Csak ilyen állandó és megbízható lenne minden az életben akkor jó lenne.
Szöveges ítélet
2000- ben vettem a kis Cub-ot. Gondoltam amiből csináltak 20 milliót az nem lehet rossz, azóta a kínai licenccel 60 millió körül járnak.És tényleg a szegény vietnámiak meg kambodzsaiak tudják mit kell venni, ez csak megy megy és megy.
Nulla karbantartással, arra is tervezte a Honda ( ezt még ő tervezte saját kezűleg, látszik is ), küldöncmotornak a Soba nevű japán étel kihordására félkézzel ,tálcán a városokban. Fogyasztása 1,2 liter 100 kilométeren !!! ha városban sokat indulsz megállsz akkor durván felmegy 1,5 literre :D . A tankja 3,6 literes a tartalék megmaradásával 200km-t megy egy tankkal. Lassan gyorsul de megy hetvennel is max gázon csak akkor üveghangon, a 90 köbös a jobb motor az tartja a tempót a forgalommal ez az enyém a belvárosba való ahol nem a sebesség a döntő. A láncfeszesség állításán kívül semmit sem kell csinálni vele , arra viszont valakit rá kell ültetni évente kétszer úgy pontos a beállítás. Hatalmas a csomagtartója , mindent el lehet vele vinni, az Innovának amit a Honda ennek az utódjául szánt sokkal rosszabb karosszériája van praktikusság szempontjából.
Egy kis történelem annak akit érdekel : Japán egy óriási bóvligyár volt régen, mint most Kína. Ez a motor volt az első japán áru amit minőségire készítettek és ezt utánozva lépett ki az egész ország a bóvligyártásból.
A motor amúgy lassú , a fékek gyengék az ülés mozog csúszkál meg az egész motor túl kicsi, japán belpiacos az enyém és már gyenge is harminc évnyi hajtás után de ezt 1957-ben tervezték és városi robogónak lépésben araszoló forgalomba. Arra tökéletes . Minden szerelhető rajta de nem kell , én nagyon szeretem, nem is tudom mi lenne nélküle velem.Teljesen jogosan kultikus motor akár holnap el mernék indulni vele egy világ körüli útra minden előkészítés nélkül annyira megbízható csak 2 óránként meg kéne állni vele pihenni mert fárasztó az ülés pozíció ,meg elgázolnának az őrülten száguldozó autósok hetente párszor . Próbáltam menni vele messze (400km-re a hegyekbe )nem arra való.Féltem vele az utakon, mindenki előzött néha 100km-es különbséggel pár centi távolsággal, mert a robogót nem kell sávváltással előzni a Kresz szerint.
Hibalista
- gyertyacsere,hátsólámpa búra -5000ft , első fékbowden 8000 ft lánc 5000 ft, égő előre, üléshuzat csináltatás 5000ft, gumik, olajcsere, ja az indexrelében elromlott az ellenállás ezért gyorsabban pislog az index mint elő van írva-persze javítható lenne csak lusta vagyok rá--színkódos, neten kell kikeresni az értékét ára kb 20 ft, benzincsapban a gumi kilyukadt most tartalékon van mindig, de nem csöpög vagy folyik a benzin csak figyelni kell a benzinszintet a tankban,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | valami nagyobb de ezt is megtartom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |