A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Sl 1000 Falco 2000 (998)

Sl 1000 Falco 2000 (998) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem is tudtam, hogy ilyet akarok

Szöveges ítélet

Kis túlzással véletlenül lett Falcóm. Azóta már rájöttem, az egy nagyon szerencsés napja volt az életemnek. Némi keresgélés után arra jutottam, hogy az igényeimnek megfelelő, külsőre is tetsző és az én pénztárcámnak való olasz motorok halmazának a metszete sajnos üres. Német, angol, amerikai gyártmányok megvásárlása szóba se jöhetett, így egyetlen reális alternatívaként japánokat kezdtem nézegetni. Két-három próba után egyre jobban éreztem, hogy a sornégyes motorok steril, kicsit semmilyen világa nem nekem való. Tudom, nekik is van SV-jük meg VTR-jük, de nekem a külső elég fontos szempont volt, (szubjektív vélemény következik!) ellentétben a Suzuki és a Honda tervezőivel. Hogy a Falco szép-e, azt mindenki döntse el ízlése szerint, nekem a hátsó lámpa megszokásához három év se volt elég, viszont a többi nagyon rendben van. Na mindegy, megint nekifutottam a keresésnek, megláttam (és persze meghallottam), és azonnal tudtam, hogy „this is the beginning, of a beautiful friendship”. A megjelenése, a különlegessége, a V2-es motorja, stb., stb., szóval pont nekem találták ki.
De hogy legyen szó a motorról is: 1000 ccm, kb. 110 le, hayabusás ismerősömnek gyenge, de igazából mindenre bőven elég. V2-es elrendezés a legjobb fajtából: nagyon tud menni és gyönyörű hangja is van. 3000 alá nem érdemes engedni a fordulatot, de különösebben húzatni sincs értelme, 5500 körül érkezik a max. nyomaték. Nálam sokkal hozzáértőbb ember véleménye szerint is a fék és a futómű nagyon jó. A kényelme nekem nem tökéletes, de ez testalkattól, magasságtól és még ki tudja, mitől függ, szóval ez nem azt jelenti, hogy másnak se lesz jó. A tenyerem és a csuklóm jelez először, általában 100-150 km után, ez simán lehet akár rossz kormányfogás miatt is. A plexi pont a vállamra és a sisakomra tolja a levegőt, de ez igazából csak autópályán zavaró. Országúti sebességnél nem érezni, de 140-150 körül felerősödik annyira, hogy elkezdje csavargatni a sisakomat. Ilyen tempónál viszont nevetségesnek érezném bebújni a plexi mögé, úgyhogy marad a nyakizom-erősítés a turbulencia segítségével. De pályán úgyis nagyon ritkán megyek, úgyhogy ez nem jelent gondot. A kuplung kemény, a váltó határozottan kattan a fokozatokba, nem igazán nőknek való motor. De a teljesítményleadás kiszámítható, a hibákat elég jól tolerálja a gép, még a tükrök is gyakorlatilag holttér nélküli képet adnak , úgyhogy minimális motoros tapasztalattal és józan ésszel rendelkező embernek egyáltalán nem kell tőle félni. A fogyasztása nálam simán hat alatt marad nem pörgetve, normális vezetési stílusban, 100-110-es tempó környékén.
És persze a megkerülhetetlen kérdés: megbízható az olasz motor? Lelövöm a poént, igen, nagyon is. A rokon RSV-knél állítólag típushibának számító indítórelé cseréjével gyakorlatilag az egyetlen igazi hibalehetőséget ki lehet küszöbölni. Nálam ez a hiba időnként nehezebb hidegindítás formájában jött elő, a javítást nem érdemes húzni, mert 10e körül van a relé, és idővel úgyis csak rosszabb lesz. Ezen kívül egyszer a kuplungban nyíródott el egy csapágy, sajnos ahhoz több köze volt a tulajdonos (én) és a szerelő haverja hülyeségének, mint a motor megbízhatóságának, úgyhogy azt nem vesszük bele az értékelésbe (mármint a motoréba, a tulajdonos és a szerelő értékelését jelentősen a „pöcs” kategória felé mozdította).
Összességében egy nagyon jó vétel volt, de lehet, hogy a nagyon kevés idő, ami jut a motorozásra, lassan véget vet ennek a „beautiful friendship”-nek.

Hibalista

- indítórelé 10e ft
- kinyomócsapágy 10e ft

Ide hordtam szervizbe

Haver, aki tényleg motorszerelő

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja? Guzzi, ha lesz egyáltalán következő
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25