A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Z 1000 2003 (953)

Z 1000 2003 (953) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Beteljesült szerelem a kezes fenevaddal

Szöveges ítélet

Sziasztok!
(Elöljáróban már itt minden előtt leszögezném, hogy persze csuklófüggő is a dolog, de nekem fincogtatós óráimban sem ment 7,5 azaz HÉTÉSFÉL LITER felé a fogyasztásom!!! Nem mondom hogy nem hiszem el, mert elhiszem, de nem értem másnak miért 7 liter a MINIMUM fogyasztása lájtos menetben, és 8-9 liter a normál, megszokott ennél a típusnál... nade...)

Választásom oka:
Imádom a szupersportmotorokat, külsőjük és teljesítményük miatt egyaránt. Volt is egy öreg Yamaha yzf750-esem, szerettem, jó motor volt, ám mivel én nem csupán kocamotoros vagyok, hanem komoly túrákra is szoktam menni a lehetőségeimhez mérten, így a fekvő sportmotorral is nekivágtam pár éve Erdélynek. Ez csupán egy 3 napos túra volt, mégis a 2. nap végére nem volt halálos, de azért eléggé kikészültek a csuklóim és a nyakam, és még ugye ezut jött a 3. nap... Pedig ez összesen nem volt 1500 km-es túra.
Embere válogatja persze ki hogy bírja fekvős motoron az ezer vagy inkább többezer km-es túrákat, de nekem "sajnos" kompromisszumot kellett kötnöm, már ami a sportos motorozást és a túrázást illeti.
Így váltottam naked bike-ra, konkrétan a Z1000-re. Mindig is tetszett ez a kategória is kb. annyira mint a supersport, de a Z1000-be már a piacra dobásakor belehulltam! Idejében a legvadabb megjelenésű naked volt, mai napig (2015ig) időtálló a megjelenése, sőt... ez örök klasszikus marad, nem is tömegmotor, na és nem azért mert szar lenne sok hátulütővel...

Kényelem:
Az én magasságom 177 cm, és azt tudom állítani hogy ez egy kényelmes motor és nem csak kategóriájában, így alkalmas simán komoly túrákra! Ettől függetlenül persze érződik, hogy nem egy kimondott túramotor, mivel keménynek mondható az ülése, és nagyjából ugyan egyenesen ülök rajta, egy minimálisan előredől a felsőtestem a kormányra, amolyan naked-esen csak.
A kormánykialakítása jó, kényelmes, kis híjján tényleg egyenes a tartásom. A lábam nagyjából derékszögben van ami optimális, hosszú km-eket lehet megtenni vele mindenféle zsibbadás kínlódás nélkül. Nem mondom, ha kb 200 km-enként áll meg az ember és napi 800+ km-t megy, akkor én is szivesen álltam fel a túra során a motoron, de csak az első 3-400 km megtétele után, és nem állandóan hanem csak 100 km-enként kb.
Ebből kifolyólag, sok tapasztalat alapján kijelenthetem azt is, hogy kiváló társ komoly túrázásra is!
Jelentős referenciák:- ausztriai 5 napos túra (kicsi olasszal), össztáv kb 3000km, odaút 1 nap 900km, hazaút dettó.
- szlovéniai egy hetes túra (kis osztrák és olasz kitérővel), össztáv 3700km, szállásra odaút szintén egy nap kb 850km volt, haza dettó. Ottlétünk alatt nagyjából nap nap után 350km-eket nyomtunk le, kemény szerpentinezésekkel kitömve.
Ami a kényelemnek "gyenge pontja", az a szélvédelem hiányából adódó kis nyakfájás ami alakulhat huzamos tempózásnál, dehát ilyen a naked stílus, ezzel mindenki tisztában van hogy ezzel jár/ugyanakkor ezért is szeretjük mert szabadon ér a szél, ergo nincs miről beszélni.
Párom ugyan nem olyan elvetemült motoros szellem hogy ilyen nagy túrán vegyen részt pláne a hátsó ülésen, (hátul tényleg kihívás az utasnak gondolatom szerint ha bevállal egy ilyen nagy többnapos túrát), azonban egynapos kirándulásokat 2-3-400 km-eket ő is különösebb fennakadás nélkül kibír.

Teljesítmény, kezelhetőség:
Mikor először ráültem, úgy éreztem mintha egy vaddisznóra, vagy izmos bika hátára pattantam volna fel a szélesedő tankja és hűtőtakarója miatt. Súlya megvan neki is telitankkal, de nem érződik vészesnek szerintem mert nincs nagyon fent a súlypontja, meglehetősen kompakt a gép. Elindulást követően meg már biciklis játszik könnyedséggel kezelhető (nagymotor léptékben mérve). Fékei haraphatnának határozottabban, versenypályára nem járok vele talán ott kevés lenne századokért küzdve, de közúton tökéletesen teszi a dolgát és satuzik ha kell. Futóműve is nagyon jó. Nekem egyébként amolyan arany középútra van hangolva, nem túl kemény, nem is túl lágy.
Talán más szavaival élek, de osztom az észrevételét: alul kellemes, középen már erősen dinamikusan nagyon élvezetesn tol, 8000-től pedig pffff elszabadul a pokol... győzzön kapaszkodni rajta a paraszt :) Gyárilag előírt 250-es végsebességet viszi is, de ugye ezt naked-en ritkán használja ki az ember... Amúgy városban 50-el 6.-ban is simán elmegy és rángatás nélkül gyorsításba kezd ha kéred.

