A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Sportcity One 50 4t 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pofás papi

Szöveges ítélet

2009 áprilisában jutottam hozzá a kis Sportcity-mhez 400 km-rel, és borzasztó jutányos árral! Régóta szerettem volna venni egy robogót, kis fogyasztású pofás kis mopedet, erre esett a választásom! A vas szinte még bejáratós volt, a gyári folytások még a helyükön voltak. Olyannyira le volt folytva, hogy az 50 km/h-át nem akarta átlépni lejtőn sem!! A folytás kivételére Miskolcon került sor, határoló alátétet távolítottak el, cdi-t vágtak át, olajat cseréltek, majd nagyobb főfúvókát raktak a karburátorba!! Hazafelé jövet már másabb volt "robogózni", mert az óra szerinti 80-at vitte, de mikor meglátott egy emelkedőt, gyorsan le is csökkent a sebesség olykor óra szerinti 40 alá. Ez volt a legborzasztóbb a kis gépemben! Én is végrehajtottam a másik népítéletes tulaj szerinti átalakítást, de nekem ez még mindig kevés volt, gumiszűkítő kivétele levegőszűrőből , nagyobb főfúvóka! Nem értem el vele átütő sikert! Kerestem is a weben a megoldásokat, hogyan lehetne kicsit erősebbé tenni a "jószágot"!! Hazai webáruházban csak 2010-re jutott el a Polini gyártó 80-as hengerszettje, amit idén sikerült is megvásárolnom! Ha a tudás birtokában lettem volna én magam építem be, de inkább szerelőre bíztam a dolgot aki pár nappal később el is készült vele! Hihetelen áttörés volt amikor elhoztam a szerelőtől, mintha kicserélték volna a motort. Hazafelé jövet ismét bejáratósan akkor lepődtem meg igazán, amikor egy olyan parton, ahol előtte 47-el jött fölfele, az új hengerrel kis gázzal is de 55-el döcögött kifelé, sőt mikor odahúztam neki, még mindig gyorsult, elképesztő módon örültem neki! Szépen hazaballagtam , és meg is kezdtem a bejáratást! Az első 100 kmt csak és kizárólag sík terepen, még csak kicsit enyhe lejtők kikerülésével, és 50 km/h sebességet nem meghaladva kezdtem el, hosszú pihenőkkel, hogy a henger lehűljön! A 200-adik kmnél már néha felgyorsítottam 55 re is, majd amikor 200 km megtételét elértem hébe hóba kihúzattam 60-ig is és rövidebb partokat is mászattam vele! Arra gondoltam, hogy a 300ik km után már huzamosabb partokat is elvisel a "picike", ezért nekivágtam egy hosszabb partnak, amit mint kiderült, nem kellett volna, ugyanis megszorult a dugóm, és leállt a robogóm! Elsápadtam, a hideg ia kirázott, hogy na most mi lesz velem? Kitoltam a kis 110 kg-os "parípát" a hegy tetejére, majd szépen legurultam és reménykedtem, hogy a part alján beindul! Be is indult, de a hangján valami megváltozott, ciripelt a henger, sőt mintha kalapált volna valami odabent! Az ereje megmaradt, de ezek a hangok a hengerből idegesítettek! Utánna kerestem a neten, hogy mi lehet a baj, és meg is találtam egy lehetőséget, miszerint a túlmelegedés következtében a dugattyúm megszorulhatott, és felkenhetett némi alumíniumot a henger falára, szét is szedtem, és megvizsgáltam, a gyanú beigazolódott, mert valóban ez történt! A megoldás nagyon finom olajos csiszolóvászonnal való lecsiszolást jelentett! Ezt kétszer kellett megismételnem, mert elsőre még mindig ciripelt picit, de második próbálkozás után már szinte teljesen eltűnt a hang!! Sikerült is beletennem az 500-ik kmt, úgyhogy már bátrabban viselkedem vele, de még mindig félek, hogy megszorulhat!! Hogy hozzáférjek a hengerhez szinte mindent le kellett bontani a hátáról, először még 1 nap kellett, másodjára már csak egy fél nap!!! a 80as henger már igényelte a 85ös főfúvókát, de majd egy CO szint mérés után valószínűleg egy kisebb méretű fúvókát teszek bele, mert ezzel a 85-ssel kicsit többet eszik a "drága"! Az új hengerrel már teljesen más lett a Sportcity One, kifejezetten jobban gyorsul! Olyan partokon, ahol korábban 41-45-ttel jött ki, most már 60-70-el zúgat, de azért még mindig nem lett egy verseny gép, nem is akarom, hogy az legyen!! De legalább a hegyre való papós döcögéstől megszabadultam! A továbbiakban még szeretnék rá egy sportosabb kipufogót, hogy szebb hangja egyen!! Aki kicsit erősebbé szeretné tenni Apriliáját, annak feltétlenül be kell szereznie egy nagyobb hengert, mert ezt másképp nem tudja elérni! Ja, és a bejáratással finoman!

Hibalista

- Tompított-fényszóró kapcsoló, üzemanyagszint mérő rosszul jelez.Tompított visszajelzőjét meg kellett igazítani, hogy világítson! Indexek gyenge műanyagból készültek, széttört a csavar furat!

Ide hordtam szervizbe

Eger-Felnémet Niko Motor Aprilia. Peti építette be a 80-as hengert.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 400
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? S51 B Következő motorja? 4t
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25