A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ducati » 999s 2002 (998)

999s 2002 (998) 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

La Dolce Vita

Szöveges ítélet

Elöljáróban rögtön leszögezném, hogy mélységesen elfogult vagyok. Aki másra számított, kérem ne is olvassa tovább, mert valószínűleg csalódni fog.

2013 február elején vettem a motort, 9 évesen. Egyenlőre még csak a februári időben megtett első ezresről tudok mesélni, de rendszeresen frissítem majd az oldalt.

Eredetileg 749-est szerettem volna, de ekkor éppen kettőt árultak az országban és egyik sem volt olyan állapotban, hogy megvettem volna. Őt egy ismerős árulta, mert a hosszú tél alatt megérett benne a vágy egy S4R-re. Ugyanezzel a blokkal, alul kicsit nyomatékosabbra hangolva, egykarú lengővillával, Termignoni kipufogókkal. Meg is tudom érteni őt, de engem világ életemben sportmotorok vonzottak.

A vásárlás napján (Február 1) bemelegítés után amint ráültem egyből leállt és a check engine lámpa világításával jelezte, hogy nem akarja otthagyni a jó meleg tárolóhelyét és az előző tulajdonos szerető gondoskodását. Hiába, a nők már csak ilyenek. :-)

Engem viszont ilyen könnyen nem lehet elijeszteni. Addigra beleszerettem a formájába, a hangjába és a sokat szidott egymás feletti lámpákba. Nem kell nekem semmi más, vagy őt viszem haza, vagy senkit. Gondolom mindenki sejti, hogy csak egy kis noszogatás kellett neki. Sőt ha pontosabban akarok fogalmazni inkább egy kis simogatás, ha munkára szeretnéd fogni, azzal bajban leszel. Ő egy olasz bombanő. Gyönyörű, mindenki bámulja, a gyerekek integetnek a városban, ha pedig "arról" van szó fantasztikus élményt tud adni, ha jól bánsz vele. Ha viszont azt gondolod, hogy ha már főztél neki vacsorát, akkor bizony majd kiveszi a részét a buliból és elmosogat utánatok, hát tévedsz. :-)

A menetteljesítménye, több mint elegendő. Amit imádok benne, hogy nem számít milyen sebességi fokozatban vagyok, csak tol mint egy gőzmozdony. 6-odikat nem kell váltani 120 alatt, hosszúak a fokozatok. Hogy írjak negatívat is, városban azért megizzaszt, 30 alatt kuplungolni kell rendesen, a blokk pedig a bőrruhában lévő gőzfürdőről gondoskodik végtelen figyelmességgel.

Ha kiérünk a városból azonnal kisimul az ember arca, a helyére kerül minden. Az üléspozíció szokást igényel, de engem nem fáraszt még úgy sem, hogy 183 centi magas vagyok. A szélvédelemről annyit, hogy az elején szokatlan volt, egyáltalán nem férek be plexi mögé, 120 felett viszont már jól tart a szél és innentől nem terhes. A motor maga egy remekmű, órákig tudom nézegetni. A Öhlins futómű számomra egyenlőre csak optikai élményt ad, nem hiszem, hogy valaha is ki fogom tudni majd motorozni a bennük rejlő tartalékokat.

Ami nagyon fontos vásárlásnál, hogy a kétévente, vagy 20.000 km-enként esedékes nagyszervizt elvégezték-e rendesen. Ha ezt megcsinálják megbízható állandó örömforrásként működik, ellenkező esetben viszont könnyen válik egy időzített bombává a szeretett femmina.

Hogy tényleges információtartalma is legyen az írásomnak, az előző 20.000-es szerviz 170 eFt volt. Bár ebben volt teleszkóp szimering és villaolaj csere is, ami nem feltétlenül szükséges kétévente. Összehasonlítási alapként egy barátom Honda CBR 600F-ének 36.000-es szervíze, 110 eFt.

