A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Scarabeo 500 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz macsó

Szöveges ítélet

Hogy hazánkban ez a típus nem közkedvelt, az számomra teljesen érthetetlen. Volt dolgom a japánok 600-as "ezüstjével", de nem cserélnék (elnézést az ilyennel rendelkezőktől, nem bántásképpen írtam). Az egyedülállóan nagy kerekek királlyá teszik a nagyrobogók között, a rugózása fejedelminek mondható. Én a gyári beállítást lágyabbra hangoltam a kis súlyom miatt (178 cm/66 kg). Tettem ezt azért is, hogy a lábam biztonságosan leérjen, hiszen a moci egy másik előnyös különlegessége a magas üléspozíció. Fejedelmi a kilátás a nyeregből, endurósan magasan ül a vezető. A gyári plexijét lecseréltem túra plexire, az eredmény: teljes szélvédelem! A gyári plexi pont a fejre dobta a levegőt, az új pedig a fej fölé. Az idomoknak köszönhetően esőben a térden és a könyökön kívül gyakorlatilag száraz maradtam.
A kombinált fékrendszer jónak mondható, a baloldali fékkar hat az első és hátsó tárcsákra is, de szerintem kissé nagy erő kell a hatásos fékezéshez, de ha együtt használom a jobboldali karral (ami csak az elsőt üzemelteti), akkor a hatás brutális.
A motorja hazudtolja a számokat: lámpától való indulásnál mindenki marad a tükörben, a kipufogó hangja brutális, endurókkal versenyzik a pöfögése, de gázelvételkor a visszadurrogások mindenki szemét ránk irányítja:). Magasabb tartományban (5000 fölött) lehet érezni a viszonylag kis köbcenti és az automata hátrányát, ilyenkor már nem harap annyira, de a dinamikus motorozáshoz elegendő. 100-as tempónál is bátran kezdhetünk előzésbe, nem fog cserben hagyni. A motor járása egészen fejedelmi, ahhoz képest, hogy egyhengeres. 3000 fölött gyakorlatilag rezzenéstelen, azalatt sem zavaróak a rezgések.
Robogó létére (és ez köszönhetően a nagy kerekeknek) igen jól lehet döntögetni a kanyarokban, magassága miatt semmi nem éri el az aszfaltot.
A második személy fejedelmi körülményeknek örülhet, kényelmes, széles ülés, háttámla és kellemes, ergonómikus kapaszkodó. Ilyenkor azért érződik a súlytöbblet, a dinamizmus veszít pontokat, de a 100 fölötti utazó így is kényelmesen tartható.
A mindenre kiterjedő fedélzeti computer nagyon hasznos, a fogyasztás szinte minden körülmény között is nem megy 5 liter fölé. A tank kijelzője viszont nem pontos, megszokást igényel.
A vezető üléspozíciója egy picit lehetne jobb, én a kormányt kissé alacsonynak tartom, hosszú távon a gerinc jelzi ezt a pontatlanságot.
Mindezekkel együtt ilyen kevés km után is egy nagyon jó gépnek tartom és sajnálom, hogy ilyen kevés van belőlük Magyarországon és ennyire alacsony a presztizse a gépnek.
Megvettem a gyári kofferrendszert a géphez, egyszerűen brutál a kinézete és természetesen nagyon hasznos kiegészítő, annak ellenére, hogy relatíve lehetne nagyobb az űrtartalmuk.
Szezon végén folyt.köv.

Hibalista

- Mivel használtan és egy olasz (szerintem múszaki analfabéta) tulajtól jött a gép, volt mit rendbe tenni rajta: a gyári műszerfalba valaki belekontárkodott, de olyannyira durván, hogy a nyomtatott áramkörre akart forrasztani(!). A műszerfal kuka. A változatosság kedvéért egy Atlantic műszerfalat kapott a gép, ez a burkolat alakításán kívül semmi mást nem kívánt és véleményem szerint sokkal jobban néz ki a gép a modernebb kinézetű, új műszerfallal. Egy első gumi cserét és egy nagyszervizt csináltam meg rajta (olaj, szűrő, fékbetétek, első tárcsa), azóta semmi.

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizeltem eddig.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 11700
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Foresight Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25