A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Fes 150 Pantheon 2006 (149)

Fes 150 Pantheon 2006 (149) 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

...Én mindenkiben csalóódtaaam....

Szöveges ítélet

Hosszú kihagyás után kezdtem el újra motorozni.
Rájöttem, hogy egy nagyvárosban nincs más alternatíva. Lakóhelyem 35 km.-re fekszik a munkahelyemtől, ezért egy autópálya tempót is elérni képes, megfelelő szélvédelmet is nyújtó, megbízható motort szerettem volna.
Sajnos egyik sem jött be igazán...
Az autópályás utazótempóhoz legalább huszon- pár lóerős motor kellett volna, de nekem a biztonságos tárolás érdekében fel kellett tolnom 6 lépcsőfokon, ezért 130-150Kg-ban maximáltam a gép súlyát. Ez pont határeset volt..
Itt jegyzem meg, hogy a motor szerintem képes lett volna elérni a kívánt tempót, mert negyed gázon is ment 100-at, de 110-nél leszabályzott. Eleinte. mert a végén már 95-nél történt ugyan ez. Innen üzenem az idióta mérnököknek, hogy egy kicsivel hosszabb végáttétel csak előnyére vált volna!
A szélvédelem elvileg tökéletes. Azért csak elvileg, mert az én magasságomhoz (180cm) nagyon nem passzol a gyári plexi, ugyanis szinte elviselhetetlen hangot produkáló örvényeket generál pont a bukósisakom körül. Valami állítási lehetőségért sokat adtam volna! Így inkább, amikor már nagyon idegesített a zaj, menet közben fogtam, és magam felé hajlítottam a plexit (elég vékony anyagból készült), és csend lett. Lehet ugyan hozzá kapni magasított plexit, de nem vagyok meggyőződve, hogy beválna, és az ára pedig horror! Ja, jut eszembe: minden alkatrész horror áron van hozzá! És mivel nem egy olyan gyakori típus, mint pl. a Burgman ezért nincs is hozzá csak gyári.
A motor egyébként külsőre nagyon jól sikerült. Sokan megdicsérték, hogy milyen szép. Kár hogy a dizájn oltárárán feláldozták a funkciót: Az első lámpa annyi szórt fényt bocsájt ki, hogy a szembe jövök gyakran villogtak, pedig jól volt beállítva, csak a krómozott fényszóró házról szórta a fényt. Ködben még engem is vakított! A távolsági ellenben nagyon jó. De azt nem sokat használtam. Már csak azért sem, mert a visszajelzője vakított. Ezt aztán megoldottam úgy, hogy az izzója buráját befestettem feketével, és igy tényleg csak jelző fény lett belőle. Izzókból egyébként érdemes márkásat venni, mert a "gazdaságos " ócó izzók csak napokig bírják. Gondolom a rázkódás miatt.
Ami a legnagyszerűbb megoldás az a csomagtér nagysága, és az, hogy ez is -a tanksapka fedéllel együtt- a gyújtáskapcsolóról nyitható. Nem tudom, hány literes, de én sosem éreztem kevésnek.
Az első pár kilométer alatt nagyon megszerettem, és azt hittem, nagyon sokáig együtt leszünk.
Egészen az első fékbetét csere időpontjáig. (8000Km.)
Akkor ugyanis már látszott, hogy az úszó ágyazású féknyereg csapjai (amin mozog) jókora játékot enged a nyeregnek, és ferdén eszi a betéteket. A végén már csak 2500-3000Km volt egy pár betét. Pedig nálam sok volt a vidéki hosszútáv, szóval nem a városi közlekedés miatt ette. Ezen, mivel konstrukciós hiba, nem is lehet segíteni, csak esetleg egy gyakori nyereg tartó konzol cserével. (100 ezres nagyságrend.) Gratulálok Nissin!