Ez bizony ennyi, de mostmár tudod, hogy mire számolj, ha ilyen motort szeretnél. Ha ezen spórolsz, te iszod meg a levét.

Ja igen, a fogyasztás. Nem ezzel a motorral fogod egy tankkal megkerülni a földet. Sőt, jó eséllyel előbb kell majd tankolnod mint, megunnád a vigyorgást. Én kb. 200 km-enként tankolok, de a pontosan vezetett adatokat itt megtalálod: http://www.spritmonitor.de/en/detail/554561.html

Update 4.000 km:

Eddig egyetlen dolog van ami nem tetszik rajta, az pedig a hangja. Nagyon csendes, sokszor nem vesznek észre. Ezért el is döntöttem, hogy veszek rá sportdobot. Először féltem, hogy a szomszédok két hét után szöggel szórják majd fel a ház környékét, de tévedtem. Átjöttek és megdicsérték a hangját. :-)

Sikerült egy használt Termignoni rendszert szerezni rá. Ezt a Desmodoki (Gál Tamás, Cegléd) fel is pattintotta. Említettem már, hogy mennyire precízen dolgozik, ezen mindig meglepődöm... Indítás után megnyugodtam, nincs ennek olyan veszett nagy hangja, inkább csak mélyebb lett. Ja, alapjáraton... Fordulaton viszont valami eszméletlen mekkorát szól! Most már a hangját is imádom! Az elektronika is hozzá lett igazítva, így sokkal nyomatékosabb lett alul a motor, simán elviszi 2.500-as fordulaton a városban, így éjszaka sem keltek fel senkit vele. Összességében mintha egy más gépet kaptam volna. Az szokásos kanyarból, a megszokott módon kigyorsítva egyből keresztbe tette alattam... ismét meg kell szoknom a gázreakciót. :-)

A megbízhatóságra azért adtam 9-est mert néha önkéntelenül leáll, a Doki szerint ez normális, mert a jel elveszik néha a rendszerben a rázkódástól. Ezzel együtt tudok élni. Azt hiszem még sokáig megszeretném tartani.

A gumi most kb. 50%-os. Mondjuk én sokkal visszafogottabban közlekedem mint az előző tulaj. Mindenesetre elégedett vagyok a Conti SportAttack gumijával. Úgy tippelem olyan 8.000 körül lesz cserélve.

Update 8.000 km:

Gyűlnek szépen a kilométerek, akár azt is mondhatnám, hogy eseménytelenül, de ez egy Ducati. :-)

Július elején voltunk a 30.000-es szervizen, szintén a Desmodokinál Cegléden. Eltartott reggel 9-től délután 3-ig, de ugye egy superbike-on nem elsődleges szempont a kellemes szervizelhetőség. Gyertyacsere, olajcsere, olajszűrőcsere, légszűrőtisztítás, vezérlés után állítás volt. A felső henger gyertyapipája leszedés után két darabba mállott a doki kezében. Ezt megette a korrózió. Azt hiszem ezzel a motorral egyáltalán nem szabad vizes utakon közlekedni. Egy plusz dolog volt, az alapjáratot emeltük meg egy 200 fordulattal kb, mert azt gondoltam, hogy az lehet az oka annak, hogy néha leáll, hogy nagyon alacsony az alapjárat. Ez be is jött, azóta egyszer sem produkálta a korábbi hibajelenséget. Egy dologra felhívta a figyelmem a doki, hogy a jobb oldali idom egyik rögzítője el van repedve (ugye a jó magyar utakon eltöltött 5 év nem múlik el nyomtalanul) ezt majd feltétlen csináltassam meg egy műanyagossal. Gondoltam majd ha alkalom adódik ennek a végére járok.

