A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XL650V Transalp 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Öreg Doxa

Szöveges ítélet

A lenti írás arról szól, hogy milyen együtt élni egy nem tekert órás, 10 éves , régi konstrukciós V2-vel.

2014 nyarán kitaláltam,hogy motor kell! Pár robogó után sírva menekültem, nem a technikától,hanem a vezetési élménytől. Motoron szocializálódtam, robogózni sosem tanultam meg, nem is fogok. Akkor jött a sírám,hogy régi vágyam, egy túraenduró talán jobban szolgálna, mint egy olajzabáló Burgonya szuzuki.
Volt egy rakat olaszimportos, 10 éves 650es Transalp, 25 és 30ezer kilométeres futással. Érted?! egy olyan országból,ahol fél év a motoros szezon. Hülyének ne nézzenek.
Az autóvásárlásaimmal nagyon megtanultam, hogy állapotot és lehetőleg belátható múltat vásárolunk. Balázs már jó ideje árulta, kipróbáltam, papírhegyeket mutatott fel, harmadik tulaja lettem. 58ezerrel vásároltam,gyári szerszámkészlet :),matricák helyükön,a futás tetemes része Balázsnál ment bele, dokumentálva, törés nem volt.
A gumik és az első fékbetétek voltak lekopva.
Azóta ezeket cseréltem, volt szelephézag csekkolás (nem kellett 61ezernél utánállítani), illetve egy kényszerű karbipucolás: vagy a lovacskás kútnál szívtam bele a tartály alját, vagy csak simán 10 év után begyűlt a dzsuva.
3500-at gurultam vele eddig, sajnos jóval kevesebbet mint terveztem. Ennyi idő alatt az általam elvégzett olajcsere után tudtam ellenőrízni a fogyását-szintjét: jelentem semmi! Bár olvastam róla elég sokat, vannak betegek,akik 250ezret nyomnak bele és 140 ezerig állítólag nem szabad ennie.10W-40 Castrol van benne.
Ennyi futás után nagyon bemelegedve hallani némi csörgést a kuplung felől: a csapágy ki van benne, nem nagy tétel, majd télen cseréltetem. Amúgy újszerű, finom járása van. Persze V2-höz mérve :) Lehet vele úgy is gyorsítani,hogy nem rezonálnak a tükrök, csak felesleges.
4.9et eszik túrázgatva,ami nálam max 100-110. Városban 5.8 fölé még nem ment. Amúgy a 187es magasságom kicsit túl van a gyári plexin, így tényleg 120 a teteje hosszú távon. A motor a világból kimegy ezzel a tempóval, kb 5500- 6ezer körül forog ilyenkor de én puhány vagyok, nem kell több :) Amúgy 140-nél van már rezgése a lábtartón de ez lehetett a rossz aszfalttól is.
46literes Kappa topcase-el kissé imbolyog nagy tempónál. A hát egyenes, a térdeim kissé jobban vannak hajtva mint derékszög de ennek ellenére is jól esik 100kilométerenként megállni: a nyereg azért inkább endurós, nyilván nem a túra bokszerek osztályába lett tervezve. Az utas nyeregrésze széles, kellő hosszúságú.
Utas: a gép gyorsulása nem éppen egetverő 53 lóerővel (jegyezzük: nem is hal meg 100ezer kilométernél) de utassal a fékek érik el a teljesítményük végét.A hátsó tárcsafék ilyenkor inkább stabilizálásra való mint lassításra.
Egyedül gurulva, 2500-tól nem rángat a lánc, kb. 3500-tól kezd rendesebben húzni. Forgatni felesleges,mert amit ígér lent, azt nem folytatja fent. 5500-nál leadja a lovakat. Kb itt forgatva utazóként nem érzem,hogy ki van használva a vas, inkább érzem,hogy már utálom az oldalszeleket :)
Egyszerű vas, csak az idomok/tank lebontása után férsz hozzá a légszűrőhöz, gyertyákhoz. Az olajszűrőhöz valami hülye fokban kell törni a csuklómat, de némi rutinnal oké. Amúgy 6ezrenként érdemes cserélni transalp.hu csevegései alapján.Na ja és nem 2.3 liter megy bele, fenét, inkább 2.8. Nem tudom, mit szedtek a japánok a gépkönyv írása alatt...
3 szelep / henger, 4 gyertya összesen, érdemes megfontolni az iridiumos gyertyát bár a légszűrő miatt, úgy is szét kell kapni maximum két évente (ha nem porban használod).
Földút: gondoltam, majd emberkedem vele földutakon. Hát inkább maradtam az aszfaltnál, bár a 21-es első kerék elég stabillá teszi a gödrökben is. Erről jut eszembe a kormánycsapágy. NEM KELL FÉLNETEK, ÍGY IS, ÚGY IS CSERÉLNI KELL, előbb-utóbb. Az enyémnél 49ezernél volt cserélve de most 62ezernél már kotyog kicsit középállványon. Mirek szerint majd foglalkozunk vele pár év múlva, mert ez ilyen, no para.
Ja, Mirek: jó meg oké de van náluk sorbanállás, ezért kapott csak ennyit.

Magamat, mint szerelőt lehúztam, mert egyrészt nem vagyok az, másrészt lassú is vagyok de precíz :) Meg túl sok sört fogyasztok közben meg káromkodok. Kéne a francnak ilyen szerelő :)

Hogy megérte? Használtan drága, nem véletlenül... mi is éri meg? Évi 10ezer km futással még nagyon sokáig nem kell cserére gondolni. Az enyém az értékelés írásakor kb 850-900-ért fut állapot alapján (tekerjem nektek 25 ezerre?:) ) de pl. az Africa Twin ilyen állapotban nincs 1.200.000 Ft alatt és az még öregebb is, bár annál sem számít. 500ért még rejtett akna állapotú Burgmanok vannak, a Bandit meg nem ez a kategória. Ami versenytárs az a DL650, de az meg drágább még....
Majd még írok, ha történik valami a tankolásokon kívül. JA: 250km-ként mindenképp tankolj, a benzinmutató megszívat :) 160km-nél indul el lefelé... pedig.


Hibalista

- - Karburátor tisztítás: vagy a tank trutyija, vagy egy lovas benzinkút legalját kaptam telibe.
-
- - Hátsó (utángyártott) index tartócsavarja lerázódik
-
- - Akksi (2008-as) elpatkolt, jól bírta a gyári dátumkód alapján
-
-

Ide hordtam szervizbe

Mirek

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

én

Értékelése: 2

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 58034
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? XV 750 Virago Következő motorja? valami magas építmény: NC750? varadero?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69