A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Nt 650 V Deauville 1998 (647)

Nt 650 V Deauville 1998 (647) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az ezüst teve

Szöveges ítélet

2005. augusztusban vettem újonnan, 0 km-l, kifutó típusként (mint utóbb kiderült 2004. évjáratú a 2005. helyett, de már megbékéltem vele). Előtte több mint 10 évig nem volt motorom. Megláttam egy katalógusban, és megtetszett. Itt lehet, hogy néhányan felszisszennek, hiszen nem ez a legszebb vas a világon, de van egy bizonyos bája, sőt eleganciája. Mindenképpen túra-jellegű gépet akartam, nem vagyok egy lámpától-lámpáig egykerék típus, de egy kicsit bizonytalankodtam, elég lessz-e az 55 LE. Jogos volt a kétségem, nem igazán egy izomgép, de normál motorozáshoz bőven elég, akár megpakoltan is.
Rengeteg hely van rajta: a két hátsó integrált dobozban két ember holmija lazán elfér (ez kb. 50 liter), a fejidom két oldalán egy-egy kesztűtartó, a jobb oldali zárható, és az ülés alá is lehet egy-két apróságot rejteni a gyári szerszámkészlet mellé, pl. egy lánc, eü. csomag, izzókészlet, stb. Ha az ember feldob egy top-case-t is, majdnem eléri egy régi Swift csomagtartó-kapacitását.
A kényelem szerintem megfelelő hosszabb túrákon is, napi 700 megse kottyan. A szélvédelme tökéletes lenne, ha a standard gyári plexi magasabb lenne. Így csak vállig véd. Sípcsonttól-vállig viszont minden OK. A kéz is kb a gyűrűsujjig védve van. Kapható hozzá lábfej-védő és kézvédő kiegészítő idom, valamint gyári túraplexi, ezek kb 75ezerből megvehetők újonnan. akár rádiót is felszerelhet az ember, a hangszóróknak megvan a helye, és a vezetékelés is gyárilag elő van készítve. A csomagtartó kapacitást is növelhetjük nagyobb oldaldoboz-fedelekkel, ebbe szerintem már nincs az a cucc, ami nem férne el (ára kb 100ezer).
Ami nagyon hiányzik: az üzemanyag-szint jelző és a vízhőfok mérő. hogy miért nem került rá, máig nem értem. A benzin fogyását a benzincsap jelzi, ilyenkor jön a tartalékállás, ha nem figyelsz, sajna leáll, és elég ciki, ha előretolsz a sorok között, aztán nem indul a verda. De ezt egy kis odafigyeléssel ki lehet védeni.
A menetdinamikája nem éri el a többi 650-s szintjét, de azért lehet vele elég dinemikusan menni. A fogyasztása: város, 2 személy 6, országút 110 átlaggal, két személlyel, magpakolva 5,5-6, autópálya 130, két személlyel 5 liter. Azt hiszem ez azért nem rossz. A tank 19,5 literes, ebből a tartalék kb 3 liter. A teljesen semleges kardánt nem kell kenegetni, észre sem veszi az ember, hogy van. A V2-nek hála, nem kell állandóan váltogatni, 2000-től már lehet rá számítani, de igazán 3000 fölött szeret menni. Kényelmes utazója kb. 130 körül van, ekkor 5500-t pörög. A futóműve talán kicsit lágy, főleg megpakolva. Ilyenkor hiába tekerem be a hátsó csillapítást maxra, az itthoni, bp-i utakon néha felüt, és ugyan ezért hátra is terhel, tehát az elejére figyelni kell. Fékezéskor hajlamos a bólintásra is. Egyébként a kombinált fékrendszer kényelme érezhető, sokszor elég a lábfék (ez fogja az első kereket is) és a motorfékkel kiegészítve (szintén hála V2-nek) nagyon kényelmes.
Összességében nem bántam meg - ez akor lenne 100%, ha nem ismerném a 700-st - és szerettem vele bóklászni. Jó túrára, és napi rohangálásra, megbízható, indul, megy ha kell, és igénytelen, szolgálja a gazdit szépen, csendben.
És a gondokról:
Rögtön az első kilométereken folyt az olaj a kupplung-bowden szimmeringnél, ez valószínű az évjárat-vásárlás közötti időintervallum miatt volt, és garanciában szó nélkül cserélték.
Másik gond volt, hogy a kormány egyes fékezéseknél mintha roppant volna egyet. Ezt a csapágy utánzsírozással orvosolták.
A harmadik szezonban egyszer csak eltört a kuplungkar tengelye - pár nap rendelés után párszázas tételből otthoni cserével megoldva. Szerencsére azonnali gondot nem okozott, pár napig törött tengellyel hajtottam.
Szintén a harmadik szeonban vettem észre, hogy az önindító kapcsoló kontakthibás. Ez a gép már úgy készült, ha ráadod a gyújtást, felkapcsol a tompított. Az akksi védelme érdekében az önindítózáskor lekapcsol a tompított, viszont az én motoromnál időnként nem kapcsolt vissza, ha már nem tekerem az önindítót.
Egy érdekes hiba, amit magam sem hinnék el, ha nem velem történik: csehországi emelkedőn, hűvös, esős időben kivillant a hűtővíz forrását jelző lámpa. Leállít, biztosíték ellenőriz: kiolvadt. Nosza csere, indítás, ismét kiolvad: hibakeresés. Kiderült, az első kerék által felvert kis kavicsok a blokkról visszapattanva összegyűltek a hűtőventillátor házának aljában és megakasztották a ventillátor lapátját. 1/2órás meló után javítva. Vettem is sárvédő-hosszabbítót, de már nem került fel; 2010 őszén eladtam a motort.
Szerettem ezt a motort és ezt akkor éreztem igazán, mikor azon az őszi estén egyre távolodott a vörösen parázsló hátsó lámpa... Ha egyedül lennék, talán most is meglenne. De mégsem, mert mindig is ki akartam próbálni egy valódi túragőzöst.
Egyébként szervíz 6000-ként, minden másodiknál olajcsere, ára olajcserével KB 12000 Ft, a csere nélküli szervízek 4-5000 Ft között. 30.000 szervíz 60.000 (fékbetétek, fékfolyadék, levegőszűrő csere + amit ellenőrizni kell).
Olyannak ajánlom, aki nem villogni akar vele, hanem egy megbízható gép nyergében a heti meló után a világ végére készül.

Hibalista

- kupplung-bowden szimmering (garanciában cserélték), kormánynyak-csapágy zsírzása (1500 Ft), kupplungkar-tengely törés (pár100 Ft, otthoni csere), önindító gomb kontakthiba (időnként nem kapcsolt be a tompított), hűtőventillátor megakadt az első kerék által felvert és a blokkról bevert kavicsok miatt (1/2 óra javítás túra közben)

Ide hordtam szervizbe

Honda Szallerbeck

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? BMW R 1150 RT
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69