A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Harley-Davidson » Sportster 883 Custom 1998 (883)

Sportster 883 Custom 1998 (883) 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Teljes értékű Harley, tömörítve

Szöveges ítélet

Egy racionálisan gondolkodó ember számára, azt hiszem irreális döntés lehet egy Harley Sportster megvétele. Ezért is van belőle kevés. Nincsenek kiemelkedő teljesítményadatok, a futóművéről sem lehet semmi különöset mondani, nem nagy és nincsenek rajta króm csicsák. Egyszerűen csak egy klasszikus beütésű, chopper szerű motor, ami kétségkívül egy teljes értékű Harley-Davidson.
2005-ben eladtam a Suzuki Intruderemet, mert összeállni látszott egy Yamaha Wild Star ára. Azt ugródeszkának szántam volna, amíg össze nem kalapálok egy Road King-re valót.
Amikor a leendő Yamahám után futkostam, betévedtem egy Harley nyíltnapra. Itt dőlt el, hogy nem várok, nem kell nekem busz méretű motor, se Wild Star, se Road King. Rövidesen megvettem életem első Harley-ját, egy 2000-es évjáratú, 883 Custom-ot. Brutális tele kerék hátul, fixen rögzített rezgéscsillapítás nélküli blokk és karburátor. Egyszerű, mint egy bot.
Fantasztikus motor, rendkívül karakteres. Ezt egy Japán motor nem hozza, nem azért mert rosszabb, vagy jobb, egyszerűen más szempontok szerint tervezik őket. Erre rá kell ülni, hogy megértse az ember, ez más világ. Életet és stílust visz a motorozásba. Vibráció mindenhol, az üléstől a tükrökig, de nem bántó módon, csak, hogy érezze az ember a keménységet. Működése nyers, a fék, a kuplung erőt igényel, a váltó pontos, soha nem akad, határozott. A tönkretehetetlenség érzését kelti. A nyitott gyári dobok fantasztikusan szólnak, mély dübörgő hanggal, még hosszútávon is elfogadható hangerővel. A karburátornak hála, lehet játszani az alapjárattal és fillérekből ki lehet csikarni belőle még néhány plusz lóerőt. Az alapjárat alacsony és kaotikus. Amikor körbeállják az emberek, nem bírják ki vigyorgás nélkül és amikor már mindenkitől elhangzott, hogy „mindjárt leáll” ez akkor is jár tovább. Ez alatt pedig az egész motor reszket, néhol cm-es kilengésekkel. Lámpánál állva ez szinte masszírozza az embert. Elindulás után rögtön kisimul minden rezgés és amíg nem forgatja az ember magasabb tartományba nem is lesz zavaró. Akármilyen hosszú túrára is megyek vele, nem a rezgés végez velem, hanem a menetszél, mert ezen plexi nincs, se fürdőkád méretű idomok. A kormányt (nem gyári) közel vállmagasságban, kb. 90 cm fesztávval fogom, így ülök tárt karokkal a 100-120 km/órás széllel szemben és kapaszkodok, hogy le ne maradjak. Ugyanitt a másik negatívum a rugózás komfortja. Elöl semmi baj, teszi a dolgát a 39 mm-es Showa, bár ebben rövidebb, progresszív tekercselésűre cseréltem a rugókat, kizárólag ültetési céllal. Megültettem a hátulját is, annak ellenére, hogy akkoriban a Custom, a legalacsonyabb gyári modell volt, de nekem így tetszik. Azonban mindegy, hogy melyik hátsó rugót használom, mindkettő kemény és rövid úton teszi a dolgát. Magyarországon általában jók a főutak, vagy főbb utak (na ilyet se hallottam még mástól) ezeken nincs probléma, de az alsóbb rendű utak, netán Románia… az megdolgozza a derekat. Összességében napi 5-600 km bele szokott férni úgy, hogy másnap is örömmel ülök rá.
Imád kanyarodni, a feszes rugózás miatt egész stabilan tartja az íveket, persze balról a sztender, jobbról meg az alsó dob, határt szab a borogatásnak. Szerpentinen kifejezett kanyarvadász opcióban az egytárcsás, egydugattyús első fék gyengeségeire derülhet fény, egyszer sikerült úgy megmelegítenem, hogy már érezhetően csökkenni kezdett a fékerő. A fék egyébként a normális élet minden helyzetében elegendőnek bizonyul, a fékcsövet érdemes fémhálósra cserélni, sokkal határozottabb lesz tőle.
A fogyasztása legendásan jó és ez nem csak legenda. Hosszabb túrák alkalmával, amikor többé-kevésbé felső tűréshatáron lévő tempókat (város 60, kint 100-105) választok, dinamikus gyorsításokkal és előzésekkel, a fogyasztása 4,1-4,3 l körül alakul, volt azonban egy eset az életünkben, amikor egy 325 km-es túrát 80-85-tel a lehető legnagyobb nyugalomban tettünk meg, ekkor a fogyasztása, hm leírjam? Nem merem, úgyis csak az anyázás lesz belőle, nem számít, 3,23 l/100 km volt. Sajnálom, ha ezzel sokaknak csalódást kellett okoznom. Ellenpéldául a Suzuki Intruderem ami egy 400-as gép volt, soha nem bírtam 4 liter alá vinni, pedig megvolt rá a hajlamom.
Jó műszaki tartalom, felemás kivitelezés. A bordásszíj remek, tiszta, csendes, tartós, reakciómentes és igénytelen. Motormosások alkalmával, külön meg szoktam mosni szappanos vízzel, ennyi. Olajcsere 8.000 km-enként, nem igényel különleges minőséget. Váltóban 16.000 km-enként hajtóműolaj. A levegőszűrőt moshatóra cseréltem, gyertyából iridiumot használok, ez 24 ezrenként cserés. Összességében nagyon olcsón fenntartható motor és ami nekem fontos, hogy mindezt magam, otthon el tudom végezni. A szelephézag állítást hidrotőkék végzik, ezzel nem kell bajlódni, és karburátorszinkront sem kell állítani soha, mivel egy van belőle.
Kellett viszont nem tervezett javításokat beütemezni, mert a 2000-ben még papírtömítéssel szerelt szelepfedél alól szivárogni kezdett az olaj. A hátsó hengerét 15.000 km-nél az elsőét 26.000-nél cseréltem. Az új tömítés (már az új típusú) kb. 3.000 Ft volt és házilag, minden segítség nélkül ki tudtam cserélni. Tökéletes lett, noha nem vagyok szerelő, csak érdekel a dolog. Sajnos már nem nagyon bízom a szerelőkben.
Sokáig küzdöttem kormányszitálással, több ezer km-t tettem meg így. 120-ig semmi, majd fokozatosan 140-ig, olyan erős kígyózásba kezdett, hogy azt teljes erőből való ellentartással sem lehetett megfogni. Konkrétan életveszélyesnek tűnt. Egy jó nevű Harley szerelő csak annyit mondott mosolyogva, ezek ilyenek, a vázgeometria, meg a futómű, meg a merevség meg a stb. mindent magyarázott, de hogy ez ellen tenni semmit nem lehet. Nem hagytam annyiban, kereket centíróztattam, később felnit meg gumit is cseréltem, de semmi eredményt nem hozott. Mikor egyszer már nem tudom miért fel kellett emelnem a motor elejét, megrángattam a villát. Lógott. Ezt kerékre állítva nem lehetett érezni. Korábban, mivel erre is gyanakodtam falnak támasztottam az első kereket, úgy lökdöstem, de nem kottyant meg. A kormánycsapágy kúpgörgős, zsírzógombbal. Nem tudom van-e még ilyen motor ahol a zsírzást így oldják meg, filléres alkatrész a csapágy meg örökéletű lesz. Beállítottam, majd 1 mm-t kellett összehúzni rajta és egy csapásra megszűnt a probléma. Aznap 180-at ment a gép és úgy, mint amit zsinóron húznak. Az óta is jó.
Amivel még nem vagyok megelégedve azok a gyári gumi markolatok. Persze lehet, hogy a gyártó úgy gondolja, azt úgy is mindenki lecseréli valami szebbre, de nekem megfelelne, ha nem lenne ilyen gagyi. Viszonylag gyorsan megkopott a felülete és azóta mállik ha víz éri, befogja az ember tenyerét, vagy a kesztyűt.
Ennyit a negatívumairól, összességében egy nagyon megbízható motor, soha nem hagyott ott sehol és olcsón, házilag is szervizelhető. Alkatrész, ha kell hozzá, a legtöbb dolog polcon van a Harley kereskedésekben és lényegesen olcsóbban, mint a Japán márkákhoz, de igazából nem nagyon kell hozzá semmi.

