A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cb 900 F2 1978 (900)

Cb 900 F2 1978 (900) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Legjobb "motor" motor

Szöveges ítélet

Kezdjuk az elejen. Ez a motor NEM mai darab, tehat nem lehet elfogulatlanul beszelni rola, es felesleges hasonlitgatni a mai modern utodaihoz/vetelytarsaihoz. Aki erre vagyik, vegyen uj motort.

En regota szemeztem vele, es bar az itthoni utak nem eppen neki kedveznek, vegul az E-Bay-n lecsaptam egyre, ami nagyon jonak tunt. Termeszetesen csak tunt, itthon derult ki, hogy hengerfejhibas. Igy is ment ket hengerrel, de aztan megszantam, es miutan kiderult, hogy tobbe lenne megcsinalni, vettem egy masik blokkot hozza.

A szerkezetettol eloszor feltem. Hatalmas, nehez, eros, gyenge futomuvel es fekekkel. De ahogy jartam vele, rajottem, hogy ez az, amire mindig is vagytam. Mentem sok motorral, koztuk a zsenialis CB 1300-assal (2007-es modell!), de azt a hamisitatlan motorozasi elmenyt semelyik mas motortol nem kaptam meg.

Igen, evvel a motorral meg kell tudni motorozni! Nem magatol megy, nem tartja az ivet, nem vasal ki minden uthibat, itt Te vagy az ur! Ha nem, akkor jajj neked...

A 95 loero (vagy amennyi megmaradt belole) szamomra boven eleg, es a nyomatek is megfelelo ahhoz, hogy ne kelljen elozeseknel gyakran visszavaltogatni. A vege termeszetesen ketszaz folott nem sokkal van, de amit 0-180-ig tud, az tobb, mint kielegito ket szemellyel, csomagokkal barhol.

En varosban szerettem, az uthibakat ugyan mindig megereztem, de a sulya miatt nem nagyon jott zavarba a nagyobb megvezeteseken (pl. buszmegallo) sem, sot, egyszer terkep nelkul meg "terepeztem" is vele, mert elfogyott a betonut, es eleg mely godros (sar, pocsolya, ami kell) foldut valtotta fel. Az autok kozott is relative jol elfertem, a tukrok magasan vannak (fejidomos verzio). Kanyargosabb utakon jol jott a nyomatek, es en igenis elveztem, hogy minden ivnel koncentralnom kell, hogy a motor azt csinalja, amit szeretnek, foleg a jol ismert magyar masodrendu (vagy rosszabb) burkolati minosegen. Autopalyan szel az semmi. 180-nal sem. Persze igy mar nem egyenes hattal ulok, akkor pont fejbe kap a szelaram, de akkor is csak oda, lejjebb semmi. A lab is tokeletes vedelmet elvez. Ez azonban a varosban nyaron atok. Meg orszaguton/palyan is szethajtott terddel ultem a nyugis szakaszokon, mert a motor hoje pont ram jott. Miskolcot oda-vissza ketszer is megjartam, ebbol 3 alkalommal megallas nelkul haztol-hazig (kb.200 km) es meg sem ereztem. Eloszor tankolni meg kellett allnom, mert nem gondoltam, hogy 10 litert fog inni a draga 160-180-as utazonal. Najo, oldaldobozokkal egyutt... :)

A fogyasztasa amugy erosen csuklotol fugg (ne feledjuk, 78-as megjelenesu blokk), nekem a legkevesebb 6.2 volt, de gyakran a 10 litert is elertem, pedig nem huztam sose nagyon. Atlagban azert 7-8 kozott maradtam mindig. Olajfogyasztasa az enyemnek nagy volt, de ez valtozo, es allitolag sokat lehet rajta javitani, de mivel az "uj" blokk meg nem volt megbontva, csak emiatt nem is szedtuk szet. Nekem majdnem egy litert megevett 1000km alatt, ami kabe 3000-es olajcseret jelentett, de nem zavart.

Ami nagyon jo benne, hogy alkatresz nemetorszagban irdatlan mennyisegben van, eredeti, utangyartott es bontott is. Keressetek csak ra, talan a legtobb jelenleg a regi boldorokhoz van, es ezek jo reszt meg kompatibilisek is egymassal... :O es MINDEN van hozza a csavaroktol elkezdve az osszes tomitesen at a szokasos kopo alketreszekig, beleertve az idomokat is! :)

A hangjarol nem nagyon beszelek, mert en szerettem a 4 az 1-ben Sebring villanymotor hangjat. Sose neztek ram mergesen hajnalban vagy ejszaka, de mindig eszrevettek, ha kicsit rahuztam a gazt.

Egyszer, mikor toltam a motort, elengedtem, mert valljuk be, erosebb nalam. De ettol csak megkarcolodott a fejidom (amugy is karcos volt mar), masreszt SEMMI nem serult meg, pedig van sulya. Szoval a tologatasnal figyelni kell! :)

Osszegezve, nagyon banom, hogy eladtam. Szerintem ennel jobb orszaguti "versenyzo" (ne feledjuk, hogy nem veletlenul hivjak Bol D´Or-nak) szinte nincs. A motorozas igazi eszenciaja, de "felelmetes" teljesitmennyel, ahol kiderul, hogy ki az, aki igazan tud motorozni, legyozni es uralni a gepet. Megbizhato, kenyelmes, gyors es teljesen szubjektiv: GYONYORU! Mind naked, mind fejidomos verzioban szamomra ma is ideal, a legujabb modellek kozott sincs parja (foleg, hogy a CB 1300 vizhuteses, bordazatlan "csunya" csupasz blokkal). Mindemellett burtalisan pakolhato is. Kulon szot erdemel a hatalmas fejidom ket oldalan huzodo szinten hatalmas ket zseb, amibe az orias motorlanc+lakat illetve az esoruham es osszes iratom siman elfert...

Aki olcson akar gumit fustolni es fara csavarodni, az NE ilyet vegyen, erre ott vannak a korai gixerek es cbr-ek (meg a tobbiek)! A gep ara amugy is csak felfele megy, hiszen a korai modellek mar veteranok, lassan a teljes paletta az lesz. Aki viszont szeret "motorozni" es igazi hosszutavu nagyvasra vagyik, annak idealis valasztas.

Gergo, ha ezt olvasod, gondold meg, hogy visszavennem a motort, ahogy azt anno beszeltuk! :)

Az utak miatt valtottam vissza a turaendurora, de mar banom. Legalabb szezonalis rendszammal KELL egy ilyen!

Hibalista

- Sajnos az E-Bay-n vettem, es azt, hogy hengerfejhibas, nem kifejezetten adtak a tudomasomra, de mivel nemet rendszammal hasznaltam, komplett blokkcsere megoldotta a gondot (kint nincs motorszam a forgalmiban).
-
- Ezen kivul csak az egyik hatso rugostag serult meg (kituno magyar utak), 13 euroert vettem szinten E-Bay-n egy par kilometeres szinte uj parat. :D
-
- Mas semmi. A blokk hengerfejhibasan is ment, leallt ket henger, de igy is elmentem vele 240 kilometert. Ment volna tovabb is, csak en keveselltem az "erejet". :)

Ide hordtam szervizbe

Sanyi bacsi es Veje :)

Ha megbizhato emberekre van szukseg, akik mindent megoldanak becsulettel, rajtam keresztul elerhetoek!

awagnerur@gmail.com

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1981
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69