Mennyivel került volna többe egy nem úszó ágyazású nyereg, akár egyel kevesebb dugattyúval?! Vagy másmilyen felfogatás?! Ez annyira elkeserített, hogy a jelenlegi motorom választásánál szempont volt az, hogy úszó ágyazású nyereg nem lehet rajta!
Amúgy is olyan határozott nyomásponttal bírt a fék, mint ha nem olaj lett volna a közvetítő közeg, hanem vattacukor. De valószínűleg 1 000 000Ft.-ba nem fért bele a fém fékcső.
A féknél maradva 10-12000km-es korában vettem észre, hogy a fékhatás nem egyenletes, hanem változó. Különösen alacsonyabb sebességnél. Ennek oka, hogy a féktárcsák nem egyenletesen, hanem hullámosan koptak. Érdekes módon a fékkar nem pulzált. Ez is a jó anyagminőség számlájára írható!
Aztán kb. 20 000km. táján kezdődtek az indítási nehézségek hidegen. Ezt egy soron kívüli gyertya csere megoldotta, de aztán ezt is egyre gyakrabban kellett cserélni. Kb. a gyári ajánlásnál 3 x gyakrabban. Ennek az igazi oka nem derült ki.
Már bele is törődtem, hogy ennyit bír egy gyertya benne, de hogy miért, sehol nem tudták megmondani. A fogyasztásra nem lehet panaszom: 3,5L, ha nagyon hajtottam, és 3,2 ha nem.
Tulajdonképpen a negatív tapasztalatoknak ezzel a végére is értünk, azt leszámítva, hogy az első végigmotorozott tél után a vázon minden hegesztés felett átütött a rozsda a festéken!
A futómű olyan amilyen minden kis kerekű motoré: Nagyon észre veszi az úthibákat. Érdekes, hogy a hátsó teleszkópok rugó előfeszítése számomra egy személlyel a legpuhábbra állítva is túl kemény, viszont két személlyel keményre állítva már csomagok nélkül is felüt. Van még egy sajátossága: A Hungária körutat keresztezve tűnt fel, hogy a motorom tengelytávja a kamionok nyomtávjával lehet azonos, mert nem bólogatva keresztezi azt, hanem minden kerék egyszerre ér bele, és egyszerre akar kijönni a mélyedésből. Emiatt elég durva ezt megélni, és nincs rá megfelelő sebesség sem. 20-tól 90-ig durván felüt. Majd egyszer talán felújítják a Hungáriát, és nem lesz gond.. Még szerencse, hogy a gerincünkig semmilyen ütés nem jut el, annyira vastagon párnázott, és kényelmes az ülés. Ennél már csak az utas jár jobban. Szívesebben üldögéltem ott mint a nagyapa bőr foteljában. Látszik azonban, hogy a motort egy kicsit alacsonyabb embereknek tervezték, mint én, mert a térdszögem lehetett volna laposabb is. Kanyarodáskor is épp hogy elfért a kormány a térdemtől. De ezzel együtt is bátran be lehet vállalni hosszabb túrákat vele, nem fogunk elfáradni. Csak az a szélzaj ne lenne.
Mindent összevetve egy nagyon precízen összerakott kellemes kis motort ismertem meg benne, csak sajnos nagyon hitvány anyagokból!
Az, hogy végül nagyon kiábrándultam belőle, az annak köszönhető, hogy minden alkatrészénél azt láttam, még két eurót kellet volna ráfordítani, hogy tökéletes legyen!
Ez egy Keeway, vagy egy Riga esetében is bosszantana, de egy Hondánál ez megbocsájthatatlan!

Hibalista

- Féknyergek rögzítései, emiatt ette a betéteket, és a tárcsát.
- indítási problémák, nem derült ki az oka.
- Igen fiatalon jelentkező korrózió.

Ide hordtam szervizbe

Sok helyen megfordultam. A szerviz drága, de normálisak.
Egy kivétellel!
Honda maxxpower H-1037 Budapest, Bécsi út 170.
Mindenki kerülje el őket: Felújított alkatrészt sóztak rám gyári új csomagolásában, és árában!

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69