Alkalom adódott is, igaz sokkal hamarabb mint gondoltam. A szerviz után hazafelé tartottam az autópályán éjszaka és egyszer csak egy ütést éreztem a térdemen és a motor erősen megdőlt alattam. Leröpült a jobb oldali idom... nem álltam neki éjjel láthatósági mellény nélkül az autópályán bolyongani, hogy megtaláljam az árokban ahová repült. Reggel amint a nap felkelt mentem vissza érte, de már sehol sem volt addigra... Ki ne hajolna le 30.000,-Ft-ért? :-) Mint kiderült jobban tettem volna, mert sokkal olcsóbban megúsztam volna a dolgot. C'est la vie.

Egy 9 éves műanyagidomnak ami napi szinten ki van téve az utak keltette ütéseknek és a motor rezgésének azt gondolom, hogy nem lehet indokolatlan hibaként felróni ezt az esetet. Ezt leszámítva egyébként a masina tökéletesen működik a legnagyobb örömömre.

A gumi lassan kuka, aminek egyre inkább örülök. Úgy érzem nem ez való a motorra (ezt emailben is megerősítették). Egyre gyakrabban fordul elő, hogy egy-egy intenzívebb gyorsításnál nyomom a powerslide-ot. Ez lehet, hogy kívülről nagyon látványos, de nem a közutakra való. Természetesen én is merészebben bánok a gázzal ahogy szokom a gépet, na de azért mindezt 5.000-es fordulaton előadni ... Az első gumi is követi a példát, erősebb fékezésnél már többször sikerült állóra fékeznem. Persze csak a kerék állt a motor attól még haladt. Na ezeket elégeltem meg. Ha nem szeretném ősszel hazavinni és megnézni vele észak Olaszországot, azt hiszem vennék rá egy Pirelli Supercorsát. Azt viszont az oda és vissza ránk váró autópálya szakasz után dobhatnám is ki, úgyhogy valamilyen köztes megoldást kell keresnem. Pirelli Diablo Rosso II és Michelin Pilot Power 3 a két kiszemelt, majd megírom, hogy végül melyik nyert és mik a tapasztalatok vele. Mindenesetre a Conti Sport Attackot erre a gépre nem ajánlom, hiába bírt ki 9.000,-km-ert a hátsó és az első is azt hiszem 12.000-et futott.

Egy dolog, amit megtapasztaltam mióta Ducatisti lettem. A motoros emberek egyszerűen nem tudnak elmenni mellette. Mondok egy pár példát, bár tanulság nincs, engem mégis megmosolyogtatott. Amikor megírtam az ítéletet megkeresett egy srác emailben, hogy hú de jó, hogy írtam róla, mert ő is szeretne ilyen gépet, de nem tudja, hogy milyen lehet vele együtt élni, találkozzunk, meséljek neki... Azóta néha sikerül összehoznunk egy közös gurulást ha Pesten járok, nagyon tetszik egymás mellett a piros és sárga 999-es. Sőt legközelebb csatlakozik hozzánk egy fekete 999 S tulaj is... Mindez teljesen önszerveződő formában. :-)

Update 13.500 km:

Eltelt egy év mióta megvan a motor. Legutóbb írtam róla, hogy a vásárláskor fenn lévő Continetal gumikat Michelin Power 3-ra cseréltem. Előtte sokat agyaltam, hogy mi volna az ideális, elég nehéz döntés volt. Mindennél fontosabbnak tartom a tapadást, viszont nem szeretném, ha 3000-ként a gumishoz kellene járni, mert úgy nem lehet elindulni vele egy rendes túrára. Ezért döntöttem a Michelinek mellett. Mint azóta már számtalanszor kiderült, hogy remek gumikat választottam, tökéletesen illenek a motorhoz és a stílusomhoz is. Eddig 4.300 van bennük és kopásnak még nyoma sem látszik. Ennek 95% túra volt 5%-a pálya. Meglepően könnyen dönthető egészen a gumi pereméig és tökéletesen tapad. Íme az első pályanapról készült videó: https://www.youtube.com/watch?v=btOfvU17jfE

Az elmúlt több mint 5.000 km alatt kétszer megjártuk Horvátországot és meglepett, hogy az együtt töltött 10.000-ik km után is idomul még az ember. A motor nagyon kezes mind a golf pálya minőségű (Primosten - Sibenik, Starigrad - Karlobag) szakaszokon, mind a rázósabb aszfalton és ezért az Öhlins gyár remekei dolgoznak meg keményen. Tempós kanyarokban a játszi könnyedséggel fordul lapon, folyamatos az őrjítő csábítás, ezért az ember erőnek erejével koncentrál arra, hogy nem a versenypályán van, itt bizony simán lehet a kanyar végén álló sor.

