A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Af1 125 Futura 1990 (125)

Af1 125 Futura 1990 (125) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsi a szíve.. de annál erősebb

Szöveges ítélet

Tulajdonképpen az Aprilia RS 125 testvére, ugyan utóbbi később látta meg először a napvilágot. Alapvető szerkezeti különbség a két motor között az AF1 esetében a hátsó féllengőkar és az excenteres láncfeszítés, valamint a blokk külső kialakítása.
A két motor sokban hasonlít és hasonló paraméterekkel is rendelkezik. Az én példányomat nagyon elhanyagolták és konkrétan rosszul rakták össze a blokkját. Amit 1 hónappal vétel után derítettem ki szétszereléskor. Ennek jele a zúgó 3-as fokozat volt. A "szakemberek" rosszul hézagolták ki a váltó fokozatokat és félrekopott, valamint elrepesztették a blokk egy részét és azt jó igénytelenül belülről meghegesztették.. a gond csak az volt, hogy az egyik csapágyházat is érintette a dolog amiből nem rendesen marták ki a csapágy helyét így kalapáccsal verték bele a csapágyat.. Gyöngyörű..
Oszták Rotax blokk dolgozik benne 6 fokozatú váltóval házasítva.
Szóval úgy kezdődött a kaland hogy bontó félblokk. És oltári szerencsémre passzolt hozzá a vásárolt darab (minden blokkfél picit egyedi és normál esetben felenként nem cserélhető)
Ezután néhány csapágy cseréje után összeraktam a blokkot.. megfúrattan a hengert és kapott egy +1-es méretű Vertex dugattyút is. Vennem kellett egy akksit is hozzá, mert megadta magát, valamint az önindítót kellett csapágyazni és szénkeféit kicserélni. Ezek után a motor nagyon sokáig jó volt szó szerint évekig.. pedig azért száguldoztam vele rendesen.. még a hungaroringen is hasítottam vele pár majdnem szó szerint féktelen kanyart.. az élmény elmondhatatlan. :)
Mint az AF1 és RS-nél is típushiba.. nekem is megadta magát a gyújtótekercs a lendkerék alatt és pár spirált is sikerült eltörnie, mire a sokadik megmaradt benne.. elektronikai szempontból egyszerű és logikusan átlátható modell. Szerelési szempontból a kisebb kezűek vannak hatalmas előnyben... Viszont csak azok szereljék maguk, akik értenek is ahhoz amit csinálnak, mert akár az életükkel is fizethetnek érte. Úttartása nagyon jó és idomig lehet dönteni, a végén nekem már az is útban volt.. a fékerőről brembo vagy más esetben Brembo licencű fékrendszer dolgozik.
Elöl 4, hátul 2 dugattyús kétkörös fékrendszere van, ami bőven elég a motorhoz. Tulajdonképpen egy nagyon jól motorozható és javítható modellről van szó. Alkarészárai sajnos elég borsosak, de összehasonlítva a többi gyártó motorjaival.. többé kevésbé stimmelnek az alkatrészárak. Én nagyon szerettem ezt a motort... csak sajnos megnőttem és kicsi lett. Csak ajánlani tudom.. Sok szép gyorsulás fűződik ehhez a motorhoz.. sok leesett BMWs és más autós arc emléke maradt meg.. sok 250-es motort is legyorsul 400-on. Kategóriájában az Aprilia mindenképp az egyik legerősebb... 1991-ben pedig konkrétan a legerősebb 125ös erőforrás volt a piacon. Jól tuningolható.. bár szerintem felesleges. szervízigénye katonás. 3 századra van illesztve gyárilag a dugattyú és pár százados kopás esetén már cserélendő. normál használattal olyan 15000km-t megy el gyári kopáshatárig egy dugattyú, ha nagyon kíméli az ember és csak teljesen szintetikus jó minőségű olajat használ bele. Tartósabb száguldozás alkalmával érdemes egy picit plusz olajat tenni a tankba is a jobb kenés érdekében.

Hibalista

- Nagyfeszültségű gyújtótekercs szakadt egyszer, kilométer és fordulatszámspirál, kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25