Latin lover
Szöveges ítélet
Megelégelve a pesti autózást, megoldást kerestem. A megoldás egy kb. ´97-es SR50 lett, abszolút kezdőként ültem rá, sok év autókázás után. Az eladó nagyon segítőkész volt, a robogós topikban meg elmesélték mit kell vegyek még. (ruha, kesztyű, sisak, ilyesmi)
Egy év alatt annyit nem tankoltam a kocsimba, mint amennyiért vettem, tehát a járgány árában nullán vagyok, mivel én télen is robogózom, a védőfelszerelés ára is gyorsan visszajön.
Mivel - mint minden használt robogónak - ennek is nyilván mozgalmas előélete volt, kapott új gyertyát, ettől jobb lett, kapott új kuplungot, ettől menni is kezdett, meg új szíjat. Munkába járáshoz használom, napi 20 km odavissza, a menetidőm a felére-harmadára csökkent, a fogyasztásom meg kb 3,5 l/100km
Ennek még van rendes sisaktartója, nem kell hátizsák, karbis, vizes, szóval megyeget is. Óra szerint 90-et megy, ez a valóságban cca. 75 km/h, ez nekem elég is. A műszerei már csak akkor mutatnak bármit, ha az olaszos tempramentuma úgy diktálja, de nem izgat, üza 8 liter fér bele, a vízhőfok meg mindegy, ha megragad hazatolom. A visszajelző lámpák furák, a szegénységjelző már fél tanknál világít, az olajhiány viszont pont 1 liter elfogyásakor jelez. Fékje jó, városi közlekedésre príma. Egyszer Tárnokig merészkedtem vele, hát nem erre való :)
Az elektormos rendszere a 10 év kókányolásnak hála kicsit bizonytalan, hol van világítás, hol nincs, a burkolat leszedése horror, millió csavar, ebben szinte mind más.
Mivel sosem motoroztam ezelőtt, nincs viszonyítási alapom, ha jobb utak lennének a fővárosban, szuper járgány lenne. Az első teló szivárog, alig csillapít, de hát ez van. Repsol competitiont kap, hogy érezze a törődést, meg 95-öst, hogy én kevésbé érezzem a törődést, bár mindegy, 98-assal is ugyanígy megy. Olaszos.
A dugóban álldogálás helyett most haladunk, a robogó meg én.
Összefoglalva: sosem hagyott ott, bármi gondja olcsón megoldható, biztosítása egy évre nincs 4ezer nekem. Nagyon elégedett vagyok vele, hatalmas könnyebbség a mindennapokban. Jó döntés volt a fővárosban robogóra ülni.
Hibalista
- kuplung cserés volt (párezer pénz)
- szíj cserés volt (fillérek)
- első világítás (másfél méter szigetelőszalag, másfél óra meló)
Ide hordtam szervizbe
cimborához ment nagyritkán
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |