A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Kawasaki ER-6f (649 cm3)

Kawasaki ER-6f (649 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Kawa

Szöveges ítélet

Hosszas keresgélés után választottam ezt a modellt, első nagy motorom volt és végül kiderült, hogy nagyon jól választottam. A mocit egy ÉK Mo-i kereskedésből vásároltam, akik többnyire külföldről (Olaszo.) importálnak motorokat.
Nagyon kezes motor és a kezdeti időszakban sem kellett tartanom a teljesítményétől, ami az évek során utassal felpakolva kevésnek is bizonyult. Kényelmes, jó a szélvédelme azt leszámítva, hogy a gyári plexi nekem pont a fejemre vezette a menet szelet (180 cm vagyok). Ezért vettem, hozzá egy kb 10 cm-vel hosszabbított MRA túra plexit de sajnos jelentősen ez sem javított a helyzeten így ezt nem ajánlom. Lehet hozzá kapni gyári hátsó és oldal doboz tartókat, amik újonnan elég húzósak de sokat keresgélve lehet találni használt szetteket. A hátsó konzolt a wilhaben.at -n találtam és egy Ausztriában dolgozó barátomat kértem meg rá, hogy vegye meg nekem (új állapotú volt az új ár kb. feléért). Dobozt Mo-on vettem hozzá használtan, de az is kifogástalan állapotú volt, így már indulhatott a túrázás.

A jogosítványom átvétele után az első nagyobb túra (2016-ban) egy Balaton kerülés volt, ami a lakhelyemtől mérve összesen kb. 350 km volt. Elsőre eléggé feltörte a hátsóm az ülés, a nyakam és hátam is megfájdult, de később a rendszeres motorozások alkalmával ezek rendre elmaradtak. Valószínűleg csak a motoros testtartáshoz kellett hozzászokni. Nekem semmi problémám nem merült fel de azért az egyik barátom motorján (Honda Hornet, 600 ccm) a feszültségszabályzó megadta magát, ezzel megnövelve a túra időtartamát. Végül mindenki saját lovon ért haza. :)
Ugyan ebben az évben már a nyaralást is úgy terveztük, hogy a fiúk motorral, a lányok pedig autóval mennek le a tengerpartra, az úti cél a Horváto-i Senj városa volt. Ez a túra a Horvátországi tekergésekkel együtt kb. 1500 km-re sikerült. Az odafele úton a cél előtt kb. 100 km-rel arra lettem figyelmes, hogy a műszerfal nem mutat semmit, félreálltam és mutattam a két társamnak, hogy ez a helyzet, majd kis idő múlva le is állt a Kawa. Innentől kezdve csak úgy tudtuk beindítani, hogy betoltuk, motoros felszerelésben a 40 fokban, 4 óra utazás után nagyon "jól" esett a testmozgás. Végül úgy tudtuk kibekkelni a helyzetet, hogy 3000 fölött kellett tartani a fordulatot, így célba tudtunk érni. Bár a kereszteződésekben és a lámpáknál volt némi izgulás, hogy újra tolhatjuk be, ha nincs megfelelően túráztatva. Sajnos egy borulást is előidézett a helyzet egy meredek horvát utcában végzett fordulási manőver közben. Végül csak oda értünk az úti célhoz, ahol addigra már az összes lány a hajszálait tépkedve várt minket, mert persze nem hívtuk fel őket, gondoltuk úgy is csak izgulnának! Mi csak jót akartunk! :) Az első pár nap azzal telt, hogy próbáltunk rájönni mi a baja és kerestünk egy szerelőt Rijekában. Egy belvárosi kis udvarban, egy hegynyi robogó alkatrész mellett működött egy garázs, ahol három tetőtől talpig olajos ember fogadott minket. Szerencsére a főnök jól beszélt angolul így legalább a kommunikáció megoldódott. Amíg vártunk, addig is jött egy két kuncsaft és úgy tűnt, hogy nem szeretnek sokáig ott tartani egy motort, ha lehetett azonnal megoldották a problémát, ami biztató volt. Két nap alatt kész lett a motor, kiderült, hogy a generátor két tekercsén volt szálszakadás, amiket újratekercseltek. Nem emlékszem pontosan mennyi kúnába került, de forintra átszámolva olyan 18E Ft-ot fizethettem, amit nem gondoltam vészesnek. Ezek után tökéletesen üzemelt az egész nyaralás során, kirándultunk a Krk szigeten és a környező településeken, majd haza utaztunk.

2017-ben belföldön kirándultunk Mezőkövesdre, összesen kb. 600 km-t tettünk meg, hasonlóan a horvátországihoz 3 motor, 1 autó összetételben. A Kawa itt is remekül szerepelt, ezen a túrán az autó generátora adta meg magát :), egy róka vetette magát a barátom motorja elé, másikuk pedig a haza úton kb. 5 km-el a cél előtt, az autópályán kapott hátsó defektet. Szóval esemény dús út volt de a Kawának ehhez nem volt semmi köze.

2018-ban főleg a munkahelyem és lakhelyem közötti ingázásra használtam (napi 100 km), valamint kisebb kitérőkre a környéken.

A három szezon alatt összesen 8000 km-t tettem bele és ezek után csak ajánlani tudom. Trélert sosem kellett hívni érte és a szervizköltségek is vállalhatóak. Legdrágább a két db új gumi volt (Michelin Pilot Road 4) kb. 80.000 Ft-ért. Az eladás oka egyszerűen az volt, hogy valami újra, kicsit erősebbre vágytam. Három évvel később ugyan annyiért adtam el, mint amennyiért előtte vettem, így az értéktartása is jó.

Hibalista

- Generátor javítás + új akksi (~28.000 Ft)
- Hűtő vízcsöveket cseréltem, mert csöpögtette a hűtővizet (~ 5.000 Ft)
- A hátsó kerékcsapágy egyik oldali tömítése is repedezett, így azt is kicseréltettem (~2.500 ft)
- Első teleszkóp szimering és villaolaj csere (~24.000 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Dunaújváros, Temető utca 52. Quicksteel Motorszervíz
(Gyors, olcsó, jól végzi a munkáját és ami nekem nagyon fontos, hogy nem ragaszkodik a 8:00-17:00-ig tartó munkaidőhöz, így bármikor vihetem a motort, amikor otthon van.)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Alen
Horvátország, Rijeka
Tel.: 00385 912529523

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? TDM 900
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -

A kafferbivaly

Kdx 220r 1996 (250) - 1995
2007.12.08 9000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19