyom a leállás után.

Röviden ennyi. Én teljesen másképp éltem meg. Végül úgy döntöttem megtartom. Szerencsére jól döntöttem.
Hamarosan folytatom a beszámolót.

Hibalista

- Bal hátsó lámpa égő kiégett. -

Ide hordtam szervizbe

Redenczki Attila

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 99653
Megbízhatóság (8) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? SR50 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25