A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

SL-750, Shiver 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sólyomszárnyak

Szöveges ítélet

Szerelem volt első látásra. Mármint a Shiverrel. Az első tesztet talán a Motorrevüben olvastam, a szöveg nem, de a képek meggyőztek: ez a motor kell nekem. Persze, mondta mindenki, hogy japánt vegyek, mert az olasz, hmmm. kevésbé megbízható, de beszélhettek... Kicsit vártam egy jó akcióra, aztán 2009 szezonelején megvettem a Millénél egy megmaradt 2008-ast, táskákkal, szélvédővel. Egy teljes szezon után (belföldön, döntően országutakon, kevesebbet autópályán, és városban) írok hát.
Motor, teljesítmény: nekem pont elég a majdnem 100 ló. V2-es, nyomatékos. Utassal is elég erős, jól gyorsul. Egy személlyel 210 körül elmegy (persze a szél letép...), pályán. Alacsony fordulatnál rángat, 8000 felett sem szereti, 4000 körül van elemében. Ride-by-wire: semmi, de semmi gondom nem volt vele (kinőtte a gyerekbetegséget), jó, előtte cruiserem volt, nem fürge sportmotorom :-).
Futómű, fékek: maga a tökély, ABS nélkül is (vagy mutasson valaki jobbat a 320 mm-es Brembo-szerűeknél ebben a kategóriában). Egyedül a Dunlop Qualifier okozott gondot: esőben, vizes úton meghal rögvest... Le is cseréltem Metzeler Z6-ra, eddig (7000 km) ez tökéletesen megy.
Kényelem: ülés jó, de hosszútávon nem elég puha. Utasülés elmegy (sz.tem kategóriájában ez sem a legrosszabb). Kormánya (a Tuono-ról "lopott") az egyik legjobban eltalált része a motornak: kényelmesen széles, kitűnő kéztartást és irányíthatóságot ad, és esztétikus is :-).
Kezelhetőség: a váltó néha olaszosan makrancos (vagy inkább: férfiembert kíván?), más különösebb gond nincs.
Szélvédelem: naked verzió, 110-120-ig semmi, 130-tól érzed, 150-től kényelmetlen (1.85 magas v'ok). A tank idoma a térdeket, combot jól védi, esőtől is.
Pakolhatóság: ez az egyik gyengéje: gyak. nincs hely az ülés alatt, műanyag a tank, ülésalatti kipufogók. Gyári tanktáskával, és a hátsó ülésre rakható bőrrel (ez volt az akció) egy ember elcsavarog bárhová, de utassal macerás lehet (ezt a kérdést még nem sikerült megoldanunk az év alatt :-/).
Fogyasztás: országúton tempósan csámborogva, egy főre: 4,5 liter alatt, utassal 4,5. Sokat autópályázva (ami nem az Ő eleme) felkúszik 5-5,5-re is.
Esztétikum: megnézős-utánafordulós motor, a hangja meg leginkább hidegrázós (vagy "borzongás"-os?, szerintem innen a fantázianév). Mondják, Akrapovic vagy LeoVince dobokkal ezt lehet fokozni. Minden tiszteletem a mestereké, de ezt kétlem... Szóval, nem egy tucatcikk.
Ár-érték arány: Az idei árakat nézve vakarnám a fejem. A tavalyin: jó vétel volt. Persze, van olcsóbb, majdnem ennyit tudó is a távolkeletről. A lényeg a "majdnem".
Összességében: tüzes, különleges, olasz szerető, de az úton a leghűségesebb társ. Arra használd, amire való (nem egy túraenduró, vagy autópálya-faló...). Minden perc együtt: maga az élvezet. Ha megoldom a kétszemélyes pakolás kérdését, nem kell más gép még sok-sok évig.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Mille Motor, Dunakeszi

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

V-Motorok, Balatonboglár Azért nem 10 pont, mert bizony az alkatrészekre néha várni kell...

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Intruder Következő motorja? Shiver GT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Scara-DEJÓ!!!"

Scarabeo 50 1993 (50) - 2003
2008.05.25 12000   -

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Rs 50 - 1997
2010.12.20 13000   4,0

A "Nagy Buta"

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2008
2019.07.02 1000   -

A gép aki hűséges hozzád, ha törődsz vele

Sr 50 (50 cm3) - 2005
2014.10.11 12000   3,0

A kis morcos Talma

Sr 50 (50 cm3) - 2008
2014.07.06 26000   -

A kis sportdarázs!

Sr 50 Ditech (50 cm3) - 2004
2012.03.22 1500   -

A leggyorsabb ötvenes

Rs 50 1996 (50) - 1997
2018.12.28 8000   -

A legjobb spórolós túragép

Scarabeo 125 (125 cm3) - 2002
2013.01.15 25000   -

A legtökéletesebb mindenes!!

Pegaso 650 Factory 2007 (650) - 2007
2011.11.30 7000   5,0

A nagy mindenes

Scarabeo 500 2002 (460) - 2005
2015.03.28 10000   -

A robogók Citroen Kacsája

Habana 50 Custom 1999 (50) - 1999
2016.04.21 2200   5,0

A robogók Mercedes-e

Leonardo 150 - 2000
2011.06.25 700   -

A szerethető időrabló

Leonardo 125 ST - 2002
2013.09.29 7000   5,0

A városi fenegyerek

SR 50 Street - 2002
2011.01.06 1500   -

Anton az Olasz

Tuono 1000 R - 2006
2016.11.03 6700   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25