A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

XBR 500 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

szép

Szöveges ítélet

XBR 500


Elsőkörben beidézem az egyetlen és talán leghitelesebb szinte minden infot felvonultató német oldalt, a google fordításában.
Nekem sokat elárult.



Typbezeichungen_
PC15 XBR 500 FH / J SH-
PAD: modell

Mikrofilm Bed.Anleitung Werkstattb.sorszám. megjegyzés
XBR 500 G 37 g 13MK4FZC MK4610 67-5100001-PC15 MK400Z
XBR dettó dettó dettó 500 g 2G-6100001-PC15 Műszaki adatok: Honda XBR 500Motor: léghűtéses, egyhengeres négyütemű motor, egy felső lánchajtású vezérműtengely, négy működtetett döntésével és rocker fegyverek, sugárirányban elrendezett szelepek, az egyensúlyt tengely, száraz kenés, 1 Keihin CV karburátor, 0 39 mm, CDI Zünanlage, Lökettérfogat 498 cc névleges teljesítménye 32 kW (44 LE)7000 rpm, sebességváltó ötfokozatú egység, O-gyűrűs lánc, elektromos és kick starter. alváz egycsöves készült acélcső, villa, jászol, átmérője 35 mm , lengőkar acél hátsó, 2 rugó láb, előfeszítés állítható Első rugóút / hátul 140/100 mm-es féktárcsa iker-dugattyús féknyereg elöl, 280 mm-es hátsó dobfék , 140 mm-es kerekek ComStar vagy vezeték-küllős kerekek, alumínium felnik, gumik 100/90 S 18 elöl és 110/90 S18 hátul;jelenleg Metzeler lézer elől, ME77 hátul Méretek és súlyokÜlésmagasság 785 mm Üzemanyagtartály térfogata / tartalék 20 / 4 literSaját tömeg 182 kg max. Tömeg 363 kg Service időközönként minden 6000 km sebesség Solo / az utas 174 / 152 km / h az összes gyártási év(nem feltétlenül az év első bejegyzés), az első számjegy a 11-jegyű jármű azonosító száma (Pl.: PC156000321) és a PS verzió az XBR500 ben Szállítás: Bauj (modell) Motor frame ID azonosító (kezdeti teljesítmény)kerekes változat Beszállítók színes változatot 1985 (F) modell PC1550 PC15E-50 (44HP motor) Comstar D, DE, G, SD, SWPB-150, NH -1, R-124-1985 (F-modell) PC1560 PC15E-60 (27HP motor) Comstar2 GPB-150, NH-1, R-124- 1986 (G modell) PC1551 PC15E-51 (44HP motor) E Comstar , ED, G, UPB-155, NH-1, R-124 R-104 1986 (G) modell PC1561 PC15E-61 (27HP motor) Comstar2 GPB-155, NH-1, R 124, R- 104 1987 (H-modell) PC1552 PC15E-52 (44HP motor) Comstar E, GPB-155, NH-1, R-124, R-104 1987 (H-modell) PC1562 PC15E-62 (27HP motor) Comstar2 GPB-155, NH-1, R-124 R-104 1987 (H) modell PC1570 PC15E-52 (44HP motor) E kerekek, GPB-155, NH-1, R-124 R-104 1987 ( H-modell) PC1580 PC15E-62 (27HP motor) Speichenräder2 GPB-155, NH-1, R-124 R-104 1988 (J-modell) PC1571 PC15E-53 (44HP motor) kerekek E, G, NNH -1 NH-132, R-104 1988 (J-modell) PC1581 PC15E-63 (27HP motor) Speichenräder2 GNH-1, NH-132, R-104 Színkód: PB-150 MU = Rajna kék metál (világoskék), NH -1 = fekete Honda , R-124 CU = Candyalamoanarot (világos piros), PA = PB-155Perlmarinblau (sötétkék), R-104 CU = Candymusenrot (bordó), NH-132 M = Max ezüstmetál Előhívó: G = Németország 44HP, 2G = Németország visszafogott kiadás, E = angol, ED = Europe Direct, SD = Svédország, Svájc SW =, U = Ausztrália (osztott szét brosúra szerint kickstart nélkül) N = Norvégia


És most a motor.
Az előzmények.
Régóta szerettem volna miotort. Nagyon szerettem az előzuő ETZ met is, akárki fanyalgott, vagy fanyalog, szerintem ma is elég volna a közutakra a teljesítménye, két személlyel is.
Símán tudtam vele csomagok + 2 személy előzni, 100 ról! 120 ig!
Na ez a mult. A garázyban pihen. Viszont tanultam vele sokat., ha nem volna ilyen nem normális a magyar virtussal átitatott közlekedési morálunk, akkor nem váltok.

