Szuperpraktikus városi járgány öltönyösöknek is
Szöveges ítélet
Halihó!
Sűrű kételyek közepette vettem meg egy jól felszerelt kiskocsi árán. Erősen aggódtam, hogy beváltja-e a hozzá fűzött vérmes reményeket — nos, beváltotta!
Kényelemben, praktikumban nincs hozzá fogható! Az ergonómiája szinte tökéletes, egyedül azt sajnálom, hogy nem kapta meg a nagy BMW-k kezelőszerveit, csak a hagyományos motorinterfész jutott neki.
A szélvédelme nyilván parádés, fagypont fölött az ember arcára sem kívánkozik melegítő eszköz — amiben azért komoly szerepe van az utólag felszerelt plexiszettnek is. A pótplexik nélkül sem rossz a helyzet, de úgy 10 fok alatt már jól jöhet egy sál. (Fontos, hogy sisak ennél a gépnél ugye nincs a vezető fején!) Esőben is legfeljebb a vállak és a felkarok lesznek vizesek, de nem igazán komolyan. Egy 200 kilométeres esőmenet után sem ázott be a kabátom ujja.
Egy Tucano Urbano téli kötényt használva gyakorlatilag négy évszakos a szerkezet — csak a síkos úttest riaszt el a használatától, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 3 fok és száraz út esetén öltöny+bőrkabát+sísapka szerelésben fázás nélkül elrobogok vele a városban.
A két rakodóháló a lábnál, a zárható kesztyűtartó és az extraként megvásárolható 70 literes doboz mindent elnyel, a notebook+nyomtató+diplomatatáska felszerelés hordozása nem jelent gondot.
A kerekek lehetnének nagyobbak is (13/12”), az első telelever viszont robogókhoz képest nagyon jó stabilitást biztosít. A magas súlypontot és a vele járó instabilitást egy-két óra alatt meg lehet szokni, 100 km után már el is felejtődik a kezdeti imbolygás. A szélérzékenységre vigyázni kell, de ha az ember már kellőképpen összenőtt a motorral, nem lehet vele gond.
A 175 ccm-s Rotax motor kb. 20 lóerőt teljesít, ami városban és kisebb utakra elegendő. 100 km alatti távokra mindig a C1-gyel megyek. A kényelmes utazósebesség kb. 90-ig tart, onnan már erőlködik a gépezet, de felhajszolható 120-ig — csak minek… Városban 3,5 (télen 3,8), országúton akár 2 liter (!!!) benzin elég neki százon.
A gyári hifi az aktív hangerő-szabályozás miatt használhatatlan.
Egyedül azt sajnálom, hogy már nem gyártják.
Üdv: MaCS
Hibalista
- Egy csatlakozóban a rugózás okozta deformációtól kétszer is eltört egy kábel, amitől le is állt a motor. Háztáji megerősítés után kifogástalan.
- A középállvány működtető mechanizmusában kis figyelmetlenség mellet hajlamos eltörni egy műanyagpogácsa - kisiparilag ez is orvosolható, a használhatóságot a hiba egyébként nem rontja számottevően.
Ide hordtam szervizbe
Dobos Mester
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Wallis Duna
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |