A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB500F 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér villám

Szöveges ítélet

A nagymotoros jogsi letétele után 2 évig egy 2004-es CBF500-al jártam, majd úgy gondoltam, pár ezer km megtétele után megérdemlek egy új motort, és talán nem fogom felkenni az első fára. Egy nappal a kisfiam születése előtt vettem meg a 2017-es CB500F-et (feleségem örült :D) Vacilláltam még az 500X-en, de a túraendurós kinézeten túl nemigen nyújt pluszt, én meg a sima naked-eket szeretem, nem megyek terepre, minek egy „divatmotor” (mint autóknál a SUV). Az NC750-el is szemeztem, főleg a nagy csomagtartó miatt, de túl nagynak és nehéznek találtam. Érdekes módon csak Hondákat vezettem eddig (CBF125, 250, 500, 600), bár megnéztem a többi japán gyártó kínálatát is, valahogy nem merült fel komolyan, hogy mást vegyek. A választásban segített még, hogy korábban voltam egy vezetéstechnikai tanfolyamon (amit egyébként mindenkinek ajánlok), és ott a CB500F első verziójával tanultam, ami sokkal frissebbnek, könnyebben irányíthatónak bizonyult, mint a nehézkes CBF500-am.

A CB500F a ráncfelvarrás után sokkal szebb lett, ebben a fehér színben a „rose-gold” motorborítással elegáns. Bár korlátlan jogsim van, a 48 lóerő bőven elég mindenre, nem vagyok egy elvakult száguldozó, aki cikázik a sávok között. Főleg Pesten illetve az agglomerációban használom, munkába járásra, ügyintézésre. Néha becsúszik egy-egy rövidebb túra: Dunakanyar, Pilis, Börzsöny, Velencei-tó. Dobozt nem vettem rá, nagyon elcsúfítaná, inkább hátizsákkal megyek, vagy szimplán csak egy hitelkártyával :D Ilyen körülmények között 3,8 liter a fogyasztása, jó messze lehet menni vele egy tankkal.

A kezelőszervek a szokásos Honda-polcokról származnak, nekem újdonság volt a vészvillogó. A múszercsoport digitális, egész jól leolvasható ahhoz képest, hogy a klasszikus analóg körórákhoz vagyok szokva. Fokozatkijelző nincs, ellenben a váltó nagyon finoman, precízen működik, könnyű megtalálni az ürest. Kb. 100-at megy 5000-nél, akárcsak a régi motorom. Méretre elég kompakt, könnyen motorozható a 190kg, kellemes az üléspozíció, de szerintem a nálam magasabbaknak már kicsi lehet (183cm vagyok). Vettem rá utángyártott kis szélvédőt, némi szelet ezzel le tudok irányítani magamról. Extra volt még a középállvány, láncápoláskor, téli tároláskor jól jön. Nekem tetszik az új kipufogódob, a régi verzión elég gázul nézett ki. Gázelvételkor, visszaváltáskor visszadurrog kicsit, jól esik a fülnek :) A futómű kényelmes, nem ráz, nem pattog el túlságosan, látszik, hogy „user-friendly”, gondoltak a kezdő motorosokra, akik ilyenen akarnak nevelkedni, barátkozni a motorozással.

Egy dolog, amit viszont alulméreteztek: a fékek. Se az első, se a hátsó nem túl penge, a saját tömeghez képest kevésnek érzem őket. Ezt a következő generáción illene orvosolni. Az ABS-nek viszont eddig két alkalommal vettem hasznát a csúszós úton, életet menthet. A másik, hogy az ülés elsőre kényelmes, de 100km után meglepő módon már töri a seggem, ezért előre-hátra szoktam csúszkálni, hogy váltogassam az üléspozíciót.

Összességében jó választás volt, tetszik a „transformers”-e dizájn (bár a kereklámpás motorok általában jobban bejönnek). Az apró hibák ellenére minden igényemet kielégíti, télen-nyáron nyugodtan tudok vele közlekedni. Biztos vagyok, hogy megbízható lesz hosszú távon a második, harmadik, stb. tulajdonosoknak is, 1-2 év után mindenképpen upgrade-elni fogok ;)

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream. Rendesek, barátságosak, segítettek eladni a régi mocimat, az olajcsere/első ellenőrzés is gördülékenyen és normális áron ment. Azzal viszont számolni kell, hogy sok az ügyfelük, mindig úsznak, várni kell.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? CBF500 Következő motorja? Scrambler 803cm3
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69