Fogyasztás:
Szóval, kitérnék a fogyasztásra, mert sokak ezért gondolkoznak el a megvételén. Nem vicc ami adatokat írok, és nem érdekem valótlant írni mert mi a francért lenne, nem osztanak itt csokit érte. Én speciel azok közé tartozok, aki ugyan imádja a sebességet és a vad kigyorsításokat is, de "indokolatlanul és esztelenül" úton útfélen nem pörgetem és megyek mint a mérgezett egér... Hova(?) ezeken a sok helyt szar minőségű, ám annál jobban feltrafipaxozott utakon? Nameg a stílusjegyekből adódó szélvédelem nélkül...
Ez nálam annyit tesz kb, hogy:
- Bár ez kicsit szélsőségesebb körülmény és nem ez a meghatározó fogyasztás, viszont van ilyen (aki nagyokat túrázik tudja), hogy lassabb araszolgatós forgalmas szerpentines stb útszakaszon ahol 40-80 km/h az átlagsebesség, nem vicc, a rekord legkisebb fogyasztásom valami 4,1 L körül volt (+- 0,2L). Ritkán, de több alkalommal mértem nála ennyit úgyhogy nem véletlen.
- Egy normál gyorsítgatós előzős főúton 100-120-as tempós motorozás során simán mondom SIMÁN kijön a motor 5-5,5 literből százon (akár utassal is)!
- Kb. hasonló 100-130-as tempóval, ám (mondjuk magányos) vadabb kigyorsítgatós pörgetősebb vad motorozásnál kb 6-6,5 L/100km. (És ugyanennyi ha 130-140-el megyek autópályán tartósan).
- Vad szerpentinezéskor (ahol ugye nincs őrületes tempózás, inkább magas fordulaton pörgetések) is általában 6 körül eszik.
- Most pedig az én másik szélsőségem, ha nagyritkán pedig adottak hozzá a körülmények és olyan kedvem van, hogy a pusztában Alföldön 180-210 körül pirítok meg nem spórolok a fordulatszámmal sem (viszonylag tartósabban a zéró szélvédelem dacára) meg esetleg megcsípem a leszabályozásnál a 250km/h-át nade ezt már tényleg csak egy rövidke pillanatra a mérhetetlen széltépés miatt, na ekkor evett csak 7,5 litert MAXXX.
Én általánosságban normál, és a kicsit vadabb élvezkedő stílusban hajtom, így 5-6-ot eszik százon. A nagy túrákon is elmentem egy tankkal 300 km-t (és ugye még lötyögött benne de azért 250km-enként szeretem megitatni).

Összességében:
Egy nagyon szerethető kanyarvadász erőgép, gyönyörű, megbízható, szinte nyűhetetlen, nagy túrákra is alkalmas fenevad.

Hibalista

- Mikor vettem, első telószimering csere volt (talán 10.000-ért).
- Valamint egy ACpumpa cserére volt szükség, de a szerelő szerint valószínűleg erre csak amiatt lett szükség, mert egy régebbi légszűrőtisztítás után a tank visszatételekor rendesen megtört a benzincső (így azt is cserélni kellett), így x km megtétele és idő eltelte után kielégítően, de lecsökkent mértékben üzemelt a pumpa. (Megjártam vele Ausztriát is így, mert túratempónál illetve 8ezres fordulatig tökéletesen pörgött és üzemelt a gép, csak 8ezres fordulatnál mutatkoztak a tünetek, nagyobb igénybevételnél viszont nem kapott elég kaját, így ahol egyébként előbújt volna belőle a vadállat, ott megtorpant kaja híján.
-
- Szóval igazából ha nincs a gondatlanságból elkövetett csőmegtörés, pumpacsere se lett volna, de röhögve elment egy Osztrák túrát így is.
-
- Ennyi.

Ide hordtam szervizbe

Nyíregyháza, Yamaha Karsai
Itt diagnosztizálták és cserélték a pumpát és a csövet. Nagyon korrektek, műszakilag és anyagilag is úgy álltak a dolgokhoz, mintha saját részre csináltatták volna.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

6000 kilométerenkénti kisszervizek egyénileg megoldottak.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

ZRX 1100 - 2000
2016.01.25 18000   -

Ninja 250 R (249 cm3) - 2008
2013.12.08 4000   -

A Kawasaki "Yamaha DT125"

KMX125 - 1987
2012.10.21 0   -

1. motorom. Amerikában

En 500 1996 (500) - 2001
2007.02.05 20000   5,0

2hengeres nyomaték 4hengeres hang! Sok mindenre jó!

ZRX 1100 - 1999
2015.05.27 8000   -

A Bevezető...

Er-5 2001 (498) - 2006
2010.01.03 15700   -

A Dög

ZX-6R - 2002
2010.03.20 14000   -

A HD utánzatok.

Vn 900 Cl 2006 (903) - 2007
2008.05.09 15500   2,0

A Japán narancs

Z1000 - 2017
2023.01.26 12000   -

A Kawa

Kawasaki ER-6f (649 cm3) - 2006
2019.01.08 8000   -

A Kawa 600 as naked indulója

Er-6n 2006 (649) - 2006
2007.11.14 18000   4,0

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Kaw Er-5 2001 (498) - 2006
2011.02.10 33000   5,0

A ZÖLD SZÖRNYETEG

Zx-9r 1994 (900) - 1997
2009.02.27 10000   3,0

A búsképű lovag

Er-6n - 2006
2010.09.02 3300   -

A fekete zúzógép

Gpx 750 1987 (750) - 1986
2007.01.26 12000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19