A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cb 900 Hornet 2005 (919)

Cb 900 Hornet 2005 (919) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Izomdarázs

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. 1 hónapja vettem át a motort, és közel 2000 km-t mentem vele. Minthogy a használati utasítás igen szűkszavúan ír a bejáratásról, ezért ezügyben inkább a 919hornet.hu oldalon leírtak szerint jártam el azzal a különbséggel, hogy a piros tartományig nem húzattam ki, csak az 1000-es szervíz után. Eltelt lassan a bejáratás időszaka is, tehát autópályán kipróbáltam, hogy mit bír a gép. Végre 235 km/h-t ment, 220-on pedig nagyon gyorsan ott termett, mindezt úgy, hogy a gép végig nagyon stabil maradt. Elkezdtem mosolyogni, mert ez tetszett. A 220-at persze utassal is tudja bármikor.
Hihetetlen finom a motor járása, folyamatosan adja le az erejét és éppen ezért veszélyes, mert naked bike létére szinte észrevétlenül 180-on vagy. Elképesztő!! Előző gépemen, az SV-n mindig érezetem, ha már 150 felett jártam, de ezen a 200 is viszonylag stresszmentes.
Az utast szinte meg sem érzi (52 kg), menetdinamikája ettől még ugyanolyan. Hondáéknál gondoltak a hátul ülőkre is: megfelelően széles, bár kissé kemény az üléspárnázata, térdszög rendben, lábtartó gumírozva, szóval mehet a móka.
Extraként felszereltem rá egy gyári plexit, amely hasznossága mellett még jól is mutat, középállványt, bukócsövet és hátsó koffert. Ezek számomra mind fontos és hasznos kiegészítők, sajnálom, hogy szériában legalább a középállvány nem jár hozzá.
A nyomatékáról is ejtenék néhány szót. Egyik barátomnak XJR 1300-asa van, ez köztudottan egy nyomatékos erőgép. Legfelső fokozatban gyorsultunk 50-ről kb 130-140-ig többször, és bizony jobban jött ki belőle a Hornet. Ezen igen elcsodálkoztam, mert nem lettem volna meglepve, ha kikapok (hozzáteszem, hogy a srác kb. 30 kilóval nehezebb nálam).
Hatodikban egyébként rángatásmentesen lehet vele 30-cal gurulni és akár gyorsítani is. Király!! A fokozatok kiosztása az első 4 sebességben a következőképpen alakul (mindannyiszor a piros tartományig, tehát 9500-ig forgattam): 1-es 110; 2-es 140; 3-as 170; 4-es 210. A leszabályozás egyébként 10500-as fordulaton következik be. Hasznos infóként elmondanám továbbá, hogy hatodikban 5000-es fordulaton 130-at mutat a kilométeróra, 6000-nél 155-öt, 7000-nél 180-at, 9000-nél 230-at.
Fogyasztás: átlagban 6 literrel számolhatunk, de mértem már 5,2-t és 6,9-et is, utóbbinál azért megjegyzem, hogy 160 alatt nem nagyon mentem, és nagyokat gyorsítottam.
Hogy valami negatívumot is említsek, az ülés alatti pakolhatóság gyakorlatilag nulla. Belefér a tárcsazáram, aztán szevasz. Eü csomagot, izzókészletet, normál láncsprayt felejtsd el! Emellett 4500-5000-es fordulat között egész enyhe vibrálást érezni a markolaton és a vázon, de mivel minden négyhengeresnek van valahol egy rezonáns tartománya, ezt nem rónám föl neki.
Összefoglalva: én megtaláltam azt a motort, amelyik 100%-osan kielégít, mert túrázára alkalmas, a sportos, befecskendezős erőforrásnak köszönhetően pedig gond nélkül lehet vele gyorsan, dinamikusan haladni. Azok, akik a régi CBR vadságát keresik benne, meglehet csalódni fognak, de ettől függetlenül piszok gyorsan szedi a lábát, ha arra van szükség. És mindezt feleannyi kapcsolgatással.

------------

Kicsit több tapasztalat birtokában újra írok.
Igazából csak kiegészítő információkat osztanék meg veletek, ugyanis az első részben minden lényeges benne van, azt hiszem.
Most, hogy már a váltó is bejáródott, elmondhatom, hogy nagyon finoman, könnyen kapcsolható, amolyan Hondásan. A blokkon érezni, hogy megérkezett az összes paci, ugyanis jobban gyorsul, nyomatékosabbnak is tűnik, valamint a végsebessége 243 km/h-ra emelkedett (nem, nem a hátszél miatt, ugyanis többször is mértem oda-vissza különböző napokon).
Időközben kipróbáltam egy szintén 2006-os modellt, amire nem aggattak fel semmilyen extrát, és sajnos azt kell mondanom, hogy érezhetően könnyedebb volt a másik gép. Ezzel együtt mintha rosszabbul ment volna 1 paraszthajszállal. Szóval a sok vas "ártott" a kicsikémnek, de nem tudok tőlük eltekinteni.
Utazósebessége 140, ilyenkor annyira nyugodtan duruzsol, hogy képes elhitetni velem, hogy nem is megyünk gyorsan. Lazán kirázza a kisujjából. Ha sietek, akkor 170-180 a tempó. Teljesen rezgésmentes a váz és a markolat, a szél jelentősen felerősödik, de hosszú távon még így is kibírható. Ha pedig állatkodni akarok, 200+. Ritkán.
A 6 literes átlag 1-2 decivel kevesebb lett a bejáratás után, de ez nem számottevő. A minimumrekord 5 lityó brenya/100 km.
Egyik alkalommal leálltam egy 2005-ös R1-el gyorsulni. 150-ig tartottam vele a tempót, aztán fokozatosan ellépett, 200 fölött pedig már esélyem sem volt. Hát igen, szélvédelem nélkül, nagyobb súllyal, kisebb teljesítménnyel ez azt hiszem normális.
A kipufogónak kicsit komolyabb hangja lett, természetesen egy nyitott cső hangjától nagyon messze van. Apropó kippány: az utasülést enyhén melegíti (nem zavaró, de érezhető), a vezetőülést viszont egyáltalán nem.
Most úgy gondolom mindent leírtam. Aztán nehogy megjelenjen véletlenül az Izomdarázs III. :-)))

Hibalista

- Még mindig semmi :-))

Ide hordtam szervizbe

Lehr Motor Balatonföldvár

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69