A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Ct 50 Dax 1969 (499)

Ct 50 Dax 1969 (499) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csiszolatlan gyémánt

Szöveges ítélet

Először is, nem Hondáról van szó, hanem a Dax blokkjáról koppintott (vagy licenszelt?) blokkal szerelt, Babettára hasonlító kínai kismotorról, amit nálunk Mex Panama néven árulnak. (Csehországban és Szlovákiában meg Jawa Betka néven - apró különbségekkel.) Csak ilyen márkát nem találtam, és bár írtam a szerkesztőnek, hogy legyen, de nem lett, így ide írtam.
A történet úgy kezdődött, hogy még az öreg Schwalbémat hordtam Újpestre egy öreg mesterhez, és nála láttam ilyesmi motorokat, Jawa felirattal, 150 ezerért. Először messziről azt hittem, hogy öreg Honda, mert a hátsó lámpája, a kerékagya hasonlít a régebbi 125-ös Hondákéra. Nagyon megtetszett, csak egy dolog zavart: a szerelő azt mondta, hogy a csehek gyártják - akkor miért van rajta kínai gumi, és miért van kínai szaga? A kérdést a Praktiker döntötte el, ahol 137 ezerre volt leértékelve (?) egy apróságokban eltérő, hazai szervizhálózattal rendelkező, bevallottan kínai motor. Ha csak ők árulták volna, nem mertem volna megvenni, de tőlünk északabbra, Betka néven pár éve vezeti az eladásokat. És az öreg újpesti mester is ilyet árul, akkor olyan rossz nem lehet.
Az importőr viszont nem szakmabeli, ami a gyenge informáltságban nyilvánul meg. A magyar nyelvű leírás több ponton eltér az eredeti, "kínai angoltól", így a szerviz sem tudta pontosan, mit mikor kell csinálni.
Az első tapasztalatok a motorral: kényelmes ahhoz képest, hogy egy kismotor, annyit lehet rápokolni, hogy bizonyos helyeken elmenne zőccségesmerci helyett is. Gyönyörűen jár, pedig léghűtéses, porlasztós, semmi szabályozás nincs benne (hacsak a gyújtáselektronika nem csinál valamit). Négysebességes körváltós, ami kényelmes a sok városi indulás-megállás során - nem kell visszaváltogatni. A négyütemű ötvenes motor a kétütemű Yamaháim és Schwalbéim után kicsit olyan, mint benzines autók után egy dízel: a gyorsulás az elején csüggesztő, de emelkedőn jön a kellemes meglepetés: nagyobb gáz, extrém esetben vissza hármasba, és megeszi az emelkedőt 40-45-tel. (A turbóhűtéses Schwalbék szenvedtek emelkedőn a kevés fokozat és a nyomatékszegény motor miatt, a Yamahák meg jól mentek ugyan, de 3-4 litert zabáltak.)
Nekem bejött. A festés, krómozás itt-ott nem a legjobb minőségű, de ennyiért milyen japán kismotort kap az ember? Széthajtottat, tíz-húsz éveset, kicsit töröttet, enyhén lopottat? És ez mindig elindul, 1,7-1,8-at fogyaszt.
Annak ajánlom, aki munkába járásra, városi közlekedésre keres motort, aminek a presztízse ugyan nulla, de a használati értéke nagy, és a költségei kicsik. Nem akkora szerelem, mint a Schwalbe, de fémből van, és hálás jószág.

2500 km van már benne, és egy év. Használtam télen is, érdekes módon nem igazán nőtt a fogyasztása, inkább csak a hidegindítás volt kínkeserves, és ami utána jött. (Utcahosszon keresztüli rugdosás, tologatás, gyertyaáztatás, anyázás). De aztán elkezdtem gondolkodni. A probléma az, hogy az álló karbi eteti a fekvő hengert, és a kettő egy 90 fokban hajlított fém szívócsővel van összekötve. Ami jó hővezető - vagyis a menetszél, bármilyen kicsi, csak hűti a szívócsövet, aminek a falára kicsapódik a benzin, és már inkább csak csöpög a hengerbe, mint beporlasztódik. Megoldás: építőiparban használt üveggyapot + valami alufólia szigetelés rábuherálása :) . Eredmény: ugyan továbbra is nehezen idnul, de sokkal hamarabb fölmelegszik. És a fogyasztás lement 1,8-ról 1,7-re, ami azért érdekes, mert még ősszel is ritkán közelítette meg az 1,7-et. Azóta maradt 1,75 alatt.
Másik buhera a villamosmérnök-hallgató haver által műanyag-virágcserépbe integrált Citroen fordulatszámmérő. Ami jól méri, ahogy az 1300-1500-as alapjáratról hogyan tör 3-4000-es tartományba a mutató, majd áll be 40-es tempó körül 4500-4800 közé. 70-nél, ami a végsebességnek tekinthető, már 8000 fölött van a fordulatszám, amit ez a műszer már nem mér - ilyenkor csak kalimpál. 4800-as fordulat utazónak kicsit szerintem sok, különösen ha azt vesszük, hogy nyomaték lenne a motorban. Sík útra tehát szerintem ez az áttételezés rövid, ugyanis az egyes csak kb. 5 km/h-ig kell, utána már jön a kettes, stb. 25-nél már húz a négyes, ami baromság. Hegyvidéken persze örülök, mert még nem volt emelkedő főútvonal Budán, amit ne ettem volna meg 40-nel, de egyszerűen fáj a szívem a motorért és a benzinért (!), amikor csorgok az Üllőin 40-nel, majdnem ötezres fordulaton.

Hibalista

- Akkumulátor kétszer is megdöglött, másodszor talán azért, mert egy hónapig nem indítottam el - de azért ennyire talán nem kellett volna megdöglenie.
- A szerviz elfelejtett szelephézagot állítani rajta, ezért egyszer megállt - amióta beállították, semmi baja nem volt.

Ide hordtam szervizbe

A Bécsi úton van egy autó-és motorszerviz, akik egyébként motormentéssel is foglalkoznak. Még azt is megcsinálták garanciálisan, amit nem is említettem (konkrétan a sebességfokozat ledes kijelzését). A szervizdíjaik korrektek, ami meglepő, ha azt vesszük, hogy egyike azon szervizeknek, ahol garanciális szervizt végeznek. (Nem az tipikus "lehúzunk vagy ugrik a garid" hozzáállás.)
Viszont nem 10, mert bár nem kértek utólag külön pénzt a szelephézagállításért, a lerohadás ennek köszönhető.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 1 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69