A következő motoromat ami az XBR 500 lett utóbb, nem tudtam előre körbeírni. Kresgettem, hónapokig, amikor eldöntöttem végre, hogy óriásrobogó lesz, akkor mindig találtam egy jónak tűnő vételt naked- ban, aztán oda vissza. Kb. 4 -5 hónap keresgélés után végéképp nem tudtam mit szeretnék. Csak hogy szeretnék valamit.
A lebeszélő emberekkel megszüntettem a kapcsolatokat, a ne vegyél ezt, meg ne vagyél azt, motormárka és teljesítméní szerint leírva kizárt volna bármilyen motorotzásból is. amúgy mindenki útáltaa Daciákat, nekem volt egy jó, sose tudtam miről beszélnek amikor rossz autónak mondták. Igazhogy kapott szervízet is. nem sufnimestertől! Szóval visszakanyarodva,
Elvárások: tudjon 2személyt minden évben egyszer.
Tudjak menni az ismerősökkel túrázni, az ETZ t sajnáltam volna széthajtani. Az nem arra készült.
Ne legyen nagy köbcenti, 2 gyerekem van, fel szeretném nevelni őket.
Tetsszen a család másik döntéshozójának is, ill. főleg neki tetsszen.
Megbízható legyen.
Legyen egyedi, habár a rizsrakéta elcsépelt, de a lényeg benne van. Semmi pénzért olyat!
Olcsó legyen.
Új legyen.
Na ilyenkor kell bemenni egy szalonba, és venni egy újat. Ennyi pénzem nem volt, tehát az olcsó legyen forintosítva max 500 000 Ft volt. Ennyi pénzért vagy 1 éves totálkárosvolt, vagy régebbi szintén leharcolt. Nálam meg a dilemma. Normális vagyok-e? Gazdasági válságban motort veszek. Aztán mikor az észbeli képességeim meglétéről meggyőztem magam, akkor álltam neki. Tehát keresgettem. Két motor volt, amit kinéztem az első napon, első órában.
A mostani XBR 500 1988 as, az egyik, a másik egy Ural retro solo volt, 2010 es.
Mindkettő egyedi, és új, legalábbis képről.
Még aznap, felhívtam mindkettőt, az ural egy nyereménymotor volt, és 750 000 Ft. Alkudtam, engedett, de soknak tartottam habár tudtam, hogy imádtam volna. Imádom az uralokat. Főleg ezt, ez új motor volt! A Honda előélete nem igazán volt tisztázott, egy autószalonban pihent 2 éve, az autók között. Képről nem volt ez 1988 as, ez is új volt. Egy 23 éves dekoráció.
Na itt teltek a hónapok. Az óriásrobogó vonal halkan begyűrűzött, és elcsábított. Húzott maga után, a sok előnyével. Plexi, szélvédelem, fotel kényelem, hátul is!, gondozásmentesség, esőállóság, stb. elcsábultam, na. Ez az igazság. Már a gyereknek is olyan kérdést tettem fel, hogy Honda vagy Aprilia? Aprilia vagy Ural? Honda vagy Ural kérdés nem volt, ez jelzi a csábultság fokát.
Szóval szinte megalkudtunk egy vidéki kereskedésben egy behozott atlantic 500 ra, aztán mikor fizetni kellet volna, akkor elkezdtek gusztustalankodni. Az új ajándék gumi helyet 50 % ost akartak felrakni, ez a legenyhébb… na ne….az életemet bízom rá a gumira, ne szórakozzunk velem, ha kirakok 500 000 Ft ot az asztalra! Besokalltam,. És kész. Ez nem kell. Más se. Mármint nagyrobogó.
Vissza az első kettőhöz. Az ural eddigre eltűnt. Igaz hogy a hó is, közben eltelt vagy 3 hónap. A Honda meg volt. Azonnal engedtek az árából is. Ez az. Ez kell nekem.
Megbeszéltük az időpontot, nagyon messze volt, alsóbbrendű utakon is 300 km körül. Sebaj. Égett a tűz bennem. Mondanom se kell, nem akartam mellényúlni, tehát megint net, és habár másnapra meg volt beszélve a találka, nézelődtem…
Találtam is egy VT 500 as Hondát, évjárat is azonos volt, és egymástól nem voltak messze. 30 km re. Árban ezer Ft volt a különbség! Útközben Volt. Odamentünk először. Kipróbáltam,… herélt kipufogó, bizonytalan váltó ütött kopott külső. Viszont a Honda híres 79 fokos V motorja dohogott a szívként… a japán herli.
Mivel árban is egyformák voltak, így mérlegeltem… és nem vettem meg. Minimum 300 000 Ft ot kellet volna alsóhagon rádobni, és akkor még nem vagyok motorszerelő…ki tudja nem a másik 3 ment volna a tank alá….
Tehát elköszöntünk, útközben azért megkínáltam egy nevetséges összeggel, reméltem nem jön rá válasz. Nem is jött. Tehát másik motor. B*szki, ez új. Majd lehidaltam. Igaz hogy 23 éves, de ez új. Kipróbáltam, leállt. Ide még visszakanyarodok. Szóval az eladó tekergeti as benzincsapot, tartalékra kell állatni… ok. Tényleg. /azt nem vette alapul, hogy nem ült rajta vagy 6 hónapja, még szép hogy életre kell kelnie./. Szóval kipróbáltam. Első benyomás Bikaerős. Második. Egy komplett istálló ereje van benne.- húz, tol, mikor mire van szükség. Nem sebesség bajnok, de azért a 92 mm es váza méretű dugó dolgozik rendesen….
Alkudni próbáltam de erőtlen volt, tudtam én is hogy nem kell az alku, nem volt pofám hozzá…. Nem is engedtek. Szóval megvettem.