Horvátországot nagyon ajánlom mindenkinek, akár 3 napos hétvégére is, elsősorban elő és utószezonban, az emberek nagyon kedvesek az árak a földön járnak az utak fantasztikusak.

Egyenlőre ennyi a mese folytatása, a szerelem töretlen. A Ducatis klub élet lenyűgöző, közös gurulások, fórumos eszmecsere, túraszervezés, minden kérdésre találsz hozzáértőt a www.ducatiklub.hu oldalon.

Ha valakinek volna esetleg konkrét kérdése, észrevétele, akkor írjon nyugodtan az akos46@gmail.com-ra.

Hibalista

- Akkumulátor csere vásárláskor. Gyertyapipa csere, a gumi házat megette az idő: 20.000,-Ft.
- Azóta ismét akkumulátor csere volt, bár tudom, hogy extrém a terhelés, ekkora kompresszióval rendelkező 500ccm-es hengerből kettőt is megtekerni nem kis feladat, de a Landport YT12B-BS akksiját senkinek nem ajánlom, fél évet bírt. Most egy Varta Powersports AGM van benne, egyenlőre 2 ezer km alatt semmi gond nem volt vele.

Ide hordtam szervizbe

Desmodoki Cegléd, megbízható szerelő, ha előre egyeztetsz vele, megvárhatod és végignézheted a motorod szervizét. Jó áron, lelkiismeretesen dolgozik. Hozzá hordom rendszeresen a motoromat, mert elégedett vagyok a munkájával.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Motorosso Budaörs, lelkiismeretes és profi brigád, amit kértem pontosan a vállalt időpontra elvégezték. Őket is csak ajánlani tudom

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 23500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? FES 250 Következő motorja? 848/899
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ducati

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

30 év Angelina Jolieval (Kisregény)

Monster 620 ieS - 2003
2013.02.26 22000   4,8

696 Bella :))

Monster 696 + /ABS/ - 2010
2015.07.17 30000   -

A jóságos Szörnyecske

Monster 600 - 1997
2016.01.10 10000   5,0

A legkiválóbb tanuló motor + feeling, feeling, feeling...

Monster 620 Dark 2003 (618) - 2004
1999.11.30 12000   4,0

A legvadabb szerető

749 2006 (748) - 2005
2008.08.03 1600   5,0

A szexi olasz kezdőmotor

Monster 620 Dark 2003 (618) - 2004
2009.04.30 2000   4,0

A sárga irigység

749s 2003 (748) - 2003
2009.03.12 9863   -

Az kis olasz szexgép

Monster 620 ie. 2004 (618) - 2004
2009.10.06 19000   -

BIG LOVE (and lóvé)

Monster S4r 2003 (996) - 2005
1999.11.30 24000   3,0

Black Bombazo

821 - 2015
2021.12.19 5000   -

Borgo Panigale gyöngye

1098 2007 (1000) - 2007
2007.10.20 8000   1,0

Borzongás

Monster S4 - 2001
2013.07.29 10000   -

Caffe Racer !!!!4

Multistrada 620 2006 (618) - 2006
2009.03.17 5000   3,0

Das Motorrad

Monster S4 (2003) - 2003
2011.09.21 4000   5,0

Desmó a kanyarvadász

Monster 1000 Dark 2003 (992) - 2000
1999.11.30 6000   4,3
1 | 2 | 3 | 4 | 5