A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XL650V Transalp 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igásló

Szöveges ítélet

hello

2 évvel ezelőtt logisztikai okok miatt ismét motorra ültem. Eleinte szerényen csak robogók között válogattam. Mivel utoljára egy 750-es XV-t hajtottam, tudtam,hogy motort vásárolnom nem szabad, magába szippantana ismét. Hát... kipróbáltam néhány, kisebb-nagyobb robogót,hamar kiderült,hogy nem tudok robogót vezetni, szerintem életveszély bármelyik. Motorhoz meg biciklihez szoktam az utóbbi 30 évben. Akkor jött a Transalp: hamar a végére jártam, az olaszból behozott, "garantált" 20-30ezres futású gépeket hamar kilőttem ( Itáliában fél évig tart ám a szezon, illene többet hagyni az órában!), helyettük vásároltam az 58ezres futású, második tulajos, magyar eredetű gépet, tiszta, "ezt még rá kell költeni" állapotban és nem is csalódtam.
Törésmentes állapotban, szép esztétikával, középállvánnyal(láncfújásnál kiváló!), dobozokkal (eszméletlenül kapaszkodik bele a szél :) )
11000 kilométer alatt olaj-légszűrő- gumi (metzeler tourance) cserére költöttem, illetve láncot már állítottam.
Sajnos volt egy karbipucolás is, egy olasz eredetű kútnál tankolva valószínűleg sok szmötyi ment bele a tankba és amikor már alig lötyögött az alján, sikerült egy hengerezésre kényszerítenie a gépet.
Sajnos a szervizben nem sikerült valami: azóta az első henger gyertyáit kormolja keményen; szezon végén másik szerelővel át is nézetem. Szerintem az sem normális, hogy ennyire büdös még melegen is kipufogógáz. Yamahánál(1995-ös volt akkoriban) nem volt büdös a ruhám motorozás után.
Ezekről majd referálok,amikor megoldódnak
Maga a gép: gyenge és nehéz :) Autópályán , 120-nál (gyári áttétellel 5500-at forog) 6 litert eszik, dobozokkal 7.5-et is bevágja. 100-ig 5.5-el el van. 2500-tól használható 5500-ig, itt van a nyomatékcsúcs, aztán valahol 7000-nél az összes ló kijön belőle és ekkor igen fürge is csak ez nem az a stílus. Átlag felhasználó 3-4000 között motorozik vele: ekkor örökélet + 1 nap a blokk élettartama. Bevallom, ismert előélettel 120ezerrel is megvásárolhatónak tartom: a kopó-fogyó kb. ugyanaz , mint egy 50ezres gépnél.
Persze típushibák itt is vannak, azaz inkább olyan kopó dolgok,amikkel együtt kell élni:a kormánycsapágy magyar utakon 40-50ezret bír, de csere után 20ezerrel már van egy középállványon érezhető játéka. Másik a kuplung. Tudni kell,hogy egy jó műszaki állapotú transalp 100ezres futásnál is gyönyörűen szól hidegen. Melegen nálam, most 69000-nél azonban van egy erős -szerintem - kuplung felőli kopogás,ami idegesít. A TA fórumon írnak a jelenségről: arról is , hogy nincs értelme egy gyári komplett kuplungot vásárolni mert néhány ezer km után ugyanúgy szól.Mondanám,hogy üzemszerű de akkor is zavarja a szépérzékem.
Itt állítólag a kosár tengelyén , egy silány csapágyazás okozza a hangot. Egyébként a magyar Transalp fórumot ajánlom mindenkinek, hasznos tapasztalatok gyűltek össze.
Tetszik a gép tartóssága: 69ezernél még nincs mérhető olajfogyasztása egy 6ezres periódus alatt (10W40-et használok), állítólag normális módon használva, karbantartva nem is szabad 140ezernél sem komolyabban ennie.
Szeretném a 100ezret beletekerni,azonban időhiány miatt nem fog összejönni, éves szinten kb. 6000 kilométert megyek, városi nyúzással, néha autópályán de igazi hajtás nincs (yamaha-ba anno volt,hogy havi 4-5000km ugrott bele)
Jobbára egy személyes üzemmódban fut de két személynek is van normális méretű hely; azért 80 kilométerenként meg kell állni, pihentetni az ülepet. Mégis csak enduró.
Az ergonómia 185 centivel még pont rendben de a sisakomat már elkapja a gyári plexi által okozott örvény. A gyári üléshuzatot le fogom cserélni bár pöpec még mindig de abból a tipikus, csúszós műbőrből készült,így az utasom folyamatosan rám csúszik egy-egy hupli után.Egy robogón láttam érdesebb felületű, tök jól mutató anyagot, ezt is majd télen.
A benzinszint mérőnek nem hinni!! :) 150kilométer után még full-t mutat, de fél álláson van 200 kilométernél is, utána meg szabadesésben 260kilométerig. 19 literes a tank de nem tudom, meddig lehet facsarni, kb. 16 litereket tankolok. Ha biztosra akarsz menni, 200kilométernél beállsz tankolni: főleg dobozokkal ugrik egy kategóriát a fogyasztás, meglehetősen vitorla módon működnek :)

Milyen menni vele? 650-hez képest egy gólem. Nem mérhető egy ER6-hoz, vagy 650-es bandithoz, azoknál jóval batárabb. Persze egy Varadero meg ehhez képest monumentális de ott van paci is,ami viszi a kasztnit :) A batárságnak van előnye és hátránya is: oldalról a szél jobban belekap, egy földúton meg olyan,mintha vonalzóval kijelölt nyomon mennél; nem egy 125-ös krosszgép,ami elpattog meg átrepül mindenen, ez egyszerűen csak tank módjára megy (ha jó a gumi)gázzal lehet szabályozni az irányt, másodsorban a kormánnyal.
Aszfalton szerintem hajlamos egy enyhe bizonytalanságra, némi szitálásra erős szélben bár ez lehet egy kopott kormánycsapágy sara is (a mostani csapágy kb 20ezret futott) meg lehet a virsli 90 széles első gumi is. Simán élhető, nem pályagép ez. Ez a szerelhetőségén is látszik; amikor már rájössz a mozdulatokra, még a sivatag közepén is cserélsz gyertyát (jobbos hátsóhoz le kell venni a tankot, többit nőgyógyászként is lehet cserélni)meg állítasz szelephézagot. Egyébként ez az,amit megnézettem 60ezernél és semmit sem kellett állítani. A vízhőmérséklet jelzése is érdekes: eleinte azt hittem, rossz, aztán rájöttem,hogy tényleg melegnek kell lennie,hogy mutasson is valamit. Sőt, egyszer 36 fokban kerestem a hegyoldalban egy vityilót, pingvineztem egy darabig, fogalmam nem volt a traktor ösvényeken,hogy merre, na akkor hallottam a ventilátort működni. Azóta tudom,hogy minden rendben van ezen, csak nem kell mai értelemben vett fedélzeti számítógépes precizitást, karácsonyfát, check-engine parát várni.
Nyilván,ha elfogy a benzin vagy leengedem az olaj jó részét,elvágok néhány kábelt akkor megáll de egyéb esetekben a működést elvárhatjuk tőlük minden esetben :)

Hibalista

- Karbipucolás

Ide hordtam szervizbe

...

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

én

Értékelése: 1

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? XV750 Következő motorja? africa twin
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69