A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XBR500 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Benzindaráló

Szöveges ítélet

Miután elvégeztem az A kategóriás gyorstalpalót, egyből motorok után néztem. Eredetileg GS500 CB500-akat nézegettem, lévén ezeken tanultam meg vezetni, és elég korrekt kis motoroknak tűntek. Szétnéztem a használt motor piacon és rájöttem, hogy ezekre nincs pénzem… :) (szép állapotú motort akartam) ezek után kezdtem csak úgy vaktában nézelődni, ebben az 500-as kategóriában. Véletlenül bukkantam rá az XBR500-ra, azonnal megfogott a dupla kipufogó, küllős kerék, no meg persze, hogy elérhető áron adták :) Leugrottam Szombathelyre érte (Százhalombattáról). A motorban 53e km volt, láthatóan (nem is titkolták) csúsztak vele valamikor, de szépen felújították, egyedül a lámpa- és a fordulatszámmérő körül lévő krómon, ill a bal kapcsolóházon látható a sérülés. Mondjuk a kipufogók sem túl szépek, az indexek nem gyáriak, de nem érdekelt, tanulós motornak jó lesz :) Megnéztem, majd beindították… és… gyönyörű hangja van. Nem az az érces endúrós hang, hanem mélyebb, puffogósabb, gyönyörű.
Kifizettem, majd hazajöttem vele. Hazaúton elment a kmóra… de csak kicsavarodott a spirál az órából, visszacsavartam kézzel. Majd ezt még 3x megismételtem hazáig. Hazaérés előtt (már sötét volt) majdnem elütött egy őz is. Ha két pillanattal később ugrik ki, akkor oldalról telibe kap, de szerencsére még előttem ugrott át. Azóta ha sötétben megyek, és nincsenek sokan az utakon, akkor rendszeresen dudálok, hátha elriasztom az állatokat.
Később derült ki számomra, micsoda különleges motort sikerült vennem. Eddig összesen 2 db XBR500-al találkoztam az elmúlt 2 évben. Rengetegen megcsodálják, hogy mi a fene ez  Ráadásul ez a ritkább küllős verzió. Akkor nagy még a megrökönyödés, amikor kihajtom a berúgókart (mert az is van az önindító mellet) és berúgom. Automata dekompresszoros, így nem nehéz berúgni. Akinek merült már le az akkuja az biztosan tudja értékelni :)
Maga a motor kicsi, alacsony, könnyű (száraz tömeg ~155 kg), én meg 190 cm vagyok ezért nem túl kényelmes hosszú távon. Kanyarvadászat sem az erőssége, nem túl könnyű döntögetni, nem tudom miért, de szerepet játszhat a függőleges henger, no meg a 18”-os kerekek. De ezeken kívül hatalmas élmény vele menni :) A motorja nyomatékos, de nyugodtan el lehet csavarni a gázt, a 44 le nem fogja felszaggatni az aszfaltot. 90-100-al (4000-4500 rpm) a világból kimegy, efelett már sokat pörög. 5000 rpm felett „bekapcsol” a II. fokozatú rezgés, 6000 felett pedig a III. fokozat :D (max 7500 rpm) Iszonyatosan remeg, dühöng, olyan mintha megrágná a benzint. A rezgés miatt csavarodott ki a km spirál, de miután jó erősen meghúztam, nem jött ki többet. Kb 5 szett kormányvéget hagytam el, egyszerűen kirezegnek. (most nincs is benne, nem vagyok hajlandó többet venni). A fékek a korához (1988) mérten átlagosak, elöl 1 tárcsa hátul dob, húzni kell a féket rendesen, de megáll. A váltó kiváló, könnyű a kuplung, könnyen veszi a fokozatokat, álom. Egy utazó 6. sebességet elbírna a motor még szerintem, de elég az 5 is. A gyári végsebességét megfutja (170 km/h), de ahhoz fenék hátra és hasalás, meg út szükséges :) Végülis cafe racer hatású a motor.
Naponta használtam munkába járáshoz, és hobbi célra is. Városban kiválóan lehet vele lavírozni mert keskeny  A fogyasztása átlagosan 5 liter alatt marad, a rekordom 4,1 l/100 km (a barátnőmnek 125-ös viragoja volt  ), a legrosszabb 5,5 (február, hideg, szembeszél, 2 személy, sietős tempó). A karburátorhoz nem kellett nyúlnom, 1 henger 1 probléma :) nem kell szinkronizálni, meg bohóckodni a sok karbival. A karbantartási ktg is alacsonynak mondható az 1 henger miatt. 1 gyertya ~1000 ft, 1 olajszűrő ~1500 ft, levegőszűrő ~3500 ft, 1,8 l olaj 4000 ft. Olajcsere-periódus 3000 km.
Sehol nem hagyott ott, csak a saját hülyeségemből :) Egyszer Szlovákiában kifogyott a benzinem a semmi kellős közepén, benzinkút kb 20 km-re volt, ráadásul vasárnap, kihalt úton. (úgy gondoltam, hogy, ha kifogy átrakom tartalékra, aztán majd tankolok. De tartalékon felejtettem, így amikor kifogyott akkor már üres volt) Stoppoltam, kb a 4. autó, egy Audi A6-tal megállt és hozott nekem 10 l benzint, és még kifizetni sem engedte, ezúton is köszönöm neki még egyszer! Egyszer kiszámoltam, hogy még hazaérek azzal a benzinnel… Tárnokig jutottam :D
Elhagytam a kulcsait. Persze tartalék nem volt. Elég nagy tortúra volt. Kézikocsin húztuk el a motorszerelőig, mert a kormányzárat mindig rárakom. (kézikocsira az első kerék fel, haverom húzza a kocsit, én meg egyensúlyban tartom) Szerelő, meg a kulcsmásolós segítségével orvosoltuk a problémát, de mind a ketten megeskettek, hogy soha többet nem hagyjam el a kulcsait. Oltári sz@pás volt, na.
Alkatrészeket elég nehéz szerezni, egy komáromi srác bontott egy ilyet, tőle van pár cuccom, de a kopó-fogyó dolgok kaphatóak hozzá egész olcsón.
Sajnos az akksija kezdi megadni magát, de majd jövőre veszek bele, addig meg rugdosom.
Nem gyors, nem erős, nem kanyarvadász, de van benne valami, ami miatt egyszerűen élvezetes vele menni, nem bántam meg, hogy megvettem, és nem is fogom eladni (pedig rengetegen kérdezték már). Kezdő motornak végülis nem rossz, bár nem feltétlenül ajánlanám annak, törni-zúzni jobb egy népmotor.

Hibalista

- Semmi, csak az általános szervizek voltak rajta

Ide hordtam szervizbe

Százhalombattai motorszerelő, 10/10 Gyors, olcsó, pontos, jó munkát végez.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1988
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Jincheng JCQ50 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69