A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Zxr 750 1989 (750)

Zxr 750 1989 (750) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első SUPERBIKE-om

Szöveges ítélet

Gyerekkori álmom vált valóra,amikor enyém lehetett egy igazi 750 ZXR. A maga korában fogalom volt,ami érthető is,alu hídváz,16 szelepes 4 hengeres motor,17-es kerekek,dupla első lámpa,uni-track rendszer,ram-air imitáció,igazi superbike replika,utcára.
Egy T5-ös Pannónia után,olyan volt mint egy torpedó,és kb annyi közöm is volt az irányításához. 19 évesen nem voltam felkészülve a 107 lóhoz,ami ráadásul igen alulról érkező nyomatékkal párosul,ehhez jött még a tetemes önsúly,meg az eszetlen vezetési stílus,és így utólag csodálom,hogy mindketten sértetlenül vészeltük át az együtt töltött időt.
Ebben talán az is segített,hogy igen sokat állt a motor. Először is háromhengerezni kezdett,csak gyertya tisztítás után volt hajlandó elindulni,és füstölt. Gondoltam egy gyűrű sor csere,és szelepszársimeringek segítenek. A füstölés elmúlt,a negyedik henger továbbra is sztrájkolt. Nagyon nehezen jöttünk rá,hogy a karburátorok pillangó szelepének a tengelye van kikopva (tipushiba),és ez okozza a bajt. Bontnott karbi sor,38 mm-es H2 tipusú,és mind a négy henger telitüdőből ordított. Olyannyira,hogy kis idő múlva elszakadt a vetérműlánc,szétverve a hengerfejet és a szelepeket. Bontott hengerfej,megcsinálás,szezon végéig még belehajtottam 6000-et,és megváltam Tőle. A sok zűr ellenére kissé fájó szívvel. Hogy miért? Mert amikor éppen ment,igen tüzes jószág volt. Kora ellenére a 200-as tempót pillanatok alatt elérte,igaz onnan már megcsappant a lendület,de a 240-et kifutotta. A motor,már alulról is nagyon jól tolt,főleg a nagyobb karbival. Az egyenesfutása példás,mai motorokon ilyet már nem tapasztalhatunk,igaz kanyarodni nem nagyon szeretett,vagy csak még Én voltam béna,nem tudom. Mindenesetre egy 110-es első gumi sokat javított a helyzeten. Az üléspozíció igazi kőkemény sportmotoros,nagyon kényelmetlen,de én imádtam,és bár volt azóta pár motorom,meg próbáltam is néhányat,de ilyen jó eggyiken sem volt. Szélvédelme megfelelő,az is sokkal jobb mint az új telivéreken.
Fékei felett már elmúlt az idő,megjelenésekor még a négydugós Tokico volt a mérce,mai szemmel már igen gyatra. Nagy előnye,hogy a kerék méretei miatt akár a legmodernebb gumikat is fel lehet szerelni,szivesen ki is próbálnám,hogy viselkedik pl egy Pilot Power-rel.
A modell bevezetésekor abszolút csúcs volt,de nem szabad elfelejteni,azóta közel 20 év telt el. A legtöbb darab teljesen szét van ütve,túl 8-10 idióta tulajon (normális motoros nem vesz ZXR-t,GSXR-T-t csak őrültek,beleértve Magamat is),és kétszer ennyi bukáson,meg 80-100000km-en már nem sok jóban reménykedhet aki ilyet szeretne. Ezért én csak kizárólag a tipus megszállotjainak ajánlom,de kalkulálják hozzá a teljes felújítás összegét is a vételárhoz. Én is ezen gondolkodom. Mondom hogy idióta vagyok!

Hibalista

- Telószimering,karburátorsor pillangószelepei kikopotak,elszakadt a vezérműlánc,hengerfejnek annyi.

Ide hordtam szervizbe

Szabó József Kengyel

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1989
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19