A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki

Er-5 2001 (498) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Bevezető...

Szöveges ítélet

Igazából nincs összehasonlítási alapom, hiszen egy Kawasaki GPZ 500-ason tanultam, az ugye egy 60 lovas sporttúrázó, az Er-5 meg ugyanazzal a blokkal szerelt, ám csupán 50 LE-es klasszikus vonalú naked motor.
Számomra a motorozás nem a nagy sebbességű nyelezésről szól, soha nem vágytam rá. Sokkal inkáb szeretek elindulni az ég alja irányába, normális túratempóban, úgy hogy nem tudom merre visz majd az utam. Nos erre az ER-5 kivállóan megfelel.
180 cm magas vagyok, és 85 kiló, a lábam kényelmesen éri el a talajt. A menetszél 130-140-ig elviselhető, plexi nélkül. Nem tudom az mennyit javítana a dolgon. De engem nem zavar a szél, inkább azok a kurva bogarak...
A Kawát a tempósabb haladáshoz azért pörgetni kell, viszont szívesen pörög az kis 500-as twin! Ha a jtd-k, vagy pdtdi-k, és társaik keménykedni akarnak, akkor azért azok 150- fölött már elmennek.
A gyári Dunlop GT 501 Arromax gumikkal csak vízes úton volt gond, érezhetően veszítettek a tapadásukból, viszont több mint 18.000km-t futottak. Most Pirelli Sport Demon van fent. Ég és föld a két gumi! Ezzel sokkal megnyugtatóbb érzést kelt nedves körülmények között is a motor.
Mondják rá tanulómotor. Ez azt hiszem igaz is, barátságos, kiszámítható, könnyű kezelni. Semmiben sem tökéletes, de mindenből ad egy kicsit. Szeretem!
Így 15.000km használat után már érzem, hogy elkelne néha több lóerő. Jellemzően amikor a Kedvesemmel utazunk akkor lép fel némi erőhiány, de szorgos váltóhasználattal azért nem hagy szégyenbe a többiek előtt, aztán meg előbb utóbb úgyis jönnek a kanyarok és akkor már minden rendben.
Alattam megfutja 180-at (tankra hasalva) utassal tartja a 160-at, de az már nem komfortos. Amit szeret hegyen völgyön, utassal vagy nélküle az a 130-140-es tempó, itt éreződik rajta, hogy a világ végéig is akár... Viszont utassal sem válik túlterhelté a futómú, jól dönthető marad a gép, ellenben ilyenkor érezhetően nyúlik a fékút.
A fogyasztása nem dráma, csak tartós 140-nél nyakal 5 liter körül, 120 alatti/körüli tempónál 4.5 literrel is elvan, vagy kevesebbel, extrém lassú túrázásnál volt már 3.9l-es fogyasztás is. (80-90km/h)
Megbízható, de nagyon. Ezidáig (23.500 km) csak gumicsere volt a kötelező szervízeken kívül, meg két műszerfal izzó. Én Motul olajat használok, a Fuchs-nál mindenképpen jobb, csendesebb tőle a blokk.
Egyébként meg igazi Kawasaki! Nem olyan precíz gép mint egy CBF 500-as. Hondához, Yamahához szokott fülnek zajos a blokk, néha darabos a váltó. De van karaktere, amolyan vas jellege. A finomságáról lehet vitatkozni, a tartósságáról aligha!
Azt hiszem nem szabad elfelejteni, hogy mire tervezték ezt a motort és akkor nem lehet csalódni benne.
Megbízható, klasszikus, jóindulatú és elnyűhetetlen.

Hibalista

- Fordulatszámmérő izzója.

Ide hordtam szervizbe

Zöld Motor Győr.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

BPS Motor Sopron

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Typhoon Következő motorja? Er-6n
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -

A kafferbivaly

Kdx 220r 1996 (250) - 1995
2007.12.08 9000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19