A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

Cr 125 R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pénztemető, de imádom :)

Szöveges ítélet

Ez egy cross motor, emiatt nincs rajta km számláló. Ezért a vásárláskori üzemóra állását adtam meg.

Eredetileg 250 4T-t szerettem volna, de a hosszas információ gyűjtés utáni konklúzióm a következő: 2T-ket olcsóbb fenntartani! Korábban sikerült kipróbálnom egy 125 Kx-et, és arra jutottam, hogy egy 250-es két ütemű cross még sok lenne.
Végül két típusra szűkítettem le a keresésemet:
1. Kawasaki Kx 125
2. Honda Cr 125
1994-2000 közötti évjáratokat kerestem. A keret 3-400.000 Ft volt. Ami nem sok, de ezért már ki lehet fogni jó gépeket. Nehezítő körülmény a 10-ből 9-nél "most lett felújítva" szöveg, amit egy vödörnyi használt alkatrésszel próbálnak bizonyítani.
Ez nem is lenne probléma, ha csak az éppen aktuális javításkor kiszerelt alkatrészek lennének ott, de az összeset félrerakják. Még talán a szomszédtól is kérnek pár kilót kölcsönbe.
A választásom végül egy 1998-as Honda Cr 125 R-re esett, 2017.júliusában. Ez már az alu vázas verzió volt: 41 LE/11500 rpm, 27 Nm/11000 rpm, 5 sebességes, száraz tömege 87,5 Kg, tank kapacitása 7,7 liter. Ez az üzemanyag mennyiség körülbelül 3 üzemórára elegendő endurozásnál, cross pályán maximum 1-1.5.
A kormány nekem alacsonyan van, ehhez egy 30 mm-es magasító adaptert kellene még beszereznem. Az ülés sokkal keményebb a hasonló kategóriájú társaihoz képest (Rm, Kx). Emiatt kb 1 cm-el vastagabb szivacsot rakattam rá mikor újra húzattam az ülést. így 1-1.5 óra helyett kb 2.5-3 óra után kezdek rajta elgémberedni.
Alacsony fordulaton is lehet vele közlekedni, nem fulladozik ekkor sem. A power szelep 8000 rpm körül nyit, ilyenkor viszont nagyon megindul.
Hidegen melegen könnyen indul, akár kézzel is be lehet "rúgni". Több külföldi fórum is azt olvastam, hogy az alu váz merev és a korábbi acél váz szerkezet jobb volt. Én ezt egyáltalán nem érzem merevnek, jól lehet vele motorozni.

Hibalista

- Ez is egy "felújított" motor volt 14,8 órával. Külön kiemelték a felújított váltót és az újra perselyezett hengert. 370.000 Ft-ért hirdették, próbakör után 350-be el is hoztam. Itthon hosszabb motorozás után feltűnt, hogy nem lehet üzem melegen járó motorral üresbe rakni. Úgy voltam vele ez legyen a legkevesebb. Így vettem hozzá kuplung lamella, kuplung nyomólap, és rugó készletet, Majd a kuplung kosarat CNC-sel feljavíttattam. Elsőre jónak is tűnt, de volt valami alapzaja motornak a szokásos ütemtelen járásán kívül. Ezért 16,4 óránál szétszedtem teljesen a blokkot. Egy egymással szembe lévő fogaskerék pár (2. fokozat) darálta egymást a hajtóműben. Valószínűleg a nagy felújítás során csak kitakarították a fémforgácsot és összerakták. A váltó csapágyai közül némelyiknek már nagy volt a holtjátéka, emiatt ezeket is cseréltem. Szerencsére sikerült bontott fogaskerekeket találnom. Sajnos a gyári már nem volt rendelhető. A hajtókart tényleg kicserélték és a hengert is perselyezték, de főtengely csapágyra és új dugattyúra már nem futotta nekik. Így vettem még dugattyút, hajtókar, főtengely, power, és vízpumpa csapágyakat kiegészítve szimeringekkel, és egy komplett tömítés készlettel. Kellett hozzá még néhány apróság: gyertya, kuplung bovden, gázkar, utóbbi nem ehhez a motorhoz való volt, és túl hosszú úton járt.
- 26,1 üzemóránál első villákban karmantyúk és olaj, gázbovden, gyertya pipa csere.
- 28,7-nél egy esés miatt elakadt a váltókar, emiatt cserélni kellett a váltókart és a sebesség választó tengelyt.
- 35,8 óránál kézvédő csere.
- Hajtómű olaj és gyújtógyertya 8 üzemóránként cserélve, lánc és légszűrő minden motorozás után tisztítva és olajozva.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítom

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1998
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 14
Megbízhatóság (8) Vezetett km 36
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Senda 80 Következő motorja? CRF 450
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69