A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Vfr 800 1998 (782)

Vfr 800 1998 (782) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mennydörgés

Szöveges ítélet

Kölyökkorom óta meg vagyok fertőzve a fogaskerekes V4 hangjával. Amikor először hallottam egy 750-est elsuhanni az utcán tudtam ez valami más mint a többi! Rotyogó-robajló baritonú alapjárat, mennydörgésszerű gázfröcssök, Moto GP hangélmény fordulaton, a háttérben aláfestésnek a cicergő vezérlés, ez utánozhatatlan! Épp olyan egyedi mint egy Harley gluggyogás, ezeket a világörökség részeivé kellene nyilvánítani. Mégsem vettem soha, amikor lett rá pénz-másra ment el, megint lett rá pénz-autót cseréltem, megint lett rá pénz-inkább robogót vettem, stb. De az ésszerű, takarékos, kényelmes nagyrobogózás során amikor egyik alkalommal elrobajlott mellettem egy VFR megcsapott az érzés, hogy úgy akarom leélni az életem, hogy ez kimarad? Most még van hozzá derekam és fizikumom de az eszem már benőtt itt az idő! Hosszas keresés vette kezdetét, közel egy évig kutattam a tökéletes példányt. Eleve már a 800Fi-t akartam mert a VFR-ek legtökéletesebbje még fogaskerekes vezérléssel de már injektorokkal. A következő generációs V-tech -nek még a hangja is másabb lett és az a technikai fejlesztés nekem nem tetszett főleg, hogy olcsó szíjjra cserélték a drágább de örökélet technikát. Emellett a szelepvezérlés váltása autókban poén meg turbószerű élmény a motoroknál nem feltétlenül az. Csak olyanra vadásztam ami patika állapotú az ára másodlagos volt. Sikerült is megtaláltom azt amiről senki nem hiszi el, hogy 22 éves. Még a gyári fékek vannak rajta, mindene érintetlen ez tényleg megbecsült motor. Alapos szervizzel kezdve lekerültek a burkolatok, ki lett cserélve minden szűrő-folyadék, át lett nyálazva rajta minden. A csavarokon még ott lehetett Hiroshi és Tanaka san kesztyűjéről a cérnaszál maradványa annyira érintetlennek nézett ki minden a technikán.
781ccm, 106Le már elég az odébbálláshoz, a V4 nyomatékja pedig alsó fordulatról is szépen tol. Mihez képest persze mert egy 600-as motorhoz viszonyítva rengeteg az erő alul is és felül is csak erősödik. De egy 1200+ -os boxerhez vagy egy 1300-1400ccm-es soros döghöz hasonlítva a helyén kell kezelni. Ugyan 6.-ban is megindul és használható de a hátbavágás szerű kilövéshez kell a visszaválltás és egy kis fordulat, 5500-6000-től nagyot lép egészen 12 000-ig. Forgatva tényleg olyan hangja van mint egy GP-s versenymotornak, extázis. A gyári kipufogót kicserélve leírhatatlan a hangélmény minden beindítás ünnep. 100-110-es tempó ennek szöttyögés, sportos túragép tehát szereti a sebességet. Eleve a hűtése is tempónál áll be az ideálisra, alacsony sebességet pláne várost rühelli, olyankor melegszik. Araszolva a dugóban, lámpától-lámpáig bakkecskézve gyorsan melegszik és kezdi 104 foknál kapcsolni a ventillátort. A lábra irtózatos hő érkezik ami hűvösben még kellemes is lehet de nyáron szauna. Nem rövid és városi forgalomba való na (oda egy PCX kell), ennek kint van a helye az országúton, ott már él mint hal a vízben. A súlya megtankolva menetkészen 230kg de tologatva-araszolva még többnek érződik ha már megyünk vele nincs gond. Azért le sosem tagadhatja végig érezni rajta, hogy van benne anyag rendesen. Cikázni, kanyarról-kanyarra dobálni egy kisebb motor ideálisabb de ezt is lehet fektetni csak ember kell hozzá. Fogyasztása 6-6,5l ha lehelett finoman adagol az ember és ha húzgáljuk a szarvát akkor is. Hosszú túrán 80-90-nel még nem voltam vele, akkor lehet le tudna menni 5 literes tartományba is de erre se ingerem se alkalmam nincs. Szélvédelme nem nagy szám, mondjuk úgy elmegy. 190cm/100kg vagyok a gyári szélvédő pont a sisak közepére tereli a szelet. Ha nagyon kihúzom magam megszűnik a zaj de az olyan látvány lehet mint amikor a zsiráf érdeklődik a kertszomszédnál mi lehet odaát. Sötétített bubis plexire cseréltem ami sokat dob az összképen de a célját nem érte el, ugyan olyan hangos vele a motorozás így maradt a füldugó, anélkül agybaj lenne. A lábakról ledobja a szél nagy részét az oldalidom, kisebb esőben még szárazok maradnak a lábak. Az üléskomfort megint átlagos, 150km után jól esik leszállni róla. Csoda újratömött ülések lehet segítenének valamennyit de nem tartom olyan vészesnek, hogy erre áldozzak miatta ennyi kinyújtózás kell. A lábak sportosan vannak hajtogatva de nem sportmotorosan guggolós simán csak sportos. Akinek nincsenek ízületi vagy mozgásszervi bajai el fog tudni gurulni vele hosszú távon is.
A sport-túra motorozás megtestesítője: sportosan néz ki, úgy is megy, de képes hosszú túrákra is mert megadja azt a konfortot ami ehhez kell. Pakolható is, a csukló sem megy szét rajta 10km alatt de azért kissé rá kell dőlni a kormányra. Utazótempóban már tart annyit a menetszél, hogy tehermentesítsen. Műszakilag megint csak nagykönyvbe való megölhetetlen szerkezet, finom és látványos technikai megoldásokkal mint például az egykarú lengővilla.
Szumma-szummárum kinek ajálnható? Jó bornak nem kell cégér így a VFR-t is megtalálja a célközönsége. Azok akik szeretik a műszaki kiforrottságot és finomságokat, akik városon kívül országúti szép tájakon akarnak élvezetesen és dinamikusan közlekedni. Utassal-utas nélkül mindegy mert ereje van, rugalmas így nem kell egy előzés előtt fizika- és matekegyenletekkel kalkulálni mi lesz az eredmény, még ma is komoly megjelenésű gép ami nem csak a szemnek de a fülnek is kellemes. Emellett befektetésre is alkalmas mert ezeknek az ára csak felfelé megy nem lefelé.

Hibalista

- Az indexkapcsoló vacakolt. Többször át kellett kontaktspray-vel fújni, hogy működjön normálisan. Azóta is havonta 1x igényli. Ezen kívül a gyári fékbetétek cseréje, új gumi, olaj-szűrőcserék.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 31000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? 250ccm robogó Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69