A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

NC750D Integra 2016 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nekem találták ki!

Szöveges ítélet

Amióta megvettem, azóta tervezem, hogy a Népítéletben leírom az első tapasztalataimat róla. Remélem segíthetek azoknak, akik egy ilyen motor vásárlásán gondolkodnak.
Miután néhány napja megjelent egy újabb Integra beszámoló a 2. generációs gépről, gondoltam kiegészítem azzal, hogy mi újat tud a 2016-os változat.

Olyan motort kerestem, amin kezdőként is biztonságban érzem magam, praktikus (időjárás védelem, csomagtartó, utasnak is megfelelő ülőhely), stabil és nem túl erős.

Mi újat kínál a 2016-os Integra?
Kezdjük a külsővel: akinek ez a forma bejön, annak azt hiszem még jobban megdobogtatja a szívét a legújabb modell. Jól néz ki az új "Special Edition" színösszeállítás, az új kipufogó, színes LCD műszerfal, LED-fényszóró (erről még írok) és díszcsík a felnik oldalán. Szerintem "tökösebb" lett az új Integra bár a változtatásokat nem lehet forradalminak nevezni.
A változások kicsit részletesebben:
DCT-váltó. Az "S" (sport) fokozat mostantól 3 alprogramot kínál. Ezeket az különbözteti meg egymástól, hogy mennyire húzatja ki az elektronika a motort. Már a "D" és az "S1" között is jelentős a különbség, de az "S3" aztán már tényleg dinamikus motorozást tesz lehetővé. Ilyenkor meg kell kapaszkodni rendesen a kormányba, ha húzunk egy vastag gázt. Persze nem sportmotoros teljesítményről beszélünk, de a gyorsulás tiszteletet parancsoló. Mivel nem kézzel kell kapcsolgatni a sebességet, ezért álló rajtnál sokkal erősebb motorokat is állva hagyhatunk. (Ha erre van igény.) Az "S3"-ban már szinte a piros fordulatszám-határig lehet pörgetni a gépet, ilyenkor kb. 2-3dl-rel többet fogyaszt (1 személlyel) de 4l fölé még így sem lehet vinni a fogyasztást.
A DCT-váltó nagyon okosan működik, kitalálja az ember gondolatát, lassításkor, pl. lámpához közeledve magától szépen visszaváltogat. Igazából annyira jó az egész rendszer, hogy oda sem kell figyelni rá, csak húzni a gázt vagy a féket.
Talán az egyedüli dolog, ami a DCT-vel kapcsolatban megszokást igényel, az az alacsony sebességnél történő gázadagolás. Mivel nincs kupplung, amit csúsztatni lehetne, ezért pl. egy U-megforduláskor ajánlott nem "S"-ben végrehajtani a manővert, hanem "D"-re kapcsolni, mert így finomabban adagolható a gáz, nem szalad ki alólunk a motor.

Ha már a gyorsulásról esett szó, akkor megemlítem, hogy a Nissin fékek is új dugattyúkat kaptak, nagyon jól meg lehet állni velük, a kombinált ABS azonban sima ABS-re változott, tehát az első fékkar csak elöl, a hátsó meg csak hátul fog.

Az első villákat Showa-ra cserélték. A korábbi modellt nem vezettem, így összehasonlítási alapom nincs, de ez a motor fantasztikusan stabil. Vespás élményeim után ég és föld. Sosem válik instabillá, az úthoz van ragasztva, bár azért a durva keresztbordákra hajtva feldob az ülésről. Ezen talán segíthet a hátsó rugóstag előfeszítésének az állítása, ami sajnos csak körmöskulccsal lehetséges. Még nem játszottam vele.

A színesre cserélt LCD-s műszerfal szépen néz ki. Elegánsnak azért nem nevezném, de elég erős a megvilágítása, napsütésben is szépen leolvashatók az adatok. A gyári markolatfűtés (opcionális) aktuális fokozata is megjelenik a műszerfalon. Okos.

A végére egy negatívumot hagynék, ez pedig az új LED-fényszóró, ami nekem csalódás. A hagyományos halogén fényszórókkal szemben, amelyek egyenletes szórt fényt terítenek az útra, a Honda-féle LED mint egy lézersugár, élesen, csíkban, sávosan világítja meg az utat. Ahova világít ott szép világos, erős fényt ad, ennek a fénynek azonban hirtelen vége szakad, szinte minden átmenet nélkül. Pl. egy autópálya fel- vagy lehajtóra történő kanyarodáskor, vagy hegyi szerpentinen, amikor nem előre világítunk, oldalt minden sötétbe borul, mert nincs oldalra is elérő szórt fény. Ez pedig egyáltalán nem biztonságos, az ember úgy érzi, hogy vakrepülés így a motorozás. Mivel más Honda modell LED-fényszórójával kapcsolatban is olvastam már ezt a kritikát tapasztalt motoros újságírótól, ezért úgy tűnik, hogy ez nem csak engem zavar.

Mindent összegezve a 2016-os Integra egy még jobban összerakott, még komplettebb motor. Időjárásvédelme mint egy robogóé, de a menettulajdonságai mint egy "valódi" motorkerékpáré. Az ára borsos, ezért a pénzért már sokkal erősebb gépet is lehet venni, de a DCT-váltó fantasztikus és nagyon kényelmes. Ha nem a kuplungolásban találod meg a motorozás örömét és nem irtózol trepnin tartani a lábad, akkor próbálj ki egy Integrát!

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream, 1013 Budapest, Attila út 14-16

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? DCT-s, az biztos!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69