Hibalista

- 15.000 km-nél szelepfedél tömítés csere, hátsó henger. - 26.000 km-nél első henger, ugyan az. Homemade sk megütöttem, kb. 3.000 Ft anyagár mindkét esetben. - Kormánycsapágy beállítás 0 Ft, de annál hasznosabb.

Ide hordtam szervizbe

Igen, volt szerelő is, de csalódást okozott.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Én javítom, azért csak 8 pont, mert lassú vagyok.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 3900
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Intruder Következő motorja? valami német boxer
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Harley-Davidson

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A Bölény!

Harley-Dav Road King Custom 2004 (1449) - 2004
2011.02.10 18000   5,0

A férfiak (második) fegyvere...

Road King 1995 (1338) - 2002
2009.01.22 15000   5,0

Az első "nő", akit a nevemre mertem íratni!

Sportster 883r 2000 (883) - 2002
1999.11.30 26000   3,0

Delhusa motor

Sportster 1200 1988 (1203) - 1998
2008.12.18 10000   4,0

Egy Harley-t nem kell ragozni!!!

Softail Deluxe 2005 (1449) - 2005
2009.01.01 15200   -

Fekete Mohikán - Milwaukeeből

Sportster 883r 2005 (883) - 2007
2007.05.27 600   5,0

Fekete lovag

Sportster 883r 2005 (883) - 2007
2009.06.19 10000   2,0

Fekete mozdony

FLHT - 2000
2010.01.27 33000   -

Guruló szemetesláda

Sportster 1200 1988 (1203) - 1992
2007.02.04 34588   -

Ha a stílus számít, megtaláltad az igazit!

Softail Deluxe 2005 (1449) - 2005
2007.08.21 4000   -

Ha motor,nekem már csak Harley

Sportster 1200 1988 (1203) - 2003
2009.01.06 8000   4,0

Hagyd Dübörögni

Sportster 1200 1988 (1203) - 2001
2007.04.05 10000   5,0

Heavy Daisy, az imádni való husika!

Road King Classic 1995 (1338) - 2003
2009.04.10 30000   4,5

Hihetetlen masina

Sportster 883 Custom 1998 (883) - 2006
2007.05.04 3000   1,0

IGAZI MOTOR IGAZI FÉRFIAKNAK!

Heritage Springer 2000 (1449) - 2003
2008.12.13 30000   1,0
1 | 2 | 3