A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Xl 650v 2000 (649)

Xl 650v 2000 (649) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete fecske

Szöveges ítélet

2011 ben, 25 évesen döntöttem el, hogy motort veszek. Nulla motorozási tapasztalatom volt, ezért eredetileg egy Suzuki GS 500 as t szerettem volna venni kezdőmotornak. Aztán megláttam egy Transalpot, s nagyon megtetszett, bár nagynak s nehéznek tűnt... Végül egy barátom, akinek Honda CBR 900 asa volt akkor, meggyőzött, hogy kezdőmotornak nem sok az a 650 köbcenti, s 200+ kiló. Ezutén kezdtem el nézegetni a használt motrokat német és magyar oldalakon. Végül ősszel sikerült egy jó állapotban levőt találnom Debrecen mellett egy viszonteladónál, s 650 000 HUF ért megvettem.
Az idomon látszott, hogy volt esve vele, de csak az idom sérült kicsit, más baja nem volt.
Eleinte nagynak tűnt, az ülés is magasan van (kb 180 cm vagyok szóval leér a lábam, de édesapám a 173 cm ével már nem ér le), illetve azt a 210+ kilót is meg kellett tartani, szóval az első hetekben/hónapokban kicsit nehezebb volt megszokni. Valószínűleg ha lett volna már motoros tapasztalatom, könnyebb lett volna. De leszámítva néhány alkalmat, amikor sikerült elborítani megálláskor, vagy garázsból való kitologatásnál, nagyon hamar megszoktam és megszerettem.

Bár nem tartozik konkrétan a motorhoz, fontosnak tartom leírni, hogy rögtön a vásárlás után vettem védőfelszerelést (ami a sisak mellett minimum csizmából, kesztyűből, kabát+gerincprotektor s nadrágból áll) mert igaz, hogy van egy barátom az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetnél, de nem szeretném páciensként meglátogatni... (Szoktak lenni motoros páciensei)

Visszatérve a motorra, 50 lóerős, szóval nem egy erőgép, de ha nem autópályázni akarsz vele 140 fölött, akkor tökéletes.
Az ülése nagyon kényelmes, egyenes háttal is lehet ülni rajta, úgyhogy hosszabb távon sem fárasztó.
A felfüggesztése csodálatos, nagyon kiszűri az úthibákat, ideális túrázni járni vele hegyekbe, vidékre, rossz utakra... (Erdélyi vagyok, nem nagyon kell keresgéljem a rossz utakat). Ahol egy terepjáró elmegy, ott a Transalp is.

A fogyasztása stabil 5 körül van, utassal, felpakolva stb. Autópályán ellenben nagyon jobbkézfüggő, nekem ott 6 és fél fölötti fogyasztás is volt már 140 körüli tempónál. (De tény, hogy a TA nem szereti az autópályát, az ideális utazósebessége 80-100 között van)

Amit mindenképp érdemes rá venni, az bukócső s hátsó csomagtartókonzol (mindkettő kb 30 000 HUF ba van) ami bukócsőnek is nagyon jó.

Nekem 3 csomagtartóm van, amibe 48 + 2*44 l csomagot lehet pakolni, ez több mint egy hétre elég. Ezenkívül szereltem még rá kézmelegítőt, s 2 szivargyújtó aljzatot (egy a kormánynál, egy a hátsó dobozban van).
Illetve lecseréltem a légszűrőt K&N mosható légszűrőre, így évente csak tisztítani, s újra kezelni kell, nem kell újat venni.

A 4 és fél év alatt semmi bajom nem volt vele, csak a kötelező szervízeket végeztem el, mint olajcsere, folyadékcsere, gyertyacsere, teleszkópolajcsere, szelephézag állítás, karburátor szinkron, illetve lánccsere, gumi és belső csere, valamint hátsó fékpofa csere.
Miután először voltam a Honda Dream nél szóltak, hogy kormánycsapágyat is ajánlott lenne cserélni, így azt is cseréltettem velük.
Az apróbb szervízeket, mint olajcsere, légszűrő tisztítás, azokat tavasszal saját kezűleg szoktam elvégezni, s nekem az 5100 as Motul jobban bejön, mint a Repsol, amit a Honda ajánl.

Ha esetleg valaki emellett a típus mellett dönt, mindenképp nézzen be a transalp.hu ra, nagyon lelkes és segítőkész tagok vannak ott, jómagam is sokszor fordultam hozzájuk.


Amit mindenképp megéri össze eszkabálni, az egy láncolajozó, tényleg meghosszabbítja a lánc élettartamát (Nekem kb 2000 HUF ból jött ki, a transalp.hu n vannak hozzá leírások). Vagy lehet venni egy Scottoilert 100 EUR ért...

Röviden jómagam nagyon meg vagyok elégedve vele, bátran tudom ajánlani kezdőmotornak is.

Egy idő után vezettem a fogyasztást, (a költségeket hamarabb is) azt itt nézhetitek meg: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/643311.html

Hibalista

- Kormámycsapágy - 38660 HUF

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream - Budapest

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 37500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69