A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

SH 125i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes Dugóhúzó

Szöveges ítélet

Budapesten hétköznap reggelenként a Szilágyi Erzsébet fasoron nem könnyű az autósok élete. Különösen azoké nem, akik amúgy fertőzöttek a kétkerekűek szeretetével. Viszonylag sokáig bámultam irigykedve a buszsávban tovatűnő robogósokat, aztán végre a tettek mezejére léptem. Először a garázs egyes számú motorjával próbálkoztam, de a 650-es Kawasakival nem élvezetem a nagyvárosi közlekedést. Nagy, nehéz és széles volt a fővárosi forgatagban, ráadásul a nyári melegben igencsak főzte a tojásokat - már ha értitek mire gondolok...Oké, akkor jöjjön egy robogó. A használtakat gyorsan kilőttem, rendszeresen szervizelt, megkímélt, papírokkal rendelkező jószágot akartam - ilyet nem igazán találtam a kínálatban, vagy csak újhoz közeli áron.

Új robogót venni borzalmas pénzügyi befektetés. Alacsony üzemeltetési költség ide, kis fogyasztás és olcsó biztosítás oda, gyakorlatilag soha nem térül meg. Ellenben állandóan mozgásban tart, időt ad ajándékba, és néha még a motorozás-érzést is nyújtani tudja. A magamfajta türelmetlen motorimádóknak pont ideális. "Ennyi ember nem tévedhet" alapon a Hondára esett a választás. Először a PCX tetszett, aztán néhány üléspróbát követően az SH 125-re esett a választás. Túlzás nélkül állítom, hogy életem egyik legjobb döntése volt. Pezsgőbarna színe elegáns kinézetet kölcsönöz a kis gépnek, az akcióban kapott hátsó doboz pedig kellően praktikussá teszi. Indítása hülyebiztos: a halk szavú nyolcadliteres a hátsó fék erőteljes markolása mellett kelthető életre. Az üléspozíció bevásárlós-nagymamás, közel a kormányhoz, a bukóm nyitott plexijével már többször lefejeltem a műszerfalat. Az ülés kényelmes, bár nem megyek vele olyan hosszú távokat, hogy a hátsómmal tartósan faggathattam volna a nyerget. Egy személlyel (70 kg) meglepően dinamikusan lép, de utassal is mindig tartani tudtam a forgalom ritmusát. 80 km/h után gyorsul még ugyan, de hosszú kifutás (és/vagy lejtő, és/vagy hátszél) kell a végsebesség eléréséhez. Az első szimpla tárcsaféket gyengének érzem nagyobb, komolyabb motorokhoz képest, a hátsó tárcsával együtt használva már - a motor teljesítményéhez - elegendő a fékhatás. A kis Honda karcsú, könnyű (130 kg) és filigrán, némi gyakorlás után gyakorlatilag bármilyen kis résen elmanőverezhető. 180-190 kilométerenként szoktam tankolni (ekkor a benzinszintjelző már a piros sáv felé hajlik), a Honda 100 kilométerenként 3 liter 95-ös ólommentest kíván. A pakolhatóság a gyári dobozzal nem rossz: az ülés alatt elfér az esőruhám és a lezáráshoz szükséges lánc, a doboz elnyeli a zárt bukót, a kesztyűt és pár apróságot. Gyakran a robogóval megyek sportolni is, ilyenkor a sporttáska az ülés előtti lábtartó részen utazik. Az egyetlen hátránya - ami tulajdonképpen nem is a motoré - hogy a rémes minőségű budapesti utakkal nehezen birkózik meg a futóműve. Viszonylag nagy méretű kerekei ellenére nyeklik-nyaklik az úthibákon, gyakran nézek a tükörbe, hogy egy-egy "ugrató" után nem bucskázik-e alá a hátsó doboz. A pattogáshoz bizonyára az is hozzájárul, hogy a gyári Dunlop gumik szörnyen kemények (de bizonyára tartósak). Nyáron, meleg időben elég jól tapadnak, de elég néhány csepp eső, és kezdődik a korcsolyázás.

Mindent összevetve: nem nagyon tudok jobb fővárosi közlekedési eszközt elképzelni, mint az SH 125, egy tökéletes dugóhúzó! Használhatóságának csak a vezető és az utas "kényessége" szab határt, nálam tavasztól őszig folyamatosan mozgásban van. Erősen ajánlott kategória!

Készült: 2013. október 20-án. A képekért köszönet a Honda Dream-nek.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Honda Karasna. Kötelező szerviz 1000 km-nél. Reggel leadtam a gépet, délután elhoztam.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1028 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

nx650dominator - 1992
2015.12.19 10000   -

A kis morgós :)

FES125 S-Wing (124 cm3) - 2012
2014.01.16 5000   5,0

Az aszfaltszagató

Dio 1990 (50) - 1990
2007.12.31 25000   -

Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem? Motorok » Honda » Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680

Nt 700 V Abs Deauville 2006 (680) - 2006
2014.04.16 1100   -

"2000 Kilométer gondtalan motorozás"

NSR 125 R - 1991
2013.10.15 10000   -

"Feleség" tipus...

cbf 125 - 2009
2014.02.18 30000   -

*eci jó

Scv 100 Lead (102 cm3) - 2006
2016.08.14 12000   -

10 fokozat csak elég lesz...

CB 900 Custom - 1982
2012.03.22 6000   5,0

2 az 1-ben

Vfr 800 2006 (782) - 2007
2012.11.29 68000   5,0

2006 Kolbászzsírmetál

CB 600 F (599 cm3) - 2006
2011.08.16 12000   -

2006-os kolbászzsírmetál kishornet

CB 600 F Hornet - 2006
2011.05.03 7000   -

285 kg, 129 lóerő és mégis egy igazi kezesbárány

VFR 1200 X Crosstourer - 2012
2012.11.28 19500   -

A Zabagép

xl600v Transalp - 1990
2014.03.29 25000   -

A "Lakinger Béla" zsebcirkáló

NC700D Integra (670 cm3) - 2013
2013.10.22 15000   5,0

A 125 hercege

NSR 125R - 2003
2015.04.26 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 69