Fél kettőkor indultam új motorom nyergében a 300 km es hazaútra. Egész addig szélcsend volt, akkor aztán szélvihar. És a gép bírta. Bírta? Ez mint egy gőzmozdony meg sem érezte a szelet. 90-110 között lájtossan ingázva hazahozott. Amit megtanultam. 70-80 km ként pihenő. Az egy hengerrel nincs bajom, az ülés kicsit kemény. Fárasztó. Ezen már most gondolkodok, hogy vastagabbra, és puhábbra formáltatom. A fogyasztást leírom, számolja ki mindenki maga. 250 km re tankoltam 11, 06 liter benzint. Ez szerintem ideális, tekintve, hogy a szél kemény volt, szinte egyenes úton is rá kellet dőlni a gépre,35 fokban oldalról…
A stabilitása ennél fogva lenyűgözött. Szerintem nem sok motor tudná ezt.
A gumik főleg az első kísértett egész úton, de nem lett baj. Kínai szemét… cserés.
Ja, tankolás. Az eladó annyira nem használta gépet, hogy tele tankkal adta, fogalma se volt arról hogy nyilván rozsdaellenségként teletankolhatta ősszel… tehát köze nem volt a kipróbáláskori leállásnak a benzin, max hogy bele volt üvegesedve a karburátorba…. Tehát az alkum itt meg is volt, tudtán kívül mivel volt benne 10 000 Ft értékű benzin. Konkrétan tele volt.
Szóval ennyi nagy vonalakban. Egyenlőre imádom a gépet. Tegnap brigíciolos fogkefével még újabbá tettem, aztán abbahagytam. A tisztát nehéz még tisztábbá, az újat nehéz még újabbá tenni. A kezelőszervek, a motor hangja, egyszóval nem csalódtam. Ezen minden új! Ha valakinek van kérdése, akkor hívjon. Nulla hat húsz, hatszunnégy, hatvankilenc, harminchat.

Üdv.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1988
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? ETZ 250 Következő motorja? ---
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69