A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

RSV 1000 R Factory 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kemény, szép, és utcára szinte használhatalan

Szöveges ítélet

Egy csodálatos motor, igazi régivágású superbike. Az a fajta, ami annál jobban működik, minél durvábban, keményebben hajtják. Kiváló váz és futómű, kanyarban nagyon gyors, stabil, szinte végtelen dönthetőséggel, a fékek is a mai szinten vannak. A motorerő számokban nézve nem túl nagy szám, papíron 143 lóerő környéke, de V kettes. Harmadikban 4000 táján simán emeli az elejét.
És szép. Ez persze ízlés kérdése, nekem fotók alapján évekig nem tetszett, aztán egyszer élőben is körbe tudtam nézni egyet. Attól a pillanattól nem volt kérdés, közelről nézve egy nagyon is igényesen, szépen tervezett és összerakott motor képét mutatja. Közhelyes, tudom én is, ide mégis az kívánkozik, hogy olasz. Ennek minden előnyével - szép és különleges megjelenés, szemmel láthatóan nem tucat árú - és a hátrányaival is.
Igen, a kép eddig szép és kedvező, persze, mint szinte mindig, vannak árnyékosabb részek is.
Igazság szerint ez egy versenymotor. A maga idején indultak is vele több bajnokságban is, voltak is sikerek, aztán magára hagyták 2005 táján. Az utcára szelídítése egyszerűen nem történt meg. Kényelmetlen, kemény, magas, a blokk nem valami barátságos, utcára nagyon sok kompromisszummal alkalmas csak. Összehajtogatott üléshelyzet, városban borzalmasan melegedő motor, lassú tempónál rángató, láncot tépkedő erőátvitel. Városi tempóhoz a harmadik, negyedik fokozat használható, ötödikben 50-60 táján még bőven rángat.
Országúton viszont, főleg, ha kicsit kanyargós, szerpentines, magára talál, ha van egy kis tér, ha ki lehet lépni az 50-60km/h rabságából, akkor egy egészen más arcát is megmutatja. Városban szörnyű, országúton nagyon kellemes, pályán kiváló.
A szervizelése sem hétköznapi, egy olajcsere is igényel némi szaktudást, sőt, egy olaj szint ellenőrzés is. Igaz ugyan, hogy egy sima villáskulcs és imbuszkulcs készlettel szinte atomjaira lehet szedni, tehát a különleges szerszám igénye nem vészes, de ugyanakkor feltétlenül kell szakértelem és némi jártasság a típus sajátságai terén. Az alkatrész árakat inkább nem írom ide, mindenki gondoljon egy számra egy bármilyen alkatrésznél és azt szorozza meg egy tetszőleges számmal, ami mondjuk 3 és 10 közé esik.
Az elektromos rendszer kicsit túl van méretezve, ami a világítás terén hasznos, éjszaka nagyon komoly világítást ad a két 55W-os halogén. A nagy teljesítményű generátor miatt viszont nem ritka a generátor és a feszültségszabályzó közötti csatlakozó (ún. barna csatlakozó) elégése és a szabályzó hibája sem.
A tükrök használhatatlanok, az oldaltámasz odafigyelést igényel, mert nagyon meredeken áll, a motor billeg, nem sokba telik, hogy feldőljön.
A megbízhatósága az én eddigi tapasztalataim szerint kifogástalan, egy szét pályázott példányt sikerült kifognom, ennek ellenére eddig, néhány, a pályázásra visszavezethető hibán kívül semmi probléma nem volt vele.
Ha összegeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy egy nagyszerű versenymotor, leginkább a 90-es évekből, kiváló minőségű alkatrészekből, jó minőségben összerakva, de boltba, vagy munkába járni csak jó értelemben vett elvetemülteknek ajánlható.

Hibalista

- hátsó henger szelepfedél tömítés, (nem könnyű cserélni, a vázban van lent a hengerfej, nincs hely) első féktárcsák, (szegecsek elkoptak, lötyög, a gyári új méregdrága) első hátsó lengéscsillapítók eresztenek (szerencsére van hozzáértő és megfizethető szervíz)

Ide hordtam szervizbe

magam szerelem

Értékelése: 3

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Hayabusa Következő motorja? XJR 1300
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25