Szipipeti fekete Gilera -ja
Szöveges ítélet
Mikor először ráültem azonnal elkapott a lendület. 125ccm + 27 lóerő! ment mint a veszedelem.
Gyakorlatilag csak a budapesti csúcsforgalomban használtam illetve kisebb vidéki túrákat tettem vele.
Eredetileg versenyzésre is alkalmas a gép, (van aki ebben sikeres volt, a talján bajnokságban).
Előnye volt a rendkívül pörgős, power-szelepes motor, a magas üléspozícióból belátható forgalmi helyzet, a viszonylag keskeny felépítés, (autók közt előre) a hatalmas tartalék teljesítmény.
Az egyetlen negatívum, hogy mielőtt sikerült rendbe tenni a kuplungot 9-10 liter között fogyasztott, igaz, miután megtörtént, lement 8 liter környékére. Igazából ez volt az oka, hogy eladtam. Nem bírtam anyagilag... Minden egyéb szempontból tökéletesen megfelelt.
Más: a végsebessége a saját órája szerint 5.-ben felette volt a 145-nek (legalábbis addig mertem húzni autópályán) Néztek is rendesen! Érdekes, hogy 6.-ban 85-90 km/h volt az utazója és annyira "kímélő" volt hogy ettől gyorsabban 6-ban nem ment.
Terepen diszkréten próbálgattam, de sajnáltam volna letöretni az idomokat, így ez igazából kimaradt. De!
AZ AZ ÉLET ELEME!!!
Miután megvettem, szétszedtem az utolsó csavarig, a blokk kivételével. Lefestettem a vázat (eredetileg piros lehetett) ragasztva lettek és újrafényezve az idomok, elektromos rendszeren és a power-szelepen volt egy kis javítani való, a világítás gyatra volt, felújítva megerősítve elől- hátul, top-case tartó lett hegesztve, ami kapaszkodóként is szolgált, kapott markolatvédőt, új láncszettet, áthúztam az üléshuzatot.
A legfontosabb: 3 repedés volt a hátsó lengőkaron. Egy ügyes kezű mester meghegesztette.
Tapasztalat: ha nem ismered a gép előéletét, szedd szét és szereld újra össze.
A haszon: 1: megismered töviről hegyire, 2: rejtett hibákra derülhet fény,
Szóval érdemes erre, használt gépeknél egy téli leállást rááldozni!
1000 km-en azért megevett 1 liter nippon olajat! De, ugye 2 ütem az 2 ütem!
Ha úgy alakul még egy hasonló......
Hibalista
- Szerelési igénye mindössze annyi volt, hogy amikor megvettem csúszott a kuplung (de piszkosul) Rendeltem hozzá egy komplett szettet. Amikor szétszedtem derült ki, hogy az előző tulaj kijelentésével megegyezően, kicserélte ugyan a tárcsákat, csak forgásiránnyal ellentétesen rakta fel! Ügyes!
- Más "baja" nem volt!
Ide hordtam szervizbe
magam szereltem!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 16 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |