A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CG125 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tanulómotor

Szöveges ítélet

Ilyen motorral közlekedtem három évig, évente 8-10 hónapot. Használtam esőben, fagyban, kánikulában, városban, városon kívül, rövidtávon és szlovák túrán. 2 év és 10 hónap után adtam el, majdnem pontosan 23.000 km-el.
A közös történetünk 2006. nyarán kezdődött. Volt egy ötven köbcentis robogóm (Piaggio NRG DD), de a teljesítményét városon belül sem éreztem elegendőnek, a kényelme pedig kritikán aluli volt. De legalább jól nézett ki és könnyű volt tisztán tartani. Én viszont agglomerációból jártam be a belvárosba, erősebb kellett.

Kifutó modell volt, ezért akciósan vettem egy nulla km-es példányt.
Külseje soha nem tetszett igazán, de kategória társánál, a Yamaha YBR125-nél jobban nézett ki. A krómozott kerék és kipufogó sokat dobott rajta. Ezeket rendszeresen WD-40-el takarítottam, három év után is csillogtak, pedig esőt kapott rendesen a motor. Tudtam, hogy gond nem lehet a géppel, mert egyszerű, mint a bot. Léghűtéses, egyhengeres, harminc éve gyártják. Teljesítménye 11 ló, fogyasztása 1,8 (városon kívül) és 2,3 (városon belül) között alakult. Tankja 13,5 literes, ritka vendég voltam a benzinkutakon. 500 km simán megtettem vele tankolás nélkül, ez egy túramotornak is dicsőségére válna. Minden körülmények között könnyedén beindult, elég volt megpöckölni az indító gombot.


Üzemben tartani nem nagy feladat, négyezer kilométerenként bele kell tenni egy kis olajat, nyolcnál gyertyát cserélni, 12000-nél meg légszűrőt. Nálam 17.000-et bírt a gyári lánc szett (nem gondoztam rendesen). Nem „O”-gyűrűsre cseréltem ki, hanem erősített „O”-gyűrű nélkülire. Ezzel hatezret mentem, nem kezdett el nyúlni a lánc. A gyári gumi örökéletű (láttam már negyvenezres futásteljesítményűt is), de nagy tapadást azért ne várjunk tőle. Én háromezer km után lecseréltem Michelin Pilot Sporty-ra. Utóbbi jól működött rossz időjárási körülmények között is, és majdnem húszezret kibírt.

Szerintem ez egy egyszemélyes városi motor, mellyel felmehetünk főutakra. Ennek ellenére én is mentem vele utassal az M0-án, voltam vele felvidéken túrázni… De az utazások végét már nem élveztem. Ha ezt elfogadjuk, akkor szeretni fogjuk a gépet. Utassal rémálom vele menni. Nem az a baj, hogy kb. 30%-al csökken az ereje, de a féktáv is legalább ennyivel megnő. Ha nem többel…
Egy óránál tovább nem lehet közlekedni vele nagy sebességgel (75+), mert elhangyásodik az ember keze, fájni kezd az ülepe. Hiába az egyszerű blokk, az egész napos nagy terhelést ő sem bírja. Nyáron hajlamos volt túlmelegedni a nagy túrák végére (~200 km).
Egyedül 60-100, utassal 40 km tehető meg vele kényelmesen egy huzamban, utána minden méter szenvedéssé válik.


Időjárást jól viseli, bár hidegben és esőben kevés lesz a gyári gumi és fékbetét. Nem napelemes motorosoknak ezeket érdemes lecserélnie. A szelet nem szereti, elmegy az ereje és viharos oldalszélben nehéz az úton tartani.
Én lecseréltem a fékcsövet fémhálósra, erősebb nem lett a fék, de legalább nem volt olyan nyúlós, mint előtte.
A kuplung könnyen kezelhető, a váltó jól használható, a fékek gyengék voltak. A reggeli első váltást nagy kattanással fogadta, ez természetes ennél a motornál.
A szívatója borzasztó rossz helyen van, nem vezették fel a kormányra. Ez volt az egyetlen dolog, amit nem tudtam megbocsájtani a tervezőknek.

A motort városi lótifutinak és kezdőknek ajánlom.

Hibalista

- Rendszámtábla izzó és a tompított :)

Ide hordtam szervizbe

Honda Takober

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Honda Dream

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? VTR250
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69